V4.0 software voor de Lexicon MC-12 uitgekomen! Met room eq!

Started by garmtz, July 12, 2004, 11:04:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

De Lexicon MC-12 kan nu geleverd worden met room-eq!!!  8)   Uiteraard kan deze ook in bestaande MC-12 processoren worden ingebouwd. De eq werkt vooral in het tijdsdomein, waarschijnlijk zoals Meridian het ook doet. Lees voor gedetailleerde info de volgende link:

http://www.lexicon.com/products/details.asp?ID=15

Ik denk dat ik weer geld ga kwijt zijn binnenkort... :(  ;)   Een mede HT-auteur heeft het al gehoord bij Audiac: "vandaag bij bert demo gehoord van mc12 met en zonder kamer-eq. echt indrukwekkend verschil".

Spacebass

Ohh jee.... je gaat toch niet electronisch corrigeren voordat Thingman lang is geweest   ;)

garmtz

Ik denk dat een zwik bass traps en advies van Thingman goedkoper is dan de v4.0 upgrade...  ;D

blue-eyes

Dat wordt een leuke shot out met de TAG van Martin, die wordt uitgerust met DP. Dus ook equalizing!

Weet je of deze uberhaupt met elkaar te vergelijken zijn?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

garmtz

Quote from: Blue-Eyes on July 12, 2004, 13:16:49
Dat wordt een leuke shot out met de TAG van Martin, die wordt uitgerust met DP. Dus ook equalizing!

Weet je of deze uberhaupt met elkaar te vergelijken zijn?

De Tag doet alleen correctie in het frequentiedomein, de Lexicon (ook) in het tijdsdomein, dus ik denk dat de eq van de Lexicon net iets effectiever is. Maargoed, we moeten dat allemaal nog maar gaan horen, want ik heb nu even geen geld voor de upgrade (> €1000).

blue-eyes

Dat is veel geld idd! De upgrade voor de TAG kost rond 2650 volgens de site van de importeur, maar het schijnt tevens ook een klank technische upgrade van jewelste te zijn.

Denk je dat dit de toekomst wordt? Dit soort software of hardware zoals bijv. Behringer? Zeg maar "kunstmatig" de ruimtes aanpakken?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

garmtz

Quote from: Blue-Eyes on July 12, 2004, 13:59:01
Dat is veel geld idd! De upgrade voor de TAG kost rond 2650 volgens de site van de importeur, maar het schijnt tevens ook een klank technische upgrade van jewelste te zijn.

Het schijnt dat de DP veel beter klinkt dan de standaard AV32 i.d.d. De eq is de 'icing on the cake'.

QuoteDenk je dat dit de toekomst wordt? Dit soort software of hardware zoals bijv. Behringer? Zeg maar "kunstmatig" de ruimtes aanpakken?

Wordt absoluut een standaard onderdeel van de basweergave denk ik ja. Maar het is geen vervanging voor goede speakerplaatsing en akoestische aanpassing van luisterruimte. Het is altijd eerder de perfectionering van de basweergave. Verschillen kunnen echter ook met een zeer goed aangepaste ruimte nog steeds erg groot zijn.

GerritZ


garmtz


GerritZ

Quote from: garmtz on July 12, 2004, 15:34:25

Ja, voor een Meridian met room-eq... ;)

Zit er echter wel echt aan te denken hoor om een overstap te maken naar Lexicon.

Gerrit

garmtz

Gewoon doen, je leeft maar één keer...  ;D

EDIT: oh, overstap naar Lexicon, niet naar Meridian met room-eq? Waarom dan? Vind je Meridian niet mooi?

Shorty

Zit die kamer-EQ trouwens ook in de Lexicon receiver?

VrGr,

Bart J.

garmtz

Quote from: Shorty on July 12, 2004, 15:56:04
Zit die kamer-EQ trouwens ook in de Lexicon receiver?

Ehhhmmm... Lexicon consumer bouwt geen receiver, alleen de MC-12 en MC-8 surround processoren (en eindversterkers en een DVD-speler). De MC-8 heeft geen microfooningangen en krijgt dus ook geen room-eq, dat kan alleen met de MC-12...  8)

Shorty

Dan heb ik dus nieuws voor je: Lexicon brengt een receiver uit....ik zag er al een plaatje van in HiFiNews...

VrGr,

Bart J.

garmtz

Quote from: Shorty on July 12, 2004, 16:09:38
Dan heb ik dus nieuws voor je: Lexicon brengt een receiver uit....ik zag er al een plaatje van in HiFiNews...

Dat MEEN je niet! Nou, dan volg ik het Lexicon nieuws echt veel te slecht. Bij mij werkt het officiële forum ook niet meer, dus loop zowieso achter op alles...  :-\   Ik denk echter dat de room-eq blijft voorbehouden aan de MC-12, maar wie weet...

Shorty

QuoteBij mij werkt het officiële forum ook niet meer
Bij de Harman Group lijkt het al bijna een jaar een chaos- breek me de bek niet open  :P

VrGr,

Bart J.

garmtz

Ben het Lexicon forum aan het doorspitten (kan er wel vanaf thuis...  ::)) en de prijs valt behoorlijk tegen.. :( 
QuotePhil,

We are currently accepting preorders at the introductory MSRP of $2500. This is available in the US and Canada until 8/15/04. After that, the MSRP will return to $2995.

Jeremy Frost
HSG

QuoteGreetings,

Many questions have been posted here about the V4 EQ upgrade. Below are answers to the ones that may not have been addressed.

There has been speculation that Dolby PLIIx is not part of the V4 EQ Upgrade because of political reasons. This is not true.

For those who have participated on this forum or have owned a number of Lexicon products, our history should indicate that we have added support for virtually every major format and processing that has been introduced by Dolby Labs, DTS, and THX.
We are proud of the performance benefits of Logic 7, and continue to refine this technology. A very effective way to compare it to other approaches is to have them all in the same product. Even with the advances other formats are making, Logic 7 continues to shine as one of the finest playback technologies ever developed.

It is our intention to offer Dolby PLIIx in a later update. This is part of our ongoing effort to keep our products as current as possible. Few companies in our industry come close to matching our commitment to existing customers and our track record bears this out.

There have been comments on the introductory pricing of the V4 EQ Upgrade Kit. As with all promotions, we gather feedback from our dealers before offering new programs. Although we are not always able to satisfy all expectations, we try to offer programs that meet the needs of our customers and dealers.

Finally, it should be noted that V4 EQ has been the ongoing focus of one of our top engineering groups over an extended development period. From its conception, it was intended to be a groundbreaking product that would give MC-12 owners the ability to correct problematic room acoustics in a manner that no one else has addressed. There are other companies that have made admirable attempts at solving some of the same issues, but none meet all of the objectives we achieve in V4 EQ.

-Other than the mic kit, it does not require additional equipment to calibrate the system.
It is completely automatic, removing the possibility for user error.
-Compared with others, it performs its analyses and correction quickly – distance, output levels and equalization for a 7.3 channel system in around 15 minutes.
-All equalization is performed in the digital domain, without additional stages of A/D & D/A conversion.
-It allows calibration of an entire listening area, not just one position. (Note that eliminating resonances in one seating position provides this improvement for other positions as well.)

The V4 EQ upgrade is our most ambitious upgrade option to date and we are very pleased with the results.
We appreciate the input we receive on this forum, which in many cases has been incorporated into product design. As always, we are grateful for the opportunity to correspond with you, our customers.
Sincerely,
Bart LoPiccolo
Lexicon

Niet alleen MOET je eerst de v.3/mic kit kopen á €1000, je moet ook nog eens v4.0 betalen... Dat is €3000 als introductieprijs (aannemend dat de $ 1 op 1 vertaalt naar €). Samen maakt dat €4000!!!  :o   Dat kan ik nooit van zijn leven betalen!

Ik baal hier behoorlijk van...  >:(

jaco

Ze zoeken het zo te lezen in dezelfde hoek als Meridian.

Room EQ zit straks op elke doos van 500 Euro en hoger. Hoe goed ze het allemaal implementeren blijft afwachten. Als ze allemaal alleen de frequentie curve vlak  proberen te krijgen is het direct nog geen concurentie voor de merken als Lexicon en Meridan. Die zitten veel meer in de sound field ontwikkeling en snappen dat wat beter lijkt me..

Maar de ontwikkeling is natuurlijk logish. Dit soort veranderingen maken eerst het onderscheid, en latere heeft iedereen het.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jaco

Ik snap het niet helemaal. Meridian leverde de upgrade voor 700 Euro. Dat was ook een DSP kaart met 2 maal een 150 MIPS processor. Een Shark is misschien wel meer MIPS, maar vast niet duurder. Dan is 3000 Euro wel een heel verschil.

Meten kun je bij Meridian met een SPL meter. Die wordt gecalibreerd voor de meting. Dat is ook iets minder prijzig dan 1000 Euro..

jammer dat het zo veel moet kosten.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

garmtz

Quote from: jaco on July 12, 2004, 20:30:22
Ik snap het niet helemaal. Meridian leverde de upgrade voor 700 Euro. Dat was ook een DSP kaart met 2 maal een 150 MIPS processor. Een Shark is misschien wel meer MIPS, maar vast niet duurder. Dan is 3000 Euro wel een heel verschil.

Ja, ik vind het niet leuk meer... Voor die prijs koop je een complete surround processor...  >:(

Quote
Meten kun je bij Meridian met een SPL meter. Die wordt gecalibreerd voor de meting. Dat is ook iets minder prijzig dan 1000 Euro..

Voor het eq-en/calibreren gebruikt Lexicon 4 hoge kwaliteits microfoons en middelt die over de luisterplek. Op zich geen slecht idee, maar het gaat allemaal wel erg compromisloos zo... Tja...

Quote
jammer dat het zo veel moet kosten.

Zeg dat wel...

garmtz

Overigens ook info over de RV-8 receiver, maar daarover later in een ander topic. Heb daar nu even geen zin in zeg maar...

FrankB

Quote from: garmtz on July 12, 2004, 20:21:50
Niet alleen MOET je eerst de v.3/mic kit kopen á €1000, je moet ook nog eens v4.0 betalen... Dat is €3000 als introductieprijs (aannemend dat de $ 1 op 1 vertaalt naar €). Samen maakt dat €4000!!!  :o   Dat kan ik nooit van zijn leven betalen!

BLING BLING KACHINGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG  :o :o :o

Wat denken ze, je hebt 'm in eerste instantie kunnen betalen dus dit kan er ook wel bij  ::) Kan me voorstellen dat je goed baalt
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

J.A.F._Doorhof

Dat zijn geen normale prijzen meer zeg.
Mis je nu andere functionaliteit ?

Ik kan je wel goedkoop aan een G68 helpen :D
Ongeveer voor de prijs van de upgrade :D (maar dan iets duurder).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

Quote from: frenkb on July 12, 2004, 20:39:00
BLING BLING KACHINGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG  :o :o :o

Wat denken ze, je hebt 'm in eerste instantie kunnen betalen dus dit kan er ook wel bij  ::) Kan me voorstellen dat je goed baalt

Precies... En dan moet je nog snel zijn ook, anders betaal je niet meer de introductieprijs, maar de hoofdprijs...  ::)

RubenP

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 12, 2004, 20:40:35
Ik kan je wel goedkoop aan een G68 helpen :D
Ongeveer voor de prijs van de upgrade :D (maar dan iets duurder).

Pas maar op, ik heb de TAG niet gekocht en spaar dus nog rustig door
waarschijnlijk heet het dan G72 maar ach  ;)

Maar de Lexicon upgraden is wel erg duur zeg  :o
Dali Blue serie 6006 SE + C1000 + R1000 / Rotel RSP1066 & RB985MkII  /  SVS 20-39PCi sub