Compacte vloerstaanders met vergelijkbare sound aan Celestion A2

Started by TomSwinnen, February 4, 2016, 23:57:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TomSwinnen

Zo, even de titel verduidelijken, want het is een vrij "vreemd" verhaal.


Ik ben al meer dan 15 jaar grote Celestion fan. Ik heb ze bijna allemaal gehad, maar de grote overwinning was de dag dat ik ergens in NL tweedehands een paar Celestion A2's kon op de kop tikken.
Wat mij betreft het hoogtepunt van Celestion & de perfecte speaker voor mijn oren.

Jammer genoeg hebben ze ook één heel groot nadeel: ze zijn groot. Enorm diep en breed, en nemen daarom ook een heel groot deel van mijn kleine kantoorruimte in waar ze staan sinds dat m'n vriendin en ik zijn verhuisd. Ik dacht dat het me niet zou storen, maar ze staan echt wel een beetje in de weg.

Daarom is mijn vraag, is er, binnen een redelijk budget (en dan bedoel ik max rond de €3000/paar) een smalle vloerstaander (of een bookshelf) die mij hetzelfde kan bieden als mijn Celestion A2. Daarmee bedoel ik een gigantisch bereik qua muziekgenres (de ene dag metal, de andere klassieke muziek) met een aardige hoeveelheid strakke bas en titanium tweeter hoog (dat frisse, sprankelende hoog).

Liefst ook speakers die momenteel op de markt zijn, dit maakt het zoeken net wat makkelijker.. :)

Xander32

Bij compacte vloerstaanders moet ik denken aan Totem, Neat en AP.
of het presteren overeen komt, daarvoor moet je zelf op pad om te gaan luisteren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

TomSwinnen

Die Neat vind ik wel... neat!  ;D Ga ik morgen eens proberen te beluisteren ergens. Bedankt voor de tip! Als er nog wat in dat genre te beluisteren valt, gooi het gerust mijn richting uit.

Xander32

Dubbele post ..
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Veel plezier. Ik ken enkel de Motive 2, die klonk heerlijk met live registraties, rock, blues, ...
Van Totem heb ik de Hawk, Sttaf en Arro beluisterd, allen erg fraai.


Quote from: TomSwinnen on February  5, 2016, 20:26:04
Die Neat vind ik wel... neat!  ;D Ga ik morgen eens proberen te beluisteren ergens. Bedankt voor de tip! Als er nog wat in dat genre te beluisteren valt, gooi het gerust mijn richting uit.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT