Ultieme shoot out JVC X5000/SONY VW320 JVC X7000/SONYVW520 EPSON LS10000

Started by home@the movies, November 19, 2015, 20:55:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

Hi iedereen,

Zoals reeds even aangehaald in het topic van onze home cinema happening gaan we een shoot out doen tussen bovenstaande toestellen.  (Voor wie niet verder wil lezen, datum 5 December ;)
We hebben een mooie ruimte waar we drie schermen gaan opstellen enkel gescheiden door een kleine wand om geen reflecties te krijgen onderling.
We hebben een volledig zwart plafond, zwarte achtergrond en zwarte vloer, de projectoren zullen telkens per twee op één scherm worden getoond.
Uiteraard allen met dezelfde bron, een OPPO93 voor Blu ray weergave, een 4K media speler voor 4K materiaal, op die manier hebben we een straight forward opstelling zonder enige vorm van van extra interferentie.

Ik ga ook de calibratie apparatuur opstellen zo kunnen jullie een aantal gemeten waarden ook aan de praktijk toetsen.
De bedoeling is dat ik een gestructureerde sessie op touw zet, met enerzijds een aantal testpatronen om de dingen wat technisch te benaderen en anderzijds uiteraard ook voldoende "echt materiaal" om beide dingen met elkaar te vergelijken.

Aangezien hier best wat tijd en werk gaat inzitten willen we met voorinschrijvingen werken, op die manier weten we waar we wat aantal bezoekers betreft aan toe zijn. Zo kunnen we voldoende tijd uittrekken om op een rustige manier de juiste dingen te doorlopen.
We gaan een link plaatsen waar jullie kunnen aangeven of je wil deelnemen of niet, maar ik wil ook hier graag alvast even vragen om jullie deelname al dan niet kenbaar te maken.

De locatie is in een bijgebouw van Cinedream Wijnegem (Antwerpen) Bijkhoevelaan 3
De datum die we hebben geprikt is 5 December, afhankelijk van het aantal deelnemers eventueel meerdere sessies op één dag.
Koffie en andere versnaperingen zullen klaarstaan, ik zet mijn beste beentje voor om jullie (en mezelf) een aangename en leerrijke namiddag te bezorgen.

Ik hoor graag op wie we mogen rekenen.

Gr
Werner


Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

kermit


raindog

Goed initiatief! Daarvoor rijd ik graag weer eens naar Antwerpen. U mag mij aan de de lijst toevoegen  ;D
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

wolfkampf

Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

Kjelt

Veel nederlanders vieren die dag een verjaardag maar ik zit er sterk aan te denken om ook te komen.
Dit is een unieke mogelijkheid natuurlijk om deze nieuwe projectoren 1 op 1 echt goed te kunnen vergelijken, en anders kan ik nergens meer mijn mening posten  :D

neptune

Ik had graag willen komen maar das op sinterklaas en die valt dan ook nog in het weekend.
2 vrienden met kinderen zullen dan helaas niet kunnen en ik moet dan ook helaas bedanken.
Als het nu een week later was...
zet hier iets neer

home@the movies

De Sint komt toch pas op 6 December  ;)

Een week later zit er iets anders in de pijplijn, later daarover meer  :-X :-X

home@the movies

Quote from: Kjelt on November 20, 2015, 12:24:35
Veel nederlanders vieren die dag een verjaardag maar ik zit er sterk aan te denken om ook te komen.
Dit is een unieke mogelijkheid natuurlijk om deze nieuwe projectoren 1 op 1 echt goed te kunnen vergelijken, en anders kan ik nergens meer mijn mening posten  :D

Als jij er niet bij kan zijn om achteraf je mening te posten dan kunnen we het beter niet organiseren he  ;D ;D ;D, komaan Kjelt dat kan je ons niet aandoen spring in je auto en kom naar hier om de goedheilige man zijn verjaardag te vieren. Wij zorgen wel voor de nodige speculaas en andere versnaperingen ;D ;D

Kjelt


home@the movies

Quote from: Kjelt on November 20, 2015, 13:33:25
Ik zal mijn best doen, nog even de vriendin overtuigen  ;D

Daar kan ik niet mee helpen hé, of toch, het Wijnegem shopping center is op 5 min rijden van onze lokatie als dat niet helpt dan weet ik het ook niet  ;) ;) ;)

neptune

Quote from: home@the movies on November 20, 2015, 13:19:20
De Sint komt toch pas op 6 December  ;)

Een week later zit er iets anders in de pijplijn, later daarover meer  :-X :-X
Ik denk dat ie in NL op 5 dec komt vandaar 6 dec in belgië.
Nou dan kom ik wel een ander keertje kijken als je weer wat organiseert.
zet hier iets neer

simsatit

Mooi initiatief Werner!
Chappeau voor je inzet voor deze hobby, dat zie je niet veel meer zulke passie!
Helaas echt te ver voor mij anders had ik het zeker leuk gevonden, veel plezier alvast en let op dat Piet de mooie pj's en schermen niet kapot maakt met pepernootjes strooien (groot bord op de deur verboden te strooien)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Starred

Interessant. Kom wellicht ook langs.

Ben namelijk juist op zoek naar een projector & scherm, zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=154724.msg2860746#new


papaleo

Heh...,voor mij ook jammer dat dit uitgerekend op 5 Dec moet plaats vinden,anders had ik ook van de partij willen zijn....
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

williams

Ik ga zeker komen  want ik wil de jvc x5000 nog een keer zien .
Ik heb op dit moment nog een jvc x35 en ik zit er aan te denken om te gaan upgraden .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

home@the movies

zijn er echt veel mensen die op een andere datum (week later dan maar) wel zouden langskomen? als we willen verplaatsen moeten we dat vrij snel gaan beslissen voor we de link voor de registratie enz echt officiel online zetten.

Ik hoor het graag.

Gr
Werner

Starred


raindog

5 december komt voor mij dan weer beter uit. Blijft altijd lastig, een juiste datum prikken.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

kermit


home@the movies

Ik denk dat we het best zo houden, anders lopen we zelf ook tegen wat andere problemen aan omdat we de week later ook iets in petto hebben (later meer)

We kloppen dus af op 5 December, afhankelijk van het aantal eventueel een sessie voor de middag en eentje later op de dag.

Gr
Werner

henrykb

Zou het ook niet mooi zijn voor de upgraders om er bv een x500 of een hw55 erbij te hangen.
Kleine moeite (?) groot gebaar. In het kader van zien is geloven.

Bas Akkerman

Goed idee! Dan kan je beter inschatten wat het verschil is tussen "oud" en "nieuw".
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

raindog

Indien er ruimte voor is kan ik een X500 meenemen. Echter deze is niet gecalibreerd.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)