Advies gevraagt voor beginner...

Gestart door Blankers79, augustus 16, 2006, 19:58:53

Vorige topic - Volgende topic

Blankers79

Beste mensen,

In januari ga ik op mezelf wonen en wil ik het een en ander aanschaffen. Zo moet er een 40" LCD komen en een home cinema set. Ik ben echter een beginner. Ik zit te denken aan het volgende:

Televisie: Samsung LE40R73BD of LE40M71B
Home CInema Set: Samsung HT-P1200

Is dit wat als set zijnde? En welke lcd raden jullie mij aan? Daarnaast heb ik ook nog een flinke tuner/versterker van Pioneer. Kan die aangesloten worden op de home cinema set?

Alvast bedankt voor jullie reactie!!!

Harry HT

Hoi
Citaat van: Blankers79 op augustus 16, 2006, 19:58:53
Is dit wat als set zijnde?
Met wat ben jij tevreden? Hoe "goed" moet het klinken?

Hoe duur is de HT-p1200?

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Blankers79

Kost rond de 1000 euro. Ik wil gewoon goed beeld met goed geluid. Heeft een EISA award gewonnen, maar denk niet dat dit de doorslag moet geven bij een keuze... Oh je, de set moet bij elkaar passen...

Blankers79

Kijk, ik ben begonnen met kijken naar LCD en Home Cinema set. Dan begin je als amateur bij bedragen van 1000 (LCD) en 300 (Hoem Cinema Set). Maar je leest dingen en gaat verder kijken, en plotseling praat je over een lcd van 1700-2200 en een set van 1000...

Is dit het allemaal waard?

HTR

de hogere bedragen? of deze t waard zijn? dat is persoonlijk, maar ik vind dat er groot verschil is, en ik (en vele anderen) vinden het zeker t geld waard.
de samsung lcd tv's worden als goed beschreven, eigenlijk behoord t tot de top van de lcd dus daar zal niks mee mis zin. en wat harry ht al zegt, t geluid is heel persoonlijk, als jij dit mooi vind klinken moet je het zeker kopen!

de surroundset:
http://www.samsung.com/nl/products/hometheatersystems/hometheatersystems/ht_p1200.asp

de tv 's :
http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le40m71b.asp
die andere kan ik niet op de site vinden.

PeterPan

Die Samsung 40M71 is nog heel nieuw. Misschien nog wat reviews en meningen van forums afwachten? Een goed alternatief is misschien de Sony 40S2000 of 40V2000.
Zelf zou ik nooit een all-in-one systeem kopen, zeker niet als je ook veel stereo muziek wilt luisteren. Met 'echte' luidsprekers en losse componenten kom je natuurlijk wel wat duurder uit.
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

NeoPhix

Ik heb die Samsung HT-P1200 in de winkel staan, en tjonge, das een mooie set! Prachtig B&O-achtig design en een machtig geluid wat er uit komt. Als je design belangrijk vind naast geluidskwaliteit, een hele goede keus. Ik vind persoonlijk dat ie beter klinkt dan bijvoorbeeld een Bose Lifestyle serie (niet dat dat echt een referentie is, maar het zegt toch wel wat.)
Qua surround zal je niet snel een betere set vinden voor dat geld...

Blankers79

Kijk, daar kan ik wat mee...

Ik vind design ook belangrijk. Vandaar ook de combi van Samsung lcd en set.

misteranderson

Citaat van: NeoPhix op augustus 16, 2006, 22:21:23
Ik heb die Samsung HT-P1200 in de winkel staan, en tjonge, das een mooie set! Prachtig B&O-achtig design en een machtig geluid wat er uit komt. Als je design belangrijk vind naast geluidskwaliteit, een hele goede keus. Ik vind persoonlijk dat ie beter klinkt dan bijvoorbeeld een Bose Lifestyle serie (niet dat dat echt een referentie is, maar het zegt toch wel wat.)
Qua surround zal je niet snel een betere set vinden voor dat geld...

;D

Ok, laat ik dan zeggen dat ik het hier op zijn minst niet mee eens ben. Het geluid van deze set is in één woord slecht te noemen. En
ik denk dat er voor E1000 iets veel beters te koop is. Ook de vergelijking met een lifestyle vind ik veel te ver gaan. Een lifestyle levert
in mijn optiek een veel beter geluid dan deze set. Dus als je deze set aanschaft moet dat op basis zijn van het design en het feit
dat ie mooi bij de tv past, maar wat mij betreft zéker niet voor het geluid.

Imagination is more important than knowledge...
- Albert Einstein

Nelisje

Ik weet niet hoe makkelijk het zal zijn, maar is bijvoorbeeld een combi van een A merk (KEF, JBL enz) speakerset met een stand alone versterker/ dvd speler geen optie. Dat red je misschien net en in mijn ogen ga je er kwa geluid absoluut op vooruit tov die Samsung.

GameBelgium

Ligt er natuurlijk helemaal aan:
- waarvoor je het surroundsetje gaat gebruiken (alleen maar film of ook regelmatig muziek)
- wat je persoonlijke smaak is.

Maar voor een bedrag van 1000 EUR kun je inderdaad al wat beters krijgen. Losse componenten zouden ook bij mij de voorkeur krijgen, maw:
- een A/V receiver
- een dvd speler
- losse speakers.

Met jouw bedrag kun je mss eens kijken naar de instapmodellen van oa Yamaha en H/K. Dan ben je gelijk ook klaar om later bv de speakers te upgraden. Indien je daarvoor open staat kun je mss ook eens op de tweehandsmarkt kijken, bv hier op het forum.

Nelisje

Ik moet zeggen dat ik de instappers van Harman Kardon erg goed vind klinken. En ze zijn ook best krachtig voor instap versterkers. Volgens mij ben je voor een HK receiver en DVD speler voor 500euro klaar. Als je je budget iets verhoogt koop je voor 650euro bv de kef eitjes erbij.

lampekap

Ik heb pas de Kef eitjes (kht-2005.2) gekocht en aangesloten op een Yamaha receiver.
Ondanks de logische tekortkomingen van satellietjes met bijbehorende brombox (::)) vind ik ze beter klinken dan ik had verwacht, zeker niet blikkerig of schel. Ze klinken best open en strak. Voor een filmpje biedt de set voor mij, in mijn kamer, ruim voldoende overtuigingskracht.

Voor €600 is het denk ik erg goede value for money als je al iets vergelijkbaars zoekt :) Een receiver hoeft bij deze speakertjes denk ik ook niet zo duur te zijn, evt tweedehands?

edit: ik zou trouwens niet weten of dat beter klinkt dan de set die je op het oog had hoor...
Screen: Sony 32V2000 // Amp: Yamaha RX V2400 // 5.1: Kef KHT-2005.2 // Movies: Philips 963SA // Games: Xbox 360
Cables: 2x Monster M1000CV - Monster Gamelink - Ixos Optical // Portable: Creative Zen Vision:M - Shure E500 pth

NeoPhix

Citaat van: Nelisje op augustus 17, 2006, 08:34:11
Ik weet niet hoe makkelijk het zal zijn, maar is bijvoorbeeld een combi van een A merk (KEF, JBL enz) speakerset met een stand alone versterker/ dvd speler geen optie. Dat red je misschien net en in mijn ogen ga je er kwa geluid absoluut op vooruit tov die Samsung.

Dat ben ik zeker met je eens, maar voor duizend euro haal je niet zomaar een goede versterker in huis + 5.1 speakerset van een A-merk.

Citaat van: misteranderson op augustus 17, 2006, 00:50:14
;D

Ok, laat ik dan zeggen dat ik het hier op zijn minst niet mee eens ben. Het geluid van deze set is in één woord slecht te noemen. En
ik denk dat er voor E1000 iets veel beters te koop is. Ook de vergelijking met een lifestyle vind ik veel te ver gaan. Een lifestyle levert
in mijn optiek een veel beter geluid dan deze set. Dus als je deze set aanschaft moet dat op basis zijn van het design en het feit
dat ie mooi bij de tv past, maar wat mij betreft zéker niet voor het geluid.

Ach, maar goed dat geluid persoonlijk is  ;)

Een losse AV-reciever + DVD-speler + KEF eitjes is ook een optie, maar ik denk dat het totaalplaatje dan wel over die 1000 euro heen gaat.

Nelisje

Citaat van: NeoPhix op augustus 17, 2006, 10:41:13
Dat ben ik zeker met je eens, maar voor duizend euro haal je niet zomaar een goede versterker in huis + 5.1 speakerset van een A-merk.

Ik zeg maar wat, tis natuurlijk een kwestie van smaak maar:

Mordaunt Short Premiere + MS308 subwoofer €399
Marantz SR4600
Marantz DV4360 €149

Dan heb je voor 950euro een setje wat hoogstwaarschijnlijk beter presteert dan een standaard all in one setje, bijkomend voordeel is dat je je set geleidelijk op kunt waarderen mocht je aangestoken worden door het HTforum virus :)

WickedGame

Ik zou de samsung HT set ook niet aanraden. Meer "show en no go", meeste mensen vergissen zich in het feit dat de kant en klare setjes op surround zijn gebaseerd. Dus het surround geluid (films, 5.1 ch audio) zit vaak wel snor, maar luister een cd in stereo dan is het geluid drastischer minder. Zelfs zo minder dat er mini-componenten sets van rond de 300 euro (Yamaha Pianocraft E700 bijv.) beter presteren.

Dus je zal moeten afwegen wat je liever hebt. Als je alleen films kijkt dan is de samsung opzich niet zo slecht. Ga je voor audio en dvd zou ik toch gaan kijken naar andere sets.

Als je de set compleet wil aanschaffen zijn de complete pakketten van Harman & Kardon wel aanraders. Maar je kan er ook voor kiezen om het zelf samen te stellen. Zoals Nelisje hierboven aangeeft is een Marantz set in combinatie met Mordaunt-Short speakers ook geen verkeerde keus.

GameBelgium

In het verder prima advies van Nelisje staat toch een foutje:

"dan heb je voor 950euro een setje wat hoogstwaarschijnlijk beter presteert dan een standaard all in one setje..."

moet eigenlijk zijn:

"dan heb je voor 950euro een setje wat ZONDER TWIJFEL beter presteert dan een standaard all in one setje..."  ;)

Maar zonder gekheid: je ziet dat de meeste forumleden je wel zullen adviseren om voor losse componenten te gaan. Moest je nog niet overtuigd zijn: ga zelf eens luisteren bij een handelaar, neem eventueel wat cd's / dvd's mee die je regelmatig beluistert / bekijkt. Doe dit op een all in one setje, en achteraf op een setje met losse componenten. Dan ondervind je ook meteen zelf waarom we dat aanraden.

Hootie

Beste Blankers79,

Waarvoor wil je de set gaan gebruiken?

1. Film.
2. Film en  muziek (DVD en CD).
3. Hoofdzaelijk muziek.

Zoals al beschreven (ben ik het helemaal mee eens) voor muziek (DVD en CD) is zo'n standaard set slecht te noemen (blikkerig, schel). Bij een muziek DVD of CD kun je met losse componenten net zo "knallen" als met je stereo speakers. Dat hoef je met een set niet te proberen.
Voor alleen film is het ruim voldoende. Dus zou mijn advies zijn.

ad. 1. Set.
ad. 2. Losse componenten (set die Nelisje neezet lijkt me prima waar voor dat geld).
ad. 3. Losse componenten.

Mvgr. Hootie.
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Blankers79

Ik wil het gebruiken voor zowel film als muziek.

Momenteel heb ik al een Pioneer VSX-804RDS Receiver, en bijpassende Pioneer cd speler. Kan ik hier ook wat mee?

Iedereen trouwens nog bedankt voor de tips...

Nelisje

Je kunt die versterker misschien nog gebruiken voor shakers of iets dergelijks. Ik weet niet hoeveel eisen je stelt aan de looks maar een klassiekertje past meestal niet bij het design van het nieuwerwetse spul. Is net hoe je er naar kijkt. Maar zo'n oudje (Dolby Pro Logic) kan niet op tegen het hedendaagse DTS geweld, dus leuk als versterker maar niet als AV receiver. En die CD speler zelfde verhaal, je kunt het gebruiken maar dat moet je kwa looks wel willen. En verder is een DVD natuurlijk ook te gebruiken als CD speler dus voegt het weinig toe.

denoontje

Citaat van: Nelisje op augustus 18, 2006, 14:02:58
. En verder is een DVD natuurlijk ook te gebruiken als CD speler dus voegt het weinig toe.

mmm

dit ligt er maar net aan wat voor cd speler het is..
er zijn legio members hier die juist een dedicated cd speler hebben en een dvd speler.
Wil je goede cd kwaliteit hebben en dvd ineen, moet je ook aardig in de buidel gaan tasten.
soms meer dan een losse cd en dvd speler  :-\

Is je pioneer een prologic versterker?
Als deze een 5.1 input heeft kun je nu eerst een dvd speler kopen met ingebouwde decoder.
Deze kun je dan analoog aansluiten op je oude versterker.
Je hebt dan nu wat meer geld  om te investeren in speakers en later overstappen op een mooi AV amp.
Zeker daar er nu mogelijk nieuwe formaten als HD dvd blu ray of iets heel anders aankomen..... :-\ :-X

Als je een beetje knappe pc hebt, kun je ook starten als je weer de genoemde prologic versterker hebt.
DVD rom drive, goede geluidskaart en videokaart en aansluiten maar.
Dan kan heel je budget eerst op aan een goede speakerset...... >:D

Geen 5.1 ingang, dan heb je een amp nodig en speakers
Een pc kan zoals genoemd als bron dienen...heb je die niet heb je wel een dvd speler nodig.
Wil je direct ook alle speakers...deze kun je ook steeds bijkopen...start met een paar goed fronts, dan surround en evt sub, dan center.................

Oftwel hoeveel budget heb je en wil je investeren, nu en op de korte en langere termijn.......
Of wil je nu direct genieten van 5.1 van mindere kwaliteit, zodat zo meteen het upgrade visus toeslaat en je alles weer moet vervangen >:D >:D >:D

Vele opties dus.

Suc6
Denoontje

Nelisje

Citaat van: denoontje op augustus 18, 2006, 15:38:48
dit ligt er maar net aan wat voor cd speler het is..
er zijn legio members hier die juist een dedicated cd speler hebben en een dvd speler.
Wil je goede cd kwaliteit hebben en dvd ineen, moet je ook aardig in de buidel gaan tasten.
soms meer dan een losse cd en dvd speler  :-\

Ja dat klopt, maar je zit wel te kijken met een budget, het is niet gemeld wat het budget is maar we zijn met zijn allen uitgegaan van 1000euro.

En ik denk niet dat een oude CD speler veel beter is dan een nieuwe DVD speler op CD gebied. Of lul ik nu slap?

denoontje

Harry HT

Hoi,

Zag zojuist een advertentie, misschien is de marantz sr4200 + dv4200 + kef kht2005 mkII voor €799 wat voor je.

Deze set heeft genoeg design vermoed ik, maar goed dat is weer een kwestie van smaak natuurlijk.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."