netsnoeren

Started by denoontje, September 16, 2004, 20:44:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

HT-ers

Ik ben van plan nu ik een geaard stopcontact heb een diy netsnoer te gaan maken. Echter zie ik op alle voorbeelden dat er een aardedraad loopt van apparaat naar stopcontact en een aarde draad van mantel naar stopcontact.

Mijn Denon 3802 en dvd 2900 hebben echter geen aarde aansluiting. De Denon heeft een vast snoer (dus de kast moet open) en de 2900 heeft wel een euro aansluiting, maar zonder aarde pen

Hoe nu verder?

Moet ik aarde aansluiten aan bijv. de omkasting van de apparaten?

Denoontje

garmtz

Laat de aarde in die gevallen gewoon los, maar koppel deze NIET met de kast! Is namelijk geen deel van het ontwerp. De speler wordt nu geaard via zijn kabels naar andere apparaten. Toch heeft het zin de afscherming aan aarde te leggen aan de wandcontactdooskant, ook al wordt de aarde niet gebruik door het apparaat.

denoontje

Beste garmtz 

Dus ook aan wandcontactdooszijde geen aarde aansluiten m.u.v. de mantel; oftwel kan ik dus ook een 2 aderig snoer gebruiken ( tenzij ik dubbel wil vlechten, scoubidoën etc) ??? Of werkt die aderdraad in de kern (indien aangesloten op het net) dan ook mee, net als de mantel?  ???


Maar al de met elkaar verbonden stereoapparaten zijn niet geaard. Hoe werkt dit dan  ???



Kan dan ev

Denoontje
8) 8) 8)


garmtz

Mijn post was bedoeld als opmerking dat je het beste gewoon een compleet power cord kunt maken (dus met afscherming aan kant van de contactdoos vast) en die gewoon zonder aarde aangesloten gebruiken.

Als je geen afgeschermde kabel gaat gebruiken, kun je inderdaad lekker een twee-aderig snoertje scoobi-doo-en... ;D Maargoed, voor bronapparaten zou ik wel degelijk een zeer goed afgeschermde kabel gebruiken.

FrankB

Wat Garmt al zei, de aarde alleen aan de WCD verbinden. De 3802 kun je eventueel voorzien van een euroconnector, advr heeft dit ook gedaan. Beetje dhzen en klaar. En goede afgeschermde kabels gebruiken!

Als het goed is is 1 apparaat in de keten geaard. alle aarding loopt via dat apparaat!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

garmtz

Quote from: FrenkB on September 17, 2004, 11:10:48
Als het goed is is 1 apparaat in de keten geaard.

Niet altijd... ;)  Mijn installatie was eens compleet ongeaard (dus niet via wandcontactdoos noch via CAI kabelaansluiting). Klonk wel een stuk beter als ik mijn antenne in de CAI plugde!  :o  Uiteraard klonk het nog veel beter toen ik mijn apparatuur via het lichtnet ging aarden.

FrankB

Quote from: garmtz on September 17, 2004, 11:12:41
Niet altijd... ;)  Mijn installatie was eens compleet ongeaard (dus niet via wandcontactdoos noch via CAI kabelaansluiting). Klonk wel een stuk beter als ik mijn antenne in de CAI plugde!  :o  Uiteraard klonk het nog veel beter toen ik mijn apparatuur via het lichtnet ging aarden.

Ik zeg ook: als het goed is :P

Bij mij was ie eerst ook niet geaard, m'n cd-speler en eindversterker hebben geen aarding. Toen ik de voorversterker kocht had die wel aarding waardoor de keten nu wel geaard is.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

denoontje

Ha, wat goed als ze op je werk een goede td afdeling hebben.

heb nu de beschikking over een netsnoer drie aderig, voorzien van rubberen omhulsel, met daaromheen een dikke mantel van metaal. Even snel wat waterslang gehaald om het zaakje doorheen te halen en dan maar de stekkers monteren....ben benieuwd  ;)

Goed: aarde dus niet doorverbinden aan de apparaten, want die hebben dit niet standaard, zal nog wel eefe een mantelstroomfilter bestellen bij Connie  ::)  (hier in dit dorp niet te vinden) dan is weer een diy stukkie klaar.

Zal effe kijken of ik de avr via een euroconnector vastzet, of solderen inwendig.

Dan op naar volgende project...een beamer met scherm........ ;D ;D ;D

Thx sofar

Denoontje
8) 8) 8)

wil

Quote from: denoontje on September 17, 2004, 16:15:08
Ha, wat goed als ze op je werk een goede td afdeling hebben.

heb nu de beschikking over een netsnoer drie aderig, voorzien van rubberen omhulsel, met daaromheen een dikke mantel van metaal. Even snel wat waterslang gehaald om het zaakje doorheen te halen en dan maar de stekkers monteren....ben benieuwd  ;)

Goed: aarde dus niet doorverbinden aan de apparaten, want die hebben dit niet standaard, zal nog wel eefe een mantelstroomfilter bestellen bij Connie  ::)  (hier in dit dorp niet te vinden) dan is weer een diy stukkie klaar.

Zal effe kijken of ik de avr via een euroconnector vastzet, of solderen inwendig.

Fotootje als je klaar bent?  :) :D

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

denoontje

Quote from: FrenkB on September 17, 2004, 11:10:48
. De 3802 kun je eventueel voorzien van een euroconnector, advr heeft dit ook gedaan. Beetje dhzen en klaar. En goede afgeschermde kabels gebruiken!


Is hier een foto van, en is dit latig?

Hier mijn eerste foto's van mijn joekels



De 2900 en B&W sub zijn nu voorzien van zo'n joekel.

De B&W is nu voorzien van euroconnector

Nielsie

Ik kwam deze link ook nog tegen:

www.netkabel.nl

Hanky Panky

Quote from: Nielsie on October 22, 2005, 11:15:14
Ik kwam deze link ook nog tegen:

www.netkabel.nl

Leuk als je een domeinnaam wilt kopen hoor  >:D

Ik denk dat je link niet meer werkt
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Nielsie

Quote from: hanky panky on October 22, 2005, 13:00:17
Leuk als je een domeinnaam wilt kopen hoor  >:D

Ik denk dat je link niet meer werkt

Das vreemd!...
Deze link moet het wel doen: http://home.planet.nl/~brakenhoff/

denoontje

Ik heb nu een Denon PMA 520 op de kop getikt voor mijn shakers.
hier wil ik ook maar een mooi kabel voor diy-en. Heb nog van die mooi kabel over (gevlochten mantel met soort stoffe omhulsen, rubber en dan 3 grote aders

De Denon heeft wel de mogelijkheid om achterop een aardedraad te bevestigen via een klem.

Is het nu wel zinvol de aarde ook in de nieuwe netsnoer te verbinden, of moet ik gewoon net als bij de 3802 en 2900 alleen de mantel aan stopcontactkant aan de aarde hangen.

Ik ga hier geen euroconnector op maken denk ik, maar direct intern solderen...is tenslotte een 2e hands apparaat

THX

Denoontje