Onkyo 6.1 vervangen met SONOS?

Started by devasa, November 5, 2017, 09:02:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

devasa

Ik heb momenteel een Onkyo TX-NR609 met ONKYO 6.1 speakers. De speakers zijn zo'n 15 jaar oud. Destijds gekocht als set (in 1 doos) met mijn vorige ONKYO receiver.

Maar ik wil graag mijn HT vereenvoudigen. In bediening maar ook in bedrading en hoeveelheid speakers in de woonkamer.

Ik heb interesse in SONOS. Zou dan een PLAYBASE en een SUB willen aanschaffen en nog 2 kleine speakers voor naast de bank (PLAY1, 2 of 3).

Heeft iemand ervaring met de overstap van een 'ouderwets' bedraad systeem naar SONOS? Ga ik spijt krijgen?

Extra info: ik luister graag naar Spotify en kijk films, series. Op deze set wordt niet gegamed

Gijs82

Voor het formaat speaker vind ik de Play 1 geen slecht geluid. Met de opstelling zoals jij hem graag wilt hebben heb ik geen ervaring.

Er zijn genoeg Sonos dealers waar je deze opstelling kunt beluisteren, dan kun je voor jezelf bepalen of je tevreden bent met deze oplossing.

Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

devasa

Gijs bedankt voor je reactie.

Ik ben nu 3 dealers afgeweest maar ze hebben allemaal een standaard opstelling staan: Playbase naast Playbar en rechts onderop een SUB. Links van dit alles een Play:1, Play:3 en Play:5.

Echt goed kan ik het niet beoordelen. Voordeel is wel dat je 100 dagen kunt uitproberen en kosteloos kunt annuleren / retour zenden as het niet bevalt.

Martijn M

Een 'audiofiel' zou ik het niet aanraden, maar voor iemand die een systeem wil dat makkelijk in gebruik is, makkelijk te installeren is en gewoon goed klinkt, is Sonos uitstekend!
Dutch & Dutch


Dirc

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar recente ervaringen.
Zelf heb ik ook een Marantz 8002 met 2 Audio Comp 3 speakers.

Ik vraag me weleens af of ik er wijs aan doe alles te vervangen door een Sonos systeem.
Dus receiver + speakers weg en Sonos terug.

Vroeger wel eens (echt vroeger) overstag gegaan voor die Bose melkpakjes. Destijds vond ik dat op mijn leeftijd helemaal geweldig. Er kwam tof geluid uit. Later besef je natuurlijk dat de kwaliteit van die dingetjes wat matig is.
Nu wil ik dit bij de Sonos niet weer meemaken. Ik vraag me altijd af of de kleinere units dezelfde kwaliteit kunnen leveren. Net als de Audio Comp 3 niet levert wat mijn Ushers 6311 destijds deden. Dat lijkt me ook onmogelijk want ze zijn 1/5 van het formaat.