Dit is 7

Started by wil, September 9, 2016, 22:21:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

neptune

Quote from: wil on September 16, 2016, 23:56:01
Huh? Ben ik en dagje weg, is hier niemand aan het klagen over de leveringstijden?  :devil:
Mijne komt vandaag....
zet hier iets neer

MaxxMark

Nee hoor, gister gewoon opgehaald niks aan de hand!
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

danielo

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 16, 2016, 23:20:19
Dat Kan Ook in bepaalde apps
Maar in dit geval was het toch een kleine moeite geweest om de belichting goed te krijgen.

Misschien was de gedachte zo nemen de meeste mensen de foto ? op Auto en klikken?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

blue-eyes

Quote from: danielo on September 17, 2016, 10:09:26
Misschien was de gedachte zo nemen de meeste mensen de foto ? op Auto en klikken?

Daniel.

Dat denk ik ook. 99% van de mensen doet dat zo. Frank is prof. fotograaf, die denkt daarom anders en doet anders als hij een foto maakt :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

J.A.F._Doorhof

Kom op zeg en met de andere camera's gaat het miraculeus wel goed :D
Iedereen die ooit met een smartphone gewerkt heeft weet dat je op het schermpje kan klikken om de belichting en focus aan te passen (zelfs mijn ouders).
Daarnaast is dit een TEST/VERGELIJK, je moet dan helemaal zorgen dat je je "shit" in orde hebt.

Nadeel is dat je dit wel vaker ziet, we hebben bv in het verleden ook verschillende demo's gezien waarbij bv merk 1 gewoon verkeerd afgesteld werd om merk 2 beter te laten lijken, vooral op beurzen waar bv merk 1 geleverd word en ze de competitie laten zien ernaast.... tja, mensen zien dat en slikken gewoon voor zoete koek dat dit de waarheid is.

Als je een test doet als vergelijking dan moet je gewoon zorgen dat je op ALLE toestellen de belichting in ieder geval goed hebt en focus, deze zijn namelijk door iedereen goed in te stellen, kleurbalans snap ik, dat laten veel mensen op auto staan.

Sorry voor de "rant" :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

wil

Quote from: neptune on September 17, 2016, 09:13:07
Mijne komt vandaag....
En binnen? Bij mij helaas nog geen pakjesman geweest  :nopompom:

Quote from: MaxxMark on September 17, 2016, 09:47:24
Nee hoor, gister gewoon opgehaald niks aan de hand!
You lucky guy

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

raMniv

Kon hem gister gewoon keurig ophalen.
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

neptune

Quote from: wil on September 17, 2016, 16:28:54
En binnen? Bij mij helaas nog geen pakjesman geweest  :nopompom:
You lucky guy

wil
ja, via Coolblue besteld en vandaag afgeleverd. Ben er blij mee ;D
zet hier iets neer

danielo

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 17, 2016, 11:04:38

Sorry voor de "rant" :D

Je hebt gelijk hoor probeer alleen te bedenken welk excuus ze hebben :)

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Nico111

Quote from: MaxxMark on September 17, 2016, 09:47:24
Nee hoor, gister gewoon opgehaald niks aan de hand!

Is hij dan gewoon zonder reserveren op te halen??? Ik ga er namelijk vanuit dat het nog wel even duurt voor hij gewoon in de scchappen ligt.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

J.A.F._Doorhof

Mijn levertijd is van de 28e terug gezet naar de 21e.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

#111
Ik geloof er niet in dat die foto van de iPhone 7 in "automatisch" genomen is.. Het kan niet zijn dat hij het zo verknalt. Eerder zijn er ook nooit zulke foto's uit gekomen, dus waarom nu dan wel?

Er is met die foto echt wel gewerkt met handmatige aanpassingen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

modde239

#112
Vind vooral opvallend hoe groot het verschil in de geluidskwaliteit bij video opnames is tussen die 2..... ???


https://youtu.be/seSJvwF68-0

dennism

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 17, 2016, 11:04:38
Kom op zeg en met de andere camera's gaat het miraculeus wel goed :D
Iedereen die ooit met een smartphone gewerkt heeft weet dat je op het schermpje kan klikken om de belichting en focus aan te passen (zelfs mijn ouders).
Daarnaast is dit een TEST/VERGELIJK, je moet dan helemaal zorgen dat je je "shit" in orde hebt.

Nadeel is dat je dit wel vaker ziet, we hebben bv in het verleden ook verschillende demo's gezien waarbij bv merk 1 gewoon verkeerd afgesteld werd om merk 2 beter te laten lijken, vooral op beurzen waar bv merk 1 geleverd word en ze de competitie laten zien ernaast.... tja, mensen zien dat en slikken gewoon voor zoete koek dat dit de waarheid is.

Als je een test doet als vergelijking dan moet je gewoon zorgen dat je op ALLE toestellen de belichting in ieder geval goed hebt en focus, deze zijn namelijk door iedereen goed in te stellen, kleurbalans snap ik, dat laten veel mensen op auto staan.

Sorry voor de "rant" :D

Ligt er natuurlijk wel aan wat je wil testen, als dit een simpele "alles op auto" point and shoot test is, kan het best een goede vergelijking zijn, en ook geen hele vreemde. Ik zou degenen in ieder geval de kost niet willen geven die nooit iets doen met de focus en de belichting. 90% van de mensen die ik ken die "fotograferen" met een smartphone zijn gewoon mensen die in de kroeg, op feestjes en zo nu en dan op straat of bij een dagje weg wat foto's maken en die zie ik dat eigenlijk allemaal op "alles op auto" doen, en echt niet spelen met de setting bij het maken van een foto (hooguit wat zoomen). Ik vind dan een "alles op auto" en laat het toestel alles maar bepalen dan ook geen slechte test gericht op consumenten, als zoiets dan weer een test is op een site of in een vakblad voor fotografen is dat weer een heel ander verhaal.

Misschien dat je hier wat te veel als Fotograaf denkt, en niet als gemiddelde consument. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat als (amateur dan wel professionele) fotograaf je dat soort zaken direct doet.

Neemt natuurlijk niet weg dat 1 zo'n test zonder verdere informatie niet veel zegt, er kunnen inderdaad foute settings gebruikt zijn, misschien is er nog geen release software gebruikt bij de iPhone 7, wie zal het zeggen.

Raphie

Ik gebruik ook alleen maar de rode knop om te schieten, die andere zooi gebruik ik ook nooit
Ik vertrouw erop dat auto het het beste doet. Ook geen behoefte om de rest uit te pluizen
JBL PRX Power!

LittleNinja

Kim ik weer terug op...

Quote from: LittleNinja on September 17, 2016, 23:50:21
Ik geloof er niet in dat die foto van de iPhone 7 in "automatisch" genomen is.. Het kan niet zijn dat hij het zo verknalt. Eerder zijn er ook nooit zulke foto's uit gekomen, dus waarom nu dan wel?

Er is met die foto echt wel gewerkt met handmatige aanpassingen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

dennism

#116
Quote from: LittleNinja on September 18, 2016, 10:47:43
Kom ik weer terug op...

Zou natuurlijk gewoon een oudere (camera) software build kunnen zijn, heb wel vaker smartphones er vreemde zaken zien doen met non general release builds als deze shots gemaakt zijn met een pre productie toestel. 

J.A.F._Doorhof

Mag je me uitleggen waarom alle foto's goed zijn behalve de 7;)
Sorry maar als je test dan maak je toch meerdere foto's om foutjes uit te sluiten.
Maar blijkbaar is hun doel bereikt ;) mensen denken dat het een slechte camera is ;(
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kwabbernoot

Nou, als je de video bekijkt die Modde heeft gepost hierboven komt toch hetzelfde beeld naar voren.

Groeten...

J.A.F._Doorhof

Met alle respect maar nee..

Kijk naar bv 7:09 waar ze de hoge ruis opname doen.
Volgens de reviewer heeft de Samsung minder ruis.... en dat klopt.
Maar als je inzoomt zie je dat de iPhone VEEL scherper is, kijk maar naar de tekst, met andere woorden de Samsung doet een veel agressievere noise reductie.
Dit is een GROOT nadeel van een telefoon, dit kun je namelijk veel beter later in postprocessing doen, en tegenwoordig met RAW wil je eigenlijk helemaal geen reductie, dit wil je gewoon zelf in de hand hebben.

Verder vind ik persoonlijk het geluid van de opname van de iPhone beter, en ook de kleuren zijn een stuk natuurlijker.
Zelfde is met detail van de bloemen, ik zie duidelijk bij de samsung verscherpings artifacts die ik bij de iPhone niet zie, en dan komt inderdaad de Samsung er beter uit, echter verscherpen kun je ook achteraf doen, en ik vind dat je beter een soft beeld uit de camera kan halen die je zelf met betere software zoals bv Lightroom mobile kan verscherpen als dat je de camera het zelf laat doen en niet terug kan, of wel de Samsung maakt het beeld wel ERG hard.

7:45 is ook een mooi voorbeeld.
De Samsung zie je gewoon ENORM duidelijk de verharding door digitale verscherping en de smearing door een te hoge noise reductie.
De iPhone ziet er hier ook niet goed uit, maar dat is te verwachten met dit soort omstandigheden, in ieder geval kun je hier zelf nu je verscherping bepalen en ik denk dat je dan zeker tot een beter beeld kan komen.

Flash ziet er wel beter uit op de Samsung, de iPhone is nooit echt goed geweest met flash dichtbij (flash is wat te krachtig) maar verder af neemt dit effect behoorlijk af gelukkig.

Wat wel opvalt is dat de 3D look van de foto's bij de iPhone een stuk beter is, maar bij flash gebruik (de laatste) duidelijk de Samsung, maar dit heeft ook te maken met de overbelichting, nogmaals een zwakker punt van de iPhone.

2:39 lijkt de Samsung sneller maar hij beweegt een stuk sneller dan bij de iPhone dus dat vind ik heel moeilijk te bepalen, ik kan op Youtube moeilijk bepalen of de focus inderdaad helemaal 100% is, maar goed beide zijn snel.

Stabilisatie is wel goed bij Samsung trouwens, dat was vroeger anders, toen was de iPhone de beste, nu zie je maar 2x dat de Samsung de iPhone niet bij houdt en dat is erg knap aangezien de iPhone erg goed is op dit gebied.

4:14 dynamic range is ook weer hetzelfde als eerder genoemd.
Als je goed kijkt zie je dat ALLES uitblaast op de iPhone, ik zou dit niet de sensor toewijzen maar eerder de belichting, de Samsung is DUIDELIJK donkerder en laat dus meer detail zien aan de buitenkant, dit is ook weer makkelijk op te lossen door met de iPhone gewoon op een lichter gebied te klikken, of door simpelweg de belichting naar beneden bij te stellen. Maar als je uitgaat van "dom" maar op de knop rammen dan wint de Samsung, maar niet perse op dynamic range maar puur op dat die de belichting beter pakt. De iPhone heeft een Sony sensor en die staat juist bekend om dynamic range dus ik snap zijn opmerking dan ook niet helemaal dat dit bekend zou zijn, ik haal nu met Lr Mobile en DNG bijvoorbeeld detail uit witte en donkere gebieden waar zelfs mijn RX100 jaloers op is :D met JPG is natuurlijk een feit dat weg=weg. Vandaar dat ik ook erg blij ben dat de iPhone EINDELIJK RAW ondersteund, dit veranderd echt enorm veel qua potentie van de camera.

Wat wel inconsequent is is dat de kleuren buiten bv top zijn, de selfie in de auto is veel te geel, maar de selfie binnen tegen de achtergrond is weer stukken beter dan de Samsung die juist daar te geel is, zou niet weten wat daar gebeurt, waarschijnlijk een verkeerde kleurbalans, of een automaat die de fout in gaat.

Overall..
En dit zie je bij meer videos van "dit niveau" en dat bedoel ik niet negatief.
Bij de consumer videos zie je vaak dat andere merken er beter afkomen omdat ze meer "opgepompt" en "verscherpte" en "plat genoisekilled" zijn, maar dat juist bij de "pro" fotografie en video videos de iPhone "alles" wint omdat de beelden juist erg neutraal uit de camera komen en je zelf nog wat kan aanpassen. Nu JPG verruild kan worden voor RAW is dat nog mooier.

Sorry voor de lange reply maar dit is iets dat me altijd interesseert en hopelijk ook jullie/jou een andere kijk geven op dit soort filmpjes.

In het kort.
Kijk altijd goed naar verscherpings artifacts, dit betekend dat een foto scherper lijkt maar eigenlijk gewoon fijn detail verliest.
Kijk altijd goed naar scherpte en kleur verlopen bij ruis testen, je kan beter ruis hebben en scherpte en mooie kleurverlopen dan geen ruis en problemen. Op een print of internet zul je nooit de ruis echt gaan zien (vooral niet bij A4 afdrukken) maar de artifacts bij kleurverlopen of verlies aan scherpte wel degelijk
Kijk ook altijd goed naar kleuren, veel digitale cameras hebben een voorkeur voor een bepaalde kleur (ook de iPhone) en zullen die kleur benadrukken, hoe hoger een fabrikant het contrast zet binnen de verwerkingssoftware des te meer zal die kleur eruit knallen, je kan beter een wat softere weergave hebben qua kleur zodat je zelf de kleur via vibrancy (niet saturatie) kan opschroeven, dan een harde kleur die niet meer terug te zetten is.

Qua video en audio is het heel persoonlijk, ik hou wel van de iPhone opnames, maar als je serieus video doet heb je toch vaak een aparte recorder mee dus stereo geef ik weinig om, maar dit is HEEL persoonlijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Hoeveel mensen gaan in godsnaam in RAW schieten om hun selfies, vakantie foto's en kroeg foto's eerst in lightroom te bewerken en dan pas op fb te zetten.
Ik ken niemand die dat doet in ieder geval. En zoeken naar artifacts je bent de eerste die ik erover hoor eerlijk gezegd.
Een leuke foto liefst ook bij slecht licht zonder dat er na bewerking nodig is als het echt goed moet dan pak ik wel se RX100 of de Nikon750 en lightroom
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

roland p

Daar zullen ze toch wel een app voor hebben? :D
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

J.A.F._Doorhof

Inderdaad. 90% van de mensen gooit filters over hun foto's.
Daarnaast als het je toch geen zorg is maakt het toch ook niet uit welke camera beter is op 100% ;)

Ik schiet tegenwoordig alles gewoon via lr mobile, foto's staan ook meteen op mijn mac, ik heb raw en kan of zonder bewerken delen of even snel Bewerken of een filtertje gebruiken.

Mensen die echt geven om de kwaliteit kijken dit soort video's maar die mensen zullen ook gewoon de moeite nemen om even iets meer aan hun foto's te doen 
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jasjenl

Op Tweakers gaan ze ook nog wat verder in op de foto kwaliteiten van de 7:
https://tweakers.net/reviews/4901/4/apple-iphone-7-(plus)-of-toch-meer-een-iphone-6ss-camera.html
Ze noemen de 7 daar "de nieuwe smartphonekoning van de slechte lichtomstandigheden".
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

royal d

Net ook "maar" een 7 besteld om werk/prive beter te scheiden. Bijkomende voordeel dat ik van Android/Samsung S4 af ben.... :baaa: