Welke muziek luister je vandaag?

Gestart door VlisChris, november 26, 2006, 20:16:57

Vorige topic - Volgende topic

peterrr

goed net een setje cd`s gehaald even rippen en dan...genieten.

grt Peterr

Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

FDLARRY

Wilco - The Whole Love - 24bit-96Khz (hdtracks)

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

MoGas

Momenteel "Eva by Heart" van Eva Cassidy. Fantastische zangeres.

Sent from my Galaxy Nexus
TV: Panasonic TX-P50U30 | Amp: Yamaha RX-V671 | Front: Morion TL (DIY) | Sub: BK XXLS400 | Rest: vooralsnog troep :)

Jumping Jack

Jumping Jack's set
Discogs

Leon

Al jaren en jaren niet meer actief geweest op dit forum.
Ik zit me rustig in te lezen en kwam (zoals vroeger) weer bij dit topic terecht. Ik heb de (goede) gewoonte om op onderzoek uit te gaan als ik namen van bands zie staan die ik niet ken.
Zo kwam ik dus net terecht op Youtube om daar eens te gaan onderzoeken wat dan wel in vredesnaam ELBOW zou moeten zijn  ??? ??? ???

Ik was bang terecht te komen bij de zoveelste shitband die deze aardbol rijk is. Word ik getracteerd op prachtige muziek. Muzikale landschappen zoals te lezen valt in WIKI.
Eerst dacht ik Peter Gabriël te horen ....... Zie ik ineens Mercy Street staan. Dus ik snap er echt helemaal niks meer van.
Blijkt ELBOW dit nummer dus ook te vertolken. En ik moest werkelijk meerdere malen luisteren om er zeker van te zijn wie het nou eigenlijk zong.

JONGENS BEDANKT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!   Ik heb hier zojuist, op 48 jarige leeftijd, weer een band mogen ontdekken die me echt raakt. Gewoon echte muziek. Echte muzikanten, gitaren, bassen en een zanger met een dijk van een stem. Hier en daar fonkelen wat Marillion invloeden door de muziek heen.

Kortom, ik luister nu dus naar ELBOW.  Het eerste wat ik komende week ga doen is albums van deze band aanschaffen. Heerlijk. Geweldig topic hetgeen z'n diensten weer bewijst.

ELBOW dus, voor het eerst in mijn leven en heel diep onder de indruk :

Groetjes Leonneke

Lex Groningen

Lana Del Rey - Born to die.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Jumping Jack

@ leon: zeker eens de live cd/dvd van the seldom seen kid met het bbc orchestra beluisteren/bekijken. Heel indrukwekkend.

Ot:
Jumping Jack's set
Discogs

peterrr

Citaat van: Leon op februari  5, 2012, 00:32:55
Al jaren en jaren niet meer actief geweest op dit forum.
Ik zit me rustig in te lezen en kwam (zoals vroeger) weer bij dit topic terecht. Ik heb de (goede) gewoonte om op onderzoek uit te gaan als ik namen van bands zie staan die ik niet ken.
Zo kwam ik dus net terecht op Youtube om daar eens te gaan onderzoeken wat dan wel in vredesnaam ELBOW zou moeten zijn  ??? ??? ???

Ik was bang terecht te komen bij de zoveelste shitband die deze aardbol rijk is. Word ik getracteerd op prachtige muziek. Muzikale landschappen zoals te lezen valt in WIKI.
Eerst dacht ik Peter Gabriël te horen ....... Zie ik ineens Mercy Street staan. Dus ik snap er echt helemaal niks meer van.
Blijkt ELBOW dit nummer dus ook te vertolken. En ik moest werkelijk meerdere malen luisteren om er zeker van te zijn wie het nou eigenlijk zong.

JONGENS BEDANKT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!   Ik heb hier zojuist, op 48 jarige leeftijd, weer een band mogen ontdekken die me echt raakt. Gewoon echte muziek. Echte muzikanten, gitaren, bassen en een zanger met een dijk van een stem. Hier en daar fonkelen wat Marillion invloeden door de muziek heen.

Kortom, ik luister nu dus naar ELBOW.  Het eerste wat ik komende week ga doen is albums van deze band aanschaffen. Heerlijk. Geweldig topic hetgeen z'n diensten weer bewijst.

ELBOW dus, voor het eerst in mijn leven en heel diep onder de indruk :

Ja, ehhh graag gedaan met z,n allen ?  ::) en welkom terug.

Je moet wel een paar keer horen om het leren te waarderen ( teminste ik wel )...

Startpunt is ongetwijfeld " Seldom Seen kid" en dan degene met de bonus tracks ivm " hotel istanbul" imho.

Goed, zelf nu aan het genieten van diezelfde plaat, en gelukkig hebben ze ook oog gehad hoe het op het schijfje staan.
Voortreffelijk geluid voor een popplaat.

Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

juiced01

Graphtuner

Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Koetsu black / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

juiced01

Howlin' Wolf - The Howlin' Wolf Album

Lex Groningen

Al Stewart - Year of the cat.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Fré

Vinyl:

Thelonious Monk - With John Coltrane

en

Oscar Peterson Trio - Night Train

:music:
Sonus Faber -- McIntosh -- Lampizator -- Aurender -- Tellurium Q -- Technics -- Aurorasound -- Nagaoka

Graphtuner

Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Koetsu black / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

juiced01

juiced01

DeWolff - Strange Fruits and Undiscovered Plants :music:

Jumping Jack

Jumping Jack's set
Discogs

juiced01

juiced01

Graphtuner

Citaat van: Alex Groningen op februari  5, 2012, 06:41:37
Lana Del Rey - Born to die.

wat vind jij ervan?
Op zich vind ik het niet slecht, maar na 4 nummers heb ik het wel al gehad eerlijkgezegd... nogal eentonig op het eerste "gehoor"

Blu

Wovenhand - Consider the Birds  :inlove:

Ik moet trouwens zeggen dat ook ik al érg leuke muziek 'ontdekt' heb door dit topic!  :clapping:
Primare - Wilson Benesch - xbmc
discogs

PHiX

Shane MacGowan in combinatie met een lekker glaasje single malt. :-)
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

Oud lid

Maximus_Aurelius

Stacey Kent:

Jen Chapin Revisions: The Songs of Stevie Wonder(24/192khz)

Weet je wat het leven je uiteindelijk leert?
Dat niet iedereen tot het einde bij je zal zijn. Sommigen vergezellen je slechts een paar hoofdstukken, sommigen maar een enkel moment en sommigen laten littekens achter, zelfs lang nadat ze er niet meer zijn.
Je dacht vroeger dat je iedereen moest vasthouden, elke vriendschap moest redden, elke liefde voor je moest laten vechten. Maar... uiteindelijk begrijp je dat mensen...
hoe goed je ook voor ze bent geweest het heeft niet altijd iets met jou te maken.
Sommige mensen maken gewoon deel uit van je verhaal, niet van je hele leven. Het moeilijkste is niet loslaten maar accepteren dat sommige herinneringen mooier zullen blijven.