Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Klout10

Quote from: Mitch-- on September 20, 2014, 11:24:04
ik denk eigenlijk meer aan de 'stabiliteit' van je draadloze verbinding, je hoort toch wel vaker dat het buffer probleem zich laat zien bij een draadloze verbinding, zou je ook niet kunnen testen of het beter werkt als je hem bedraadaansluit? Dan kan je meteen het verschil even ontdekken, en je probleem opsporen

Mee eens probeer eens een lange kabel te gebruiken, desnoods dwars door het huis. Op deze manier kun je in ieder geval zaken uitsluiten...
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

fireman

Quote from: Klout10 on September 20, 2014, 11:37:29
Mee eens probeer eens een lange kabel te gebruiken, desnoods dwars door het huis. Op deze manier kun je in ieder geval zaken uitsluiten...

Ik gaat het eens proberen. Ik neem aan dan wifi in mijn UQ2 uitschakelen.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Klout10

#14277
Ik heb geen UQ2, maar indien mogelijk zou ik dit wel proberen ja... Ben benieuwd, laat eens weten of dit uitmaakt!
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

fireman

Inmiddels gedaan... Hmmmm geen bediening met n-stream app meer [emoji16]
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Kingpin

Wifi is nu niet bepaald het sterkste van de Naim UQ2.
Hetzelfde probleem heb ik ook gehad.
Bij instellingen hielp het dat "auto connect" uit stond, "stay connected" aan staat en een vast ip adres neemt.

Interne wifi is gewoon belabberd als je nagaat dat mijn router 3 meter verwijderd staat van de UQ2 en dat de ontvangst op 44 staat op een schaal van 100.
Draadloos streamen gaat wel goed tot 24/96 maar niet zoals de manual beschrijft op 24/192.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Klout10

Quote from: Fireman on September 20, 2014, 11:58:24
Inmiddels gedaan... Hmmmm geen bediening met n-stream app meer [emoji16]

Dat zou niet moeten kunnen, indien zowel de UQ als je iOS apparaat op hetzelfde netwerk zijn aangesloten moeten deze twee elkaar kunnen zien. Ik ben geen IT man, maar zou dit iets te maken kunnen hebben met twee IP adressen die niet in dezelfde 'range' zitten?
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

fireman

Quote from: Klout10 on September 20, 2014, 12:16:37
Dat zou niet moeten kunnen, indien zowel de UQ als je iOS apparaat op hetzelfde netwerk zijn aangesloten moeten deze twee elkaar kunnen zien. Ik ben geen IT man, maar zou dit iets te maken kunnen hebben met twee IP adressen die niet in dezelfde 'range' zitten?

Deed het wel, iets te snel gereageerd.

Heb effe een tijdje met de draad gespeeld en zakte tot 90% en niet lager. Dus bijna 100% stabiel.

Nu terug naar wifi en de instelling automatisch verbinden "uit" en blijf verbonden "aan" Precies beide omgedraaid. Heeft dit geen nadeel? En heeft de app hier nog iets mee te maken? Of gaat dit puur om de UQ2 verbinding met het wifi en niet (met) de app?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

@Fireman: toch je UQ2 maar in de verkoop gedaan vanwege de 2 problemen die je hebt?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

fireman

Quote from: Kingpin on September 22, 2014, 12:47:16
@Fireman: toch je UQ2 maar in de verkoop gedaan vanwege de 2 problemen die je hebt?

Uhh geen probleem, maar dat was/is misschien toch het laatste duwtje. Moet zeggen dat 'ie het overigens gewoon doet zonder problemen. En wel wet de juiste instellingen.

Ik ga weer eens iets anders uitproberen. (zo blijf ik elke keer weer bezig ;) )
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Klout10

Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Alco

#14287
Ik lees zojuist bij toeval goed nieuws waar ongetwijfeld menig Naim liefhebber op zat te wachten.
Vanaf a.s. vrijdag is een opvolger van de n-stream app ook voor Android gebruikers beschikbaar.

http://www.naimaudio.com/news/19937/introducing-new-naim-app-apple-ios-and-android-devices
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Jumping Jack

Voor iOS is hij er al  :pompom:. Ziet er mooi uit op het eerste gezicht.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

ZeRoo

Bij mij werkt de nieuwe nstream niet, waarschijnlijk is mijn firmware van de ndx te oud.
Kan ik deze upgraden via de  usb van mijn laptop en de usb van de ndx of heb ik daar echt de rs232 aansluiting voor nodig?

Jumping Jack

Dat heeft voor zover ik weet niets met de software op de ndx te maken. Enkel iOS 7 of hoger is vereist. Gewoon n-stream bijwerken in de app-store.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

ZeRoo

Quote from: Jumping Jack on September 22, 2014, 22:04:47
Dat heeft voor zover ik weet niets met de software op de ndx te maken. Enkel iOS 7 of hoger is vereist. Gewoon n-stream bijwerken in de app-store.

Ik heb de laatste versie van nstream en ios 8 op de ipad. Maar hij blijft om de 10 sec alles herladen en de app reageert niet als ik muziek selecteer, met de oude nstream op mijn telefoon werkt het gewoon nog prima.
Ik heb nog versie 3.16 op de ndx.

YamahaRXV

Quote from: Alco on September 22, 2014, 21:07:39
Ik lees zojuist bij toeval goed nieuws waar ongetwijfeld menig Naim liefhebber op zat te wachten.
Vanaf a.s. vrijdag is een opvolger van de n-stream app ook voor Android gebruikers beschikbaar.

http://www.naimaudio.com/news/19937/introducing-new-naim-app-apple-ios-and-android-devices

Eindelijk..... :wacko:  Goede zaak voor de Adroid gebruikers  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kingpin

Nieuwe app ziet er goed uit.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Klout10

n-Serve blijft ongewijzigd, jammer...
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Dr.Bedlo

De commentaren op het Britse NAIM forum gelezen betreffende de NAIM App. Er schijnt van alles mee aan de hand te zijn. Een miskleun zoals het zich nu laat aan zien. Die van mij werkt overigens op een klein dingetje na goed. Wel jammer dat ze bij de styles geen NAIM groen hebben toegevoegd..
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: Klout10 on September 23, 2014, 07:53:42
n-Serve blijft ongewijzigd, jammer...

Android bedoel je? Zou vrijdag moeten komen.( NAIM)
Quad vintage.

Jumping Jack

n-serve is nog iets anders fred (de bedieningsapp voor oa HDX, spelers met harde schijf).

En dat ze op het naim-forum commentaar hebben op de nieuwe app is normaal, die mannen daar zitten continu en synchroon met hun maandstonden.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

#14298
Ah ja is ook zo. Vergissinkje mijnerzijds. Nou als je de N stream download en het schijnt niet goed te werken dan mag je ook wel commentaar hebben. Zelf vind ik het kwa bedieningsgemak een verademing. Kwa uiterlijk ook wel een verbetering. Behalve dan My beloved Naim green en de volume slider die ook verdwenen is maar die gebruikte ik sowieso maar weinig.


Ben benieuwd wat de volgende CES brengt.
Quad vintage.

Jumping Jack

Dat de volumeregeling enkel in het afspeelscherm staat, is idd even wennen.

Ik vind het visueel erg geslaagd. En wat ik ook erg goed vind, is dat je nu in je collectie kan browsen terwijl iradio blijft spelen.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs