Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

VlisChris

QuoteKabeljauw met paprika-tomaatsaus en Pipe Rigatta
Lekkker. Maar waar zijn de foto's van je nieuwe speelgoed? :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HTip

Quote from: Christiaan S on October 24, 2016, 20:32:08
Lekkker. Maar waar zijn de foto's van je nieuwe speelgoed? :D
Heb je nog tegoed. Alhoewel, die zullen nooit zo goed zijn als die jij hebt gemaakt ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

kermit

Ook vanuit zuid Holland felicitaties Philip. Geniet ze. Ik kijk uit naar je verslag

VlisChris

Quote from: HTip on October 24, 2016, 20:33:21
Heb je nog tegoed. Alhoewel, die zullen nooit zo goed zijn als die jij hebt gemaakt ;D

Bewijs dat maar met foto's. Dan kunnen wij dat wel eens even beoordelen :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

denoontje

Quote from: Christiaan S on October 24, 2016, 20:55:36
Bewijs dat maar met foto's. Dan kunnen wij dat wel eens even beoordelen :D
Anders komen wij die wel maken[emoji23]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MLCinema

Quote from: HTip on October 24, 2016, 20:31:09
Chamber of Dreams - CineMiked!

Gereserveerd voor verslag...
Dit is iets om naar uit te kijken... ben benieuwd Philip. Je hebt een leuke manier van schrijven.

En, gefeliciteerd met de mooie upgrades! Wat een feest moet dat nu zijn[emoji51].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

LuPo

Nou moeten we straks pagina's terug voor het verslag. :devil: :P

WickedGame

Quote from: HTip on October 24, 2016, 20:31:09
Chamber of Dreams - CineMiked!

Gereserveerd voor verslag...

Your officially been Pimped...euhm Cinemiked  ;D

HTip

#16308
Jullie hebben gelukkig veel geduld :devil: :angel:

Hoe dan ook zal ik een link plaatsen zodat jullie eenvoudig het verslag kunnen vinden. Ook in mijn openingspost.

Quote from: kermit on October 24, 2016, 20:35:05
Ook vanuit zuid Holland felicitaties Philip. Geniet ze. Ik kijk uit naar je verslag
Dank je Brian! Leuk je weer een keer te zien in mijn topic.
In 2017 moet het toch een keer mogelijk zijn dat we elkaar in levenden lijve gaan zien :D

Quote from: Kamidioblitz on October 25, 2016, 07:59:28
Dit is iets om naar uit te kijken... ben benieuwd Philip. Je hebt een leuke manier van schrijven.

En, gefeliciteerd met de mooie upgrades! Wat een feest moet dat nu zijn[emoji51].
Dank je Marc! Ik hoop dat ik aan de verwachtingen kan voldoen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Het lang verwachte verslag van de 3 dagen geleden CineMike-dag staat online :clapping:
Voor degenen die het moeilijk vinden om naar boven te scrollen ;D hierbij de link: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.16300

Heel veel leesplezier en ik hoor natuurlijk graag wat jullie ervan vinden. O ja, de foto's hebben jullie natuurlijk nog te goed... :devil:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

#16310
Heel mooi verslag Philip.

En ik ben overtuigd dat jullie(jij en Annet) de hele cd collectie opnieuw gaan (her)ontdekken  :pompom:. Ook films en muziek concerten ;).
Jullie komen de eerste maanden in de wintertijd niet meer boven de grond  :D.


APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Quote from: Maximus_Aurelius on October 25, 2016, 20:01:47
Heel mooi verslag Philip.

En ik ben overtuigd dat jullie(jij en Annet) de hele cd collectie opnieuw gaan (her)ontdekken  :pompom:. Ook films en muziek concerten ;).
Jullie komen de eerste maanden in de wintertijd niet meer boven de grond  :D.
Dank je Nico! Dat heb je snel gelezen! :o
De tijd onder de grond zal wel iets meer zijn dan normaal in de wintermaanden, want we hebben inderdaad zoveel nog te bekijken. De stereoset is niet veranderd, dus CD's klinken nog hetzelfde als voorheen (ook niet verkeerd :music:) maar we zijn nog wel benieuwd naar het verschil tussen  UD7007CM->XLR->PM-11S3 als geïntegreerde versterker en UD7007CM->HDMI->X7200CM->PM-11S3 als eindversterker.

CineMike gaat hopelijk volgend jaar kijken of hij een PM-11S3 gaat modificeren. Die zou ik wel eens naast elkaar willen horen. Want dan is de stereoketen ook CineMiked ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Mooi verslag weer en dat jullie heel veel plezier mogen hebben van de  nieuwe spullen....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

pvd_66

Mooi verhaal, geniet van jullie spullen  :clapping:
Ik zou voor een maand eten en drinken in huis halen en er voorlopig niet meer uit komen  ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Marco66

Gaaf dat het allemaal zo speelt, ben erg benieuwd hoe dit er in het eggie uit ziet hoor!
Heel veel plezier met de herbeleving van deze prachtige ruimte.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

kermit

#16316
Quote from: HTip on October 25, 2016, 17:56:22
Jullie hebben gelukkig veel geduld :devil: :angel:

Hoe dan ook zal ik een link plaatsen zodat jullie eenvoudig het verslag kunnen vinden. Ook in mijn openingspost.
Dank je Brian! Leuk je weer een keer te zien in mijn topic.
In 2017 moet het toch een keer mogelijk zijn dat we elkaar in levenden lijve gaan zien :D
Dank je Marc! Ik hoop dat ik aan de verwachtingen kan voldoen ;)
Jazeker gaan we  doen. ;D Goed te horen dat je tevreden bent en een mooi verslag.

Sjaak_Banaan

Leuk je verslag te lezen Philip en fijn dat alles zo goed bevalt.
Wat moet het tof zijn om weer zoveel nieuwe opties te hebben en bij te leren, zo blijf je toch lekker aan het hobbyen.
Nu de foto's nog. ;)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

HTip

Quote from: denoontje on October 25, 2016, 20:19:59
Mooi verslag weer en dat jullie heel veel plezier mogen hebben van de  nieuwe spullen....
Dank je Thuur! We hebben al veel plezier van onze nieuwe spullen. De beleving is nog beter dan voorheen 8)
Afgelopen zondag nog een paar ruimte-documentaires (o.a. IMAX - Space Mission) gekeken. Ideaal om de zwartwaarden te testen. Hoe meer sterren je ziet hoe beter. Of hoe zwarter de ruimte t.o.v. de atmosfeer van de aarde hoe indrukwekkender.

Quote from: pvd_66 on October 25, 2016, 20:50:51
Mooi verhaal, geniet van jullie spullen  :clapping:
Ik zou voor een maand eten en drinken in huis halen en er voorlopig niet meer uit komen  ;D
Dank je! LOL! We komen graag in de HT, maar een hele maand zou zelfs voor ons iets te veel van het goede zijn ;D
Maar laat de winterslaaptijd maar komen :D
De documentaire van The Art of Flight is nog imposanter. De diepte als je over de bergkammen scheert :o Ook het geluid is imposant. De bass van Deadmaus in de 1e scene in Alaska wilde nog wel eens iets te vet klinken. Die klinkt nu waanzinnig strak en de kick-drum heel droog, zodat je ze goed kunt onderscheiden. Leuke is ook dat we de Dolby-trailer nu ook helemaal goed kunnen horen, "all around you" was voorheen "all a.....you" ;D

Quote from: Valkyrie on October 25, 2016, 20:52:42
Leuk verslag! Nu genieten!! :pompom:
Veel plezier!
Dank je Jurian! Genieten gaan we zeker doen. Sterker nog, doen we nu al :popcorn:
Het wordt eentonig, maar ook de opening van The Dark Knight beleefden we intenser. De wisseling tussen IMAX en cinemascope valt door de enorme contrastratio en zeer goede zwartwaarden minder op.

Quote from: Marco66 on October 25, 2016, 21:56:02
Gaaf dat het allemaal zo speelt, ben erg benieuwd hoe dit er in het eggie uit ziet hoor!
Heel veel plezier met de herbeleving van deze prachtige ruimte.

Marco
Dank je Marco! Je zegt het helemaal goed, herbeleven en ontdekken van onze HT. We moeten eigenlijk alle films opnieuw gaan bekijken. :unsure:

Quote from: kermit on October 25, 2016, 22:19:03
Jazeker gaan we  doen. ;D Goed te horen dat je tevreden bent en een mooi verslag.
Dank je Brian! Lijkt me leuk om een "West meets South" M&G te organisere met jou, Richard, Ronald en williams. We hebben allemaal een JVC van de laatste 2 generaties, dus jullie zijn het beste in staat om het beeld te beoordelen. En tevreden is een understatement ;)

Quote from: Sjaak_Banaan on October 25, 2016, 22:48:07
Leuk je verslag te lezen Philip en fijn dat alles zo goed bevalt.
Wat moet het tof zijn om weer zoveel nieuwe opties te hebben en bij te leren, zo blijf je toch lekker aan het hobbyen.
Nu de foto's nog. ;)
Dank je Johan! Alles bevalt echt super. Het is erg leuk om beeld en geluid opnieuw te ontdekken. Even los van alle mogelijkheden van de projector en de receiver. Ik had in de handleiding gevonden dat ik de JVC kan laten weten wat mijn scherm is en navenant de schermcorrectie kan instellen. Weet niet of iemand dat weet, maar ik heb CineMike gevraagd wat het effect hiervan is.

En ja, de foto's komen nog. Gisteren waren beide accu's van mijn DSLR bijna leeg, dus die liggen op te laden ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG

#16319
Mooi verslag Philip, jullie gaan nu nog meer genieten ;D
Heb je niet het gevoel dat de je alle films/concerten etc. opnieuw wilt gaan kijken?  Ja, dat zei je dus al :D

Ga je ook 3D kijken alsook 4K (kan dat niet zo snel vinden in je posts :))

vik

Leuk verslag Philip maar het valt mij een beetje tegen dat mijn naam nergens wordt genoemd  :P :P

Heel veel plezier samen en niets mooier om jullie zo te zien genieten met zijn tweeën!!  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

VlisChris

Zo te lezen weer een beste upgrade voor dat keldersetje van jullie :angel: :tongue2:

Mooi te lezen dat alles zo goed bevalt. En ik ben benieuwd naar de rest van de ervaringen die vanzelf voorbij komen hier ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Etiennevh

Leuk om te lezen Philip, jullie kunnen er weer een tijdje mee vooruit :P

Veel kijkplezier en ik ben best wel benieuwd wat die Velodyne mod nu exact teweeg heeft gebracht...!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

evilniek

Quote from: HTip on October 24, 2016, 20:31:09
Dan komen de gebruikelijke vragen, zoals grootte, afstand en volume. We kiezen voor nu voor alles op large en afstanden afronden op 10cm. Volgens CineMike kan je beter niet afstellen met 1cm, omdat de processor dan veel meer moet rekenen. De levels natuurlijk met een dB-meter. Blijkt dat de waarden exact gelijk zijn aan de SR9600. Alleen de sub (die het gelukkig doet) moet 3dB lager. Is dat een indicatie van de modificatie?

Want? Kan de DSP dat niet aan ofzo? Ik zie mijzelf opzich wel als redelijk openminded, maar ik vind deze theorie op z'n zachtst gezegd apart. Gewoon een kritische noot overigens, ik vind het vooral weer een leuk nieuw hoofdstuk in de drang naar perfectie.  ;)

Quote from: HTip on October 24, 2016, 20:31:09
Alleen de sub (die het gelukkig doet) moet 3dB lager. Is dat een indicatie van de modificatie?

Geen idee, maar kun je al zeggen of je geluid verbeterd is, na de mod?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

WickedGame

Heel mooi verslag, wat heerlijk weg leest alsof je er zelf bij hebt gezeten.

Nu ben ik wel heel nieuwsgierig geworden naar de projector maar ook naar de nieuwe Denon en zijn prestaties.