Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

twani

Quote from: Robiwan on July  4, 2017, 18:19:39
een nap 250 lijkt me overkill voor een UQ

Zwaardere amp is niet altijd lekkerder in het gehoor liggend. Strakker já, cleaner já...

Muzikaler lang niet altijd.  Ik vind een té zware amp de klank nogal eens té strák regisseren waardoor de charme in de klank (warmte/vervorming?) vaak deels verdwijnt...

Dus zondermeer voor de zwaardere 200/250 gaan hoeft niet voor iedereen de juiste route te zijn.

Marco66

Quote from: twani on July  4, 2017, 21:57:53
Zwaardere amp is niet altijd lekkerder in het gehoor liggend. Strakker já, cleaner já...

Muzikaler lang niet altijd.  Ik vind een té zware amp de klank nogal eens té strák regisseren waardoor de charme in de klank (warmte/vervorming?) vaak deels verdwijnt...

Dus zondermeer voor de zwaardere 200/250 gaan hoeft niet voor iedereen de juiste route te zijn.

Vind de sound vd unitiqute nu al erg aangenaam maar de neats kunnen wat meer power gebruiken dus wil ik eerst de nap-100 op proef hebben, mocht dit een verbetering brengen ben ik al een eind op weg naar een meer dan bevredigende set.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Robiwan

Quote from: twani on July  4, 2017, 21:57:53
Zwaardere amp is niet altijd lekkerder in het gehoor liggend. Strakker já, cleaner já...

Muzikaler lang niet altijd.  Ik vind een té zware amp de klank nogal eens té strák regisseren waardoor de charme in de klank (warmte/vervorming?) vaak deels verdwijnt...

Dus zondermeer voor de zwaardere 200/250 gaan hoeft niet voor iedereen de juiste route te zijn.

dat was mijn ervaring met een hicap op een stageline phonoversterker, het klonk zo overcontrolled als wat met als gevolg 0,0 muziek.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

twani

Quote from: Robiwan on July  4, 2017, 22:33:10
dat was mijn ervaring met een hicap op een stageline phonoversterker, het klonk zo overcontrolled als wat met als gevolg 0,0 muziek.

Ja bah is dat....

Lion of Judah

Quote from: Robiwan on July  4, 2017, 22:33:10
dat was mijn ervaring met een hicap op een stageline phonoversterker, het klonk zo overcontrolled als wat met als gevolg 0,0 muziek.
Wat heeft een voeding op een phonoversterker te maken met een zwaardere eindversterker?
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

fireman

Quote from: twani on July  4, 2017, 21:57:53
Dus zondermeer voor de zwaardere 200/250 gaan hoeft niet voor iedereen de juiste route te zijn.

Klopt.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Robiwan

Quote from: Lion of Judah on July  4, 2017, 22:45:04
Wat heeft een voeding op een phonoversterker te maken met een zwaardere eindversterker?

niks maar wil aangegeven dat een "upgrade" niet altijd beter is.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

maximus79

Hoi Naim kenners,

Heb een vraagje, heb nu de focal aria 926 speakers staan en worden aangestuurd door mijn Yamaha rx2060 receiver. (1 model onder het vlaggenschip) 
Focal schijnt goed bij Naim te passen heb ik begrepen omdat het van de zelfde club is.
Wat voor verbetering kan ik verwachten als ik bij voorbeeld de Naim UnitiQute zou aanschaffen? En kan die aangesloten worden in combi met de receiver?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Jumping Jack

Focal en naim zitten nog niet zo lang bij dezelfde groep, dus of dat een garantie is op een match... Vroeger zag je de combi alvast zelden voorbij komen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Quote from: Jumping Jack on July  5, 2017, 15:22:32
Focal en naim zitten nog niet zo lang bij dezelfde groep, dus of dat een garantie is op een match... Vroeger zag je de combi alvast zelden voorbij komen...

Zal niet meer zijn dan een commerciele match zoals Nick terecht ook al zegt.

chansig

Een technische match en een commerciële match...meer matchvormen zijn er toch niet ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

maximus79

Het focal en Naim verhaal was meer een bijkomstigheid. Gaat mij meer om de meerwaarde tegen over een receiver.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Siddartha

Quote from: chansig on July  5, 2017, 19:02:43
Een technische match en een commerciële match...meer matchvormen zijn er toch niet ?

Gr. Hans

voetbalmatch, tennismatch... oh, nee, das alleen in België :D
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Siddartha

Quote from: maximus79 on July  5, 2017, 19:52:16
Het focal en Naim verhaal was meer een bijkomstigheid. Gaat mij meer om de meerwaarde tegen over een receiver.

Voor stereo lijkt me dat bijna val wel, maar ken de Yamaha die goed genoeg...
De UQ was al een upgrade tot mijn Marantz PM7004, dus kan me er wel iets bij voorstellen. Je zou het eens moeten testen.
Heb toevallig ook Focals op mijn Lite getest en vond het laag zeer overheersend (tov de andere speakers in gezeefd ruimte). Het waren wel Chorussen. Weet niet of dit door Naim komt, maar persoonlijk vond ik het too much..
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

pallie

Quote from: Marco66 on July  4, 2017, 22:16:02
Vind de sound vd unitiqute nu al erg aangenaam maar de neats kunnen wat meer power gebruiken dus wil ik eerst de nap-100 op proef hebben, mocht dit een verbetering brengen ben ik al een eind op weg naar een meer dan bevredigende set.

Verwacht niet teveel. Toen ik de nap100 aansloot op de qute was dit maar een marginale verandering. Ik heb zelf de Neat Motive SX1

fireman

Quote from: pallie on July  6, 2017, 18:42:53
Verwacht niet teveel. Toen ik de nap100 aansloot op de qute was dit maar een marginale verandering. Ik heb zelf de Neat Motive SX1

Is/wordt dit ter vervanging of bi-amping? Dat ook uitgeprobeerd? (mits mogelijk)
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Siddartha

Volgens mij kun je de motive niet bi-ampen/wiren
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Marco66

Quote from: Siddartha on July  7, 2017, 10:08:54
Volgens mij kun je de motive niet bi-ampen/wiren

Nope.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Klout10

Dat hangt er van af: de eerste Motive serie was volgens mij bi-wire uitgevoerd, bij de huidige SX modellen is het mogelijk om bij bestelling te kiezen voor een bi-wire uitvoering ...
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Robiwan

Ben hier weer aan de Naim Stageline N (de 6e sinds 2012 :D) + I-Supply. Erg goede combi met het Audio Technica VM 540 ML mm element.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

pallie

Gebruik de nap100 als vervanging voor de eindtrap in de qute. Sound wordt net iets voller, vooral het laag en die heeft de Neat Motive SX1.

Marco66

Quote from: pallie on July  9, 2017, 07:52:19
Gebruik de nap100 als vervanging voor de eindtrap in de qute. Sound wordt net iets voller, vooral het laag en die heeft de Neat Motive SX1.

Ik heb de SX2, gaan het wel een keer proberen.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

knubbe

Ben vrij zeker dat ik het antwoord al wel kan raden maar probeer het toch :)

Is er voor een multiroom setup ook uit te bereiden met iets wat niet van naim is? :D
Bediening e.a. bevallen me allemaal prima maar als ik alleen maar de mu-so's of qute met speakers kan gebruiken dan is me dat niet ideaal.

Meteen nog maar een andere vraag. Als ik mij unitilite met tidal samen met een qute in een andere ruimte wil laten spelen, moet die qute dan ook tidal ondersteunen?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

kroetie1

Quote from: pallie on July  9, 2017, 07:52:19
Gebruik de nap100 als vervanging voor de eindtrap in de qute. Sound wordt net iets voller, vooral het laag en die heeft de Neat Motive SX1.

Hier ook een uq2 met nap 100 icm b&w cm5.
Ik heb eerst alleen de uq2 gehad , maar mocht van dealer de nap 100 een paar dagen uitproberen.
Ik was binnen een uur om in iedergeval. Het geluid is muziekaler, komt meer los van de speakers. Plaatsing is beter en meer laag. De uq2 is zeker niet slecht maar de nap 100 was voor mij de slagroom op de taart.
Naim unitiqute 2-Naim nap100- Pioneer KRP-600M-B&W CM5-B&W CMC-B&W PV1-B&W M1-Marantz SR6004-Dune prime-Xbox360-Lg oled 65E6

Htdre

Nou de eerste Atoms zijn uitgeleverd. 2250 adviesprijs (zonder HDMI)
Ik las op fora dat de eerste batch storingen had. Hopelijk de NL batch nu na het lange wachten niet.