Wie heeft welke speakerkabel?

Gestart door TJ, november 1, 2006, 19:31:36

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Citaat van: jansen op september  5, 2007, 14:45:21
Hallo,
Iemand heeft vMedevoort speakerkabel aan zijn set hangen. Ik heb gelezen dat hij er neit content mee is. ::) Mijn vraag is dan ook welke speakerkabel is het, en... of deze te koop is? ;D 
Graag reacties op [email protected]
Groet,
Peerke
Met deze vraag zit je in het verkeerde topic.Kan je stellen in het topic " gezocht ". ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

daffy

*** KABELWISSEL ***

de Kimber 8TC is er tussen vandaan.
deze zit er nu tussen : AudioAdvies ls-1 HE

hiero: http://www.audioadvies.nl/LS-type%201.html

erg mooie kabel (qua klank) voor een relatief vriendelijke prijs.
heb hem zelf kaal besteld zonder sleeving of connectoren dus goedkoper.
de klank omschrijving op de site komt behoorlijk overeen met mijn persoonlijke ervaring t.o.v. de Kimber 8TC

grtjzz Daffy ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

WickedGame

Citaat van: daffy op oktober 14, 2007, 00:13:12
*** KABELWISSEL ***

de Kimber 8TC is er tussen vandaan.
deze zit er nu tussen : AudioAdvies ls-1 HE

hiero: http://www.audioadvies.nl/LS-type%201.html

erg mooie kabel (qua klank) voor een relatief vriendelijke prijs.
heb hem zelf kaal besteld zonder sleeving of connectoren dus goedkoper.
de klank omschrijving op de site komt behoorlijk overeen met mijn persoonlijke ervaring t.o.v. de Kimber 8TC

grtjzz Daffy ;)

Kan je aangeven waarin bijv. de Kimber 8TC onderdoet voor bijvoorbeeld die kabel die je nu hebt? Wat zit ook een beetje te twijfelen naar een andere kabel.

daffy

Zoals ik al vermelde klopt de omschrijving op de site aardig  t.o.v. de 8tc

Ik vind de 8TC een hele prettige kabel maar het verschil met de A.A. ls-1 HE In mijn set ervaar ik  zo : het laag is beter gecontroleerd dan bij de 8tc dus sneller,strakker,ritmischer,dynamischer, beter doortekent en net zo diep.
het midden heeft veel meer detail gekregen alle kleine nuances zijn duidelijker hoorbaar, ze waren bij de 8tc ook aanwezig maar nu veel losser en beter gescheiden van elkaar, de ruimtelijke afbeelding is breder en dieper geworden.
Het hoog vind ik kwalitatief ietsjes minder dan bij de 8TC  het is wat ruwer en iets minder verfijnd overigens zonder schel te worden en voor textiel of kunststof tweeters denk ik minder kritisch dan voor metaldome tweeters die ik in mijn kef XQ5 heb zitten.

De algehele klankbalans verschuift naar mijn ervaring van "muzikaal" en net aan de warme kant van neutraal maar toch analytisch (8TC) naar "muzikaal" neutraal analytisch en vooral ruimtelijker (ls1-he)  en met analytisch bedoel ik zeker NIET kil of mager zoals naar mijn mening Nordost dat heeft (in mijn set)

Toen ik de kabel net nieuw had vond ik hem wat slanker klinken dan de 8TC maar dit is na enige tijd gebruik veranderd.
of dit nu komt door gewenning of inspelen weet ik niet maar veranderd is het in mijn perceptie i.i.g. wel , het hoog word iets vriendelijker en de kabel gaat wat homogener en iets voller/warmer klinken.

Ik vond al met al het verschil best wel erg groot en had dit van tevoren niet zo duidelijk verwacht.

Ik vind het een aanrader voor een mooie prijs (zeker als je hem besteld zonder connectoren en sleeving) en absoluut de moeite van het
proberen waard.
Misschien is het mogelijk om hem op proef te bestellen ? ( http://www.audioadvies.nl/index.html )

Hoop dat je hier wat aan hebt.

grtjzz Daffy  ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

August

Merk: Acoustic Zen
Type: Satori Shotgun (12ft)

Plaatje:

denoontje

besteld voor stereo setup:

cardas crosslink biwi

Midcall

Ik speel al weer enige tijd met NBS Monitor I luidsprekerkabels en ben daar wel tevreden over moet ik zeggen.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

stevefilmfreak54

Zoveel merken, Zoveel smaken, toch.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Zidoo Z9X 8k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, 5x HDMI van RU Connected, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Paul1967

Nou de QED SA's kunnen gedeleted worden:

Merk; Nordost
Type; SuperFlatline MKII (mkII= biwire versie)
User; ht-kabouter

qinq

Ik heb sinds kort de:

W&M LS-02    (2x2.5M afgemonteerd)

-madison-

Ik heb sinds een week Kimber 4PR :)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Peerless Monster

Ik ben momenteel meer dan tevreden over de Heavens Gate Ultra Silence bekabeling.
Daar kan een Valhalla van Nordost niet eens aan tippen...
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

qinq

Wat is nou eigenlijk die W&M reference van Raphie? Ik kan die kabel nergens op het net vinden.

stevefilmfreak54

Siltech MXT london met WBT bananen plugs fronts en QED met airlocs en bananen stekkers achter.
Moet eerlijk zeggen ben DIK tevreden, de Siltechs zijn momenteel aan het indraaien, verschil merk ik wel.
mvg Steve 8)
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Zidoo Z9X 8k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, 5x HDMI van RU Connected, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Dirc

grote kans dat ik canare ertussen ga bi-ampen.
2x4 aders = 8 aders dan. Haha klinkt interessant.

tiptop

Citaat van: Peerless Monster op december  7, 2007, 09:15:40
Ik ben momenteel meer dan tevreden over de Heavens Gate Ultra Silence bekabeling.
Daar kan een Valhalla van Nordost niet eens aan tippen...
Daarom hebben ze alweer een Odin gefabriceerd ;D (17.500 pond/ 2 x 3 mtr) :o :o
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Midcall

Citaat van: tiptop op december  7, 2007, 22:56:55
Daarom hebben ze alweer een Odin gefabriceerd ;D (17.500 pond/ 2 x 3 mtr) :o :o

Jesus.... dat krijg je geen normale woonkamer in, die dingen zakken door de overbleasting direct door je vloer  ;D
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Peerless Monster

Citaat van: Midcall op december  9, 2007, 02:32:26
Jesus.... dat krijg je geen normale woonkamer in, die dingen zakken door de overbleasting direct door je vloer  ;D

;D

Maar dat is niet extreem duur hoor voor een kabel ;D
Zie het als een component...
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

dove

audio set: Argento Audio's 'SMR'

cinema set: 'PHY-HP' interconnect (ook in m'n active-speakers ...)

office set: van den Hul 'the Revelation'

slaapkamer/keuken/terrace sets: KrautWire 'Reference-HT'

Petter
Dynaco ST35 & A-25XL / Sony TA-E88 & TA-N88 / Revox B226 Sig & Revox B790 / Tandberg TPT-3001A & 3014A / Tice Power Block mk1 & Infinite Speed / Rogers LS3~5a & JR149 & db101 / Wilson WATT Sr2 / Leak TL~12 / MF A-1 mk1 / Lectron JH50 / Philips CD100 / Sony CDP-101 / Luxman MQ-36 / Celestion Sys 6000

dove

wat is het dat zovelen Nordost aanschaffen

zijn er zoveel duffe sets op te spicen ? 8) ;D

kidding boys ...

overtuigd voorstander van de 'één-kabel(type)-per-set' gedachte, zie ik zelf trouwens 'kabels' (alle) als één component, en zou eigenlijk bij de benoeming van de speaker-kabel ook een verwijzing naar de andere kabels willen zien

maar goed, zo geredeneerd zou ik ook graag een overall beeld van de setup willen zien, om eea. in hun eigen toepassing te kunnen zien ...

Petter

Petter
Dynaco ST35 & A-25XL / Sony TA-E88 & TA-N88 / Revox B226 Sig & Revox B790 / Tandberg TPT-3001A & 3014A / Tice Power Block mk1 & Infinite Speed / Rogers LS3~5a & JR149 & db101 / Wilson WATT Sr2 / Leak TL~12 / MF A-1 mk1 / Lectron JH50 / Philips CD100 / Sony CDP-101 / Luxman MQ-36 / Celestion Sys 6000

fca

Ik hoop ze volgende week te krijgen.
Zilveren LS kabels van No No cables.

Deze dus:

dove

Citaat van: Peerless Monster op december  7, 2007, 09:15:40

een audio high-end naam als geen ander  ;D :-X ???

een buitenstaander zou wellicht kunnen denken dat de audiofiel in kwestie zich een grapje veroorloofd  ;D 8) O0

wat een pracht hobby hebben we toch !!

Petter

Mike.een.audiofiel

Ik speel nu met een Nordost Heimdall (demo van winkel) en ook zoals velen toe geven dat dit een schitterende kabel is en geloof me ik heb er al enkele zeer dure kunnen gebruiken. ;)

Peerless Monster

Citaat van: dove op december  9, 2007, 14:04:07
een audio high-end naam als geen ander  ;D :-X ???

een buitenstaander zou wellicht kunnen denken dat de audiofiel in kwestie zich een grapje veroorloofd  ;D 8) O0

wat een pracht hobby hebben we toch !!

Petter

;D

Merijn

Merk: Mogami
Type: Neglex 2477
Gebruik: Stereo
Gebruiker: Porcino (Merijn)
I Prefer Coffee For Mental Stability...