Mediaspelers vergelijking

Started by skank1, April 23, 2016, 13:30:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skank1

Vermits het topc mediaspelers vergelijking hier een update nodig heeft... ik heb zelf ook een vergelijking gemaakt:

Hierbij een overzicht met de huidige belangrijkste spelers.
De meeste hebben kodi, maar vermits mede8er ook een goeie is, heb ik die er ook bijgeplaatst, bij de volgende update vliegt hij eruit.
Dune echter niet, omdat de jukebox daarbij niet meer van deze tijd is.

De tabel wordt uiteraard nog in de toekomst aangepast. Indien jullie zelf meer testen/info hebben dan hoor ik het graag.
Laatste update 25/04/2016

Ik kan hem moeilijk hierop krijgen maar hier is de nieuwe chart:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1nunKx1YDErrzuOu4-CjTmyQ4QyBLKmNjw0ulUz9-AB8/edit?usp=sharing​

Slot:
Indien je 3d wilt en geen 4K is  een intel nuc beste optie, hoewel nog in volle ontwikkeling
Indien je 3d wilt en 4k: himedia Q10 pro
Hoef je geen 3d en geen hdr 4k: shield en intel nuc
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Kjelt

#1
Quote from: skank1 on April 23, 2016, 13:30:38
Dune echter niet, omdat de jukebox daarbij niet meer van deze tijd is.
Dan kun je het topic beter aanpassen tot Kodi en/of 4k mediaspeler vergelijking, want nu klopt de topictitel (mediaspeler vergelijking) niet.
Staat ook een fout in de tabel, de Q10 pro heeft volgens jou zelf wel microstutter problemen.
Quote from: skank1 on April 21, 2016, 08:55:51
Himedia Q10 Pro Review
-Microstutters in 23.976, himedia is er mee bezig

Roeland

Nice! Topic om te volgen  O0

Welke versies van de intel NUC's heb je geprobeerd?
Welke NUC's zijn hiervoor het meest geschikt (er zitten nogal wat verschillen in de CPU's)?

skank1

Quote from: Kjelt on April 23, 2016, 13:36:18
Dan kun je het topic beter aanpassen tot Kodi en/of 4k mediaspeler vergelijking, want nu klopt de topictitel (mediaspeler vergelijking) niet.
Staat ook een fout in de tabel, de Q10 pro heeft volgens jou zelf wel microstutter problemen.

waarom zou die titel niet kloppen?die klop wel degelijk
thx vr de foutm, ik pas het aan
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Quote from: Roeland on April 23, 2016, 13:37:04
Nice! Topic om te volgen  O0

Welke versies van de intel NUC's heb je geprobeerd?
Welke NUC's zijn hiervoor het meest geschikt (er zitten nogal wat verschillen in de CPU's)?

ikzelf de nuc dn 2820 met 2830 processor, zie review op forum

Als je echt op zoek bent naar een nuc, verwijs ik je graag door
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Kjelt

Wel ik bedoel dus als je bij voorbaat al spelers uit sluit zoals de Dune is het maar een sub set van wat er is, dus vergelijk je een bepaalde categorie media spelers.

skank1

Quote from: Kjelt on April 23, 2016, 17:09:14
Wel ik bedoel dus als je bij voorbaat al spelers uit sluit zoals de Dune is het maar een sub set van wat er is, dus vergelijk je een bepaalde categorie media spelers.

Je kan niet alle spelers eringieten he
Dune niet nee en dat is een bewuste keuze
De nieuwe dune bv kost dubbel zoveel, heeft zelfs geen hdmi 2.0, geen hdr enz, maar dan wel kodi maar daar valt hij ook af want daar doet hij geen hd audio en geen 3d mvc
waar zou je hem dan plaatsen?
De meder8er bv staat er wel nog tussen, maar die valt bij de volgende chart gewoon af
Want eigenlijk kan hij ook niet meer mee

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

riwi

Voor mij blijft de Dune 4k solo juist kandidaat vanwege de mogelijkheden mbt 4k, de volledige bluray menu's en de compatibiliteit met het artwork van de vorige generatie Dunes. Voor mij is dat laatste erg belangrijk omdat ik er al veel tijd in heb gestoken. En de auto-scraper artwork van Kodi is ook leuk, maar minder mooi, en niet zo makkelijk te customizen. Dat de Dune wat duurder is boeit me niet. Ik bedoel mensen hier geven duizenden euro's uit aan projectoren en/of grote OLED TV's dus die paar honderd euro verschil voor de media speler is dan niet van belang.

Als ik op een PC zou overgaan (zoals jouw 3 jaar oude NUC) dan zou ik een modernere nemen. Of ik zou naar een wat grotere kast kijken met een grafische kaart zodat je MadVR met allerlei luxe chromaupsampling en frame-interpolatie technieken kan gebruiken (zie het topic van Audioloog in de htpc sectie).

skank1

Quote from: riwi on April 23, 2016, 17:28:49
Voor mij blijft de Dune 4k solo juist kandidaat vanwege de mogelijkheden mbt 4k, de volledige bluray menu's en de compatibiliteit met het artwork van de vorige generatie Dunes. Voor mij is dat laatste erg belangrijk omdat ik er al veel tijd in heb gestoken. En de auto-scraper artwork van Kodi is ook leuk, maar minder mooi, en niet zo makkelijk te customizen. Dat de Dune wat duurder is boeit me niet. Ik bedoel mensen hier geven duizenden euro's uit aan projectoren en/of grote OLED TV's dus die paar honderd euro verschil voor de media speler is dan niet van belang.

Als ik op een PC zou overgaan (zoals jouw 3 jaar oude NUC) dan zou ik een modernere nemen. Of ik zou naar een wat grotere kast kijken met een grafische kaart zodat je MadVR met allerlei luxe chromaupsampling en frame-interpolatie technieken kan gebruiken (zie het topic van Audioloog in de htpc sectie).

Minder mooi en niet zo te customizen?
Lol
Met kodi kun je net veeeel meer en mooier customizen
Volledig naar je eigen zin
4K met dune?
Geen hdr, geen hdmi 2.0 , voor mij heeft dune dan als 4k speler al lang afgedaan...
De dune kan echt niet tegen de meeste tippen.
- Dubbel zo duur
- Geen 4k met hdr, hdmi 2.0
- Geen 3d  en hd audio met kodi

Dan komt hij, juist, helemaal onderdaan en heb je veel betere opties
Harde realiteit ik weet het , maar het is wel zo
Ik had het ook liever anders gehad (ik heb ook dunes gehad) maar ze slaan de bal volledig mis
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Raphie

#9
Dit klinkt voor mij meer als een DUNE afzeik topic / NUC/KODI fanbois topic, op zich niks mis mee, maar noem het beestje dan gewoon bij z'n naam.
JBL PRX Power!

riwi

hdmi 2.0 is alleen nodig voor HDR. Met normaal 24p materiaal kan je prima 2160p spelen via HDMI 1.4

3D is al helemaal nergens voor nodig. Juist dat is het gepasseerde station waar je het over hebt.

Met kodi moet je je media zodanig organiseren dat de scraper ermee overweg kan. Met de Dune kan je iedere folder een eigen indeling geven en eigen artwork. Het grote nadeel van Kodi is dat de artwork via een externe database werkt. Je browst dan door de database en weet niet waar de media staat. Als je zoals ik meerdere NAS'en hebt die niet altijd aan staan is dat erg lastig. En ik vind het Kodi menu/interface met een grote media collectie niet handig.

En het spreekwoord is 'de plank mis slaan' niet de bal ;)

Ik heb Kodi op een Linux PC getest en op een RPi2. Beide was geen succes. Ik heb Kodi bij Audioloog gezien op een dikke HTPC en daar werkte het goed en ziet het er ook erg mooi uit. Je kon ook zien dat Kodi met DSplayer en MadVR een duidelijke verbetering was boven de Dune 3.0 die Audioloog ook heeft. Echter het blijft wel altijd klooien en tweaken met een HTPC, het wordt nooit echt Fire en Forget en dat is wel wat ik zoek in een media speler.

Raphie

Precies,dat is de kracht van DUNE: aanzetten en gewoon werken, ALTIJD, niks geen geneuzel met codecs, schokken of framerates.
JBL PRX Power!

williams

Voor mij is dit topic ook niet compleet zonder de Dune hd solo .
De dune,s zijn de afgelopen 10 jaar toch wel als de meest betrouwbare medispelers op de markt gebleken .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Raymen

Ja ik blijf toch ook bij dune
Er is toch niks wat een dune niet afspeelt

Mvrg
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

papaleo

Quote;
[Slot:
Indien je 3d wilt en geen 4K is  een intel nuc beste optie, hoewel nog in volle ontwikkeling
Indien je 3d wilt en 4k: himedia Q10 pro
Hoef je geen 3d en geen hdr 4k: shield en intel nuc/i]

Je kan van mij aannemen dat de Shield wèl 4K@60frs afspeelt en nog eens perfect ook?
Tja,HDR dat nog niet nee...,maar de Shield heeft ook HDMI 2.0 onboard dus heeft die al wel de potentie dit na een update ook aan te kunnen...maar HDR, dat doet de Himidea toch ook (nog) niet had ik begrepen?!

Op dit moment ben ik (al) zeer tevreden met mijn Shield,wanneer deze ook nog eens tzt HDR gaat doen is dit voor mij de meest uitgebreide/complete 'allrounder' op het gebied van Mediaplayer/entertain device wat er op de markt te krijgen is.



Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

skank1

Quote from: Raphie on April 23, 2016, 18:00:24
Dit klinkt voor mij meer als een DUNE afzeik topic / NUC/KODI fanbois topic, op zich niks mis mee, maar noem het beestje dan gewoon bij z'n naam.

niets afzeik topic, hoe kom je er in godsnaam op, jij begint over de dune,ik zeg dat hij niet voldoet en dan ben ik de fanboy
ik heb het ook genoemd waarop het staat en wat hij niet doet en blijkbaar kan jij dat niet goed af
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Quote from: riwi on April 23, 2016, 18:06:55
hdmi 2.0 is alleen nodig voor HDR. Met normaal 24p materiaal kan je prima 2160p spelen via HDMI 1.4

3D is al helemaal nergens voor nodig. Juist dat is het gepasseerde station waar je het over hebt.

Met kodi moet je je media zodanig organiseren dat de scraper ermee overweg kan. Met de Dune kan je iedere folder een eigen indeling geven en eigen artwork. Het grote nadeel van Kodi is dat de artwork via een externe database werkt. Je browst dan door de database en weet niet waar de media staat. Als je zoals ik meerdere NAS'en hebt die niet altijd aan staan is dat erg lastig. En ik vind het Kodi menu/interface met een grote media collectie niet handig.

En het spreekwoord is 'de plank mis slaan' niet de bal ;)

Ik heb Kodi op een Linux PC getest en op een RPi2. Beide was geen succes. Ik heb Kodi bij Audioloog gezien op een dikke HTPC en daar werkte het goed en ziet het er ook erg mooi uit. Je kon ook zien dat Kodi met DSplayer en MadVR een duidelijke verbetering was boven de Dune 3.0 die Audioloog ook heeft. Echter het blijft wel altijd klooien en tweaken met een HTPC, het wordt nooit echt Fire en Forget en dat is wel wat ik zoek in een media speler.

3d is nergens voor nodig, vind jij
Er zijn heel wat mensen die het wel nodig vinden
bovendien gaat het hier om mediaspelers die ALLES doen
of toch zoveel mogelijk, valt de dune op verschillende vlakken af
akkoord ivm hdmi, maar nu een hdmi 1.4 uitbrengen waarbij 2.0 al gaande is , is een no go
maar terug hier, als je zegt waarop het staat en feiten neer legt, dan nog willen jullie dit precies niet horen, nee want dune is heilig
kodi op linux pc mmm noooo, pi 2 noo te sloom,  klooien en tweaken met hpc, dat kan anders ook met openelec
soit jullie hebben het al uitgemaakt ..
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Quote from: Raphie on April 23, 2016, 18:09:13
Precies,dat is de kracht van DUNE: aanzetten en gewoon werken, ALTIJD, niks geen geneuzel met codecs, schokken of framerates.

leg eens feiten op tafel die feiten zijn

met kodi moet je helemaal niet met codecs sleuren
kodi werkt hier ook altijd zonder geneuzel

echt man

kom af met dingen die terecht zijn
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Quote from: Raymen on April 23, 2016, 18:52:54
Ja ik blijf toch ook bij dune
Er is toch niks wat een dune niet afspeelt

Mvrg
Raymen

moet ik bestanden geven aan je?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Quote from: papaleo on April 23, 2016, 21:06:57
Quote;
[Slot:
Indien je 3d wilt en geen 4K is  een intel nuc beste optie, hoewel nog in volle ontwikkeling
Indien je 3d wilt en 4k: himedia Q10 pro
Hoef je geen 3d en geen hdr 4k: shield en intel nuc/i]

Je kan van mij aannemen dat de Shield wèl 4K@60frs afspeelt en nog eens perfect ook?
Tja,HDR dat nog niet nee...,maar de Shield heeft ook HDMI 2.0 onboard dus heeft die al wel de potentie dit na een update ook aan te kunnen...maar HDR, dat doet de Himidea toch ook (nog) niet had ik begrepen?!

Op dit moment ben ik (al) zeer tevreden met mijn Shield,wanneer deze ook nog eens tzt HDR gaat doen is dit voor mij de meest uitgebreide/complete 'allrounder' op het gebied van Mediaplayer/entertain device wat er op de markt te krijgen is.

shield is een zeer goede ja, staat toch ook zo?
MAAAAR shield doet geen 3d , en niet officieel hd audio
dus...

idd himedia hdr werkt nog niet, heb ik ook in de review gezet,
ja ik durf zelf negatief te zeggen, terwijl anderen hier dune opheiligen

komt wel voor himedia
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Om af te ronden
Geen enkele mediaspeler is perfect, waar gaat het wel om, om de perfectie te benaderen
daarom deze vergelijking

mediaspelers die HD audio doen, 3D , 4K , HDR, alle toeters en bellen en dan ook nog eens een superieure scraper met zoveel mogelijk addons en alle toeters en bellen
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Kjelt

Nou zet dat dan maar in de topictitel: skanks subjectieve selectie van mediaspelers die volgens skank alles doen en de rest niet.

TopGun2010

Volgens mij steekt skank veel tijd in het vergelijken van mediaspelers, dus dit is een heel nuttig topic. Niks mis met Dune maar technisch is de nieuwste versie niet het beste.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

skank1

Quote from: TopGun2010 on April 24, 2016, 07:45:16
Volgens mij steekt skank veel tijd in het vergelijken van mediaspelers, dus dit is een heel nuttig topic. Niks mis met Dune maar technisch is de nieuwste versie niet het beste.

Dank je.
Niks subjectief...
Daarom ook dat ik mede8er er net nog even inlaat, omdat ik anders dezelfde reactie krijg, ookal is mede8er eigenlijk niet meer mee...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Xander32

Beste Skank, wil je jouw vergelijk tot een succes maken, een mooi initiatief  :thumbs-up:, ben je ook afhankelijk van de input van mede forumleden. Maar de wijze waarop jij reageert op reply van anderen, komt op mij enigzins agressief, geagiteerd over.
Dat help jou niet :nowink:.


Quote from: skank1 on April 24, 2016, 07:47:17
Dank je.
Niks subjectief...
Daarom ook dat ik mede8er er net nog even inlaat, omdat ik anders dezelfde reactie krijg, ookal is mede8er eigenlijk niet meer mee...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT