versterkeradvies

Started by snoef, June 30, 2017, 22:17:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

snoef

ik ben zo heel voorzichtig aan het rondkijken in de tweedehandssites voor een andere versterker. Maar bomen en bos enzo. Eens even zien of jullie mij wat kunnen gidsen.
gewoon stereo.
Ik heb nu een parasound voor versterker p/fet/900 en eind hca 1000a, het hoeft niet perse weer een combi te zijn en ook minder watts mag ook wel. Wat ik mooi aan vind aan parasound is de snelheid en details. De reden om om te zien naar wat anders is een afstandsbediening en ook het idee dat ik wel weer eens wat anders wil.
ik heb linn gehad waar ik een oude arcam voor inruilde (nog nooit zoveel spijt gehad), een oude sugden a28 was errug laid back. Digitale versterkers heb ik ook gehad: zeer transparant maar boeien niet. Marantz ook, tja de typische warme Marantz sound. is erg afhankelijk van de speakers.
Ik ben ook wat met speakers aan het experimenteren. ben er nog niet helemaal uit maar q acoustics gooit hoge ogen.

O ja, budget: tja ik zoek niet voor niets 2de hands: 300 euro? zou dat lukken? of dan toch maar de parasound houden?


Siddartha

voor dat geld, vraag ik mij af of je echt een upgrade gaat doen.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Xander32

Ik lees dat je ook aan het kijken bent naar andere ls; daar zou ik dan mee starten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

Denk dat je idd voor dat buget niet snel een upgrade tov van je huidige combi gaat vinden...
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

snoef

ik zie op marktplaats toch gerenomeerde merken voor onder de 300 maar jullie schatten de parasound combi hoger in? Terwijl John Curl, de ontwerper van parasound deze eindversterker ooit zijn instap model noemde voor ht maar niet voor muziek. En ik gebruik hem voor muziek.

eric_audio

Quote from: Siddartha on July  1, 2017, 00:26:13
voor dat geld, vraag ik mij af of je echt een upgrade gaat doen.

+1
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Siddartha

Quote from: snoef on July  1, 2017, 15:52:55
ik zie op marktplaats toch gerenomeerde merken voor onder de 300 maar jullie schatten de parasound combi hoger in? Terwijl John Curl, de ontwerper van parasound deze eindversterker ooit zijn instap model noemde voor ht maar niet voor muziek. En ik gebruik hem voor muziek.

Zoals welke dan?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Mokumer45

@ Snoef: Huh?????? Een stereo eindversterker en dan niet voo muziek? Waarvoor dan wel???
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

snoef

Quote from: Mokumer45 on July  2, 2017, 03:06:24
@ Snoef: Huh?????? Een stereo eindversterker en dan niet voo muziek? Waarvoor dan wel???
http://www.diyaudio.com/forums/solid-state/116329-parasound-hca-1000-upgrade.html in dit draadje zegt John Curl het zelf.

Mokumer45

Hij zegt het dan wel, maar dat is toch pure onzin! Waarvoor dient dit apparaat dan wel voor? Als een aanvulling voor de verwarming of zo?
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

paaj

En dan nog, met beperkt budget haal je veel meer waarde uit goede (tweedehands) luidsprekers.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

snoef

Quote from: paaj on July  2, 2017, 14:57:29
En dan nog, met beperkt budget haal je veel meer waarde uit goede (tweedehands) luidsprekers.

ik denk dat je gelijk hebt. Ik had graag een afstandsbediening bij de versterker gehad. Maar ach dat is toch een luxe probleem. op de eerste plaats staat geluid. Maar daar ben ik ook mee bezig. Ik zal mijn twijfels daarover in een draadje in de juiste rubriek zetten.