HT-Room Polletje (Foto update Oktober 2009 / Verhuizing)

Started by joostpolletje, April 22, 2006, 14:36:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

joostpolletje

Componenten:
Receiver: Denon 3808
CD speler: Denon DCD 625
Fronts: KEF iQ7
Rears: KEF iQ3
Stands: Atacama Nexus
Subwoofer: SVS PB10NSD
Auralex Gramma
LCD HD-ready: Samsung LE32R71b
Humax IRHD-5000C HD Decoder
Blu-ray Speler: Playstation 3
Spelcomputer:XBOX 360 Premium, Sony Playstation 3
LS kabel: QED SA + airlocks
Interlinks:
Oehlbach Hyper Profi Optische kabel
Oehlbach Digitaal Coax kabel
Oehlbach HDMI Kabel
KIMBER HDMI KABLE HD19
Monster Game Kabel Xbox 360
Bettercable SVS subwoofer kabel
Verdeeldoos:Monster verdeeldoos HT800






























KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

mradem

Leuk hoor zo. Zal je veel plezier aan beleven. Geeft aan je game en film ervaring toch wel een nieuwe dimensie.

Op dit forum kan je vanalles vinden om het eventueel nog gekker te maken ;D . Welkom trouwens op HT forum ;) .

Bionica

Allereerst welkom op HTForum,


Leuke instap set, leuk meubel :D De OPLLI :D gebruik hem zelf ook.

Kijk alleen wel ff je links na van je plaatjes, werken niet helemaal lekker

Verder leuke set!!
Pioneer VSX-514 ../DV-668AV ../speakers ../Subwoofer SW-110 Oehlbach Coax interlink ..IXOS Component XHV-804  ../Sony KLV-S32A10E ../Gemkow Professional Powercord + Bals Shuko ../Logitech Harmony One../DIY MDF Speakerzuilen

joostpolletje

#3
De weg naar de KEF
Zo.. Zojuist terug van mijn luistersessie.

Dit was mijn eerste sessie, en het was bevredigend. Ik werd prima ontvangen bij Hobo Hifi Amersfoort, even gepraat met Jan Willem en een thee aangeboden gekregen.

De speakers stonden al op mij te wachten, en de stoel stond klaar (lekker stoel ) Onderstaand rijtje stond klaar:
KEF iQ5
ELAC FS107
DALI IKON 5
DALI 1.7 SUITE
KEF IQ7
ELAC FS207.2
DALI SUITE 2.8

Ik heb een CD van Bocelli in de speler gedaan, overigens heb ik beluisterd met een Marantz ST7001 i.c.m. de PM7001
Naast me stond de schakelaar voor de verschillende speakers, en ben lekker gaan luisteren.. Begonnen met de IQ5 had al wel een lekker gevoel bij deze, soort kippenvel. Ik heb het hele rijtje gehad(hieronder zie je van elke speaker mijn bevindingen) Ik heb steeds een paar nummers per speaker beluisterd, en in het begin van het nummer, heb ik geswitcht naar de vorige speaker om het verschil te horen, daarna weer terug naar de huidige en een paar nummertjes geluisterd. Ook heb ik de Gladiator Theme en Luna beluisterd. En ik kreeg nog Miles Davis en Richard Bono om te beluisteren. Hieronder lees je mijn ervaringen:

KEF iQ5: Zuiver, helder en strak geluid
ELAC FS107: Erg muzikaal, open, helder, warm geluid, En een zeer vrolijk geluid.
DALI IKON 5: Deze viel meteen af, zodra ik hem hoorde. Kil, grauw, terughoudend. Deze mistte echt wat.
DALI 1.7 SUITE: Krachtig, veel detail, mooi geluidsbeeld.
KEF IQ7: Wat voller dan zijn broertje de iQ5, veel detail, zuiver en helder.
ELAC FS207.2: Vond deze minder dan zijn kleinere broertje. Gaat wel wat meer in het hoog.
DALI SUITE 2.8: Vol geluid, mooi hoog, Komt af en toe wat schel over, wel meer laag dan zijn kleinere broertje.

Toen was voor mij al snel duidelijk dat de DALI IKON meteen afvalt, En de DALI SUITE en ELAC FS207.2 ook, mischien opvallend omdat ik wel de kleinere "broertjes" mooi vind van de SUITE en FS serie.

Ik ben me toen gaan orienteren op de:
KEF IQ5
KEF iQ7
ELAC FS107
DALI SUITE 1.7
dit waren voor mij de speakers die me opvielen, en lekker klinken!!
Toen heb ik nog enkele verschillende nummers geluisterd en tussen de speakers geswitcht.
Enkele verschillen die ik hoorde terwijl ik naar Richard Bono luisterde, De KEF iQ7 heeft een warmer geluid van de ELACFS107. En de IQ5 gaat minder hard dan de anderen, maar geluid is wel mooi!

Conclusie:
Ik heb van de 7speakers die er voor mij stonden, meerdere afgeschreven. En ben overtuigd van de anderen. Wat ook opvalt is dat ik 3 verschillende merken erin heb staan, die mij allen wel bekoren.
Ik heb een fijne middag gehad, en ga zeker snel terug om te horen wat het gaat worden. Zodat ik op aanschaf over kan, want wat een prachtig geluid!

Luisterbezoek Stassen:

Wat een mooie ligging en een mooie "winkel" luisterkasteel. Zeer indrukwekkend van de buitenkant en dan moet je nog naar binnen.
Bij binnenkomst vriendelijk ontvangen door ..... en een kopje koffie aangeboden. Ondertussen even kletsend kom je er achter dat deze man echt een liefhebber is en met al zijn ervaring (23jaar) in het vak veel weet.

Wat mij opviel was en dat heeft hij ook uitgelegd dat er geen prijzen merken(types) bij de luidsprekers vermeld staan. Dit beivloedt het gedrag van degene die luistert.
En dat is ook zo mensen laten zich leiden dan door het bedrag en door merk. Dus kon ik prima inkomen.

Toen een rondleiding gehad door het ozo indrukwekkende kasteel (een must om een keer heen te gaan) Na de vele kamertjes te hebben gezien aangekomen bij de luisterkamer waar de speakers stonden opgesteld die ik had aangevraagd.

Ik zag al het een en ander bekende staan, maar ook wat onbekendere. Maar dit maakt het alleen maar leuker.
En alles in de wetenschap dat het je met het systeem afspeelt maar niet "weet" welke speaker draait.
Ik kreeg een lijst waar de nummers op staan en kon mijn bevindingen gaan geven.
Af en toe wel even spieken welke speaker draaide natuurlijk. En heb toen weer lekker geluisterd.

Hieronder de lijst met speakers die klaar stonden:

ALRJordan Entry 5
JMLab 816
Mission V63
B&W 603
KEF iQ7
Acoustis Energy EVO 3
Phonar P200
KEF iQ5


Een aantal redelijk onbekend voor me. Toen ben ik gaan luisteren met verschillende soorten muziek, ook om het op te breken met de ene muzieksoort naar de andere.

Hieronder zie je de speaker met mijn review en met de bron:

Begonnen met Bocelli

ALRJordan Entry 5: Mooi hoog, maar te weinig lag
JMLab 816: Deze was wat rommelig
Mission V63: Mooi hoog en zuiver
B&W 603: Zuiver, strak geluid, helder, warm
KEF iQ7: Heel helder, veel detail, en strak
Acoustis Energy EVO 3: Stem klonk in de verte, bass te dichtbij, schel
Phonar P200: Veel te duidelijk aanwezig, fel, niet zuiver, veels te hoog
KEF iQ5: Haalt het niet bij de iQ7, blijft achter bij de rest

Na dit geluisterd te hebben viel de iQ5 dus al af
Ook scoorden de AE Evo3 en de Phonar P200 niet een voldoende.
De B&W en de KEF iQ7 daarentegen scoorden hier een ruime voldoende ik heb dan ook regelmatig tussen deze twee geswitcht. En allebei een prettige "sound" maar meer de neiging naar de KEF. Het was al vrij snel dat ik tussen de B&W en de KEF zat.

Toen verder gegaan met een stuk Metallica puur om te testen met gitaarmuziek
ALRJordan Entry 5: dof
JMLab 816: rommelig, krakerig, te veel ongecontroleerd laag
Mission V63: onzuiver
B&W 603: dof
KEF iQ7: helder
Acoustis Energy EVO 3: te teruhoudend
Phonar P200: Te scherp
KEF iQ5: Veels te zwak

Wat hier dus opvalt is dat de B&W niet presteerde zoals met Bocelli en dat de KEF dit beter trok. En dat met de vorige uitslag van de KEF maakte dat ik steeds meer naar de KEF neigde.
Hier kon ik dus ook alweer zeggen dat de KEF iQ5 afviel en de Phonar ook.

Tussendoor wat korte stukjes van nummers..

Uiteindelijk nog een CD van Celine Dion erin gedaan.
ALRJordan Entry 5: het hoog is te laag
JMLab 816: was bij dit nummer niet onaardig, miste wel wat detail
Mission V63: scherp
B&W 603: warm
KEF iQ7: detailrijk
Acoustis Energy EVO 3: mist detail
Phonar P200: scherp en onzuiver
KEF iQ5: "mist wat" wel mooi hoog en zuiver
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

Bionica

Quote from: joostpolletje on April 22, 2006, 15:06:23
Geeft idd een hele andere dimensie eraan!!!

Ja idd was ze al aan het verbeteren.. mm krijg het niet echt voor elkaar.. De foto's horen allemaal zo klein te zijn maar deze blijven groter..



zo moeilijk is het niet hoor :)

Misschien 1 van de modjes ff lief aankijken :P
Pioneer VSX-514 ../DV-668AV ../speakers ../Subwoofer SW-110 Oehlbach Coax interlink ..IXOS Component XHV-804  ../Sony KLV-S32A10E ../Gemkow Professional Powercord + Bals Shuko ../Logitech Harmony One../DIY MDF Speakerzuilen

joostpolletje

Bij deze dan  :-* dit lief genoeg  :)

Snap t niet zo heb ze allemaal opdezelfde manier ingevoerd.. En er zijn er 4,5 groter geworden...?
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

mikeske

aardige set, zeker die tv  ;)
Veel plezier met je nieuwe aanwinsten, maar dat zal waarschijnlijk wel niet ontbreken  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Jean Pierre

Ziet er leuk uit man! :D Dat is altijd zo'n heerlijk gevoel allemaal zulk soort pakjes uitpakke :D

PS: Die stickers op je tv kunnen echt niet joh  :-X

joostpolletje

KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

graafke

Mooie set om mee te beginnen!! Die tv is ook erg stijlvol.

Super  O0

joostpolletje

#10
Vind de tv ook nog steeds erg mooi en stijlvol ja.. Genot om naar te kijken.. Blijft je verbazen..

edit- Foto's aangepast
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

kippekop

Mooi tv zo ja.. met die zwarte lijst, ik dacht eerst echt dat het een 26 inch was!! Veel plezier ermee.. dat zal wel lukken denk ik zo :)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

joostpolletje

Komen vandaag of morgen nieuwe fototjes aan.. kleine update. Pc aangesloten op tv  :D :D en de now playing standaard komt zometeen ook binnen  :) :)
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

joostpolletje

KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

B.J.

Dat is pas een lange eerste post!

Ziet er super goed allemaal uit!  :D

joostpolletje

Quote from: Bas Janssen on May 14, 2006, 16:08:09
Dat is pas een lange eerste post!

Ziet er super goed allemaal uit!  :D

Het is idd een lange post.. Veel scrollen!

Dankje!
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

Seth__Gekko

Inderdaad een zeer leuke set om mee te beginnen, goede keus om zeker niet te besparen op de TV :P

sapeschipper

ziet er leuk uit ben zelf ook nog aan het overwegen om sataliet te nemen mag alleen niet van mijn vereniging van eigenaren!!
sphinx project 12 project 4 marantz sa8400vm dv7600 dali grand van den hul mainstream gold en super nova pioneer 50in

joostpolletje

KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

mikeske

ben wel jaloers op die Scarface box van je  >:D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

joostpolletje

:) Dat zal wel jah,

Het is echt een vette box!
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

S. Versteeg

Audio:  Receiver: Denon 1705 Dvd-player: Denon 1400 Fronts:Monitor Audio Bronze B4 Rears:Monitor Audio Bronze B4 Center:Monitor Audio Bronze Center
Video: Projector: Hitachi PJ-TX100 HD-Ready Screen: Beamax High Contrast 72 " Cables and Interlinks by: Oehlbach, Monster, Microsoft and Profigold

Oracle

Quote from: joostpolletje on April 22, 2006, 14:36:49
Finding Nemo.. Ideaale film voor t zien wat HD inhoud.. Flits had alleen uitgemoeten


Heb je Nemo in echt HD of laat je je speler upscalen tot 720p? Want dan is het natuurlijk geen HD, hé? ;)

Groet,
Mark

joostpolletje

Hij word idd Ge-upscaled... Dus geen HD bron nee
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

joostpolletje

Ik heb iemand die de plaatjes niet kan zien, Ik zelf heb daar geen last van.. Andere mensen wel?>
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX