Logitech Harmony companion

Started by Mario D, December 24, 2015, 05:06:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mario D

Het was tijd voor een nieuw Logitech harmony afstandsbediening dus mijn oog was eigenlijk op de Harmony elite gevallen maar de prijs van 349€ leek me te gortig voor wat je er voor terug kreeg.

Als alternatief dan gekozen voor de Logitech companion (voorheen smart-control).
Het gote verschil zijn de hard buttons op de AB voor integratie van verlichting zoals hue E.d.

De installatie liep vlekkeloos en binnen de 5 minuten was deze ingesteld, doordat ik al een Harmony in huis had kon ik gewoon kiezen om een nieuwe account aan te maken of de huidige gegevens te verplaatsen naar de nieuwe companion.

Voor mij echt een verademing is het niet meer moeten updaten via USB kabel van de eigenlijke afstanbediening. Je past de verandering gewoon aan op je tablet/iPad en de verandering is direct van kracht.

Er zit we maar 1 ir blaster bij om aan de hub aan te sluiten, in mijn situatie is dit voldoende.
Deze kan je voor 10€ wel bij bestellen bij Logitech dacht ik.

De behuizing van deze companion is mat zwart en heeft geen scherm/display wat ook handig is want je ziet zo goed als geen vingerafdrukken meer.
Mijn Harmony touch (hoogglans zwart)had regelmatig een vastloper omdat ik de AB met een vod afkuiste waardoor je deze niet meer kon gebruiken. (Tot de batterij weer leeg was)
De companion is ook een slim line afstandsbediening ligt erg fijn in de hand en is toch wel heel slank.

De reactietijd is ook wel sneller om BV van zender te wisselen tegenover de Harmony touch dus dat is ook wel fijn.

Een minpuntje is dat deze werkt op een knoopcelbatterij dus deze vraagt wel regelmatig vervanging, volgens Logitech 1x per jaar.
Een dockingstation is er dus ook niet bij maar dat hoefde eigenlijk niet meer voor mij.

Conclusie;

Voor de 149€ is deze Logitech companion prijs/kwaliteit een fijne AB als alternatief voor de Harmony elite.


(Ik ben niet gewoon van een review te schrijven dus schiet me niet af op mijn tekst opmaak of schrijffouten.)  :angel:

Ben ook benieuwd of er nog forumgenoten deze AB in gebruik hebben...

tonv

Ik bezit ook de voorloper van deze, de smartcontrol.
Kom ook van een harmony touch, maar deze is toch wel echt veel gebruiksvriendelijker :clapping:
Mijn hifi staat verdeeld op en in een kast, maar alles wordt moeiteloos, en zonder fouten bediend met de hub, ideaal!
En inderdaad,dat je niet meer je a.b. met een usb kabel aan je computer moet hangen om bij te werken is ook een verademing.
Kortom: Een aanrader!

djaxx

Bedankt voor de info, de punten die jij aanhaald die verbeterd zijn, zijn net de punten waaraan ik me ook stoor bij men touch! Ga deze jongen ook eens bekijken.

Mokumer45

Ik gebruik nog steeds de Hamony One en dat bevalt nog uitstekend, ondanks een paar kleine foutjes in de programmering (timingen/delays). Dit is meestal met een druk op de help knop verholpen. Het aanpassen en programmeren via de USB kabelverbinding met de PC vind ik eigenlijk geen probleem, het aansluiten kost aanmerkelijk minder tijd dan het updaten, aanpassen en/of programmeren.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Dura

Ik had een een One en was daar heel tevreden mee ondanks het wat minder stijlvolle uiterlijk tot ie op was.
Toen een Touch gekocht. Die zag er een stuk gelikter uit. Maar dat was dan ook alles wat beter was; batterij is zo leeg, bijna dagelijks werken sommige knoppen niet(help knop lost dit altijd wel op maar waarom gebeurt het?), ik raak vaak het touchscreen onbedoeld, gaat ie onveranderbaar naar favoriete tv zenders (voor analfabete couch potatoes die alleen maar tv zappen en geen zendernummers kunnen of willen leren,  blijkbaar volgens de ontwerpers de doelgroep) de batterij is snel leeg etc.
Bloedirritant ding.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Mario D

Na de Harmony 885 was de Harmony one wel een heuse verbetering vond ik.
De Harmony touch vond ik niet echt een upgrade tegenover de one buiten het uiterlijk dan.

Als je BV een vastloper had met de Harmony touch moest ik hem laten liggen tot de batterij leeg was, dan terug laden in zijn Dock voor ik hem weer kon gebruiken. ( dit had ik heel veel na het reinigen waardoor meerdere toetsen tegelijk werden ingedrukt)

Het verbaast me ook met de Harmony companion hoe goed het werkt met slechts 1 Ir blaster.  :worship:

Ik heb wel reeds wat harmony's in huis gehad als ik het zo even bekijk, van in 2006 zijn volgende de revue gepasseerd: 885/1000/1100/900/one/touch en nu de Companion. :D

Mario D

Quote from: Mokumer45 on December 24, 2015, 14:03:02
Ik gebruik nog steeds de Hamony One en dat bevalt nog uitstekend, ondanks een paar kleine foutjes in de programmering (timingen/delays). Dit is meestal met een druk op de help knop verholpen. Het aanpassen en programmeren via de USB kabelverbinding met de PC vind ik eigenlijk geen probleem, het aansluiten kost aanmerkelijk minder tijd dan het updaten, aanpassen en/of programmeren.

Vind ik nu juist niet, ik en mijn echtgenote hebben enkel onze iPad als pc en dus geen USB.
Als ik de Harmony wilde updaten moest ik steeds beroep doen op iemand anders.

Zonet nog even een aanpassing gedaan van de knoppen en binnen de minuut was de update gebeurt zonder aansluiten van een kabel of opstarten van de Logitech software.
Voor mij is dit ideaal en zou niet terug willen naar mijn vorige Harmony.   :pompom:


Richi

Mede op basis van de review van Kalimero heb ik vandaag deze AB besteld. Ik ben benieuwd of het goed werkt met de apparaten in de kast en de TV op de kast.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

jon81

Quote from: Richi on February 10, 2017, 11:28:50
Mede op basis van de review van Kalimero heb ik vandaag deze AB besteld. Ik ben benieuwd of het goed werkt met de apparaten in de kast en de TV op de kast.

Om nog even een oud topic op te halen  ;D

Wat ik me afvraag bij deze harmony, is hoe het werkt met de activiteiten, omdat er hardbuttons voor voorzien zijn, lijkt mij dat je aan een maximum aantal (standaard) activiteiten gebonden zit, of werkt dat anders?
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

Mrwhoopie

Je kan activiteiten starten door kort te drukken of lang te drukken,dus elke knop heeft al 2 activiteiten (desgewenst)

Mario D

Quote from: Richi on February 10, 2017, 11:28:50
Mede op basis van de review van Kalimero heb ik vandaag deze AB besteld. Ik ben benieuwd of het goed werkt met de apparaten in de kast en de TV op de kast.

Komt helemaal goed hoor, ben er nog steeds super tevreden mee.
Ook nog steeds het eerste battery'tje dat er in zit en dit na 1 jaar dagelijks gebruik.  :worship:
Ivm de plaatsing van de IR blaster moet je even kijken waar het oogje het best zicht heeft op al je apparaten.

Mario D

Quote from: Mrwhoopie on February 11, 2017, 11:03:02
Je kan activiteiten starten door kort te drukken of lang te drukken,dus elke knop heeft al 2 activiteiten (desgewenst)

Klopt helemaal, zelf heb ik 3 activiteiten op de AB ingesteld en de rest die ik minder gebruik bedien ik met de iPad.
Je kan trouwens ook een activiteit starten op de AB en verder bedienen met de iPad, of juist omgekeerd. Reuze handig.

Richi

Nou, hij is binnen. En 30 minuten later alles geïnstalleerd en aan de praat. Super. De IR mini belaster ligt in de kast bij de tv ontvanger, mac mini en blu-ray speler. De Harmony is ook al als toetsenbord gekoppeld aan de mac mini. De AVM doet het ook goed, al moest ik die zelf toevoegen want stond nog niet in de database. De ontvangst is uitstekend en ook de IR ontvangst van de tv is uitstekend. Hopelijk blijft dat zo als de zon naar binnen schijnt. Ben er blij mee.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Marcel.B

Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

MaxxMark

Nou nou, zo ver zou ik niet willen gaan :)

In het verleden heeft logitech ook al RF ab's gehad die prima (of beter) waren.

Wat ik voornamelijk mis op deze AB is:
- Verlichte toetsen (best handig in een 100% dark HT) in de vorm van backlight of glow-in-the-dark buttons
- Mogelijkheid tot het selecteren/gebruiken van een device  (in plaats van een activity)
- De mogelijkheid om unlimited apparaten te koppelen. Je kunt hier omheen werken door een oudere AB te configureren en deze te converteren naar de nieuwe, maar handig is anders

En indirect aan de AB verbonden (tekortkoming van Harmony Hub in het geheel, dus niet de Companion zelf)
- Mogelijkheid om domotica/home-automation acties te koppelen aan een device-actie (ipv alleen aan een activity)



Een deel is op te lossen door de "Elite" te nemen. Maar die is wel weer een stuk heftiger qua prijs. Eigenlijk is er geen directe opvolger van de Harmony One (die ik had). En is het of de companion, of de Elite.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

gerard1

#16
Hoi

Ik ben ook op zoek naar een afstandsbediening.

Mijn vraag is, bevalt de  Logitech Harmony Companion nog steeds goed of zijn er nog nadelen?

Versterker/dune en apple tv staan achter gesloten deuren en de tv daarboven, hoe bedien je die dan tegelijk?
Bij de vorige zat een mooie verdeler met van die draden met oogjes. en de afstandbediening deed zelf infrarood.

Alvast bedankt

Richi

Quote from: gerard1 on August  2, 2017, 11:57:31
Hoi

Ik ben ook op zoek naar een afstandsbediening.

Mijn vraag is, bevalt de  Logitech Harmony Companion nog steeds goed of zijn er nog nadelen?

Versterker/dune en apple tv staan achter gesloten deuren en de tv daarboven, hoe bedien je die dan tegelijk?
Bij de vorige zat een mooie verdeler met van die draden met oogjes. en de afstandbediening deed zelf infrarood.

Alvast bedankt
Hier nog steeds geen nadelen ontdekt. Werkt super! Gebruik de IR extender die er bij zit voor diverse apparaten in een kast en nog een IR extender sieniknvan de Marmitek had liggen met drie losse oogjes. Gaat ook prima.

Ik zou het doen. Deze werkt bij mij beter dan de Elite die ik na een dag heb teruggestuurd omdat de IR zender te zwak is in mijn situatie.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

gerard1

Oke bedankt,

Er moet dus een extra extender bij, om je tv te bedienen.

Richi

In mijn geval niet:
- de hub zendt ook IR en die bedient bij mij de TV die niet in een kast staat
- de bijgeleverde IR extender ligt los in een kastje en bedient de blu-ray speler en Apple TV
- de IR snoer van Marmitek met drie losse oogjes bedient de voorversterker (apart kastje), de CD speler (apart kastje) en de TV ontvanger (zelfde kastje maar slechT IR oog). Deze drie extenders zitten direct op de apparaten geplakt.

Als je wil, kan ik wel wat foto's maken.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

gerard1

Quote from: Richi on August  2, 2017, 16:12:08
In mijn geval niet:
- de hub zendt ook IR en die bedient bij mij de TV die niet in een kast staat
- de bijgeleverde IR extender ligt los in een kastje en bedient de blu-ray speler en Apple TV
- de IR snoer van Marmitek met drie losse oogjes bedient de voorversterker (apart kastje), de CD speler (apart kastje) en de TV ontvanger (zelfde kastje maar slechT IR oog). Deze drie extenders zitten direct op de apparaten geplakt.

Als je wil, kan ik wel wat foto's maken.

ik denk dat mijn situatie hetzelfde is.
Dune en de apple tv in een kastje, in een ander kastje de processor/versterker. tv hangt boven de kast.

Als je een foto wilt maken, heel graag.


Mario D

Ik zie je PM net, hier ook nog steeds super tevreden.
Altijd nog het eerste batterytje sinds aankoop, en dat bij dagelijks gebruik.  :thumbs-up:

Ik gebruik enkel het ene oogje dat er standaard bij zat, dit hangt aan de tegenovergestelde muur zodat het zicht heeft op al mijn toestellen. Tot nu toe geen enkel keer gehad dat er een toestel niet aan ging of niet werkte.

Ik kan hem alleen maar aanraden......  :pompom:

gerard1

Quote from: kalimero on August  2, 2017, 18:07:28
Ik zie je PM net, hier ook nog steeds super tevreden.
Altijd nog het eerste batterytje sinds aankoop, en dat bij dagelijks gebruik.  :thumbs-up:

Ik gebruik enkel het ene oogje dat er standaard bij zat, dit hangt aan de tegenovergestelde muur zodat het zicht heeft op al mijn toestellen. Tot nu toe geen enkel keer gehad dat er een toestel niet aan ging of niet werkte.

Ik kan hem alleen maar aanraden......  :pompom:

Dank je wel

Richi



De hub onder de tv: hier zit een IR ontvanger in om commando's te leren en een heel sterkte IR zender om apparaten in de ruimte te bedienen. In mijn geval staat deze onder en achter de IR ontvanger van de TV, maar het werkt perfect.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi



De meegeleverde IR zender aangesloten op poort 1 van de hub. Deze ligt los in de kast.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a