Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

mijkie

#19050
Ik heb sinds gisteren een UQ 1 met nog de originele firmware erop, gelijk wezen stoeien natuurlijk maar, met alleen Apple in huis en rs232 valt dat niet mee .....

Is er iemand in de buurt van Amstelveen die mij daar mee zou willen helpen ?

probleem is, ik krijg de rs232 -> usb verloop niet zichtbaar op mijn mac .....dus "herkent" de Naim-software de UQ1 natuurlijk nooit  :(



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Jumping Jack

Je hebt daar normaal driver software voor nodig. Wat voor kabel gebruik je?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

mijkie

ook bij Apple een driver nodig ?

Had ff de kabel van buurman geleend ...... merk is mij onbekend !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Siddartha

Heb je de handleiding van Naim op de letter gevolgd? Er staat ook een link in waarmee je een driver kunt installeren. Ook voor
Mac nodig. Dat was ook zo toen ik de mijne wilde update via USB.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

mijkie

ik dacht dat ik hem aandachtig genoeg doorgespit had maar, ga dat nogmaals doen !!

Toch handig, zo'n forum  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

Had wat voeten in aarde, hij is bezig met update [emoji1303][emoji1303]
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Siddartha

goed bezig! Was bij mij ook even wat gedoe, maar uiteindelijk wel gelukt!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Robiwan

Ik dacht laat ik eens gek doen en heb zodoende de Allae speakers aan de lange muur gezet (in de breedte van de kamer, 3,75 x 6 m) naast de Ikea TV kast recht voor de hoekbank aan de andere lange muur. Dat luistert wel zo lekker met de speakers zo recht voor me. Ze stonden al die tijd, vanaf begin 2014, voor het raamkozijn in de lengte richting.

In het verleden met de Nait XS versterker zou deze move hopeloos zijn omdat het laag dan niet strak te krijgen is omdat plaatsing in de breedte meer bas problemen geeft. Met de SuperNait een heel ander verhaal. Na uren van luisteren, schuiven, luisteren, schuiven en vooral zweten, mede ook doordat het binnen 29 graden is, heb ik nu de "ideale" afstand tot de achterwand gevonden van 15,7 cm en dat uiteraard zonder toe in. Een mm meer of minder maakt flink verschil. De frontjes steken ca. 1,5 cm voor de tv-kast uit. Ondanks de massieve kast tussen de speakers is er sprake van een fraai stereobeeld en de kenmerkende Naim levendigheid/snelheid/helderheid.

Kortom applaus voor mezelf :clapping: :clapping: :clapping:

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

chansig

Dus omdat je nu een andere versterker hebt kan je je speakers ook op een andere plek kwijt ?

En zeker een applaus...met die hitte...waar begin je aan. Dus:  :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping:

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

#19059
Quote from: chansig on May 28, 2017, 10:28:28
Dus omdat je nu een andere versterker hebt kan je je speakers ook op een andere plek kwijt ?

En zeker een applaus...met die hitte...waar begin je aan. Dus:  :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping:

Gr. Hans

De SN heeft veel meer controle zonder al dat dsp gedoe, niks geen filtering ;) Een zeer betrokken geluid voor 1/3 van de D&D prijs :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

#19060
zal hij dat wel begrijpen.Naim is nu eenmaal geen eenheidsworst. je moet een beetje creatief zijn soms. Dus ff net iets anders dan andere merken die overal  even slecht klinken.
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on May 28, 2017, 10:43:36
zal hij dat wel begrijpen.

Hans weet heus wel wat van plaatsing en akoestiek!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Quote from: Robiwan on May 28, 2017, 10:44:58
Hans weet heus wel wat van plaatsing en akoestiek!

Dan was zijn comment dus overbodig geweest.( nog geen core overigens) leverings impasse
Quad vintage.

Klout10

Quote from: fred19633 on May 28, 2017, 10:47:07
Dan was zijn comment dus overbodig geweest.( nog geen core overigens) leverings impasse

Fred, ik dacht dat de Core inmiddels toch leverbaar was?
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Dr.Bedlo

Hier weet ik het niet. Betrek uit buitenland. Leveringstijden zijn behoorlijk. ik wacht geduldig af.
Quad vintage.

Robiwan

Speciaal voor Fred :D :D

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Robiwan

Opnieuw weer een behoorlijke doodsheid op dit topic :(
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

twani

Quote from: Robiwan on June  3, 2017, 14:00:19
Opnieuw weer een behoorlijke doodsheid op dit topic :(

Tja, er is gewoon niets te melden over mijn Naim setup.

Bromt niet :D de netwerkverbinding valt niet weg :D de App werkt fantastisch :D

Tja, zeg t maar.

Dr.Bedlo

nog bijkomen van bovenstaande foto
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: twani on June  3, 2017, 14:13:59
Tja, er is gewoon niets te melden over mijn Naim setup.

Bromt niet :D de netwerkverbinding valt niet weg :D de App werkt fantastisch :D

Tja, zeg t maar.

en de CORE is er nog steeds niet. Vervelend daar ik er volgende week niet ben.
Quad vintage.

Cyreg

Quote from: Robiwan on June  3, 2017, 14:00:19
Opnieuw weer een behoorlijke doodsheid op dit topic :(

goed dan >...mijn enige NAIM item in de setup was nl 'n standaard Naim netkabeltje aan de Exposure versterker; die is nu ook vervangen door 'n AH! KB10 netkabeltje  :D  ;) haha
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Robiwan

Quote from: Cyreg on June  3, 2017, 14:18:39
goed dan >...mijn enige NAIM item in de setup was nl 'n standaard Naim netkabeltje aan de Exposure versterker; die is nu ook vervangen door 'n AH! KB10 netkabeltje  :D  ;) haha

foei, wegwezen jij! :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

twani

Quote from: Robiwan on June  4, 2017, 07:36:29
foei, wegwezen jij! :D

:D.  Ja ik weet het.

Als je niet actief op zoek bent naar problemen met je Naim apparatuur ben je geen echte "Naimie" :D

Ben ik dus ook niet. 

Wél rétetevreden over de Qute, mén wat een fijn ding :thumbs-up:

Robiwan

Quote from: twani on June  4, 2017, 09:19:34
:D.  Ja ik weet het.

Als je niet actief op zoek bent naar problemen met je Naim apparatuur ben je geen echte "Naimie" :D

Ben ik dus ook niet. 


Dat gebeurt alleen in het noorden des lands
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2