(soort van) DIY audiomeubel voor Mickeyman

Started by MickeyMan, October 26, 2004, 17:33:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MickeyMan

Mijn laatste aanwinst: de Project Debut III... WAT EEN PRIJS-KWALITEIT verhouding!!!


Mijn andere schatjes...


Gevulde lade (ja die CDRs zijn legaal!)

Heart: Denon 3805 (Silver)
Source: Denon 2200 (Silver)
Source: Project Debut III (White)
Destination: Pioneer DVR-530H-S Fronts: TMA Premium 905 Center: TMA Premium 900c Surr: TMA Premium 901

MickeyMan

Twee zaken op deze foto: er zit nu een audiotransparant doek voor de centerspeaker, en de luidsprekers staan nu naar voren (of achteren, hangt er van af of je links of rechts bent  ;D)


Op deze foto is de tekening van het wengé enigszins zichtbaar.

Heart: Denon 3805 (Silver)
Source: Denon 2200 (Silver)
Source: Project Debut III (White)
Destination: Pioneer DVR-530H-S Fronts: TMA Premium 905 Center: TMA Premium 900c Surr: TMA Premium 901

MickeyMan

Nog een paar fotootjes van het eindresultaat!








Dat was 'm, voel je vrij om te complimenteren dan wel af te kraken.
Heart: Denon 3805 (Silver)
Source: Denon 2200 (Silver)
Source: Project Debut III (White)
Destination: Pioneer DVR-530H-S Fronts: TMA Premium 905 Center: TMA Premium 900c Surr: TMA Premium 901

R

Gaaf gedaan zeg. heel erg mooi. Kun je me even uitleggen hoe die klikkers precies werken. monteer je die achter aan? en waar kun je ze halen?

Hier valt echt niets aan af te kraken...

OscarTango

Dat ziet er erg mooi uit...ook dat die plank onder de speakers doorloopt, echt speciaal. Complimenten  8)
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

bryan vd B

Hi,

heel erg gaaf meubel :o en ook zeer netjes uitgevoerd mijn complimenten 8) ;).

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Jean Pierre

#31
Van mijn kant ook complimenten! Mooi gemaakt, maar wat ik me afvraag is hoe krijg je de laden open, zie geen hendels oid ???

PS: De tulpen vond ik mooier staan dan de huidige plantjes, wat vrolijker  :P

/edit:

Volgens mij zie ik op de vroege ochtend hoe de klikkers werken! Je drukt de lade zeg maar in, en dan komt ie eruit. Klopt dit :P 8)? Zo jah, mooi systeem! kan je dit gewoon bij gamma etc krijgen?

MickeyMan

#32
Quote from: Jean Pierre on May 13, 2005, 07:46:01
Van mijn kant ook complimenten! Mooi gemaakt, maar wat ik me afvraag is hoe krijg je de laden open, zie geen hendels oid ???

PS: De tulpen vond ik mooier staan dan de huidige plantjes, wat vrolijker  :P

/edit:

Volgens mij zie ik op de vroege ochtend hoe de klikkers werken! Je drukt de lade zeg maar in, en dan komt ie eruit. Klopt dit :P 8)? Zo jah, mooi systeem! kan je dit gewoon bij gamma etc krijgen?

Quote from: Ruben on May 12, 2005, 22:34:13
Gaaf gedaan zeg. heel erg mooi. Kun je me even uitleggen hoe die klikkers precies werken. monteer je die achter aan? en waar kun je ze halen?

Hier valt echt niets aan af te kraken...


Inderdaad... drukken en hij komt er uit. Nog een keer drukken (bij het dichtdoen) en hij blijft er in zitten. Werkt prima inderdaad. Je monteert hem achter de lade op de juiste diepte en voila!

Volgens mij kun je dit wel bij de bouwmarkt krijgen, maar ik weet niet of ze daar ook in deze zware uitvoering te krijgen zijn. Mocht daar interesse voor zijn kan ik het even navragen.

Overigens is het wel een kwestie van uitproberen in combinatie met je geleiders. In mijn geval zijn de veren die in de geleiders zaten (zodat de lade zichzelf dicht trekt op het laatste stuk) verwijderd. Je moet de lade toch dicht duwen en de veer voegt dan niet zoveel meer toe. Door het weghalen van de veren hoeft de veer van de klikker dus minder sterk te zijn. Eerst had ik twee klikkers nodig per lade, nu de veren uit het geleidesysteem verwijderd zijn nog maar een. Twee klikkers werkte niet goed omdat soms de ene in de 'in'-stand en de andere in de 'uit'-stand terecht kwam. Dan was het even klooien om de lade weer dicht te krijgen.

Voorwaarde om de veren uit de geleiderails te halen is wel dat de lade uit zichzelf netjes achter in de kast blijft zitten.

Ook als je geen veer in je rails hebt maar bijvoorbeeld zo'n rails waar op het einde een verlaging zit zodat de lade ook naar binnen valt, zul je moeten experimenteren met de klikkerveersterkte (dit laatste woord mag in de Van Dale  :D).
Heart: Denon 3805 (Silver)
Source: Denon 2200 (Silver)
Source: Project Debut III (White)
Destination: Pioneer DVR-530H-S Fronts: TMA Premium 905 Center: TMA Premium 900c Surr: TMA Premium 901

MickeyMan

Quote from: Jean Pierre on May 13, 2005, 07:46:01
PS: De tulpen vond ik mooier staan dan de huidige plantjes, wat vrolijker  :P

Er staan nu rozen op!  :P
Heart: Denon 3805 (Silver)
Source: Denon 2200 (Silver)
Source: Project Debut III (White)
Destination: Pioneer DVR-530H-S Fronts: TMA Premium 905 Center: TMA Premium 900c Surr: TMA Premium 901

R

Ja, dat wist ik al hoe ze werkte. Maar er zit niets op de lade dat hem "vastpakt". dan ga ik even voor mij bureau shoppen denk ik.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=24756.0

Peerless Monster

Ik vond dat eerste IKEA meubel toch mooier...
Ik heb hem zelf ook op dezelfde manier ;D ;D ;D.
Alleen dan wel op spikes ;D

Nee gaaf meubel. Heel professioneel!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

MrPink

Mooi meubel! Misschien toch jammer dat de center nu niet in het midden staat? En je beeld is wel een beetje aan een upgrade toe. ;)

Groetjes,
Oscar

MickeyMan

Quote from: MrPink on May 13, 2005, 13:44:56
Mooi meubel! Misschien toch jammer dat de center nu niet in het midden staat? En je beeld is wel een beetje aan een upgrade toe. ;)

Groetjes,
Oscar

Jajaja maar de kast is 1 groot compromis i.v.m. de WAF. Om duidelijke praktische redenen kreeg ik de center niet in het midden. Met het aantal cd's dat ik per se in de lades kwijt wilde (met de opmerking dat ik dus geen cd's BUITEN deze kast kan/mag opbergen) had ik eenmaal zulke brede lades nodig. De kast kan niet breder want links staat hij bijna tegen een muur, en de ruimte rechts is voor een deur die nog open moet kunnen. De kast kan ook niet hoger omdat het anders teveel voor het raam komt.

Het beeld... ja dat kan inderdaad een upgrade gebruiken en dat zal ook nog wel komen. Maar eerst heb ik andere prioriteiten zoals een dvd-recorder en andere updates aan mijn systeem, andere luidsprekerkabel bijvoorbeeld en andere stroomtoevoer. Overigens vindt de vrouw dit beeld al te groot...  een televisie (of beamer) is voor haar een onding dat het liefst zo klein mogelijk is en uit het zicht... het zal niet meevallen om iets te vinden waar we beide vrede mee hebben.  :'(

Overigens heb ik mijn systeem hoofdzakelijk voor muziek en in een stuk minder mate voor film. Ik zou toch graag een projector hebben (dan zou ik vaker films kijken) maar dat zit er echt niet in in dit huis...
Heart: Denon 3805 (Silver)
Source: Denon 2200 (Silver)
Source: Project Debut III (White)
Destination: Pioneer DVR-530H-S Fronts: TMA Premium 905 Center: TMA Premium 900c Surr: TMA Premium 901

MrPink

Aii, de gevreesde WAF...ik denk dat je met een te verwijderen LCD/DLP en een rolscherm misschien nog de meeste kans maakt.

Groetjes,
Oscar

MickeyMan

Quote from: MrPink on May 13, 2005, 16:57:29
Aii, de gevreesde WAF...ik denk dat je met een te verwijderen LCD/DLP en een rolscherm misschien nog de meeste kans maakt.

Groetjes,
Oscar

Ehhh...

"Je denkt toch niet dat ik zo'n balk aan het plafond laat hangen he?"

Nope, het wordt geduldig wachten tot we ooit een leuk huis kopen of bouwen waarin ik mijn eigen HT ruimte maak met een uitzonderlijk lage WAF. En de kast wordt dan alleen op audiofiele gronden gemaakt/gekocht (nu is het een compromis).

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik ook liever heb dat alles in de woonkamer esthetisch is. Alleen doe ik daar makkelijker wat van af als het praktisch is of voor het geluid. Met name dat laatste is voor de vrouw geen geldig argument... en gelijk heeft ze dat ze tegen mij opbokst. En het resultaat ligt dan in het midden. Naar alle tevredenheid overigens :)
Heart: Denon 3805 (Silver)
Source: Denon 2200 (Silver)
Source: Project Debut III (White)
Destination: Pioneer DVR-530H-S Fronts: TMA Premium 905 Center: TMA Premium 900c Surr: TMA Premium 901

MickeyMan

Quote from: Maartje on May 11, 2005, 13:14:00
Ja ik wil zelf ook gaan beginnen aan een meubel en kan alle inspiratie bevorderende foto`s goed gebruiken!!
dus...... ???

En Maartje.... heeft het de inspiratie nog een beetje geprikkeld?
Heart: Denon 3805 (Silver)
Source: Denon 2200 (Silver)
Source: Project Debut III (White)
Destination: Pioneer DVR-530H-S Fronts: TMA Premium 905 Center: TMA Premium 900c Surr: TMA Premium 901

Maartje

Die prikkel moet even flink weer aangewakkerd worden want er is een wieltje afgebroken van het huidige meubeltje.
Die wilde ik weer terugduwen  .... . . lag er bijna een tv op m`n rug  ;D

ben boven aan t verbouwen dus ik mag waarschijnlijk niet mijn tijd verdoen met een zelfbouw audiomeubel  :(
wel te begrijpen want die verbouwing schiet ook niet zo op.

Affijn dan de wieltjes er maar onderuit en je raad t al .. receiver te groot
PFFFFFFFFF

eerst maar de verbouwing af  :P
greetzz
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .