Hey Wicked!!
Het was inderdaad een gezellige avond. Het appartement is echt prachtig! Mooi strak ingericht, echter door gebruik van de juiste accenten is er toch een hele warme en huiselijke sfeer ontstaan! Het appartement is een combinatie van een stijlvolle buitenkant met de voordelen van nieuwbouw aan de binnenzijde. De hele wijk straalt een luxe, “ouderwetse” sfeer uit die men veelal aantreft in oude stadscentra. Je mag er trots op zijn!!

Ja, wat kan ik zeggen over de muziek. We werden inderdaad geplaagd door een haperende communicatie. Wicked stoorde zich daar enorm aan, echter omdat ik zelf ook de Squeezebox heb, weet ik hoe hij werkt en klinkt. De set blijkt een samenkomst van herinneringen.. De klank van de “compacte” Nautilus speakers hebben een herkenbaar karakter. De combinatie van de 805’s met de Marantz zorgt voor een zeer warm geluid waar de één verzot op is en de ander het niet aan kan horen. Aangezien ik zelf ook B&W’s heb staan kan ik het warme en wat wollige geluid wel waarderen. De verschillen met mijn eigen set worden vooral veroorzaakt door de Arcam die de boel iets minder warm en iets “analytischer” lijkt te maken. Een fijne set, zonder meer.
Ondanks de aanwezigheid van de kolossale REL Stadium is het meest in het oog springende object in de ruimte het kunstwerk wat de meeste van ons herkennen als draaitafel. Een prachtig apparaat om te zien EN te horen uiteraard! Best weer eens leuk om het hele LP wereldje anno 2009 in werking te zien. Het is een wonderbaarlijke wereld geworden waarbij de LP’s zelf veel mooier verpakt zijn en van veel hogere kwaliteit zijn dan in de tijd dat ik ze nog kocht in de winkel!! Maar er weer in stappen gaat niet gebeuren. Ik vind de digitale media prima om mee te leven.. Blijkbaar ben ik teveel een cultuurbarbaar waardoor ik dergelijke kunst niet op de juiste waarde weet te waarderen ( lees: Ik heb het geld er niet voor om te investeren in dit soort stukken ).
Je uitspraken over het mogelijk toch stappen in de wereld van projectie verbazen me een beetje. Dit bedoel ik niet negatief, dus vat dat a.u.b. niet als zodanig op. Je gaf namelijk zelf te kennen dat het jou voor het overgrote deel om de muziek ging. Je begrijpt natuurlijk dat ik het toejuich als je deze stap daadwerkelijk gaat nemen! Ik vind het zelf ook geweldig. Een TV, hoe groot je ook gaat, lijkt hier niet aan te kunnen tippen. “Ik zeg…. Doen!”

Gisteren ben ik op visite geweest bij mijn grote vriend “BigNinja”. Hij heeft sinds kort een mooie witte HD65 ingewonnen van een forumlid Roksan. Het apparaat is heel mooi compact en ( voornamelijk ) wit van kleur. Deze beamer zie je gegarandeerd niet meer na een weekje!!! En ook de visite zal het niet vlug opvallen. De HD65 is geen full HD beamer, maar er zal ongetwijfeld ook een full HD beamer zijn die relatief compact is en nog belangrijker: wit van kleur is. Ik denk dat je door middel van een koof eerder aandacht trekt dan het “kale” apparaat aan het plafond. Hoe je de bekabeling sierlijk moet gaan wegwerken wordt een mooie uitdaging, dat wel.

Gegroet,
LittleNinja