Oppo UDP-203 UHD Blu-ray speler

Started by M, September 16, 2016, 10:59:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

master30

Inmiddels weer een nieuwe update uitgekomen

https://www.oppodigital.co.uk/firmware-UDP-203-205.html

Latest Official Firmware - Release Date: 27th June 2017
Click to download - USB Update - Firmware UDP20XEU-46-0622

1. Added the "Track Type" descriptor when playing an SACD.

2. Improved HDMI handshake stability when playing Dolby Vision content.

3. Improved HDMI audio stability when using an HDMI Split A/V connection.

4. General fixes and disc compatibility improvements based on recent and upcoming UHD Blu-ray releases as well as user-submitted samples.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

bigbro

Wanneer iemand zijn 203 wil verkopen, bijvoorbeeld omdat er een 205 is aangeschaft, laat het mij even weten. Wil de speler graag maar met de aankoop van een Oled is het geld een beetje op. ;)

Jinsu

Quote from: bigbro on July  8, 2017, 11:04:03
Wanneer iemand zijn 203 wil verkopen, bijvoorbeeld omdat er een 205 is aangeschaft, laat het mij even weten. Wil de speler graag maar met de aankoop van een Oled is het geld een beetje op. ;)

In de marktsectie is een subtopic: gezocht ;) .
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

bigbro

Quote from: Jinsu on July  8, 2017, 12:04:35
In de marktsectie is een subtopic: gezocht ;) .

Thx. Geplaatst.

CineSmurf

Misschien tijd deze even naar bronnen te verplaatsen, ipv nieuwtjes?

Eindelijk ook mijn 203. Uit de VS meegenomen en hier met een chip regiovrij gemaakt. Wat een snelle bediening, geweldig. Mooie feature van de AB is dat als je 'm oppakt meteen de lampjes gaan branden.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

master30

Quote from: CineSmurf on August 10, 2017, 11:42:19
Misschien tijd deze even naar bronnen te verplaatsen, ipv nieuwtjes?



Goed idee,  :withstupid:

Die oplichtende a.b. is i.d.d. super handig
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

road rebel

Er is nu ook een Cambridge Audio UHD BD, is dit naar goede gewoonte een Oppo Basis?



Indien ja, top want dit is een "transport", hopelijk komt Oppo met een equivalent (de 201?).

DB628

#1008
Speelt de 203 ISO files? Mijn 103 doet dat namelijk niet.

mradem

Volgens mij mag dat niet meer.

Masterkale

Quote from: DB628 on August 30, 2017, 15:13:54
Speelt de 203 ISO files? Mijn 103 doet dat namelijk niet.

Er zijn altijd wegen naar Rome ;)
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

Rielplayer

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Masterkale

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

Rob_Dingen

Hoi,

Heb ook een oppo 203 gekocht zodat ik UHD kan gebruiken voor mijn nieuwe projector volgende week.
Nu zit ik er mee te spelen op mijn UHD tv en loop tegen het volgende probleem.
Ik heb output resolution op source direct en alle files die ik stream vanaf mijn NAS komen overeen met de info van mijn tv.
Dus 576i 1080p 24 2160p 24 allemaal goed en de output resolutie past zich inderdaad aan op de bron.
Als ik er nu een UHD schijf in stop geeft hij op het display aan UHD BD maar stuurt 1080p 24 uit????
Hebben meer dit probleem?
Kan hem wel op custom zetten en UHD auto maar ik wil niet dat de speler upscaled maar de projector of TV.

Rob

home@the movies

Quote from: Rob_Dingen on October  3, 2017, 23:56:17
Hoi,

Heb ook een oppo 203 gekocht zodat ik UHD kan gebruiken voor mijn nieuwe projector volgende week.
Nu zit ik er mee te spelen op mijn UHD tv en loop tegen het volgende probleem.
Ik heb output resolution op source direct en alle files die ik stream vanaf mijn NAS komen overeen met de info van mijn tv.
Dus 576i 1080p 24 2160p 24 allemaal goed en de output resolutie past zich inderdaad aan op de bron.
Als ik er nu een UHD schijf in stop geeft hij op het display aan UHD BD maar stuurt 1080p 24 uit????
Hebben meer dit probleem?
Kan hem wel op custom zetten en UHD auto maar ik wil niet dat de speler upscaled maar de projector of TV.

Rob

Ik zou het even moeten nakijken Rob, maar als je de Oppo op UHD auto zet, ben je zeker dat hij dan gaat scalen? Gaat hij niet de resolutie van de bron doorgeven maar enkel automatisch naar 4K gaan als er daadwerkelijk 4K materiaal wordt weergegeven?

home@the movies

Trouwens gewoon uit nieuwsgierigheid Rob, wat heb je gekocht van projector ;D of zeg je dat liever niet  ;) ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Laat me raden...iets met Sony......en referentie....... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Rob_Dingen

UHD auto is 3840x2160 met auto refresh rate.
Dus hij scaled up en volgt de refresh rate van de bron.
Geen probleem dat word toch wel bekend hier op het forum.
Sony VW5000es

Rob

Erik van Voorst (in memoriam)

#1018
ben ik wel de eerste die je feliciteert   O0
.ben nog wakker 
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Bas Akkerman

Quote from: Rob_Dingen on October  4, 2017, 01:07:48
UHD auto is 3840x2160 met auto refresh rate.
Dus hij scaled up en volgt de refresh rate van de bron.
Geen probleem dat word toch wel bekend hier op het forum.
Sony VW5000es

Rob
:blink: Was ik maar niet zo knap... Gefeliciteerd man!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

vik

#1020
Gefeliciteerd met de 5000 ES Rob. Ik heb er al een aantal uren mee mogen spelen ^^

Staat de laatste FW op de Oppo? Ik zou dan sowieso even kijken of het werkt om de Oppo te resetten naar de factory settings, gevolgd door erase persistent storage (cache)

Heeft al een aantal issues opgelost met de 203 en 205.

Staat de Oppo aangesloten op de hdmi main out uitgang?




Quote from: Rob_Dingen on October  3, 2017, 23:56:17
Hoi,

Heb ook een oppo 203 gekocht zodat ik UHD kan gebruiken voor mijn nieuwe projector volgende week.
Nu zit ik er mee te spelen op mijn UHD tv en loop tegen het volgende probleem.
Ik heb output resolution op source direct en alle files die ik stream vanaf mijn NAS komen overeen met de info van mijn tv.
Dus 576i 1080p 24 2160p 24 allemaal goed en de output resolutie past zich inderdaad aan op de bron.
Als ik er nu een UHD schijf in stop geeft hij op het display aan UHD BD maar stuurt 1080p 24 uit????
Hebben meer dit probleem?
Kan hem wel op custom zetten en UHD auto maar ik wil niet dat de speler upscaled maar de projector of TV.

Rob
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

Rob gaat niet voor minder.... :clapping:
En zijn HTruimte verdiend zeker niet(s) minder.... :worship:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Quote from: Rob_Dingen on October  4, 2017, 01:07:48
Geen probleem dat word toch wel bekend hier op het forum.
Sony VW5000es
Wow dat is echt mooi  :clapping:
Vroeger waren er nog wel eens M&Gs bij je *hint hint* dat is alweer veels te lang geleden  ;)

donaldk

#1023
Die mini Sony geeft veuls te weinig licht voor Rob, dus of een mini scherm nemen, of een iets dikkere Sony beamer. Ik vroeg mij vorige week al af toen Rob in het 760/nieuwe Sony's topic melde voor een Sony te gaan of ie misschien toch ging downscalen, maar toch niet.

Niet de DLP look, maar zeker een vette projector.

Rob de 203, is die 205 Oppo er nog niet of is er een andere reden? Ik zag de 205 staan bij Dolby in rijtje met consumenten DV bronnen op IBC.

riwi

#1024
Quote from: Rob_Dingen on October  3, 2017, 23:56:17
Hoi,

Heb ook een oppo 203 gekocht zodat ik UHD kan gebruiken voor mijn nieuwe projector volgende week.
Nu zit ik er mee te spelen op mijn UHD tv en loop tegen het volgende probleem.
Ik heb output resolution op source direct en alle files die ik stream vanaf mijn NAS komen overeen met de info van mijn tv.
Dus 576i 1080p 24 2160p 24 allemaal goed en de output resolutie past zich inderdaad aan op de bron.
Als ik er nu een UHD schijf in stop geeft hij op het display aan UHD BD maar stuurt 1080p 24 uit????
Hebben meer dit probleem?
Kan hem wel op custom zetten en UHD auto maar ik wil niet dat de speler upscaled maar de projector of TV.

Rob

Ik heb daar ook mee gespeeld. Op Direct zie ik altijd 1080p voor de GUI (dus zonder spelende film). Ik weet niet wat het idee daarachter is. Ik vind het wel handig omdat mijn (slechte Supra) HDMI kabel op stand auto niks weergeeft en als ik dan op stand custom iets instel dat niet werkt kan ik via de direct mode nog weer in de Oppo menus komen.
Ik stel meestal Custom in op 2160p24 en de Chroma resolutie en bitdiepte die ik wil.
Op Auto kiest de Oppo altijd de hoogst mogelijk resolutie die uit de HDMI handshake volgt. (Dwz 2160p60 en 12 bit meestal)

Ik zag eergisteren toen ik met Billy Lynn aan het experimenteren was dat er ook een auto-safe mode is. Die moet ik nog uitproberen.


Quote from: vik on October  4, 2017, 07:42:15
Staat de Oppo aangesloten op de hdmi main out uitgang?
Op de HDMI audio uitgang heb je helemaal geen beeld.

Gefeliciteerd met de mooie Sony!