Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

FDLARRY

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

mijkie

Quote from: knubbe on October 20, 2016, 12:10:50
Ben wel nieuwsgierig geworden!
Wellicht is de IDA-8 ook een leuke optie.

ze bevallen erg goed Tom, gewoon gaan luisteren !!

Ik vond de combi mooier klinken met mijn luidsprekers, ongeveer zelfde klank als ida-8 maar, net iets meer van alles  ;D
misschien dat ik zelfs een 2de STA-9 koop
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

knubbe

Bedankt voor de info Mike, gaat zeker op de shortlist :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

mijkie

ff de looks, moet je aanstaan, simpel en klein, in het zwart vind ik ze mooi, in het zilver, mwoa

klank, ruimtelijk, muzikaal met genoeg ballen voor een grotere luidspreker !

STA-9, de eindversterker is klasse-a gecombineerd met klasse-d, klinkt hier zeer overtuigend, muzikaal, bijna verslavend te noemen  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

knubbe

Juist qua uiterlijk spreken ze me aan! Lekker simpel..

Gaat een grote kanshebber worden. Eens kijken wel model precies..
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Hans47

IDA-8 heb ik ook geprobeerd, ik vind de DAC9 + STA9 combi mooier, meer dynamiek, meer rust, maar de IDA-8 is ook erg mooi.

Als het goed is aankomende zaterdag de tweede STA9, ik heb overigens voor de grap een Yamaha WXC-50 streamert gekocht en ik vind em mooier dan de Bluesound Node2 en de Auralic die ik heb gehad, ook analoog uit is erg goed, kortom ik vind het een toppertje van Yamaha, een echte verrassing.
App is ook goed (iOS) stabiel en snel....

Morgen maak ik wel ff een foto van het geheel....

knubbe

De dac9 en sta9 samen zijn toch bijna weer het dubbele van de ida8.
Is er nog een speciaal adresje of hebben we allemaal netjes retail betaald? :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

mijkie

helaas geen speciaal adresje Tom .....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Isflicka

Na een poos een leenexemplaar in huis gehad te hebben toch maar aangeschaft: T+A DAC8 DSD
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Maikel_audionerd

Quote from: Isflicka on October 22, 2016, 13:22:43
Na een poos een leenexemplaar in huis gehad te hebben toch maar aangeschaft: T+A DAC8 DSD
Mooie DAC zeg, veel plezier ermee!
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Isflicka

Quote from: Maikel_audionerd on October 22, 2016, 14:43:28
Mooie DAC zeg, veel plezier ermee!
De T+A heeft de Auralic Vega vervangen die na een upgrade van 350USD nu ook DSD256 kan afspelen. Beide DAC's heb ik heel goed vergeleken maar de T+A is in het DSD domein heer en meester. Daarbij heeft de T+A hoorbaar een veel betere voorversterker. Binnenkort mag de Vega naar een nieuwe liefhebber.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Maikel_audionerd

Quote from: Isflicka on October 22, 2016, 15:05:32
De T+A heeft de Auralic Vega vervangen die na een upgrade van 350USD nu ook DSD256 kan afspelen. Beide DAC's heb ik heel goed vergeleken maar de T+A is in het DSD domein heer en meester. Daarbij heeft de T+A hoorbaar een veel betere voorversterker. Binnenkort mag de Vega naar een nieuwe liefhebber.
Kan ik me voorstellen aangezien de T+A een speciaal ontwikkelde DAC chip heeft en ook qua voeding en print opbouw zie ie er heel prima uit. Verder kan ie de nieuwste 512(?) DSD standaard aan, dus je kunt er een mooi poosje mee vooruit verwacht ik  :thumbs-up:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Hans47

Set is compleet (2 keer STA-9) met de Yamaha WXC-50, het geheel klinkt erg mooi in mijn beleving, de tweede STA-9 brengt in mijn set (met de Nubert nuLine 264s) nog meer dynamiek, rust, detail en een voortreffelijk ruimtelijke weergave met een scherpe plaatsing, alles blijft ook op hogere geluidsterkte onder controle, kortom erg mooi!

De Yamaha WXC-50 vind ik een aangename verrassing na Bluesound Node2, Auralic Aries Mini met SBooster BOTW gehad te hebben, ik vind de Yamaha de mooiste tot nu toe, software is top en de app is lekker simpel en snel, zonder enige stotter geeft ie alles weer, zelfs analoog uit vind ik erg goed, kortom.......

Enjoy the Sunday

PS ik heb nog een nieuwe Cyrus One te goed die ik kan ophalen, maar ik denk dat ik die meteen weer op de markt plaats (kom niet van bestelling af want al een aardige aanbetaling gedaan  ;))

Liefhebber

Quote from: Isflicka on October 22, 2016, 13:22:43
Na een poos een leenexemplaar in huis gehad te hebben toch maar aangeschaft: T+A DAC8 DSD

Ga je de Dac8 daadwerkelijk als voorversterker inzetten, ik ben nl. ook op zoek naar een Dac combi met voorversterker, jammer dat deze T+A geen analoge ingangen heeft?
Audio ->Linn, Harbeth & Naim
HT -> Sony, Harbeth , Anthem & Rel

mijkie

#16314
Quote from: Hans47 on October 23, 2016, 09:58:10
Set is compleet (2 keer STA-9) met de Yamaha WXC-50, het geheel klinkt erg mooi in mijn beleving, de tweede STA-9 brengt in mijn set (met de Nubert nuLine 264s) nog meer dynamiek, rust, detail en een voortreffelijk ruimtelijke weergave met een scherpe plaatsing, alles blijft ook op hogere geluidsterkte onder controle, kortom erg mooi!

De Yamaha WXC-50 vind ik een aangename verrassing na Bluesound Node2, Auralic Aries Mini met SBooster BOTW gehad te hebben, ik vind de Yamaha de mooiste tot nu toe, software is top en de app is lekker simpel en snel, zonder enige stotter geeft ie alles weer, zelfs analoog uit vind ik erg goed, kortom.......

Enjoy the Sunday




PS ik heb nog een nieuwe Cyrus One te goed die ik kan ophalen, maar ik denk dat ik die meteen weer op de markt plaats (kom niet van bestelling af want al een aardige aanbetaling gedaan  ;))

Mooie set Hans, van de week even beluisterd icm de verbazend goede Yamaha streamer en vond het heel mooi klinken, goed in proporties en wat mij ook bij jou opviel, is de goede volgzaamheid van elk detail/instrument/gebeurtenis in de muziek !!

Ben benieuwd wat de 2e STA-9 voor verschil brengt !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Xander32

Een mooie, compacte set om te zien.

Quote from: Hans47 on October 23, 2016, 09:58:10
Set is compleet (2 keer STA-9) met de Yamaha WXC-50, het geheel klinkt erg mooi in mijn beleving, de tweede STA-9 brengt in mijn set (met de Nubert nuLine 264s) nog meer dynamiek, rust, detail en een voortreffelijk ruimtelijke weergave met een scherpe plaatsing, alles blijft ook op hogere geluidsterkte onder controle, kortom erg mooi!

De Yamaha WXC-50 vind ik een aangename verrassing na Bluesound Node2, Auralic Aries Mini met SBooster BOTW gehad te hebben, ik vind de Yamaha de mooiste tot nu toe, software is top en de app is lekker simpel en snel, zonder enige stotter geeft ie alles weer, zelfs analoog uit vind ik erg goed, kortom.......

Enjoy the Sunday

PS ik heb nog een nieuwe Cyrus One te goed die ik kan ophalen, maar ik denk dat ik die meteen weer op de markt plaats (kom niet van bestelling af want al een aardige aanbetaling gedaan  ;))
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Isflicka

Quote from: Liefhebber on October 23, 2016, 10:08:23
Ga je de Dac8 daadwerkelijk als voorversterker inzetten, ik ben nl. ook op zoek naar een Dac combi met voorversterker, jammer dat deze T+A geen analoge ingangen heeft?
Dat heb ik opgelost met een AD converter. Verder zet ik de DAC8 inderdaad in als voorversterker en dat klinkt geweldig.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Deleted User

Quote from: Isflicka on October 22, 2016, 15:05:32
Beide DAC's heb ik heel goed vergeleken maar de T+A is in het DSD domein heer en meester.

Hoe is deze T+A in het PCM domein? Ik hoop deze eens te beluisteren als DAC voor mijn Aurender. Aurender en Yamaha is geen gelukkig huwelijk.

Isflicka

Quote from: jazzman on October 24, 2016, 14:36:05
Hoe is deze T+A in het PCM domein? Ik hoop deze eens te beluisteren als DAC voor mijn Aurender. Aurender en Yamaha is geen gelukkig huwelijk.
Het is een meer dan uitstekende DAC (ook in het PCM domein) alleen heb ik ervoor gekozen alles naar DSD512 over te zetten. Voor mijn andere set gebruik ik nog steeds de Metrum.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

kingfriko

#16319
Nieuwe speakers eindelijk binnen : Audiovector SR3 Avantgarde .
Verder een Onkyo NS 6170 netwerkspeler met een western digital elements externe harde schijf van 1,5 TB en een Atlas Hyper digital RCA-BNC kabeltje .
Monitor Audio PL100ll - Moon 340ix - Moon 280d DAC/MIND - Atlas bekabeling

hifi-annemie

Quote from: Isflicka on October 25, 2016, 13:16:39
Het is een meer dan uitstekende DAC (ook in het PCM domein) alleen heb ik ervoor gekozen alles naar DSD512 over te zetten. Voor mijn andere set gebruik ik nog steeds de Metrum.
Ik begrijp dat je deze dac eerst op proef hebt gehad, waar kun je zoiets regelen? Had je PM gestuurd maar je box zit vol.

Deleted User

Quote from: hifi-ralph on October 27, 2016, 14:59:59
Ik begrijp dat je deze dac eerst op proef hebt gehad, waar kun je zoiets regelen? Had je PM gestuurd maar je box zit vol.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, en hoe dat dan gaat. Aanbetaling of zo?

Leeuwarden

Een manier is gewoon kopen en tour als het niet bevalt. Zo werkt o.a. Schiit en Mytek

sultankat

Terug op het vertrouwde nest: een Accuphase E-470 geïntegreerde versterker.


Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Deleted User

Kijk! Dat is prettig wakker worden op de vrijdagmorgen. Gefeliciteerd! ;D