Bolle's A’dam appartement HT - kleine updates zomer 2023

Started by Bolle, May 14, 2005, 23:17:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

#25
QuotePeerless Monster, kan je me vertellen in welke opzichten de 752 beter worden geacht als de 753's? (Hm, zie daar weer een weekend middag verloren gaan aan experimenteren...)

De 752 is wat liefelijker, minder upfront dan de 753. Heel geschikt voor klassieke muziek/Jazz zelfs. Plaatsing is beter doordat het filter ontwerp compleet anders is (2-weg van de 752 versus 2,5 weg van de 753). De 752 vind ik de betere en superieur aan de 753, maar qua ontwerp vind ik de 753 wat voorruit strevender. Klinkt lekkerder met pop/rock. Dus de wat stevigere muziek.

Ik ben bang dat het niet 1 middag experimenteren wordt ;).

Grtz,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Bolle

Hmm, interessant.... mijn muzieksmaak is vrij breed, dus wellicht dat ik de 753's even voor hou als betere 'all-rounders'? Zal eens kijken of ik hier wat tijd aan kan besteden  :)

Verder net de sub wat beter afgesteld met de dB meter uit de laatste DVE/dB powerbuy (onmisbaar voor elk HT!) en hij stond veel te hard bij plaatsing in de hoek. Ik heb hem nu (met de gain op de sub op ca halverwege) op zo'n 10 dB onder de rest moeten zetten in de processor. Om in Ht gebruik wat extra effect te hebben heb ik in surround modes op de TAG de de sub weer 6 B hoger tov die -10 dB calibratie gezet. Dus in muziek nu een strakke en vrij goed geintegreerde bas, bij film net even wat meer effect voor de grote klappers.
Ben nu redelijk tevreden over de afstelling, misschien dat ik nog even ga kijken met de crossover op 50 Hz ipv 80, dat moet misschien net kunnen met de Mission's. Dit aangezien ik toch nog een beetje het idee heb dat ik de sub kan 'plaatsen' in de hoek.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Bolle

Eindelijk weer eens een upgrade. Zoals al eerder aangegeven stond een nieuwe TV ook op de wishlist. Was vrij lang twijfelen wat nu verstandig was gezien mijn gebruik, kijk eigenlijk heel weinig tv, gemiddeld 30 min per dag schat ik, voor DVD gebruik ik de projector. Op basis daarvan was naar mijn mening een 32" LCD genoeg. Maar ja, dan begint dat upgrade gevoel te knagen en ga je toch stiekem naar de 37" LCD en 42" plasma's kijken. Tegelijk wou ik gezien mijn beperkte gebruik er eigenlijk max. 1.000 EUR aan uitgeven, gezien de kwaliteit (dan bedoel mn qua programmering!) had ik er gevoelsmatig niet veel meer voor over.
Ik had me eigenlijk neergelegd de Videoseven LTV32H 32" LCD te kopen, gewoon een standaard china no-name LCD maar een die vrij goede commentaren kreeg van gebruikers op www.avforums.com. Deze kost ca. 870 EUR via de diverse webwinkels in NL. Toen kwam Panasonic met z'n nieuwe plasma lijn en zag ik de 'oude' TH42PE55 (de PA50 maar met HDMI ingang) voor ca 1.500 EUR incl voet aangeboden en begon het twijfelen weer. Is toch weer 600 EUR meer, maar andere kant als je nu toch dat geld gaat uitgeven kan je net zo goed wat meer doen....

Gisteren liep ik even bij de MM langs, en stond de Videoseven voor 777,- EUR in de aanbieding. Toen maar de knoop doorgehakt, en hij staat nu thuis. Ben erg tevreden met de TV, en ik ben nu blij dat ik niet groter genomen heb. Voor normaal TV gebruik vind ik dit formaat prima. Analoog kabel valt me ook alles mee, hoewel ik denk ik de stap naar digitaal maar snel moet nemen. Hoop dat Ge weer snel de Samsung HDTV ontvangers met upscaling over HDMI binnenkrijgt...
De TV heeft 8 ms response en 1000:1 contrast, DVI ingang, HD ready. Voor het geld zeker geen slechte TV.

Ook kan je op de foto's mijn nieuwe opstelling zien, het hoge rek is vervangen door de lage Ikea rekjes. Ik vind het zo wat netter ogen.

In principe heb al mijn upgrade doelstellingen die ik vorig jaar gesteld hag gedaan nu. En ik ben tevreden dat ik links en rechts toch leuke aanbiedingen en tweedehandjes heb kunnen gebruiken om met een bescheiden budget eigenlijk alles te vervangen. Vanaf nu wat meer bijhouden en op regelmatige basis upgraden.

Voor de upgrade lijst nu:
-Huis! Loop nu de hypotheek adviseurs af, hoop het rond de zomer rond te hebben.
-High-contrast stof ter vervanging van de verduisteringsstof van mijn huidige doe-het-zelf scherm.
-Calibratie van de projector
-speakerkabel
-Ga een oogje openhouden naar nieuwe fronts, niet actief, maar als er wat leuks langskomt dan ga ik er wellicht achteraan.

Ok, was weer een lang verhaal. Sorry  ;)

Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Bolle

Was enige tijd geleden met Gerwin (Spekkie99) wat PM aan het uitwisselen over versterking voor Mission 753's. Daarbij kwam ter sprake dat hij zijn Mission 75c center vervangen had door een Mission 751 en erg tevreden was over de verbetering die dat gaf.

Ik had ook al het idee dat de 75c niet de beste uit de Mission 75x serie was. Oa omdat deze een volledig andere tweeter dan de rest van de serie gebruikt, bij bv kalibreren met de testtoon hoor je dat deze anders klinkt dan de 753 fronts. Ook is de 75c nog uit de tijd dat Prologic (niet II, of DD of DTS) het standaard surroundformat was en dus waarschijnlijk ontworpen was voor de beperkte bandbreedte van de center in Prologic. All in all kon ik wel begrijpen dat Gerwin het als een verbetering ervaarde.

De 751 die Gerwin gebruikt is een van een paar, de andere was defect (paar was zo gekocht). Hij bood aan dat ik deze defecte kosteloos kon overnemen. Even contact met Misson gezocht en een nieuwe bas unit besteld (50 EUR incl shipping). Voor dat geld was het wel een leuk experiment. Vandaag gemonteerd (leer langzaam solderen :)) en geprobeerd.
Eerste indrukken zijn positief, homogener geluid, en naar mijn idee veel meer detail en op een of andere manier 'sfeer' in het center kanaal. Voor een minimale investering toch weer een verbetering.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Moony

stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Frank.V

eey, mooie set!!!
ik had nog even een vraag, want ik vond jou kastjes waar je de componenten in hebt staan erg mooi, dus vroeg ik me af waar je ze vandaan hebt gehaald?
en wat de eventuele prijzen zijn?
alvast bedankt!! ;)
en ik wens je nog veel plezier met jouw set ;D

Frank.V

Quote from: Jack van Dijk on May  4, 2006, 22:15:00
Ergens eerder in dit topic:

Dus http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10103&storeId=9&langId=-22&productId=41494

Jack



Bedankt, ik had het nog niet helemaal doorgekeken dus vandaar dat ik het maar vroeg :P
Maar ik zal voortaan even het topic beter doorlezen ;)

Bolle

Kleine correctie, het zijn deze (3 x):
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15561&catalogId=10103&storeId=9&productId=15656&langId=-22&parentCats=15561*15641*15962

Je hebt ook een met drie delen:
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15561&catalogId=10103&storeId=9&productId=12683&langId=-22&parentCats=15561*15641*15962

Nadeel van deze is echter dat de vakken smaller zijn, en er dus erg weinig ruimte om de apparatuur overblijft wat me qua koeling minder lijkt. Voordeel van de drie losse elementen is dat ze met wat minimale aanpassingen ook op elkaar te monteren zijn (hoewel Ikea dat nooit zo bedoeld heeft), als je ooit weer meer een toren wil.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Frank.V

oke bedankt!!
ik dacht al dat die eerste link een ander kastje was, want ik vond 90 cm wel erg breed. En als ik toen op jou foto's keek zag ik dat je apparatuur precies in het kastje past. En ik vond 90 cm wel erg breed voor een component...
maar toch bedankt voor de goede links (linken)

Paulie

Hoi Menno,

Is het je nog gelukt een huis/appartement te vinden in Amsterdam.

Ik heb zelf een appartement gekocht in het nieuwe gedeelte van Osdorp (ja ja nu nog glimmie velgen)

Zijn daar complete wijken aan het slopen en nieuwbouw aan het plegen.

heb een leuk appartement gekocht van 100 vierkante meter met achter het appartement een park en een gracht.

Parkeerplaats onder het complex.

www.stadstuinenosdorp.nl

Groet

Paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Bolle

Thanks for the info. Ik hou m'n ogen open, maar ik wil eerst een nieuwe job hebben met leasebak omdat ik niet zelf de peut wil betalen voor de A4 op an afrijden. HR doet wat moeilijk, dus dat duurt even wat langer dan gepland.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Bolle

#36
Zo, dit topic maar eens onder het stof vandaan halen. Er is ondertussen aardig wat veranderd...

Appartement
Allereerst ben ik vorig jaar na een lange zoektocht eindelijk verhuisd naar en koopappartement. De afgelopen tijd ben ik eigenlijk het hele jaar bezig geweest met inrichten, wat laatste klusjes, en veel genieten van de gezelligheid van mijn nieuwe woonplaats.
De inrichting in mijn vorige appartement, waar ik na mijn studie introk, was een verzameling van meubels die over waren bij diverse familie en vrienden. In mijn nieuwe appartement wil ik toch wat mooiere spullen. Het viel me tegen om je eigen smaak te ontwikkelen, de overweldigende keuze die er is, en hoe je wensen tegen je budget te balanceren. Dat maakt het inrichten een lange, leuke, soms frustrerende weg, maar we zijn er bijna!
Als laatste restpunten heb ik nu nog staan het kopen van een goede bank voor de woonkamer, weer opnieuw inrichten van de HT, en wat opknapwerk van mijn terras voor deze zomer.
Ok, wat is er op HT gebied gebeurd sinds de laatste berichten? Veel nieuwtjes zijn al op het forum gezet, maar ik verzamel ze hier maar even in een post.

Remote
Met de vervanging van de Windows PC door een iMac werkte de Pronto software niet meer. Daarom is een Logitech Harmony One gekocht.


Wat minder flexibel dan een Pronto, maar wat makkelijker te programmeren

Versterking
Uit het oogpunt van ruimtebesparing wilde ik naar een enkele versterker gaan i.p.v. de drie losse die ik had.
Omdat ik verder best tevreden was met de Parasounds, ben ik voor een HCA-2205A(T) gegaan met wat Artspeak modificaties.


Mijn mening over Parasound blijft onveranderd. Ze hebben hun sterke en zwakke punten, maar qua value-for-money is erg weinig beters te vinden.

Netwerk
Ik had ook besloten dat ik in mijn nieuwe appartement een wat minimalistische inrichting wilde. Kasten vol CD's en DVD's paste daar niet bij. Dus naar streaming content gaan was iets waar ik rekening mee hield.
Daarom in de woning in elke ruimte (woonkamer + 2 slaapkamers) 2 x Cat6 kabel laten leggen. Deze zijn getermineerd in een patchkastje in mijn gangkast.


Een Netgear gigabit switch is het centrale punt in mijn netwerk. Hier zijn op aangesloten het patchkastje en achterliggende kamers, een Apple Time Capsule, een ADSL modem en mijn NAS/muziekserver.


In de kamers zijn nog een een Apple Airport Express en een oud Alcatel modem aangesloten als extra wifi stations.

NAS
Als backup voor mijn iMac gebruik ik een 500 Gb Apple Time Capsule.


Daarnaast besloten dat een Logitech Squeezebox systeem mijn voorkeur zou hebben als streaming audio oplossing. Daarom besloten om een vrij snelle NAS/muziekserver neer te zetten om SqueezeCenter beetje vlotjes te laten draaien.
Hierbij gekozen om een zelfbouw server te maken, dit o.b.v. van een Atom330 moederbord, 1,5 TB HD en 2 Gb RAM. Dit alles in m-ITX formaat. Als software gebruik ik Vortexbox, een Linux systeem wat zelfs voor complete leken makkelijk te installeren en te gebruiken is. Het is mn gericht om als SquuezeCenter server te draaien en heeft zaken als auto CD ripper naar FLAC, MP3 conversie voor je iPod en een software Squeezebox player.



Het was nog best lastig een wat leuk uitziende, betaalbare M-ITX behuizing te vinden. Vanuit stroomgebruik wou ik liefst eentje met een niet al te sterk bemeten externe voeding. Uiteindelijk heb ik voor de Noah Procase gekozen, deze was 89 Eur incl voeding. Een leuke review van deze case.

Stroom
Bij het aanleggen heb ik gelijk twee stroomgroepen laten aanleggen, een op elke mogelijke plek waar ik mij HT in gedachten heb.
Nu maak ik gebruik van een aparte groep en wandcontactdoos in de gangkast, mij set staat aan de andere kant van de kast dus met een klein gaatje achter de plint kan ik makkelijk twee stroomsloffen aansluiten.

Audio streamer
Voor streamen van audio maak ik bij mijn set gebruik van een Logitech Squeezebox 3/Classic die ik digitaal op mijn TAG processor heb aangesloten.


Voor de slaapkamer heb ik daarnaast een Squeezebox Radio, voor als wekkerradio en om 's avonds in bed nog wat muziek te luisteren.


Deze bedien ik m.n. via de iPeng applicatie voor de iPod/iPhone.


Dit is een geweldige combinatie, en heeft mijn manier van muziek luisteren echt veranderd. Je luistert nu veel meer, zowel 'serieus'  als achtergrond muziek.

Video streamer
Hier gebruik ik een Apple TV voor. Dit mn wegens de mooie 'looks' van het device. Daarnaast ook om evt de functionaliteiten van de Apple TV te kunnen gebruiken, iTunes, iPhoto, en de Apple movie trailers.


En de hoofdreden was dat de Apple TV met gebruik van de XBMC medie center software en een goedkoop insteekkaartje ook full HD kan weergeven.


Dit loopt nog niet helemaal soepel, de XBMC versie met ondersteuning heeft nog geen officiele release gehad.
Ook is er een 'bug' in de Apple OS op de Apple TV waardoor XBMC wel 1080p kan decoden, de Apple TV 1080p als output kan geven, waar XBMC maximaal 720p weer kan geven. Kortweg wordt de 1080p gedownscaled naar 720p en daarna door de Apple TV geupscaled naar 1080p. Zonde dus.
Door een Linux versie met XBMC op een USB stick te zetten kan je probleem omzeilen. Dit moet ik nog doen.

TV aanbieder
Hiervoor gebruik ik UPC met de HDTV recorder.  Ik wil geen schotel en BBC1 en BBC2 kunnen ontvangen, dus dit was de enige keuze. Ook gebruik kunnen maken van een goede aanbieding en een jaar 50% korting gehad.
]

Ben tevreden over UPC, alleen de decoder is wat buggy crasht wel eens en geen automatiche 4:3 en 16:9 herkenning.

Audio rek
Hierbij overgegaan naar een Finite Elemente Spider 90.5. Dit wegens de flexibiliteit van dit rek en de impact op de geluidskwaliteit.


Speakers
Na lange tijd is eindelijk mijn Mission 75x surround set vervangen. Dit door ATC speakers, een engels merk met zijn achtergrond in professionele audio  (studios). ATC speakers zijn erg neutraal, analytisch, strak in de bas (gesloten systeem). Ze laten muziek horen zoals het klinkt, mat als nadeel dat slechte opnames ook minder klinken.
Min set bestaat uit de ATC SCM40 fronts, C3C center en SCM11 surrounds. Deze laatste moesten nog gebouwd worden bij de fabriek en zijn net klaar.
De surrounds komen op een paar Partington Super Dreadnoughts stands.





Beeldweergave
Hierbij ben ik van mijn HD-ready/720p situatie van 32 inch LCD (voor TV kijken) & projector (voor film) naar een 'all-in-one' oplossing gegaan d.m.v. een 60 inch plasma.
Dit aangezien:
*ik merk dat de drempel voor films kijken met de projector steeds hoger werd; wachten tot buiten donker was, kamer verduisteren, een soort van 'commitment' wat je aangaat om te kijken zodra de lamp aangaat en je dus niet onverwachts wat anders kan doen.
*Niet/lastig kunnen gebruiken van projector voor film/TV (bv F1) overdag.
*Realisatie dat een huiskamer situatie (lichte muren) nooit beste omstandigheden kan zijn voor een projector.
*Ook kunnen genieten van groter beeld voor overdag en TV kijken, bv F1 en de toename in HD uitzendingen
*Dalende prijzen voor grotere LCD/Plasma schermen
*Wens om naar full-HD, dus kan met een grote plasma zowel TV als projector in een keer vervangen.

Overigens ben ik nog steeds overtuigd dat een projector de beste filmervaring geeft, alleen is dat m.i. het beste te bereiken met een dedicated ruimte.

Ik heb hier gekozen voor de LG 60PK250. Elk merk heeft zijn sterktes en zwaktes als je de diverse fora en reviews naleest. Elke keuze houdt dus een compromis in...
De keuze voor LG is mn ingegeven dat ik 60 inch wil, om de stap terug van een projector niet al te groot te laten zijn. In deze grootte heeft LG de best (enige reëel?) geprijsde plasma's. Ook ben ik beetje huiverig al te grote bedragen in een TV te steken met de (gepushte) komst van 3D TV in de nabije toekomst.



De PK250 serie is de instapper, wat de duurdere LG plasma modellen toevoegen aan features denk ik minder behoefte aan te hebben. Voor video content streamen gebruik ik een apart device, meerder HDMI ingangen vang ik af met mijn huidige HDMI switcher en tzt een processor met HDMI switching (bv Audiolab 8200AP). Het gaat mij puur om een basic monitor te hebben, die niet onderdoet in kwaliteit wat betreft beeldweergave.

Nu is de HT info weer een een beetje up-to-date, hier wat eerste snelle foto's, zodra de boel echt klaar is zal ik wat meer posten. (beeld op de plasma is van de break-in DVD)




Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Bolle

Als toekomst plannen:

Korte termijn:
*Ophangen TV
*Oplossing stand center speaker.
*Wegwerken kabels met Attema plinten
*Blu-Ray speler (Oppo BDP-83)
*Betere speakerkabel achter (Canare 4S11)
*Nieuwe bank (gebruik nu tijdelijk mijn nieuwe slaapbank uit de studeerkamer)


Middellange termijn
*Vervangen Squeezebox Classic door Squeezebox Touch. Weergave coverart, 24 bit 96 Khz high res FLAC weergave, betere digitale uitgang
*Kijken naar akoestisch aanpakken ruimte (draai gedwongen over de korte (3,90 mtr) kant van de kamer. Bv diffusers of absorptie achter de luisterplek
*NAS met meerdere schijven voor automatisch back-up van de muziekserver en opslag voor de groeiende collectie films (huidige muziekserver/NAS loopt hard vol).
*Processor met HDMI switching en HD decoding

Lange termijn.
*Subwoofer met wat mooier uiterlijk dan de Paradigm
*Andere eindversterker. Klasse D schijnt goed samen te gaan met de ATC's, dus wellicht iets van Rotel of Lyngdorf

Nog langere termijn:
*Wat verbouwen (badkamer) en daarmee studeerkamer vergroten, evt dedicated HT ruimte.
*
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Bolle

Hoewel ik mijn ATC SCM40's al vrij groot vind, zijn ze nog redelijk compact (en goedkoop...) vergeleken bij de rest van de modellen!
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Bolle

Nog wat plaatjes...

ATC speakers



Met de Servo15 sub


SCM11's staan nu te wachten bij een vriend in London, binnenkort ophalen.


TV met XBMC in 1080p uit de gemodificeerde Apple TV. Muurbeugel is besteld, dit weekend monteren.


Patchpanel met CAT6 kabels in de gangkast


Gigabit Switch


Apple Time Capsule en m-ITX format NAS


Squeezebox Classic en Apple TV

Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Bolle

Surround speakers (nu oude Mission 731's tot de ATC SM11's opgehaald zijn) op Partington Dreaghtnought stands. Eettafel in thuiswerk modus :).


Studeerkamer met iMac, nieuw bureau moet ik nog eens uitzoeken...
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Joris1971


diceman

Ziet er goed uit, is geen halve maatregelen die je neemt  8).
De parasound bevalt mag ik aannemen qua sound.

Bolle

Niet mijn HT, maar omdat het ATC speakers betreft wel enigzins gerelateerd..

Wat grappige plaatjes van de Zwitserse ATC importeur  ;D






Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Joris1971


Bolle

Quote from: Joris1971 on June 23, 2010, 12:50:25
Die laatste foto is echt een joekel van een speaker!

SCM300...
http://www.atcloudspeakers.co.uk/scm300at.php


QuotePrice quoted for Black Ash Finish

Alternative Finishes:

Cherry/Walnut £28,551
Rosewood/Yew £32,834
Burr Magnolia £48,268


£28066.00 Inc V.A.T  (£23885.96 Exc V.A.T)

Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Bolle

De consumer versie is in ieder geval beter acceptabel qua 'looks' dan de pro versie..
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Bolle

Je kan ze ook als fronts voor je HT gebruiken....
(verder had de eigenaar ook wat meer geld in z'n inrichting mogen steken, of in ieder geval een adviseur met een betere smaak mogen inhuren  :-[)



Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

roland p

JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®