Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Alco

QuoteMusical Fidelity A1-X
Aah nice, het beroemde 'tosti-ijzer', uit de glorietijd van Musical-Fidelity. :smile:

Cool! (of kan misschien beter zeggen Hot!) 8) Want heet werd ie zeker.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

advr

Quote from: Alco on September 18, 2014, 20:18:06
Aah nice, het beroemde 'tosti-ijzer', uit de glorietijd van Musical-Fidelity. [emoji2]

Cool! (of kan misschien beter zeggen Hot!) 8) Want heet werd ie zeker.
Zeker een tosti ijzer :-)

Terug in de tijd, een markante versterker. Zal wat nieuwe caps nodig hebben maar da's leuk on te doen.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Lars_Portman

Zeker leuk om te doen :-) Dan heb je ook weer prachtige versterker met paar nieuwe elco's en condensators.   ;)

Musical Fidelity A1-X heb zelf nog keer overwogen.   

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

advr

Quote from: Lars_Portman on September 19, 2014, 06:39:29
Zeker leuk om te doen :-) Dan heb je ook weer prachtige versterker met paar nieuwe elco's en condensators.   ;)

Musical Fidelity A1-X heb zelf nog keer overwogen.
Vroeger een A1 gehad en even een A200. Service gevoelig maar juist nu leuk. In ieder geval alle condensatoren/elco's vervangen door 105°C versies en dan kom ik een heel eind. Misschien de power condensatoren. Maar eerst even luisteren als ik terug ben van vakantie en dan open maken :-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Kwabbernoot

Ik heb ook nog een A1 staan. Vroeger heel veel plezier van gehad. Die gaat ook nooit meer weg. Een A200 heb ik nog een weekje thuis gehad om uit te proberen (om de A1 te vervangen) maar uiteindelijk vond ik de A1 toch iets beter in mijn opstelling.
Maar inderdaad, een onderhoudsbeurt kan die eigenlijk wel weer eens gebruiken. Top dingetje. Wat is nu precies het verschil tussen de A1 en de A1-X?

Groeten...

advr

#14331
De A1-X zou voor de Duitse markt zijn met wat betere koeling. De bovenplaat is dikker. Van binnen nog niet kunnen kijken. Maar de uiteindelijke Duitse versie heette David. Helemaal precies weet ik dat ook niet. Ben wat aan het zoeken maar echt duidelijk is het niet.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

michel69

#14332
Ook al is het een receiver....voor mij persoonlijk is dit een mega stap naar stereo geluid.....van Onkyo naar de Arcam AVR600 :inlove: en ohoh wat vinden de GP's dit heerlijk en ik nog meer :headbanging:
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Bama

Quote from: michel69 on September 19, 2014, 21:17:21
Ook al is het een receiver....voor mij persoonlijk is dit een mega stap naar stereo geluid.....van Onkyo naar de Arcam AVR600 :inlove: en ohoh wat vinden de GP's dit heerlijk en ik nog meer :headbanging:

Mooi hoor, geniet er van

Mr.M

Nice die arcam,,, feliciteerd met aankoop.
**UNDER CONSTRUCTION**

Lars_Portman

Quote from: advr on September 19, 2014, 13:44:09
Vroeger een A1 gehad en even een A200. Service gevoelig maar juist nu leuk. In ieder geval alle condensatoren/elco's vervangen door 105°C versies en dan kom ik een heel eind. Misschien de power condensatoren. Maar eerst even luisteren als ik terug ben van vakantie en dan open maken :-)

of tot 125C versie....  Mundorf M-Lytic   they kick butt!    ;D
Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

michel69

Quote from: Bama on September 19, 2014, 21:20:45
Mooi hoor, geniet er van

Dank je en het is echt genieten qua muziek,het was ff sparen en daarna nog aardig speuren naar deze beauty(vrouwlief wil alleen zwart) maar goed dan heb je ook wat ;).
Heb hem net een uurtje of twee binnen en na het ontkoppelen van de vorige set de Arcam aangesloten en de auto set-up laten lopen ben ik al een gelukkig mens,nu zo maar eens een stukje film gaan kijken bij de verkoper(1ste eigenaar)al een stukje Tron gezien en gehoord :clapping: ik dacht dat mijn Onkyo alleen niet zo goed was in stereo maar het surr. van de Arcam tja das toch wel ff andere koek.

Ik zal later nog wel een foto plaatsen van de nieuwe aanwinst......als ik het goed begrepen heb is iedereen hier wel gek op foto's ;)
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

michel69

Quote from: maz on September 19, 2014, 21:35:30
Nice die arcam,,, feliciteerd met aankoop.

Dank je Maz dit is echt een giga stap voor mij naar het betere werk....en vanaf het moment dat het werkend staat te spelen is de glimlach op mijn gezicht niet meer verdwenen ;)

Heb jij je Avalons al binnen?
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Mr.M

#14338
Quote from: michel69 on September 19, 2014, 22:11:37
Dank je Maz dit is echt een giga stap voor mij naar het betere werk....en vanaf het moment dat het werkend staat te spelen is de glimlach op mijn gezicht niet meer verdwenen ;)

Heb jij je Avalons al binnen?

Ja avalons zijn binnen en gek genoeg klinken ze heel mooi met de arcams 250...
Ben all paar dagen aan wisselen en doen met ales.
Onverwacht nog een avalon monitor gekocht voor geval de avalon vloerstaande niet zouden bevallen ivm ruimte en akoestiek.
En ze doen het heel mooi maar de bas is echt moeilijk onder controle te krijgen in mijn ruimte tov mijn zitplek.
Heb net de monitor avalons met een sub aangezet en klinkt eigelijk heel erg goed en bas is beter regelbaar met een sub.
Dus ben beetje aan twijfelen wat nou verstandig is.
Als ik de vloerstaande zo plaas dat de bas goed is is mijn focus en soundstage minder.
Zet ik de focus en soundstage goed is me bas slecht..

Met de monitor heb ik daar geen last van.sundstage en focus doen de monitors en bas gaat naar sub. Dus kan het personaliseren en optimaleseren met ruimte...

Dus in een dubiooo ... En heb nu all twijfels of de lamms gaan passen met de sub erbij...

Heb van  alles  tekoop gezet om evt kopers achterhand te houden mocht ik een of ander weg willen doen...
Hier een fototje
**UNDER CONSTRUCTION**

Xander32

@Maz, waar blijft jouw eigen Showroom?


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

eddy135

Quote from: maz on September 20, 2014, 01:59:52
Ja avalons zijn binnen en gek genoeg klinken ze heel mooi met de arcams 250...
Ben all paar dagen aan wisselen en doen met ales.
Onverwacht nog een avalon monitor gekocht voor geval de avalon vloerstaande niet zouden bevallen ivm ruimte en akoestiek.
En ze doen het heel mooi maar de bas is echt moeilijk onder controle te krijgen in mijn ruimte tov mijn zitplek.
Heb net de monitor avalons met een sub aangezet en klinkt eigelijk heel erg goed en bas is beter regelbaar met een sub.
Dus ben beetje aan twijfelen wat nou verstandig is.
Als ik de vloerstaande zo plaas dat de bas goed is is mijn focus en soundstage minder.
Zet ik de focus en soundstage goed is me bas slecht..

Met de monitor heb ik daar geen last van.sundstage en focus doen de monitors en bas gaat naar sub. Dus kan het personaliseren en optimaleseren met ruimte...

Dus in een dubiooo ... En heb nu all twijfels of de lamms gaan passen met de sub erbij...

Heb van  alles  tekoop gezet om evt kopers achterhand te houden mocht ik een of ander weg willen doen...
Hier een fototje

Ik snap je twijfel niet...
De monitors klinken beter, dus waarom wil je persé de grote Avalons behouden?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Bas Akkerman

Maz, ik heb hier een plekje voor je showcase gemaakt.
Dus vanaf nu kan je daar alles kwijt aangaande jouw set. Topictitel kan ik aanpassen als je wilt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mr.M

Quote from: Xander32 on September 20, 2014, 06:20:32
@Maz, waar blijft jouw eigen Showroom?
Ja ieder keer zeg ik nu ga ik brginnen en steeds geen tijd ervoor.... Ga deze zondag echt even voor zitten. Nu ben ik de zwervertje van Het forum ..




@eddy....ze klinken niet beter dan de ascendant , de ascendant is superieur tov de monitor, alleen mijn akoestiek laat de ascendant niet tot zijn maximale recht komen.. ,

. Soundstage en focus is beter te regelen met monitors ,, je verdeelt je akoestiek probleem door twee, waardoor je ze apart kan aanpakke  en beter oplossen.

Ik haal met de monitors 95% van wat ze kunnen met mijn apparatuur en vloerstaande 70.
Verschil in geluid valt mee tussen vloerstaande en monitor omdat de monitors op maximum dezelfde prestatie geven als de vloerstaande op 70%.

In mijn geval is het zo  dat de monitor zich  beter akoestisch kopellen met kamer dan vloerstaande.. En ze hoeven niet zover de kamer in als de vloerstaande,wat optisch mooier is om te zien...
Keuzes keuses.......

**UNDER CONSTRUCTION**

Bas Akkerman

Quote from: maz on September 20, 2014, 09:42:54
Ja ieder keer zeg ik nu ga ik brginnen en steeds geen tijd ervoor.... Ga deze zondag echt even voor zitten. Nu ben ik de zwervertje van Het forum ..




@eddy....ze klinken niet beter dan de ascendant , de ascendant is superieur tov de monitor, alleen mijn akoestiek laat de ascendant niet tot zijn maximale recht komen.. ,

. Soundstage en focus is beter te regelen met monitors ,, je verdeelt je akoestiek probleem door twee, waardoor je ze apart kan aanpakke  en beter oplossen.

Ik haal met de monitors 95% van wat ze kunnen met mijn apparatuur en vloerstaande 70.
Verschil in geluid valt mee tussen vloerstaande en monitor omdat de monitors op maximum dezelfde prestatie geven als de vloerstaande op 70%.

In mijn geval is het zo  dat de monitor zich  beter akoestisch kopellen met kamer dan vloerstaande.. En ze hoeven niet zover de kamer in als de vloerstaande,wat optisch mooier is om te zien...
Keuzes keuses.......
Maz, dit moet je vanaf nu in je showcase doen. Zie hiervoor de link van het laatste bericht van mij.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Rudy1968

Zoals altijd, niet van plan, toch gebeurd.

Shunyate Copperhead in de collectie opgenomen.

Waarom moeten kabels in mijn set toch altijd weer een verschil uitmaken?... :confused:
(Rhetorische vraag, niet bedoeld om discussie te starten)

Mr.M

Quote from: Rudy1968 on September 22, 2014, 12:32:16
Zoals altijd, niet van plan, toch gebeurd.

Shunyate Copperhead in de collectie opgenomen.

Waarom moeten kabels in mijn set toch altijd weer een verschil uitmaken?... :confused:
(Rhetorische vraag, niet bedoeld om discussie te starten)
Niet alleen in jouw set... ;)
**UNDER CONSTRUCTION**

advr

Quote from: Lars_Portman on September 19, 2014, 22:02:02
of tot 125C versie....  Mundorf M-Lytic   they kick butt!    ;D
Ervaring mee?


Ik heb ook veel Mundorf in mijn Audio Innovations dus bekend. Had er al naar gekeken maar ruimte is zeer beoerkt en de M-lytics lijken te dik
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Lars_Portman

Quote from: advr on September 22, 2014, 12:57:59
Ervaring mee?


Ik heb ook veel Mundorf in mijn Audio Innovations dus bekend. Had er al naar gekeken maar ruimte is zeer beoerkt en de M-lytics lijken te dik

Ik krijg ze eigenlijk altijd wel in gemonteerd  :)
Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

Nahpets

Quote from: Rudy1968 on September 22, 2014, 12:32:16
Shunyate Copperhead in de collectie opgenomen.

En dan te bedenken dat die Copperhead bij de instappers van Shunyata hoort.

Zal binnenkort mijn Python VX maar eens te koop gaan zetten.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

advr

Quote from: Lars_Portman on September 22, 2014, 13:39:12
Ik krijg ze eigenlijk altijd wel in gemonteerd  :)
In de A1? Dan gaan ze er zeker komen.  :-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster