Domi,s Rotel 10 series &Tannoy Saturn S8 series(Technics SL-1500)

Started by Domi77, December 29, 2015, 12:44:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NielsLu

Ik zou je adviseren om ook eens naar Arcam te gaan luisteren met deze speakers, ik vind dat een erg geslaagde match.

Maar het verbaast mij dat jij de subwoofer nodig lijkt te hebben. Dit zou aan de indeling van de ruimte kunnen liggen denk ik, als er hier een helicopter overvliegt in een film dat staat het hele huis bijna te trillen door de S8.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Domi77



Bij mij is het idd de indeling. Want gister had ik ze in de lengte van het huis staan, waardoor ze meer "ruimte" hadden.  En dat was duidelijk hoorbaar.
Maarja, ik moet het maar doen zoals ze nu staan. Als ik de toko hier ga veranderen en verbouwen dan is de vrouw des huizes ook niet blij. Naja, dat ik ze nu ook al niet met de grote S8  ;D
Marantz SR7008 -Tannoy S8(front) - Tannoy S8lcr(center)- Tannoy S6c(rear) Rel Q400E (sub) V.D Hull cable.

NielsLu

Heb je de S10 al wel eens gezien?? Dat zijn pas imposante speakers. Op het marantzforun is iemand die een keer foto's geplaatst heeft van beide naast elkaar  :o

Ik heb trouwens hier gemerkt dat de basweergave met deze speakers ook een stuk strakker wordt als je ze met spikes op dikke tegels zet (dit kan uiteraard een mooi stukje natuursteen zijn).
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Domi77

kennis van me heeft de D500 en de D700. En die vond ik al groot  ;D
Zijn center is de D750. Dit op een Arcam P7 en FMJ-av8.
Marantz SR7008 -Tannoy S8(front) - Tannoy S8lcr(center)- Tannoy S6c(rear) Rel Q400E (sub) V.D Hull cable.

NielsLu

Hoe vind jij de match van Tannoy en Arcam daar klinken dan?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Domi77

De juiste ruimte is er nog niet. Wordt nog gebouwd  ;)
Soort van eigen bios ruimte in zijn garage-loods bovenverdieping.
Marantz SR7008 -Tannoy S8(front) - Tannoy S8lcr(center)- Tannoy S6c(rear) Rel Q400E (sub) V.D Hull cable.

Domi77

Vandaag de nieuwe kabels binnen gekregen.
Ziet er zowieso al beter uit dan wat ik er nu tussen heb.

Het VD Hul CS122 geworden. Afgemonteerd met banaan en spades.
Ipv Bi-wire heb ik nu gekozen voor jumpers.
2 lengtes voor de front speakers en lengte voor de center.




Marantz SR7008 -Tannoy S8(front) - Tannoy S8lcr(center)- Tannoy S6c(rear) Rel Q400E (sub) V.D Hull cable.

Xander32

Heb je deze kabel voor aanschaf (in eigen set) kunnen uitproberen?


Ik vind het geen fijne kabel  :-\, geeft een soort van loudness effect; een aangezet hoog en laag. Maar wellicht is het een goede match in jouw set en/of bij jouw smaak  :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Domi77

Ik heb ze niet beluisterd en heb ze ook nog niet gemonteerd. Nu eerst een weekendje weg.

Je heb natuurlijk mensen die echt voor super high-end gaan met giga dure aparatuur en speakers en kabels van 500 tot 1000de set.

Zo is het bij mij niet. Het moet uiteraad wel goed klinken naar mijn smaak. En het oog wil natuurlijk ook wat.

Ik denk dat ik al een aardig vooruitgang heb geboekt met nu de S8 front en de vd hull bekabeling.

Qua kwaliteit zit het wel goed. En verder ben ik wel tevreden met wat ik nu heb.
Marantz SR7008 -Tannoy S8(front) - Tannoy S8lcr(center)- Tannoy S6c(rear) Rel Q400E (sub) V.D Hull cable.

Xander32

Het gaat vooral niet om high end/duurdere kabels, maar ik vind voor het geld betreffende VdH geen fijne kabel  :nowink:. Voor minder euris is er m.i. een minimaal gelijkwaardige kabel te verkrijgen, die meer neutraal klinkt (Canare). Maar je weet het pas als die er tussen hangt. Wellicht ga jij er helemaal gelukkig mee worden. Bovenstaande is ook een smaak kwestie. Ik lees graag jouw eigen bevindingen.


Quote from: Domi77 on April 28, 2017, 15:34:38
Ik heb ze niet beluisterd en heb ze ook nog niet gemonteerd. Nu eerst een weekendje weg.

Je heb natuurlijk mensen die echt voor super high-end gaan met giga dure aparatuur en speakers en kabels van 500 tot 1000de set.

Zo is het bij mij niet. Het moet uiteraad wel goed klinken naar mijn smaak. En het oog wil natuurlijk ook wat.

Ik denk dat ik al een aardig vooruitgang heb geboekt met nu de S8 front en de vd hull bekabeling.

Qua kwaliteit zit het wel goed. En verder ben ik wel tevreden met wat ik nu heb.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Domi77

Ik heb ze niet extreem duur. Dus het proberen wel waard.
Als je ziet wat er nu tussen hangt  :wacko: :wacko:
Marantz SR7008 -Tannoy S8(front) - Tannoy S8lcr(center)- Tannoy S6c(rear) Rel Q400E (sub) V.D Hull cable.

Xander32

Ach, zelf heb ik een jaar of vijf betreffende VdH kabels in een set gehad  ;). Slecht zijn ze niet en mooi afgewerkt, maar in de loop der jaren probeer je eens wat uit en kom je tot andere inzichten of wellicht tot andere voorkeuren.

Quote from: Domi77 on April 28, 2017, 16:16:18
Ik heb ze niet extreem duur. Dus het proberen wel waard.
Als je ziet wat er nu tussen hangt  :wacko: :wacko:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Domi77

Marantz SR7008 -Tannoy S8(front) - Tannoy S8lcr(center)- Tannoy S6c(rear) Rel Q400E (sub) V.D Hull cable.

Domi77

Weer een tijdje verder. De vd hul kabels bevallen goed.
Inmiddels ook een wijziging in audio. De rsx1057 heeft plaats moeten maken voor een rsp1098 voor versterker. :colgate:
Ook bij mijn ouders even in de kast gedoken en allemaal oude lp,s en singles gevonden. De pick-up hadden ze helaas niet meer. Maar een kennis van me had nog wel een Technics SL-1500 staan.
Die maar meegenomen. Toen de oude versterker uit het hobby hok gehaald omdat die een phono ingang heeft en een tape out 😉. Dus zo toch kunnen draaien. Later zal ik een pre-ampje voor pick-up kopen.
Ook gelijk maar even alle audio aan kant gehad en afstoffen  :o :o :o



ahum......






en de nieuwe kabels,



Marantz SR7008 -Tannoy S8(front) - Tannoy S8lcr(center)- Tannoy S6c(rear) Rel Q400E (sub) V.D Hull cable.

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Domi77

bedankt. :smile:

ik doe mijn best om het wat netjes en goed te krijgen. En een beetje betaalbaar ;)
Maar als ik zie wat ik in 18mnd al heb gehad  ;D ;D. Dan ben ik zeer tevreden over wat er nu staat.

En plaatjes draaien blijft toch geweldig... echt het gevoel van vroeger weer...
Marantz SR7008 -Tannoy S8(front) - Tannoy S8lcr(center)- Tannoy S6c(rear) Rel Q400E (sub) V.D Hull cable.

Xander32

Mooie uitbreiding die draaitafel, past goed in het geheel.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Kingpin

Mooie set zo !

Tja de 1098 ... nog wel eens spijt dat ik 'm weg heb gedaan.

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

scoc

Kleine suggestie, ik zou de single wire kabel op de hoge frequentie (boven) aansluiten en niet op het laag.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

flakkees

Quote from: scoc on May 30, 2017, 22:43:15
Kleine suggestie, ik zou de single wire kabel op de hoge frequentie (boven) aansluiten en niet op het laag.
nu ben ik toch wel benieuwd waarom dat enig verschil zou kunnen maken   ;D
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

scoc

In het hoog frequent signaal zit meer detail en verfijning in vergelijking met het low level signaal vandaar dat ik het al jaren zo doe indien ik single wire kabel gebruik en ook na een tip van mijn hifi-dealer  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

chansig

En waarom dan de single wire kabel daar specifiek voor gebruiken ? Dat was volgens mij de vraag.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scoc

Euuh wat ik net daarboven heb vermeld  ;)  Om dan de single wire kabel direct te gebruiken waar het meeste detail en verfijning nodig is en niet te moeten gaan via een extra brug verbinding.

Anyway ... het is maar een suggestie natuurlijk.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

NielsLu

Ik zet juist altijd de kabel op het laag, daar loopt het meeste stroom door  ;)
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D