Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

Rowdy and 4 Guests are viewing this topic.

Robiwan

Quote from: fred19633 on November 27, 2015, 19:05:37
Nee een project debut carbon dc in naim groen. Was,een koopje kon ik niet laten liggen. MM.ortofoon 2m red element. Twijfel,alleen nog aan de pre . Een stage of een lehmann.

en een pro-ject stage?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Ken ik niet kwa klankleur kan een optie zijn. Ff on-topic naim boppe.
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on November 27, 2015, 21:09:04
Ken ik niet kwa klankleur kan een optie zijn. Ff on-topic naim boppe.

is de draaitafel voor de grote of kleine set?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

#16278
In 1ste instantie voor de kleine. De grote  set heeft ook,geen voeding voor de eventuele,stageline.

Ben ook wel oorgierig naar hoe het klinkt op mijn quad vintage. Daar zit aan de acherkant een insteekkaart die je op verschillende wijzen kunt insteken voor mm mc en kristal. Leuk om daar mee te experimenteren.
Quad vintage.

Jumping Jack

De sn2 aux1 levert wel stroom hoor.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

BuSpu

Quote from: erikie on November 25, 2015, 11:06:37
Hoe duurder hoe klinischer....

Na jarenlange zoektochten naar een betere set, leek een tijd terug de Supernait met B&W 805  wel ultiem te zijn.
Naim Kabel erbij en Vedodyne sub SPL1000r.

Vanwege streaming en een mooie marktplaats prijs had ik er een Unitqute bij gekocht, ik wou hem alleen voor streaming gebruiken als bron.

Voor de grap testte ik de Unitiqute alleen op de B&Ws. Niet verkeerd, sterker nog, ik bleef luisteren. Kan niet en mag niet, maar gebeurde wel.

Nu had ik voor mijn B&W tijdens speaker upgrades telkens oude surround speakers gebruikt in de periodes dat ik geen speakers had. In de periodes genoot ik op een rare manier ook veel meer van muziek. Het ging om JBL Control one (die ook vaak in restaurants hangen).

Een half jaar geleden kreeg ik het idee om het eens om te gooien: Unitiqute + JBL-C1 + Velodyne + dikke (maar goedkope) speakerkabel.
Het staat er nu nog steeds. Supernait is weg en B&W's zijn weg.

Het is ook misschien meer iets in mijn hoofd. Ik luister nu naar muziek en geniet ervan. Heel soms hoor ik filterovergang en iets teveel S-en. Maar ik stoor me er niet aan. Klinkt ruimtelijk, warm, heeft punch, en de keren dat ik toch iets audiofiels opzet als Flac verbaas ik me over de plaatsing en echtheid van het stereobeeld.

Unitiqute kostte me 700 euro, Speakers ooit 2e hands gekocht om surround uit te proberen voor 50 euro het setje.
Oh en de speakers staan niet meer op vogelzandgevulde stands met spikes, maar gewoon op de TV kast (die redelijk breed is).

Heerlijk eenvoudig te bedienen, neemt geen ruimte in in de kamer en mijn upgrade-virus is voorbij.
Uiteindelijk luisteren mijn kids vaak van de overgeproduceerde top-40 troep (die soms ook weer best lekker klinkt) als MP3 en ze zijn er erg blij mee. Of spotify via Chromecast ->tv->optisch naar unitiqute.

Ik weet echt wel hoe high-end klinkt, had zelf een mooie set, vrienden van mij hebben ook flinke sets en ik ging vaak naar high-end winkels en shows.

Heel soms kijk ik nog wel eens naar een unitiqute 2 op marktplaats, maar dat zijn maar stuiptrekkingen...  :blink:
Leuk verhaal ! en ik denk dat we allemaal wel eens het genieten van muziek uit het oog verliezen.

Robiwan

Quote from: fred19633 on November 27, 2015, 21:49:13
In 1ste instantie voor de kleine. De grote  set heeft ook,geen voeding voor de eventuele,stageline.

Ben ook wel oorgierig naar hoe het klinkt op mijn quad vintage. Daar zit aan de acherkant een insteekkaart die je op verschillende wijzen kunt insteken voor mm mc en kristal. Leuk om daar mee te experimenteren.

met de insteekkaart valt niets te experimenteren, deze moet op mm want de ortofon red is een mm element!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Quote from: Jumping Jack on November 27, 2015, 22:04:54
De sn2 aux1 levert wel stroom hoor.

Ok...dat is nieuw voor mij. Een waardevolle tip.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: LPlover on November 27, 2015, 22:12:50
met de insteekkaart valt niets te experimenteren, deze moet op mm want de ortofon red is een mm element!

Dombo me.
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on November 27, 2015, 22:15:39
Dombo me.

:D :D Is de pro-ject een plug en play draaitafel of moet je nog zelf lopen klootviolen met afstelling?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Nee..is wel een klootviooltje maar zit gelukkig een duidelijke handleiding bij.
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on November 27, 2015, 22:39:41
Nee..is wel een klootviooltje maar zit gelukkig een duidelijke handleiding bij.

nu maar hopen dat het een beetje gaat klinken ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Gaat vast goed komen. Veel slechter dan een brommende XS ( Alco hoe staat het daarmee? Als iets van Edwin gehoord) zal het wel niet worden.
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on November 28, 2015, 09:59:16
Gaat vast goed komen. Veel slechter dan een brommende XS ( Alco hoe staat het daarmee? Als iets van Edwin gehoord) zal het wel niet worden.

:D :D maar wat verwacht je klankmatig t.o.v. de NDx/ND5XS?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Echt geen idee. Ik ben zo onbekend met lps e.d. Dat ik mij maar laat verassen. 1st maar eens wachten op de bestelde stageline.
Quad vintage.

Alco

#16290
QuoteVeel slechter dan een brommende XS (Alco hoe staat het daarmee? Als iets van Edwin gehoord) zal het wel niet worden.
Sorry voor de wat late reactie Fred. Had deze week veel aan m'n hoofd en weinig tijd.
Heb A-A zojuist gesproken. Een optie die me werd aangeboden is een andere dc offset filter stekkerdoos, die ze net hebben binnengekregen. (ben 't merk ff kwijt)  Deze heeft 1 aparte ingang voor versterkers, die de klank dan niet zou aantasten.

Dit klinkt weliswaar hetzelfde als het verhaal over de Supra Lorad stekkerdoos, met dc blocker, dus ik ben wel wat pessimistisch, maar... niet geschoten is altijd mis.  Helaas heb ik vanmiddag geen tijd om 'm op te halen dus zal pas volgend weekend worden dat ik er tijd voor heb.

Het positieve nieuws is wel dat de XS deze hele week nog geen brommetje heeft laten horen! :smile:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

SmauG

#16291
Quote from: LPlover on November 27, 2015, 20:51:02
en een pro-ject stage?

Ik heb de Phono box S gehad. Leuk dingetje voor het geld, heel flexibel maar ik vond m met de Ortofon wat dunnetjes, zeker naast een Stageline.

Quote from: fred19633 on November 27, 2015, 19:05:37
Nee een project debut carbon dc in naim groen. Was,een koopje kon ik niet laten liggen. MM.ortofoon 2m red element. Twijfel,alleen nog aan de pre . Een stage of een lehmann.

Ortofoontje doet het heel prettig met een Stageline N. Balanceren elkaar een beetje tussen het wat felle levendige karakter van de ortofon en de wat "donkerdere" stageline.

Hoe ervaar jij inner groove distortion?

-- Speakers N.N.B. - Naim Supernait - Naim CDX2 - Naim Stageline N - Pro-Ject Debut Carbon - Ortofon 2m Red - Scherm N.N.B. - Ziggo Horizon --

Maro

Quote from: Alco on November 28, 2015, 12:19:28
Sorry voor de wat late reactie Fred. Had deze week veel aan m'n hoofd en weinig tijd.
Heb A-A zojuist gesproken. Een optie die me werd aangeboden is een andere dc offset filter stekkerdoos, die ze net hebben binnengekregen. (ben 't merk ff kwijt)  Deze heeft 1 aparte ingang voor versterkers, die de klank dan niet zou aantasten.

Dit klinkt weliswaar hetzelfde als het verhaal over de Supra Lorad stekkerdoos, met dc blocker, dus ik ben wel wat pessimistisch, maar... niet geschoten is altijd mis.  Helaas heb ik vanmiddag geen tijd om 'm op te halen dus zal pas volgend weekend worden dat ik er tijd voor heb.

Het positieve nieuws is wel dat de XS deze hele week nog geen brommetje heeft laten horen! :smile:

Denk dat het een Isol-8 is. Gebruik ik ook en bij mijn Meridian gear. Daar merk ik geen negatieve bijwerkingen. Maar Naim is daar wel gevoelig voor begrijp ik.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Dr.Bedlo

Quote from: SmauG on November 28, 2015, 14:10:53
Ik heb de Phono box S gehad. Leuk dingetje voor het geld, heel flexibel maar ik vond m met de Ortofon wat dunnetjes, zeker naast een Stageline.

Ortofoontje doet het heel prettig met een Stageline N. Balanceren elkaar een beetje tussen het wat felle levendige karakter van de ortofon en de wat "donkerdere" stageline.

Hoe ervaar jij inner groove distortion?

Tsja...hoe ervaar ik dit? Nou ala een nogal storende binnenste groef vervorming ( sorry maar heb geen enkel benul waar je het over hebt)
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on November 28, 2015, 14:20:12
Tsja...hoe ervaar ik dit? Nou ala een nogal storende binnenste groef vervorming ( sorry maar heb geen enkel benul waar je het over hebt)

de vervorming van de tracks zo dicht mogelijk bij de spindle! 
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

#16295
Quote from: Alco on November 28, 2015, 12:19:28
Sorry voor de wat late reactie Fred. Had deze week veel aan m'n hoofd en weinig tijd.
Heb A-A zojuist gesproken. Een optie die me werd aangeboden is een andere dc offset filter stekkerdoos, die ze net hebben binnengekregen. (ben 't merk ff kwijt)  Deze heeft 1 aparte ingang voor versterkers, die de klank dan niet zou aantasten.

Dit klinkt weliswaar hetzelfde als het verhaal over de Supra Lorad stekkerdoos, met dc blocker, dus ik ben wel wat pessimistisch, maar... niet geschoten is altijd mis.  Helaas heb ik vanmiddag geen tijd om 'm op te halen dus zal pas volgend weekend worden dat ik er tijd voor heb.

Het positieve nieuws is wel dat de XS deze hele week nog geen brommetje heeft laten horen! :smile:

Das dan inderdedaad positief. Ben er wel van doordrongen dat de xs een goede balans geeft tussen round en flat earth en ikmhet niet moet gaan zoeken hogerop op de naimladder. Heb al een voorlopige afspraak met The Frysian dude" gemaakt om eens te luisteren naar wat een hicap dr doet op de xs inplaats van de flatcap xs die er nu aanhangt. Verbeteringen binnen de xs range zullen we maar zeggen.misschien ookmeens rommelen met kabeltjes hoewel ik daarbij voorbaat niks in zie.

Misschien handig. stuur,eens  een mailtje naar tom tommaudio misschien weet hij een oplossing als super,goeroe zijnde.,tsja filtering en naim ben er nog nooit wijzer van geworden.
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on November 28, 2015, 14:49:51
Das dan inderdedaad positief. Ben er wel van doordrongen dat de xs een goede balans geeft tussen round en flat earth en ikmhet niet moet gaan zoeken hogerop op de naimladder. Heb al een voorlopige afspraak met The Frysian dude" gemaakt om eens te luisteren naar wat een hicap dr doet op de xs inplaats van de flatcap xs die er nu aanhangt. Verbeteringen binnen de xs range zullen we maar zeggen.misschien ookmeens rommelen met kabeltjes hoewel ik daarbij voorbaat niks in zie.

Misschien stuurmeens een mailtje naar tom tommaudio misschien weet hij een oplossing als super,goeroe zijnde.,tsja filtering en naim ben er nog nooit wijzer van geworden.

een hicap maakt de klank voller en stabieler maar minder los/sprankelend, denk niet dat je dat wilt.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Quote from: LPlover on November 28, 2015, 14:43:05
de vervorming van de tracks zo dicht mogelijk bij de spindle!
.

Niet iets om je druk om te maken. Je veranderd er toch niks aan. Hoewel had je in de jaren tachtig geen tangentiale spelers bedoelt om dit tegen te gaan. Heb ik ook nog gehad, kon je onderste boven afspelen hoewel je daar verder niks aan had.
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on November 28, 2015, 14:55:27
.

Niet iets om je druk om te maken. Je veranderd er toch niks aan. Hoewel had je in de jaren tachtig geen tangentiale spelers bedoelt om dit tegen te gaan. Heb ik ook nog gehad, kon je onderste boven afspelen hoewel je daar verder niks aan had.

hoe bedoel je dat, is dat nu niet storend of boeit het niet?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Storend maar verder van geen belang.
Quad vintage.