Welke LP heb je het laatst aangeschaft

Started by advr, June 4, 2006, 23:10:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

weust

Kijk eens naar Analogue Productions uitgaves. Dubbel 200 gram, 60 Euro.
Kwaliteit is wel dermate goed dat ik het er voor over heb.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Mordante

Quote from: weust on July 29, 2014, 13:57:07
Kijk eens naar Analogue Productions uitgaves. Dubbel 200 gram, 60 Euro.
Kwaliteit is wel dermate goed dat ik het er voor over heb.

Gelukkig hou ik niet van Jazz of Blues   :nowink: dus geen Analogue Productions LPs voor mij. Schhelt weer geld.  8)

Rusher

Mag onderstaande 180 gram aanwinst een bolling hebben in de buitenrand? Je ziet de arm bij elke wenteling gedurende de eerste twee a drie nummers op en neer gaan.

Algemeen: wat is de tolerantie bij aanschaf van een nieuwe plaat van 180 gram?


Jumping Jack

Dat komt wel vaker voor, zolang je het niet hoort... En of het nu 180 gram is of niet doet er imo weinig toe. Er wordt daar veel te vaak mee gegoocheld. Er kan evengoed een digitale master op 180 gram geperst worden en dan plakt men er zo'n grote sticker op met het gewicht in gouden letters  :hmmm:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Actionhost

Ik heb ook een lp die behoorlijk op en neer gaat. Plaat klinkt zeer goed dus ik vind het prima. Het oogt niet zo fijn, dat is zo
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

garmtz

Set van 11 EP's/singles/LP's van Cocteau Twins (nouja, een ervan is de verzamelaar 'Lonely is an Eyesore' met 1 nummer van ze erop) gekocht op Marktplaats in sublieme staat! Bijna de helft ervan had ik al, dus heb na vergelijk de mooiste versies gehouden (ja, er zit verschil in Duitse en UK persingen en zelfs persingen uit hetzelfde land, afgezien nog van het meest 'grijsgedraaide' exemplaar). Ik heb nu vrijwel alles van de band (in de top tien van mijn favoriete bands) TOT 'Heaven or Las Vegas' (die is relatief duur 2e hands, meestal > 20 Euro) op vinyl.


clockwork

En wederom jaloers!  :angel:

Mooi hoor.  :worship:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Joris1971

Quote from: Bama on July 29, 2014, 07:56:02
Zijn er deze keer niet zoveel en geen Corrie konings e.d.

Nee die meuk heb ik al staan.

garmtz

Quote from: clockwork on July 30, 2014, 21:49:10
En wederom jaloers!  :angel:

Mooi hoor.  :worship:

Thanks, ben ook heel blij met deze vondst... Net besteld via Discogs:

Cluster & Eno* - Cluster & Eno (LP, Album, RE)
Dead Can Dance - The Serpent's Egg (LP, Album)
Cocteau Twins - Garlands (LP)
Cocteau Twins - Heaven Or Las Vegas (LP, Album)

Die laatste met grote dank aan 'you know who you are'... ;)

Bas Akkerman

Quote from: Bama on July 29, 2014, 07:56:02
Ik heb nog een leuk stapeltje platen voor je Bas, zal ze eens een keer uitzoeken. Zijn er deze keer niet zoveel en geen Corrie konings e.d.
Nou, ik hoor het graag! Deze keer zal ik iets eerder handelen. :sigh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

Quote from: garmtz on July 30, 2014, 22:57:38
Thanks, ben ook heel blij met deze vondst... Net besteld via Discogs:

Cluster & Eno* - Cluster & Eno (LP, Album, RE)
Dead Can Dance - The Serpent's Egg (LP, Album)
Cocteau Twins - Garlands (LP)
Cocteau Twins - Heaven Or Las Vegas (LP, Album)

Die laatste met grote dank aan 'you know who you are'... ;)

ik heb hier alleen Garlands op vinyl (gekocht toen die uit kwam). Mocht je nog dubbele hebben waar je vanaf wilt....  ;)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

garmtz

Quote from: clockwork on July 31, 2014, 10:26:41
ik heb hier alleen Garlands op vinyl (gekocht toen die uit kwam). Mocht je nog dubbele hebben waar je vanaf wilt....  ;)

Het meeste is al vergeven, maar heb Blue Bell Knoll nog (in de bijzondere UK 'halve' gatefold uitvoering)... Daar is echter ook net een heruitgave van uitgekomen die je zou kunnen overwegen. Zeer goed geremastered, maar naar mijn smaak net iets minder dan de originele LP (zoals zo vaak).

Bama

dancefloor jazz vol 2
eagles greatest hits
amy winehouse back to black
tempations all directions
bob marley the best 30th anniversary
cassandra wilson traveling miles
somethin else connonball adderley
blue note soul station

alles nieuw deze keer

LABO

Nog maar een paar uit deze geweldige serie aangeschaft / stuk voor stuk zeer de moeite (en het geld) waard. Die gatefold serie is echt heel erg mooi :-)



Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Bama

#2464
Die bovenste heb ik net ook meegenomen :)

edit:
ik ga er wel even mee terug want het is 1 grote golfplaat

Bama

plaat omgeruild voor een nieuwe en nog meegenomen:
pink floyd wish you were here
mojo dancefllor jazz 1 en 6

tajo



Sade: Hang On To Your Love 12" Version on Portrait


Sinéad O'Connor - Mandinka 12"

Eddye



John Hiatt - Terms of my Surrender.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Glenn-N

Angus & Julia Stone - s/t (EU-press)
Angus & Julia Stone - s/t (franse clear vinyl)
Angus & Julia Stone - Down The Way (franse clear vinyl RP)
Ariel Pink's Haunted Graffiti (Donnie & Joe Emerson) - Baby 7"

LABO

Quote from: Glenn-N on August  8, 2014, 21:33:56
Angus & Julia Stone - s/t (EU-press)
Angus & Julia Stone - s/t (franse clear vinyl)
Angus & Julia Stone - Down The Way (franse clear vinyl RP)
Ariel Pink's Haunted Graffiti (Donnie & Joe Emerson) - Baby 7"

Lucky You ben al heel lang op zoek naar Down The Way. Als ik mezelf en mijn vrouw ergens een plezier mee kan doen dan is het wel deze LP. Waar heb je hem gevonden?
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

lynch1979

Het is de heruitgave, het origineel is rond de 300 euro.
Op Discogs staat deze versie voor 60 euro.

schieper

Eric clapton and friens - the breeze: an appreciation of jj cale

Bij de mediamarkt in amsterdam arena. Mooie plaat hoor met top muzikanten. Is nieuw maar niet 100 pcnt kras vrij. Niet zo erg dat ik er voor terug ga maar toch.

LABO

Quote from: lynch1979 on August  9, 2014, 06:42:52
Het is de heruitgave, het origineel is rond de 300 euro.
Op Discogs staat deze versie voor 60 euro.
Bedankt voor jouw tip, maar helaas is deze heruitgave niet meer beschikbaar hier. Is hij qua persing net zo goed als het origineel?
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

lynch1979

Quote from: LABO on August  9, 2014, 11:48:59
Bedankt voor jouw tip, maar helaas is deze heruitgave niet meer beschikbaar hier. Is hij qua persing net zo goed als het origineel?

Vanmorgen vroeg stonden er nog 3 stuks  :eh:.....dat is dan wel heel erg snel gegaan.

Ik heb hem zelf niet....helaas.

Glenn-N

#2474
Ik heb bij CDMail.fr besteld (aan normale prijs) samen met hun nieuwe LP (ook op clear vinyl)... Zouden nog in stock zijn bij de leverancier dus ik ben benieuwd of ik nog geluk heb.

Verder nog steeds weinig bekend hierover (hoewel een bootleg me zou verbazen). Ik weet wel dat de originele van 2010 énorm goed klinkt. Volgens mij mijn best klinkende LP, samen met het solo-werk van Angus en Julia. Hun nieuwe plaat klinkt ook weer top... Altijd erg mooi geproduced! Die platen halen echt het beste in je hifi-setup naar boven. :)

edit: Blijkbaar officiële release, geen bootleg.