Marc's home theater -foto en apparatuur upgrade-

Started by Marc R, November 5, 2004, 15:30:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjors

Quote from: Rappie on January 11, 2005, 11:13:28
Deze stoel heb ik ook 1 staan. In het begin was ik ook van plan er meteen 2 te halen en mijn 2 zits bank weg te doen, en het is maar goed dat ik eerst die ene thuis getest heb. Daar kan ik het nog geen film in uithouden, vind het niet relax genoeg zitten wat tijdens een film wel moet kunnen. Hij is dus nooit in de zithoek gekomen en staat nu achteraan om achter mijn bank bij te schuiven als er bezoek komt die mee wil kijken.

Maar als jij er blij mee bent is het prima om er 2 te kopen hè ! :)

Het is maar net waar voor je kiest, kies je voor zitcomfort, of besteed je meer geld in je instalatie? niet idereen heeft een groot budget en de dus de mogelijkheid om goede stoellen te kopen en nog eens te upgraden. ;)

@Rappie Idd als hij ze lekker vind zitten, dan is het toch perfect!

Groet, Sjors

Marc R

Zo zie je maar, smaken verschillen :) . Al ben ik het er wel mee eens dat een bank inderdaad relaxter zit, maar dat werd een beetje te krap in m'n kamer

Marc R

Gisteravond heb ik m'n ht ge-upgrade en een nieuwe receiver en dvd-speler gekocht. Het zijn de Marantz SR8500 en de Marantz DV6500 geworden. Ik zal binnenkort even nieuwe foto's schieten.

Ondertussen even een paar fabrieksfoto's:





Ze staan nu lekker in te spelen :) (en ik zit ondertusen te genieten ;) ) .

Mark C00len

Dat is een lekkere upgrade !! Veel plezeier met het genieten van je nieuwe speeltjes :)

R

Mooie nieuwe speeltjes. DV 6500 is een erg mooie speler. ik kan het weten :D. Die 8500 is een flink beest of niet?

Marc R

Tja hoe zal ik het zeggen, ik moest wel effe wennen aan de grootte van het apparaat ;), in die zin is het zeker een beest, al is ie toch een stukje korter dan z'n "tegenstander"  waar ik tussen zat te twijfelen, de Harman Kardon AVR-7300 met een lengte van 52 cm.

En de dv6500 bevalt inderdaad erg goed, al vind ik hem wel een klein beetje lawaaiig als ik toch een puntje van kritiek moet geven :D.

R

Hmm, dat ervaar ik toch niet zo met de 6500. Heb nergens last van, terwijl ik redelijk dichtbij zit.

Marc R

Hmm. ok, misschien zeur ik wel een beetje ;). Je hoort hem in feite alleen maar in heel stille scènes, en bij het inlezen van een cd/dvd. Ik heb net nog eens goed geluisterd, en als ie eenmaal een cd of dvd afspeelt valt het inderdaad wel mee.

Morgen komen als het goed is een paar real-life foto's van m'n nieuwe speeltjes. :) .

Marc R

#33
Hier zijn de nieuwe foto's:

klepje open:


Kabouter perspectief:


Overzicht van het audiorekje:


Als jullie meer foto's willen is dat mogelijk :).

De nieuwe aanwinsten bevallen me uitstekend. Het geluid van de SR8500 is echt veel beter dan m'n vorige Sony. Het geluid klinkt nu, vooral bij hogere volumes, gecontroleerd. Bij de Sony werd het al snel een mengelmoes van klanken, om het zo maar te zeggen :). Daarnaast is er veel meer detail, en het stereobeeld is er enorm op vooruit gegaan. Ik hoor nu details in nummers die me voorheen nooit opgevallen waren.
Ook de bassen klinker nu strakker, ook als het volume flink opengedraait wordt.

Ik heb m'n fronts bi-amped aangesloten op m'n versterker, aangezien ik gebruik maak van een 5.1 setup. Vooral het hoog is er daarbij op vooruit gegaan. Het hoog klinkt nu duidelijker, feller (in positieve zin :) ) en levendiger.

De DV6500 bevalt me ook prima. De beeldkwaliteit is een stuk beter dan die van m'n vorige Cyberhome. Het is scherper en er is veel minder beeldruis. Over de audiokwaliteiten van m'n dvd-speler kan ik nog weinig zeggen. Helaas heb ik nog geen super audio cd's of dvd-audio. Ik heb, van wege het gebrek aan een goede analoge stereo interlink, m'n dvd-speler nu alleen nog digitaal (coaxiaal) aangesloten. Ik ga binnenkort eens kijken welke da-converter voor cd nou beter klinkt, die van de DV6500 of die van de sr8500, daar ben ik wel benieuwd naar. Heeft iemand hierover al een idee? Zelf denk ik echter dat het weinig uit zal maken.

Vragen en opmerkingen zijn natuurlijk welkom :).

Marc R

Vandaag een piepkleine update: Ik heb de indeling van m'n audiorek een klein beetje veranderd.

Na de aanschaf van m'n sr8500 had ik deze boven op m'n audiorekje geplaatst, aangezien hij nog niet in het rekje paste. De laatste tijd begon ik me echter te ergeren aan de indeling, en vond de receiver niet zo mooi bovenop staan. Dat terwijl er in het rekje na het verhangen van de plankjes voldoende ruimte is. Vandaag is de receiver dus een etage naar beneden verplaatst, zodat de kale gaten in het rekje verdwenen zijn.

Aangezien een plaatje wat meer duidelijk maakt dan mijn niet zo verhelderende woorden heb ik een paar plaatjes toegevoegd. Commentaar en tips zijn natuurlijk welkom :).

Marc R

#35
Op verzoek van een forumlid heb ik nog twee foto's van de achterzijde van de receiver toegevoegd :).

Sjors

#36
Quote from: Marc R on April 19, 2005, 21:40:11
Op verzoek van een forumlid heb ik nog twee foto's van de achterzijde van de receiver toegevoegd :).

Blijft een mooie speler! ik had hem ook vaak spelen als demo :) vond het aleen altijd een geklooi om hem af te stellen  :-X heb jij dit ook? of ligt het aan mij?

Groet, Sjors

Peerless Monster

QuoteOp verzoek van een forumlid heb ik nog twee foto's van de achterzijde van de receiver toegevoegd

Kun je dan ook nog ff de twee zijkanten doen de bovenkant en onderkant... Ben je meteen klaar...
;D ;D ;D.

Mooie set Marc! Goed bezig.

Grtz,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Sjors

Quote from: Peerless Monster on April 19, 2005, 22:20:41
Kun je dan ook nog ff de twee zijkanten doen de bovenkant en onderkant... Ben je meteen klaar...
;D ;D ;D.

Mooie set Marc! Goed bezig.

Grtz,
Rens

LOL  ;D :D

Groet, Sjors

Peerless Monster

Hee Sjors,

Overal waar ik post zie ik jouw posts ook staan...
Ben je in de achtervolging ;D ;D ;D LOL...

Sorry beetje off topic. Moest ik ff kwijt.

Grtz,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Sjors

#40
Quote from: Peerless Monster on April 19, 2005, 22:47:50
Hee Sjors,

Overal waar ik post zie ik jouw posts ook staan...
Ben je in de achtervolging ;D ;D ;D LOL...

Sorry beetje off topic. Moest ik ff kwijt.

Grtz,
Rens

Zelfde intresses Rens  :D

Groet, Sjors

Peerless Monster

Hahaha Sjors, dat zal het zijn ;).
En jij bent zeker ook slim ed? En knap met geweldige oren (om te zien)...
Hee mijn tweelingbroer heet Sjors ;D ;D ;D.

Grtz,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Sjors

Quote from: Peerless Monster on April 19, 2005, 22:57:58
Hahaha Sjors, dat zal het zijn ;).
En jij bent zeker ook slim ed? En knap met geweldige oren (om te zien)...
Hee mijn tweelingbroer heet Sjors ;D ;D ;D.

Grtz,
Rens

LOL  :D

Wat kunnen er toch waardevolle contacten opduiken op een doordeweekse avond  ;D  :D

Groet, Sjors

Peerless Monster

QuoteWat kunnen er toch waardevolle contacten opduiken op een doordeweekse avond

Tenzij jij ook zo'n succelvolle man bent die gewoon ff een paar weken vrij heeft genomen van zijn eigen succelvol bedrijf ;D ;D ;D.
Dan is het namelijk geen doordeweekse dag.
Met zijn 2en op dit forum is erg gezellig ;).
Ik ga nu wel pitten hoor. Mijn vrouw ligt er al in, dus dat wordt opschieten ;).

Grtz,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Sjors

Quote from: Peerless Monster on April 19, 2005, 23:11:41
Tenzij jij ook zo'n succelvolle man bent die gewoon ff een paar weken vrij heeft genomen van zijn eigen succelvol bedrijf ;D ;D ;D.
Dan is het namelijk geen doordeweekse dag.
Met zijn 2en op dit forum is erg gezellig ;).
Ik ga nu wel pitten hoor. Mijn vrouw ligt er al in, dus dat wordt opschieten ;).

Grtz,
Rens

Oké  :)  ga ik nog even verder zoekken wat een "Hy-pe" is  :D

Groet, Sjors

Marc R

Quote from: Sjors on April 19, 2005, 21:49:15
Blijft een mooie speler! ik had hem ook vaak spelen als demo :) vond het aleen altijd een geklooi om hem af te stellen :-X heb jij dit ook? of ligt het aan mij?

Groet, Sjors

Bedoel je nu de receiver of de dvd-speler?

Wat betreft de receiver: Ik vond hem niet echt lastig om af te stellen. Wanneer je rustig de stappen in de gebruikshandleiding volgt en het on-screen display volgt is het wel te doen. Overigens is het wel aan te raden het on-screen display via de tv te gebruiken bij het instellen van de receiver in plaats van het display van de receiver zelf, want dat wordt niet zo overzichtelijk.

Het enige minpuntje wat met eigenlijk laatst is opgevallen is dat die speakeraansluitingen wel erg dicht op elkaar zitten :), maar als het goed is hoor ik daar niet al te vaak aan te zitten :).

Marc R

Aangezien er de afgelopen maanden aardig wat verandert is in m'n ht en ik eindelijk weer de beschikking heb over een digitale camera leek het me leuk weer eens wat nieuwe foto's te posten. Hieronder het resultaat.


Foto gemaakt vanaf de hot spot. In het kastje onder de tv staat m'n oude dvd-speler en een x-box.


Overzicht audiorek, tv en speakers.


Idem, nu met de subwoofer er op.


Luchtfoto ;).


Overzicht van de huidige apparatuur: Marantz sr8500, Marantz DV6500, Sony RDR-HX710 en een videorecorder van JCV die eigenlijk alleen nog maar als klok gebruikt wordt :).

Tot slot nog een overzichtje van de achterzijde van m'n ht, waar eigenlijk vrij weinig verandert is, op de nieuwe pc na.


Op de foto lijkt de kast van de pc erg smerig, valt in werkelijk gelukkig erg mee.

Ten opzichte van m'n laatste post is het volgende veranderd:

- Mission M73's vervangen door de B&W N804.
- De Mission M7C2 vervangen door de B&W HTM2.
- Een harddisc recorder van Sony.

Op de planning staat nog het een en ander met betrekking op het stereogebied, al heb ik daar nog geen concrete plannen voor. Voorlopig is het gewoon lekker genieten :).

Tips en opmerkingen zijn natuurlijk welkom :).

DeeCruise

Ey mark! Ziet er goed uit...Je missions worden hier ook goed vertroeteld ;) Ze worden dan wel gebruikt als rears, maar toch. Mooie upgrade met de b&w's. Zal wel een lief geluidje uit komen. Wel nog even een vraagje. Wat voor beamer heb je gebruikt? Zet nl een mooi plaatje neer, en ben t ook langzaam aan t overwegen om er 1 te kopen. Mag ik vragen wat je kwijt was? (en natuurlijk merk en model ;) )

Thanks!

Greetz,

DeeCruise
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

Marc R

De beamer is de Sanyo Z1, was toendertijd (februari 2004)  rond de 1200 euro. Denk dat ie tegenwoordig niet meer gemaakt wordt, aangezien ze inmiddels al bij de Z4 zijn.

Moet eerlijk zeggen dat je wel merkt dat dit een van de eerste beamers is die gericht is op de ht-markt. De resolutie en het contrast zijn nog vrij laag, waardoor enig screendoor-effect toch wel zichtbaar is. Ook zijn de zwart-tinten nog niet echt super. De huidige modellen zijn al weer een stuk beter, al heb ik nog steeds veel plezier van deze beamer en zal ie niet snel vervangen worden (mede doordat ik hem vrij weinig gebruik).

mikeske

Dit is een mooie upgrade,

mooie set van je  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost