Hoe kan dat nou? > Ik ben tevreden met m'n set

Started by Raphie, May 27, 2005, 22:32:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

 Na ruim een jaar van diverse upgrades, heb ik voor het eerst een maand gehad waarin ik niks voor m'n HT heb aangeschaft. Na mijn laatste aanwinst (QED Signature kabel) kan ik eindelijk zeggen dat ik volledig tevreden ben en eindelijk niet meer het gevoel heb dat ik eigenlijk iets anders zou willen. Ik ben tevreden met m'n geluid zowel in stereo als in surround en zelfs hier op het forum wordt ik niet gekieteld door alternatieven waarvan ik denk hmmm dat  wil ik ook ;D.  Er is natuuurlijk altijd nog steeds weer mooier te koop, maar prijs/prestatie ben ik erg tevreden

Ik ben benieuwd hoe lang dit gevoel blijft duren. Maar vond het voor mij dusdanig opvallend dat ik het wel even het vermelden waard vond
JBL PRX Power!

arie001

Dat is uiteindelijk toch ook wel een beetje waar het omdraait, ik ben blij voor je :D

Maar idd, soms zou je dit wel eens beter het upgradeforum kunnen noemen, sommige figuren hebben hun (nieuwe) spullen nog geen half jaar staan en dan komt er al weer wat anders en dan denk je (of iig ik  ::)) wel eens van hmm had je 3 maanden geleden dan niet of beter kunnen nadenken of door kunnen sparen. Mooi dat jij nu lekker geniet van je setup  O0
PrimaLuna | Sonus Faber | AH! | SolidSteel | Pioneer

Spacebass

Gefeliciteerd kerel!  Kan je je eindelijk afmelden van het upgradeforum  ;D ( ;))

Raphie

Ja inderdaad, ben vorige week eens gaan tellen via de historie in offline telebankieren, had inmiddels een leuke middenklasser kontant kunnen kopen :P maarja... wel weer een hoop lol gehad, het gekke is je voelt het nooit zo, 1.000 euro hier en 1.500 euro daar, helemaal als je ook regelmatg weer verkoopt en de opbrengst gebruikt voor nieuwe spullen, maar onder aan de streep tikt het toch wel zwaar aan
JBL PRX Power!

Jimmy Conway

Wacht maar tot de nieuwe beelddragers en surroundformaten er
weer aankomen. Kun je weer opnieuw beginnen.  :)

Groet,
Jimmy

Audiofiel

Tel je voor die middenklasser alleen de uitgaven mee of trek je der verkoop er ook vanaf? D)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

aMUSEd

Totdat je ergens een combinatie hoort waarvan je denkt.. dat wil ik ook!

blue-eyes

En je moet ook niet vergeten dat je best wel leuke apparatuur hebt. Je hebt een bepaalde sound gekozen en gezien de huidige kwaliteit is er ook niet zoveel meer te upgraden. Je zit al behoorlijk aan de top!

Maar leuk om te lezen. Ik heb dat gevoel ook wel een beetje. Alleen een 50" plasma jeukt een beetje ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

aMUSEd

Misschien tijd om de kef's up-te-graden >:D.

blue-eyes

Quote from: aMUSEd on May 28, 2005, 09:51:20
Misschien tijd om de kef's up-te-graden >:D.

Dat had ik hem ook al verteld ;D  >:D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R

Niets mis met de kefjes..

Had je het verwacht of besef je het in een keer. Ik weer van mezelf dat ik zal blijven spelen met kabeltjes. maar dit jaar ergens nieuwe speakers en ik heb een pracht van stereo set. Ik vind het ook erg moeilijk om te gaan zitten luisteren en verbeterpunten te vinden. Technisch gezien zullen ze er altijd zijn, maar rationeel en praktisch gezien zijn die moeilijk te onderscheiden van mij dan. Voorbeeld dan de speakers. Op zich is er niet zo veel mis met mijn speakers. IK ben erg happy met het geluid, het enige wat me stoort zijn de af en toe wat kastkleuringen. Daarnaast wil ik van de vloerstaanders, maar dat wordt vooral gevoed omdat ik weet dat het beter kan. Daarnaast een betere balans in de set brengen. Ik zie kabels ook los, dat ik altijd leuk om mee te testen en proberen.

aMUSEd


garmtz


wil

#13
Quote from: Garmt on May 28, 2005, 11:21:14
Ooit wil je Martin Logans...  ;D :D ;)
Grrrr....  ;)

Ik ervaar dit ook wel, dat je luistert naar een mooi moppie muziek en het gevoel hebt: "hmmm, mooi...". Gelukkig blijft dat lang hangen en weet ik niet wát ik zou moeten veranderen als ik iets zou kunnen veranderen. Wel de akoestiek/opstelling. Als ik mijn set een kwart slag zou kunnen draaien scheelt dat waarschijnlijk enorm. Zoveel dat ik me ernstig afvraag of een upgrade in mijn situatie werkelijk verbetering zou kunnen brengen omdat de ruimte waarschijnlijk nu de beperkende factor is.
En aangezien het nu mooi klinkt...

wil

noot: deze post heb ik ook geplaatst onder Private Home Theaters, misschien kunnen mensen daar nog tips geven voor mijn situatie  :)

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Raphie

@Wil: Plaatsing kan voor mij waarschijnlijk ook nog wel wat verbetering te weeg brengen, maar zoals Ruben al zo mooi aangeeft er moet ook een balans zijn tussen praktisch en uitgaven.

@BE & aMUSEd: Ze hebben de reference niet in deze mooie silver afwerking ;D, daarnaast heb ik gekozen voor een bewust huwelijk tuseen HT en muziek. En de XQ's voldoen hiervoor voor mij prima. Tevens met vriendin besloten dat het formaat XQ5 (of zoals daarvoor Q7) toch wel het maximale is wat we zo'n beetje in de huskamer willen hebben staan. We hebben nu 5 speakers uit dezelfde serie met dezelfde drivers, aangedreven door 5 monoblokken die super worden aangestuurd door een bijbehorende processor (gaan aan en uit naar gelang geluidsbeeld) De intergratie is gewoon super.

Ik hoor een duidelijk verschil in audio tussen de DVD32flr en de Pioneer 868. De 868 blijft eigenlijk alleen nog maar voor DVD kijken (HDMI 1080i) en SACD (multichannel)

Dus ieder component is gerechtvaardigd/heeft een doel en geeft VOOR MIJ de "best in class" specs en beleving.

@Audiofiel: ik praat over daadwerkelijke kosten, dus: koop een versterker van 1.500, verkoop deze voor 1.200 en koop een nieuwe voor 2.500 = totale kosten 2.800 etc. etc. Ik heb echt ALLES nieuw gekocht. Omdat er eigenlijk niks boven het gevoel gaat om zeker te weten dat je de laaste revisie hebt en iets hagelnieuw uit doos uit te mogen pakken (folietjes van de displays afhalen e.d.) 2e hands kan je vaak met 70% van het budget hetzelfde bereiken maar dan moet je langer wachten (soms heel lang tot dat hetgene dat je wilt hebben wordt aangeboden)  en dan maar afwachten wat dan de staat van het spul is (krasjes vette vingers e.d.)

Kortom: was ik er eerder voor mijzelf uit dan had ik deze set in een keer kunnen aanschaffen, was ik dan goedkoper uitgeweest? gezien de "uitverkoop" van IAG t.o.v. de Transtec prijzen denk ik zelfs uiteindelijk niet



JBL PRX Power!

Audiofiel

Quote from: Garmt on May 28, 2005, 11:21:14
Ooit wil je Martin Logans...  ;D :D ;)
Nee hoor. >:D ;) ;D

Quote from: Raphie on May 28, 2005, 11:48:04
Omdat er eigenlijk niks boven het gevoel gaat om zeker te weten dat je de laaste revisie hebt en iets hagelnieuw uit doos uit te mogen pakken (folietjes van de displays afhalen e.d.) 2e hands kan je vaak met 70% van het budget hetzelfde bereiken maar dan moet je langer wachten (soms heel lang tot dat hetgene dat je wilt hebben wordt aangeboden)  en dan maar afwachten wat dan de staat van het spul is (krasjes vette vingers e.d.)
Er gaat niets boven het gevoel dat een eerste eigenaar tussen de 30 en 70% van de nieuwprijs heeft afgehaald door het product na 2-6 jaar weer tweedehands aan te bieden. Wachten?: genoeg aanbod. Vette vingers?: ik lach me dood.

Ik wil niemand zijn "folie-van-de-display-afnemen-gevoel" afnemen, maar: tweedehands is the way to go wat mij betreft... ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Ik dacht exact hetzelfde toen ik raphie's verhaal las. Een cd speler van 3 maanden oud was erg leuk om te kopen voor de helft van de prijs, maar nieuw blijft ook erg 8)

Raphie

Quote from: Garmt on May 28, 2005, 11:21:14
Ooit wil je Martin Logans...  ;D :D ;)

Die heb ik in een ver verleden (jaartje of 12) nog verkocht in de tijd van proceed sphinx e.d.

@audiofiel: Niet met dubbele maten meten, kijk voor de gein eens op hifi.nl of hear.nl of hier, op recente spullen (lees jonger dan 2 jaar) wordt haast niks afgeschreven t.o.v. straatprijs, ga je voor vintage dan kan je tot zon' 40% van straatprijs besparen. Het is trouwens wel lachen hoe mensen denken 2e hands spullen voor list -10% aan te kunnen smeren en de hoofdprijs te vragen (vooral de "particulieren" (lees handelaren) in de Silltech / Cardas e.d. kabels)

Geef mij dus maar lekker nieuw met een leuke korting, geen gezeik, nieuwste van het nieuwste voor ietsje meer
JBL PRX Power!

aMUSEd

Quote from: Raphie on May 28, 2005, 11:48:04
We hebben nu 5 speakers uit dezelfde serie met dezelfde drivers, aangedreven door 5 monoblokken die super worden aangestuurd door een bijbehorende processor (gaan aan en uit naar gelang geluidsbeeld) De intergratie is gewoon super.

Je hebt absoluut een nette configuratie.. maar die tag eindversterker is toch een gewone 5 kanaals eindversterker?
Dus 1 'quintetblok' ipv 5 monoblokken?

R


beunky

Quote from: aMUSEd on May 28, 2005, 20:56:45
Je hebt absoluut een nette configuratie.. maar die tag eindversterker is toch een gewone 5 kanaals eindversterker?
Dus 1 'quintetblok' ipv 5 monoblokken?

De Tag is modulair opgebouwd, weet niet of ie full mono (dus met eigen voeding) is, maar zoals ik het hier kan zien (dit is de 250x3R) wel:



Dus ja, het zijn feitelijk vijf monoblokken als inderdaad deze configuratie is gehanteerd in de 100x5R.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Raphie

#21
Quote from: Ruben on May 28, 2005, 21:00:26
Ja, hij is alleen 5 x mono opgebouwd.

+ 5x eigen voeding http://www.iaguk.com/tma/tmaindex.htm dus op chassis na 5x mono
JBL PRX Power!

beunky

Quote from: Raphie on May 28, 2005, 21:03:50
+ 5x eigen voeding http://www.iaguk.com/tma/tmaindex.htm dus op chassis na 5x mono

Had ik dus wel goed gezien ;D

Vraagje, heeft iemand enig idee of de 100P van Tag ook zo gebouwd is?
Weet het namelijk niet zeker (blue-eyes wellicht ::)).
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

graafke

Ben je niet benieuwd wat modificeren met je set zou doen bij bv artspeak?