hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Witalik

Nice mooi dat het beeld verbeterd is met SVP  ! Kodi deed bij mij gelukkig al genoeg met het beeld.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

hifiman

Quote from: Witalik on October  6, 2015, 12:48:35
Nice mooi dat het beeld verbeterd is met SVP  ! Kodi deed bij mij gelukkig al genoeg met het beeld.
:headbanging: Kleine moeite om SVP en MadVR erbij te hangen dan  :D ;)

Witalik

Ik heb dit eens gedaan met een andere speler en dat gaf niet echt resultaat , en was het toendertijd niet compatible met kodi volgens mij. Naderhand had ik met kodi me films vloeiend draaien dus dan komt het 'never change a winning formula' naar boven drijven  ::)
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

hifiman

Quote from: Witalik on October  6, 2015, 15:23:58
Ik heb dit eens gedaan met een andere speler en dat gaf niet echt resultaat , en was het toendertijd niet compatible met kodi volgens mij. Naderhand had ik met kodi me films vloeiend draaien dus dan komt het 'never change a winning formula' naar boven drijven  ::)
The quality of madVR with LAV Filters is capable of besting even high-end Blu-ray players such as the Oppo BDP-103D with a capable graphics card and some knowledge of correct set-up. It should offer an immediate advantage over DVDPlayer, where output is done at 8-bits without dithering. madVR offers full 16-bit processing dithered to 10-bits or less. madVR also comes packaged with advanced scaling algorithms such as Jinc, super-xbr and NNEDI3, which possess less ringing and lower levels of aliasing than traditional resizers. Its dithered output will produce a more precise image with fewer rounding errors and less overall noise, while its upscaling is capable of rendering a cleaner, sharper image. This should even be apparent with content displayed at its native resolution.

Ik help je even motiveren  :D

Witalik

Het zal maybe wel beter zijn, had MadVR ooit eens geinstalleerd. Ik merkte eigenlijk weinig. moet ook zeggen dat het een beetje inherent is aan hetgeen wat je ermee afspeelt. Als je puur alleen blu ray 50Gb kijkt of dat je gewoon mkv's van 6 gb kijkt. Er valt op een gegeven moment toch weinig meer aan te verbeteren lijkt me. Of ik ben gewoon steke blind dat kan ook natuurlijk, Vond het ook niet heek duidelijk. omdat het soort van in de achtergrond draait. Had het toen met MPC-HD maar of ik had het verkeerd ingesteld of ik merk er niet super veel van.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Kjelt

Quote from: riwi on October  5, 2015, 22:15:04
Wat Kjelt zegt kan ik me niet herinneren van de HD350. Volgens mij deed ie prima 16-235 en 0-255 RGB waardes. Wat wel mooi was in de HD350 was dat je bij de HDMI settings kan kiezen voor YCrCb of RGB. Met YCrCb heb je eigenlijk altijd 16-235 waardes, maar de meeste PC oplossingen sturen RGB uit. Dan kon je in de HD350 dacht ik nog wat kiezen bij de HDMI settings maar dat ben ik vergeten.
Normaal volgt de projector het ingangs signaal, maar in de HD350 kon je wat overrulen dacht ik.
Ik heb het toch nog even nagekeken om te kijken of mijn geheugen me in de steek heeft gelaten.
Er zat in de originele firmware van de JVC HD-350 een limited RGB bug maar Frank vond dat dit een standaard kwestie was tussen limited en enhanced.

Quote from: Kjelt on December 20, 2008, 22:15:36
Ik heb alleen kort vanaf een tafeltje geprojecteerd, beeld kan niet groter zijn geweest dan 1m40 ofzo  :baaa:
Wat me meteen opviel is dat het zwart beetje washed was, dit was dus de inmiddels door Frank geconstateerde limited RGB bug van de 350.
Nadat ik de PCH op 0-255 RGB had gezet was het meteen  :wow:   ;D
Erg mooi beeld en superscherp, helaas kan ik momenteel vanwege mijn av receiver slechts 1080i spelen dus ik kan nog niet echt vergelijken.
Ga ik aan werken, deze projector verdient de beste bron die er mogelijk is  8)

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 20, 2008, 23:42:47
@Kjelt,
Ik ga de bug niet melden, de vraag is of ze het als bug zien namelijk.
De hele RGB limited en enhanced is sowieso een heet hangijzer binnen de standaard.
En zoals ook daar aangegeven het is heel simpel op te lossen en zal amper voor problemen zorgen tenzij je zoals ik alles wilt testen en dus toevallig begint met RGB limited :D

Quote from: Kjelt on December 20, 2008, 23:44:35
Frank jouw oplossing was toch om de bron op YCB te zetten maar als dit niet kan zoals bij de PCH, dan maar deze op 0-255 RGB zetten?
Anderen beweren dat je nooit een bron op 0-255 RGB mag zetten (blacker then black en whiter then white) of corrigeert de 350 dit zelf?


hifiman

Thanks voor de info Wicher  :thumbs-up: Ik heb destijds wel de firmware van de HD350 geupgrade, wellicht dat het daarmee opgelost was? Ik zal eens kijken of ik er wat over kan vinden verder.


riwi

Ik heb toen ook wel de firmware ge upgrade. Maar dat was voor mij vanwege de response van de afstandsbediening toen.

Kjelt

experimenteer er maar eens mee maar ik moest er wel aan denken toen je het over het dichtlopen van het zwart had  ;)

hifiman

Quote from: riwi on October  6, 2015, 19:08:30
Ik heb toen ook wel de firmware ge upgrade. Maar dat was voor mij vanwege de response van de afstandsbediening toen.
Yep, bij mij ook, tegelijk kwam ik er toen achter dat er nog een plastic folie op de IR oogjes zat  :tounge2:

hifiman

Ondertussen heb ik een werkbare situatie die er kwalitatief goed uit ziet  :popcorn: Perfect is het beeld nog niet (af en toe wat artefacten) dus er gaat zeker nog verdere finetuning komen. Ik ben nu eerst bezig met alle settings inc. screenshots te documenteren in een pdfje.

Waar ik niet happy mee ben is het samba gebeuren, ik krijg rare namen te zien en heb ook af en toe een hickup (al zou dat ook aan de file in kwestie kunnen liggen), kortom ik wil gewoon nfs kunnen gebruiken. Heb hiervoor een topic aangemaakt op het kodi forum.

Verder wil ik ook naar jriver kijken, maar daar zit al helemaal geen nfs client in. Alternatief is de linux variant gebruiken (graag zelfs!), maar de linux versie van svp 4 is nog niet uit :P Kortom, lekker bezig en voorlopig nog even niet klaar.



williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Quote from: williams on October  9, 2015, 16:37:30
Hoe is de beeldkwaliteit nu t.o.v. een mediaplayer ?
Hoi William,

De beeldkwaliteit is zonder SVP al beter dan mijn Dune HD Max  :headbanging: Dit komt met name door MadVR. Het is grappig genoeg juist SVP waar ik tot nu toe steeds mijn twijfels over had, dat komt  omdat het niet perfect is, maar als ik dan weer de stotterende pans terugzie als ik de Dune gebruik (hetgeen niet aan de Dune ligt maar aan 24fps) dan besef ik dat het al met al zeker een verbetering is.

Ik gebruik nu 1.5m SVP profiel, dat vind ik persoonlijk het beste resultaat geven. Sterker nog, met 1m en 2m kan ik niet leven, ik stoor me dan aan of de artefacten of het onrustige beeld. Uniform vind ik niks en adaptive wisselt maar geeft voor mij teveel artefacten. Dit zal mogelijk ook te maken hebben met welke weergever er gebruikt wordt en een smaak kwestie zijn, in elk geval is 1.5m voor mij verreweg de fijnste methode.

Frames interpolation mode
    Off - disables the FRC for current profile. Can be useful for creating special profiles for video format UHD 4K, or hardware backlight SVPlight
    Uniform - the most "honest" mode in which the maximum smoothness for the specified target frame rate is achieved. The number of frames of the original video, in the output is minimal that gives the most visibility of artifacts.

The following options retain all the original frames, and differ in the amount and uniformity of interpolated frames:
    2m (every original frame twice) - the largest number of repeats the original frame, minimal smoothness
    1m (every original frame once) - each original frame is repeated once
    1.5m (like 1m but with different intermediate frames times)
    Adaptive - automatically switches modes on the basis of the analysis of the resulting quality of FRC for a given scene


De overige settings (van het 1.5m profiel) zijn dusdanig gefinetuned dat mijn CPU het trekt.  Als ik bijvoorbeeld "decrease grid step" aan zou zetten dan gaat dat goed met 720p materiaal, maar met 1080p materiaal krijg ik af en toe een 100% cpu (en dus beeld haperingen). Gemiddeld heb ik nu met mijn 8 core 4 GHz FX-8320 AMD processor een load van pakweg 30-35% , maar met uitschieters tot bijna 100% dus.

Qua beeld ben ik voor nu even tevreden (nu eerst maar eens wat filmpjes kijken zonder te videofiele tweak onrust  :P ). Waar ik veel minder content mee ben is kodi/windows. Ok, als ik nergens aanzit gaat het afspelen goed, maar tijdens doorspoelen of wat in menus rond navigeren heb ik al een paar keer de pc moeten rebooten. Ook zijn de shares soms opeens niet meer benaderdbaar. That sucks en ik wil uiteindelijk dus toch naar linux zodra de linux svp versie uit is. Het browsen door films vind ik ook verre van handig, maar wellicht zijn daar andere opties voor, voor kodi, daar ga ik nog naar kijken.

hifiman

Ik wilde eigenlijk de Back Row skin gaan gebruiken voor Kodi (kreeg een md5 mismatch error), maar Transparancy is ook best mooi  ;)

hifiman

Tevens alle onderdelen binnen om mijn AK4396 DAC met eigen analoge output stage te gaan bouwen. Maar alles op zijn tijd  :D

williams

Ik kom binnenkort weer eens bij je kijken hoe het speelt .
Wat me zelf nog tegenhoud om in een PC te gaan investeren is het toch regelmatig vastlopen van dit soort players .
Ook het bedienings gemak ben ik nog een beetje huiverig over .

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Quote from: williams on October 10, 2015, 16:08:22
Ik kom binnenkort weer eens bij je kijken hoe het speelt .
Wat me zelf nog tegenhoud om in een PC te gaan investeren is het toch regelmatig vastlopen van dit soort players .
Ook het bedienings gemak ben ik nog een beetje huiverig over .
Je bent van harte welkom uiteraard!

Als ik van de knoppen afblijf is het wel stabiel hoor, maar ik ben het met je eens, met de dune hoef ik nooit te rebooten... Overigens zou dat ook aan de keuze van mijn OS kunnen liggen (windows 7 zonder service packs/updates, ja illegaal dus, ga nu niet investeren in een licentie omdat ik uiteindelijk toch naar linux wil).

Bedienings gemak is op zich niks mis mee en met de Transparency skin vind ik het zelfs veel mooier dan de Dune. Enige is nog dat ik meerdere filmiconen tegelijk in beeld wil hebben (zoals bij de dune), in plaats van een platte lijst om doorheen te scrollen. Dat is vast mogelijk (andere skin?), moet alleen nog even kijken hoe.

williams

Hoi Ronald ff heel wat anders ik had het pas geleden met je over een eventuele DAC die wou gaan kopen .
Waar zou je de voorkeur  aan geven tussen de Cambridge dacmagic of de dacmagic 100.


Gr Wil
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

riwi

Quote from: Audioloog on October 12, 2015, 11:14:07
Bedienings gemak is op zich niks mis mee en met de Transparency skin vind ik het zelfs veel mooier dan de Dune. Enige is nog dat ik meerdere filmiconen tegelijk in beeld wil hebben (zoals bij de dune), in plaats van een platte lijst om doorheen te scrollen. Dat is vast mogelijk (andere skin?), moet alleen nog even kijken hoe.

Ziet er mooi uit inderdaad. Ik heb met Kodi de confluence skin (standaard dus) en dan heb je als je hem hebt laten scrapen wel een overzicht met films met meerdere iconen op het scherm (5 breed en 2 hoog). Ik vind alleen vervelend dat je met de telefoon moet navigeren. Zoals jij met iRule het voor elkaar hebt is vast handiger. Ik merkte wel dat Kodi niet alle films 'vindt' Dwz een film die als BDMV folder op de NAS staat die ziet ie niet bij mij. iso of losse m2ts en mkv files wel.
Ik vind ook lastig dat je Kodi laat scrapen over 2 NAS lokaties die misschien niet altijd beschikbaar zijn allemaal. Dwz 1 NAS aan en 1 NAS uit. Maar als je door de filmlijst scrollt zie je niet waar de film staat : op de nas die uit staat of die ene die aan staat.
Series doet kodi wel mooi. Met zelfs een screenshot op de achtergrond per aflevering.

hifiman

Quote from: williams on October 12, 2015, 19:10:56
Hoi Ronald ff heel wat anders ik had het pas geleden met je over een eventuele DAC die wou gaan kopen .
Waar zou je de voorkeur  aan geven tussen de Cambridge dacmagic of de dacmagic 100.


Gr Wil
Hoi William,

De dacmagic is een mooi ding voor het geld (mijn vader heeft hem), de dacmagic 100 ken ik niet dus ik kan je vraag helaas niet beantwoorden.

hifiman

Quote from: riwi on October 12, 2015, 20:59:46
Ziet er mooi uit inderdaad. Ik heb met Kodi de confluence skin (standaard dus) en dan heb je als je hem hebt laten scrapen wel een overzicht met films met meerdere iconen op het scherm (5 breed en 2 hoog).
Ik ben er ondertussen ook al uit, gisteravond even aan het spelen geweest met de skin setting en er blijken talloze mooie en leuke mogelijkheden om het te krijgen zoals ik wil. Sterker nog, ik vind het nu zelffs al mooier/beter dan met de dune  :pompom:

hifiman


hifiman

Quote from: riwi on October 12, 2015, 20:59:46
Ik vind alleen vervelend dat je met de telefoon moet navigeren. Zoals jij met iRule het voor elkaar hebt is vast handiger.
Dat werkt super inderdaad  :headbanging:

hifiman

Quote from: riwi on October 12, 2015, 20:59:46
Ik merkte wel dat Kodi niet alle films 'vindt' Dwz een film die als BDMV folder op de NAS staat die ziet ie niet bij mij. iso of losse m2ts en mkv files wel.
Ja dat heb ik ook gemerkt. Heb me er nog niet in verdiept of ik daar enige logica in kan ontdekken.

Quote from: riwi on October 12, 2015, 20:59:46
Ik vind ook lastig dat je Kodi laat scrapen over 2 NAS lokaties die misschien niet altijd beschikbaar zijn allemaal. Dwz 1 NAS aan en 1 NAS uit. Maar als je door de filmlijst scrollt zie je niet waar de film staat : op de nas die uit staat of die ene die aan staat.
Series doet kodi wel mooi. Met zelfs een screenshot op de achtergrond per aflevering.
Dat is een kwestie van keuze denk ik? Als je op metadata (movies) zoekt dan weet je dat inderdaad niet, als je op files zoekt via video menu dan kun je wel alleen je films van NAS 1 of 2 kiezen.

hifiman

Voor geinteresseerden (in mijn htpc setup met kodi, madvr en svp) heb ik een documentje gemaakt: http://www.ronaldverlaan.com/download/htpc.pdf