Het grote Dune HD SOLO 4K Topic

Started by master30, April 17, 2016, 15:26:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Moet er wel even  bij zeggen dat ik er een 120GB SSD in heb gestopt en de helft daarvan heb toegekend als storage voor de scraper.
Maar hij heeft tot nu toe geloof ik maar 800MB nodig of zo  :dry:  :D

allineedisbass

De scraper is aardig voor films, maar voor Series niet bruikbaar. Merk ook dat ik navigeren via het scherm me langzaam heb afgewend. Gebruik nu al jaren de 10muse app welke voor mij perfect werkt. 10muse moet je idd op de PC configureren, maar ik zie dat niet als een groot nadeel persoonlijk.
Stereo: McIntosh MA7900 / B&W 803D / Lumin D2 / roon / Kenwood KX7030 / Kenwood DP8020 / Project 6.9
HT: Sony 83AJ90 / Marantz SR7010 / Pioneer LX5080 / B&W / Velodyne / Dune / APTV4K / Shield Pro

skunk

Quote from: allineedisbass on January 22, 2017, 14:31:08
De scraper is aardig voor films, maar voor Series niet bruikbaar. Merk ook dat ik navigeren via het scherm me langzaam heb afgewend. Gebruik nu al jaren de 10muse app welke voor mij perfect werkt. 10muse moet je idd op de PC configureren, maar ik zie dat niet als een groot nadeel persoonlijk.

Als je een aflevering gezien wordt deze dan afgevinkt of iets dergelijks. Dat vind ik namelijk het ergste minpunt aan yadis.
Woonkamer | Sony kd-49xh9505  | Panasonic dp-ub424 |Marantz SR5011 | teufel ultima 40 mk2 - 20 mk2 - UL 40 C MK2 | Nvidia Shield | Delta box |

allineedisbass

Nee, is idd een minpunt. Je kunt niet een vinkje of iets zetten dat je een aflevering al hebt gezien. MyMovies heeft deze optie wel en de app is ook best goed. Heb MyMovies uiteindelijk niet gekozen, omdat je op gebied van metadata erg gebonden bent aan wat de users van MyMovies bij elkaar hebben gesprokkeld. Ook is het editen van data erg bewerkelijk in MyMovies. 10muse is best een licht programma en werkt, heeft zo zijn minpunten (welk progje niet), maar voor mij onder de streep de beste oplossing.
Stereo: McIntosh MA7900 / B&W 803D / Lumin D2 / roon / Kenwood KX7030 / Kenwood DP8020 / Project 6.9
HT: Sony 83AJ90 / Marantz SR7010 / Pioneer LX5080 / B&W / Velodyne / Dune / APTV4K / Shield Pro

riwi

Je kan in de Dune wel kijken onder de "recent" films/series. Dan zie je alles wat afgespeeld is en dus ook welke afleveringen al gespeeld zijn en hoe veel procent.
Een vinkje bij afspelen > 50% zou wel handig zijn.
Ik moet zeggen dat ik de scraper niet gebruik voor series. Alleen voor de films. Ik zou de weergave van de mediacollection wel meer configureerbaar willen zien kwa schermindeling.

james_bond

Gisteren mijn Dune Solo 4K, besteld bij Wifimedia, ontvangen. Had hiervoor een Dune D1 naar volle tevredenheid in gebruik i.c.m. Yadis en wou Yadis weer gebruiken op de nieuwe mediaplayer. Aansluiten is een fluitje van een cent maar het maken van netwerkshares op mijn Windows 10 PC was een hel  :mad:. Na veel googelen uiteindelijk na 1 dag toch gelukt  :pompom: en mijn complete filmbibliotheek eenvoudig overgezet naar de nieuwe Dune.

Beeld is in een woord geweldig; de stap van Epson TW3200 naar TW9300 was al enorm, de switch van D1 naar Solo 4K doet daar nog een schep bovenop.
Zojuist even een stukje 4K X-Men Apocalypse bekeken en diep onder de indruk. Ik was even bang dat de beamer een storing had: in het midden van het beeld was een verticale streep aanwezig. Bleek dat de VPX in demo stand stond  :wub:.
HT: Epson EH-TW9300, Epson EH-TW3200, DENON AVR-X6700H, Onkyo HT-S9405THX, 2 paar Translator Heliodoor, Translator Center 12, Dune Solo 4K,Apple TV 4K, Projecta Tensioned Elpro RF Electrol 122inch (zichtmaat 270 cm x 152 cm), Zyxel NAS540.

CoSo

Quote from: riwi on November 15, 2016, 13:07:52
Het is handig om het tooltje dune_service_save_networkfolder.dsf te gebruiken
http://dune-hd.com/firmware/misc/

Je zet het op een usb stick (of disk) en prikt die in de dune. Geeft er een OK op en de Dune maakt een tekst file aan met alle netwerk definities.
Op de nieuwe dune steek je die stick er in en runt dan de dune_service_load_network_folders.dsf
En voila alles is terug
Ook handig voor mensen met meerdere dunes. Hou je je shares op alle dunes hetzelfde. Je kan de tooltjes ook op een netwerk share zetten, maar dan moet je die dus wel eerst met de hand aanmaken op de nieuwe Dune.
hoe zet je deze bestanden p een usb stick :blush:
als ik het bestand aanklikt opent deze gelijk

Akosoft

Je hebt gelijk, al meende toch echt dat de keuze voor adaptive contrast eerst aan / uit / automatisch was. Moet eerlijk zeggen dat ik het verschil tussen aan en uit na wat testen niet bepaald schokkend vind. Voor mijn gevoel is het beeld net ff wat sprankelender / helderder met vxp aan, maar het kan ook zijn dat ik iets wil zien omdat ik het aan gezet heb. Dus als je last hebt van flikkeringen is uit ook prima. :)

Quote from: riwi on January 19, 2017, 16:10:38
Je wisselt met deze setting precies hetzelfde als met de gele knop. Dus uit / aan / demo mode.

ief

#708
Zijn er veel mensen die overgestapt zijn van een D1 naar deze Solo 4k? Ik vermoed van wel.
Voor diegene die de stap gezet hebben merken zij een grote winst in beeld kwaliteit bij afspelen van 1080p materiaal?


riwi

#709
Quote from: CoSo on January 29, 2017, 11:33:05
hoe zet je deze bestanden p een usb stick :blush:
als ik het bestand aanklikt opent deze gelijk
Hi,
Je kopieert de bestandjes met de PC naar een USB stick. Dus gewoon rechtsklik copy en paste op de USB stick. Dan steek je de USB stick in de Dune. Navigeer naar de USB stick met de dune naar de file en druk op OK (alsof het een film is die je wil spelen). De resulterende tekst bestandjes worden dan op de stick gezet.
Je kan ook de dsf filetjes op een netwerk share zetten. Met de Dune ernaartoe navigeren en op OK drukken. De txt bestandjes staan dan ook op de share.

Ik gebruik dit om de netwerk share definities op al mijn Dunes gelijk te houden. Je kan de text files ook met de hand wijzigen als je begrijpt wat je doet.

Kjelt

Saved deze alleen de netwerk settings of ook de andere systeem instellingen van video/audio etc ?

CoSo

Quote from: riwi on January 31, 2017, 02:03:23
Je kopieert de bestandjes met de PC naar een USB stick. Dus gewoon rechtsklik copy en paste op de USB stick.
Hier ging ik ook vanuit maar dat werkt bij niet, niet op de Mac en ook niet op PC

Kjelt

Quote from: CoSo on January 31, 2017, 10:07:42
Hier ging ik ook vanuit maar dat werkt bij niet, niet op de Mac en ook niet op PC
Wat werkt niet? Je download eerst de bestanden vanaf de Dune server lokaal naar je harddisk, vervolgens open je windows explorer. Stopt een USB stick in je PC die NTFS geformateerd is en kopieert met windows explorer de bestanden naar de USB stick. Wat werkt daar dan niet?

CoSo

Dat begrijp ik, heb niet de mogelijkheid om te downloaden omdat bestand gelijk wordt geopend.

en zie dan dit wat ik weer niet kan opslaan.

DUNE SERVICE FILE�77877727�85984858�26444306�46242433�30586871�13114550�26621819�67523752�97571655�97135879�34013210�59399724�68561770�52616921�78940086�7526430������������������������������������������������������������������������������������������������   ÙK3}Ë÷%yÿ—gJñF¥ÇœºCDJ_-´8äÓA½t:;@2a¹1ø |êf!î.½¨q©»a×p™»CÛxa7 v3ÆýŸ§,íÅú§�³¾˜‹BÈ4dœ˜úq-%æJ¢( ¥ipè}ÐÞƒ÷ë%ùf+ß ‰e-WüEœÉâínUùœñ@¹CˏÅ[Õ"o‰SL?˜ "ÚøîÉñ/¼"4Ðêyׯ?ì!‹
~~
< =³N%­Å³Ô^5ùêC‡seÝÈ8#QV¶hÌ»&^_B",o¦SÔÓ1UY, ÅÏÓ9;Àô P‹ÜÈ"µFh0E$¥•ò_Ò{]6—gûh×Ò "ݵt,‡ÂBrtû·¦{š—c‰*&³bq=HäÌÂ_D"ŒžoŠÌl
(7t ö>$»5(IåÇí0l",,œÃJ¬ˇô˜K›êÄÑ:ÁΖ'á#ÿܲ-›'u'­²hd}â¶o—¸·B•¾P-ÞF,,ï       tnÕà»nÐÄJ~¥þžgñ¼`œ—Ægpã®­ƒ­a$ý©:k]ò‹äõLq§¾ü4ÆÆïcò

Kjelt

Ah dat is je probleem.
Naar die site toe met je muispijl op de dsf link en dan rechtermuisknop <save target as> en als de dsf file ergens op je harddisk opslaan.

CoSo

Quote from: Kjelt on January 31, 2017, 11:58:33
Ah dat is je probleem.
Naar die site toe met je muispijl op de dsf link en dan rechtermuisknop <save target as> en als de dsf file ergens op je harddisk opslaan.
Op de PC lukt dat wel idd, top.

ief

Quote from: ief on January 30, 2017, 12:00:02
Zijn er veel mensen die overgestapt zijn van een D1 naar deze Solo 4k? Ik vermoed van wel.
Voor diegene die de stap gezet hebben merken zij een grote winst in beeld kwaliteit bij afspelen van 1080p materiaal?

Niemand?

master30

Beeld is zeker beter, de interface is ook veel sneller, ook afspelen via het netwerk
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

gerard1

kan de speler ook omgaan met:  "DVD ondertitel (SPU)" volgens de VLC's (1.1.10.1) Video Informatie / Codec Details ..
Deze kom ik al meer tegen, wel af te spelen met vlc maar niet op mijn oude dune.
Iemand die dat weet?

RonG

Zoals ik in het TW9300 topic ergens had aangegeven had ik grote problemen m.b.t. ghosting in de subs. Nu heb ik via het AVS forum gelezen dat de 3D depth OSD ook in de Dune aan te passen is en idd. Deze stond standaard bij mij ingesteld op 15, dit terug gezet naar 5 en de ghosting van de subs is nagenoeg weg.

Nadeel is dat de subs niet meer zo "zweven" maar wel nog acceptabel.

Is te vinden via Setup/Playback/Preferences


hopelijk komt er spoedig een update wat dat verbeterd. Is sowieso stil rondom een komende update :)........ Eric?? ;)

riwi

#720
Quote from: Kjelt on January 31, 2017, 09:46:40
Saved deze alleen de netwerk settings of ook de andere systeem instellingen van video/audio etc ?
Alleen de netwerk shares. Niet de netwerk instellingen. En compatible tussen alle Dune versies.


cat dune_network_folders.txt
id_counter = 8
id.0 = NF001
name.0 = riwilinux
type.0 = 1
server.0 = 192.168.1.3
directory.0 = /pool2
user.0 =
password.0 =
protocol.0 = 1
id.1 = NF002
name.1 = pool1
type.1 = 1
server.1 = 192.168.1.6
directory.1 = /pool1
user.1 =
password.1 =
protocol.1 = 1
...<snip>...

thanksalot

Iemand meegemaakt dat films een paars groene gloed geven in witte of juist donkere gedeeltes van het beeld? Het was een soort lichte variant van wat ik kreeg toen ik een 10bit film afspeelde bij 8bit instellingen. Weet niet goed hoe ik het moet omschrijven want een gedeelte van het beeld is wel goed maar ik zag een soort van paarse en groene banding in tegen witte en zwarte achtergronden. Dacht eerst dat het een slechte rip was maar daarna hetzelfde effect toen ik de BD-variant afspeelde via de dune.
Tv betreft een LG Oled B6, waarvan de instellingen in principe goed staan (onlangs gereset naar fabrieksinstelligen) en geen beeldverbeteraars aan, ben dus bang dat het aan de dune ligt.

gerard1

Quote from: gerard1 on February 12, 2017, 22:11:02
kan de speler ook omgaan met:  "DVD ondertitel (SPU)" volgens de VLC's (1.1.10.1) Video Informatie / Codec Details ..
Deze kom ik al meer tegen, wel af te spelen met vlc maar niet op mijn oude dune.
Iemand die dat weet?


Niemand?

riwi

#723
Ik weet niet wat je bedoelt met "DVD ondertitel SPU". Zijn dat zelfgemaakte DVD's of commerciele DVD's die geripped zijn en waar op een of andere manier extra subtitles aan toegevoegd zijn? Ik speel eigenlijk nooit meer DVD's.

gerard1

#724

Quote from: riwi on February 16, 2017, 14:18:19
Ik weet niet wat je bedoeld met "DVD ondertitel SPU". Zijn dat zelfgemaakte DVD's of commerciele DVD's die geripped zijn en waar op een of andere manier extra subtitles aan toegevoegd zijn? Ik speel eigenlijk nooit meer DVD's.


Deze codec kom ik al meer tegen in bluray rips van bv blindspot en vikkings, ondertitels met vlc wel te zien maar met de dune niet.