Aardebrom wil maar niet weg...

Started by sebassie, March 7, 2017, 15:28:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sebassie

Vandaag heb ik even de interlink tussen mijn SUT (Audio Innovations) en mm phono (Audio Note Oto) verwijderd. Tot die tijd had ik nergens last van; dus geen aardebrom. Nu heb ik de interlink teruggeplaatst en heb ik wel een (flinke) aardebrom. En die wil maar niet weggaan  >:(.

Heb al van alles geprobeerd om m weer weg te krijgen:
- aardekabel tussen LP12 en SUT opnieuw een stukje gestript
- idem voor aardekabel tussen SUT en Oto
- nieuwe buizen in de phonotrap van de Oto
- andere interlink tussen SUT en Oto

Iemand een idee wat t zou kunnen zijn? Of tips om eea uit te proberen/uit te sluiten?

Hoor t graag van jullie.
Gr
Sebas
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

sebassie

Hmm, terwijl ik bovenstaande zat te schrijven, bedacht ik ineens dat beide interlinks die ik gebruik van hetzelfde merk zijn (Organic Audio). Dus even een oude Furutech interlink er tussen gezet en... weg brom?!!! Vreemd dat eerst alles wel bromvrij werkte en nu ineens niet meer, maar wel met een ander merk kabel...
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Kjelt

Controleer de kabel in dat geval, zou kunnen dat er bij het verwijderen iets beschadigd is geraakt. Ik ken het van de connectoren in het apparaat dat de cinch pluggen soms zo vast zitten na jaren dat er bij het verwijderen of de plug of de connector beschadigd kan raken.

Jumping Jack

#3
 ^^ Dat lijkt mij ook de enige logische verklaring...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

sebassie

Maar dan zou dat bij beide Organic kabels het geval moeten zijn... Wel erg toevallig, niet dan? En tussen versterker en dac werken ze perfect.
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

sebassie

Heb de fabrikant ook maar n mailtje gestuurd. Misschien weet hij meer. De connectoren zien er niet beschadigd of vies uit, maar bestaat er n huis-tuin-en-keukenmiddeltje waarmee ik ze toch ns kan schoonmaken?
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Kjelt

Als het enigste wat je veranderd de interlink is en dan heb je brom lijkt me het duidelijk dat daar de oorzaak is. Alle andere variabelen gelijk houdend.
Meten is weten, ik weet niet of je een multimeter hebt en anders heb je nu een mooi argument om er een aan te schaffen.

Er kunnen natuurlijk veel meer oorzaken zijn, kabels die net anders lopen door het verplaatsen en net wat brom oppikken van bv een netkabel, of zoals ik met een kennis had die twee metalen audio apparaten van elkaar had gescheiden met bierviltjes en die op een zondag door zijn vriendin met het stoffen waren verwijderd zodat de metalen chassis elkaar raakten, drie weken voordat ie er achter was.

sebassie

Mee eens dat het wel de kabel moet zijn.

En ik kreeg zojuist al onderstaande reactie van Organic...

Dear Sebastien,

Thank You for Your email.

As you might know the Organic RCA are unshielded and the signal is very sensitive when going from the step-up transformer to the phono stage.

For your application, the correct cable is a Phono version of our cables (with the Organic Ref phono or the Argento Flow Phono). Both are shielded and will most likely solve the problem.

Have you tried the cable between your Phono stage and your preamp or between preamp and power amp?

Best regards,

Ulrik Madsen,
Organic Audio
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Cyreg

Tja....afscherming is normaliter 'n must bij zeer kleine signaaltjes (zeker van TT > naar SUT naar > phono-preamp). Mazzel gehad dat je niet eerder last had van brom  ;)

En dan heb je toch waarschijnlijk iets veranderd in de set met apparatuur, bekabeling (ook netsnoeren) of plaatsing of iets dergelijks.
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

HJ

#9
Het gaat toch om de kabel tussen de Dt en de phono pre?
Deze is heel gevoelig. Kan het zijn dat je deze hebt losgehad en net iets anders hebt terug gehangen? Ik bedoel langs een stroom/net kabel oid. Ik heb iets soort gelijk en mijn phono kabel stoort soms erger als ik hem beweeg of verleg. Een el cheapo kabel heeft nergens last van, daar speel ik voorlopig maar mee.

sebassie

Het gaat om de interlink tussen de SUT en de mm trap van mijn geïntegreerde versterker. En t kan inderdaad wel zo zijn dat de kabels nu anders hangen... Ik ga er nog ns mee aan de slag.
Organic heeft overigens ook al aangeboden om mijn (2e hands) kabel te vervangen door hun phonokabel. Wat n service!
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Dolby

Dat is inderdaad erg netjes.

Mvrgr, Peter