Nieuwe stereoset budget 5000 euro

Started by Gatone, July 9, 2017, 20:50:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mradem

Quote from: mvs on July 15, 2017, 09:53:50
Ik zal ze beide gaan beluisteren, bedankt voor je tips!

De ruimte is hier ook vrij bepalend in. In mijn situatie adviseerde BBG toen de 105. Jouw ruimte is ook niet zo groot. Met het geld dat je bespaard zou je dan bijv een sub woofer kunnen toevoegen.

Htdre

Ik had een tijd geleden een Lin met de MA Silver 10 beluisterd. Vond ik mooi en blijft ruim binnen budget.

Xander32

... tot op heden heb ik nog geen stereoset gehoord, waarin de sub echt 100% naadloos geïntegreerd was.

Quote from: mradem on July 15, 2017, 10:42:34
De ruimte is hier ook vrij bepalend in. In mijn situatie adviseerde BBG toen de 105. Jouw ruimte is ook niet zo groot. Met het geld dat je bespaard zou je dan bijv een sub woofer kunnen toevoegen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

TopGun2010

Quote from: Xander32 on July 18, 2017, 07:27:12
... tot op heden heb ik nog geen stereoset gehoord, waarin de sub echt 100% naadloos geïntegreerd was.

Ik ook niet, vind het ook niets. Gewoon full range nemen met krachtige versterker. De B&W 683 S2 bijvoorbeeld, niet duur en prachtig vol geluid.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Xander32

Full range is min 20hz tot 20 khz, dat eerste zal lastig worden ;).

De ts kan m.i. het beste zelf gaan luisteren om te achterhalen hetgeen hij mooi vindt en voorts zich goed laten adviseren betreft speaker versus zijn luisterruimte. Het mooiste zou zijn dat hij e.e.a. thuis zou kunnen beluisteren.

Quote from: TopGun2010 on July 18, 2017, 08:24:35
Ik ook niet, vind het ook niets. Gewoon full range nemen met krachtige versterker. De B&W 683 S2 bijvoorbeeld, niet duur en prachtig vol geluid.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sjaudio

Vind het toch apart dat de tips van Marcel compleet genegeerd worden. Oogkleppen op?

chansig

En de gedachte is dan: Met iedere tip moet je wat doen ?

Ik vond mijn tip beter dan die van Marcel. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Gatone

Quote from: Sjaudio on July 18, 2017, 09:47:46
Vind het toch apart dat de tips van Marcel compleet genegeerd worden. Oogkleppen op?

Ik heb wat moeite met het uiterlijk van de ATC SCM 19 v2. Hetzelfde geldt voor de Harbeth 30.1. Ik denk dat deze 2 speakers het daarom niet gaan worden.

MechanicalAnimal

#33
Quote from: chansig on July 18, 2017, 09:57:46
En de gedachte is dan: Met iedere tip moet je wat doen ?

Lijk me wel een beetje fatsoenlijk om gewoon even te reageren natuurlijk.

Quote from: mvs on July 18, 2017, 10:10:42
Ik heb wat moeite met het uiterlijk van de ATC SCM 19 v2. Hetzelfde geldt voor de Harbeth 30.1. Ik denk dat deze 2 speakers het daarom niet gaan worden.

dit dus  :D
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

chansig

Quote from: MechanicalAnimal on July 18, 2017, 10:12:01
Lijk me wel een beetje fatsoenlijk om gewoon even te reageren natuurlijk.

Dat is zeker waar......maar dat is een ander verhaal.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MechanicalAnimal

Quote from: chansig on July 18, 2017, 10:38:28
Dat is zeker waar......maar dat is een ander verhaal.

Gr. Hans

Nee, dat is het niet. Sjaudio vraagt zich af waarom Marcel zijn tips genegeerd worden.

Het zou een ander verhaal zijn als hij zich afvraagt waarom TS niet meteen op Marcel zijn advies de winkel instormt om die desbetreffende set te kopen.

Quote from: Sjaudio on July 18, 2017, 09:47:46
Vind het toch apart dat de tips van Marcel compleet genegeerd worden. Oogkleppen op?
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

chansig

Ah oke...dan zal ik het verkeerd lezen. Ik lees meer dat hij vindt dat de tips van Marcel goed zijn en de TS er iets mee zou moeten doen.

Mijn tip werd overigens ook genegeerd... en die was toch echt beter. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sjaudio

Ging mij er inderdaad meer om dat ik het niet netjes vind... maargoed. Reden is duidelijk nu!

W.Otter

snaai het laatste setje cm10s2 weg bij de forumsponsor hier op de markt en dan raad ik van harte de Lyngdorf TDAI2170 aan voor je lastige ruimte. Deze staat hier nu een weekje te spelen en ben erg onder de indruk. met name de hdmi2.0a aansluitingen en roomcorrectie zijn interessant voor jouw wensen.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

H&C Hifi

Quote from: W.Otter on August 15, 2017, 11:29:58
snaai het laatste setje cm10s2 weg bij de forumsponsor hier op de markt en dan raad ik van harte de Lyngdorf TDAI2170 aan voor je lastige ruimte. Deze staat hier nu een weekje te spelen en ben erg onder de indruk. met name de hdmi2.0a aansluitingen en roomcorrectie zijn interessant voor jouw wensen.

Tja,, een ATC of Harbeth koop je niet direct voor de looks.
Kan je wel zeggen dat zeker de SCM19 een CM10 in mijn optiek de kamer uit speelt  ;)

De CM10 word trouwens overal gedumpt, er komt binnenkort een S3 serie uit.

Als uiterlijk een belangrijke rol speelt en je van een strak design houd : de Q Acoustic concept 500  ?