review Sony HW65 nu online

Started by home@the movies, October 22, 2015, 14:55:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

luuk123456

#50
Hoi Frank,

Je geeft inderdaad meerdere keren aan dat het persoonlijk is.
Maar ik krijg soms sterk het gevoel dat je de keuze van de klant enorm aan het bijsturen bent.
Ik vraag me dan oprecht af waarom?

Ik begrijp gewoon niet dat je keer op keer de hele Sony - JVC 'battle' weer aangaat.
De ene klant bekijkt een Sony en wilt deze bij je aanschaffen, de andere `n JVC.

Het komt er gewoon op neer dat ik je reviews en/of mening over`n bepaalde projector soms (te) gekleurd vindt.
Dit lijkt me ongewenst als verkoper zijnde. `n objectief, eerlijk en op feiten gebaseerd verhaal, lijkt me wenselijker dan wat je zelf prettiger/belangrijker vindt.

Ik ben me er van bewust dat ik nu ook deel aan het uitmaken ben van de JVC-Sony strijd, dus tot zover :D

Groet,
Luuk

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

Kjelt

Zet voor de lol de X5000 eens naast de 65 dan kun je niet anders concluderen dat de eerste de betere machine is, qua punch, zwart ook qua licht.
Of de unit in Mechelen was echt fout afgeregeld of kapot maar dat kan ik me niet voorstellen.
Qua bewegingsschepte moet ik het nog eens met kritisch materiaal bekijken. Ze hebben echt iets moois neergezet dit jaar. Alleen vergeet de hele eshift en nep 4K verhaal, dat vertroebeld de hele discussie. Zie het als een hele hele mooie 1080p projector. En dan is het inderdaad een kwestie van budget.

THX-UltraII

#52
Frank, dit heeft totaal niets met een persoonlijke mening te maken. De HW55/65 vs. de Epson TW9200; DAT heeft te maken met een persoonlijke mening. Deze machines zijn namelijk aan elkaar gewaagd en daarvan zou de ene persoon kunnen zeggen dat hij de voorkeur geeft aan de HW55/65 terwijl een ander de TW9200 verkiest. De JVC (van dit jaar) heeft niets met een persoonlijke mening te maken omdat iedereen (zelfs een complete leek op dit gebied) met zijn eigen ogen zeer duidelijk kan zien dat de JVC dit jaar gewoon de betere machine is die een veel beter plaatje dan de Sony (ja, ook dan de 520) neerzet. Qua scherpte doen beide machines niet van elkaar onder (cineforhome.de stelt zelfs dat de JVC bij sommige scenes SCHERPER is dat de VW520), maar ga je kijken naar het algehele beeld zet de JVC gewoon een veel beter plaatje neer. Waarom? Komt ie weer: omdat het NATIVE contrast van de JVC tig keer zo hoog is als dat van de Sony en tegelijkertijd (en dit is heel belangrijk) dezelfde lichtopbrengt biedt. Het minimale verschil in ansi-contrast is nauwelijks te zien en ook vele malen minder van belang dan het native contrast.

Wil je een machine die zeer stil is met een lage inputlag om te kunnen gamen: Sony of Epson
Wil je een echte home cinema projector enkel en alleen voor HD materiaal: JVC

J.A.F._Doorhof

#53
Dus de VW520 is geen echte HT projector.... jeetje wat ben ik dan blind :D

Nogmaals het is persoonlijk.
Er komen voor mij gewoon andere dingen naar boven dan bij iemand anders, uiteindelijk maak ik wel overwogen beslissing, en dan spelen vooral ook budget van de klant en aftersales om de hoek kijken.

Je zal me nergens horen zeggen dat JVC niet wint op zwart niveau, of dat ze geen vooruitgang boeken.
Maar ik vind een echte 4K projector en betere motion flow en support gewoon belangrijker als ik het verkoop aan een klant.
Het is geen snoepje dat je even verkoopt, en vooral after sales geeft bij ons een grote doorslag en daar hebben we bij Sony en Epson gewoon enorm goede ervaringen.

Verder maakt het me letterlijk geen bal uit wat we verkopen, wat het beste is verkopen we.
Als JVC morgen een 4K unit in de prijsklasse van de VW300 uitbrengt ga ik hem direct bestellen en voeren, want dat zou mooi zijn. Maar op dit moment is het missen van 4K EN het prijskaartje het voor mij gewoon niet "waard" om de units op voorraad te nemen.

En daar moet je niets anders achter zoeken, of het uitleggen als JVC bashing, in tegendeel, ik denk dat ik er mede verantwoordelijk voor ben dat JVC ooit de naam heeft gekregen "koning van het home theater", we hebben JVC meer dan een beetje gepushed, maar ze hebben een tijd de bal laten liggen, en nu blijven ze hangen op 1080P, zoals eerder aangegeven we horen van onze klanten ook over de LS1000 hetzelfde verhaal, HEEL HEEL mooi, maar..... geen 4K dus leggen ze iets bij en gaan ze voor volledig 4K.

De VW300 en VW520 zetten een ENORM mooi beeld neer, met iets minder zwart (iets dat in nog geen 10% van de scenes ECHT opvalt) en dan maak je dus een keuze, ik snap niet waarom dat zo moeilijk te verkroppen is en er meteen gedacht word aan een dubbele agenda, ik heb meerdere keren aangegeven dat we op JVC meer marge maken dan op Sony en Epson. Dus ik zou wel gek zijn als we JVC niet zouden voeren als het daarom ging.... toch? Het is simpelweg een optel som.

Als we even kampen maken (hekel aan), de JVC liefhebbers blijven doordrukken op native contrast, 18gbps HDMI
De Sony liefhebbers blijven doordrukken op betere motion flow, scherpte (4k), input lag en bewegingsscherpte.

Uiteindelijk moet je gewoon alles naast elkaar leggen en beslissen wat JIJ het belangrijkst vind en een dealer zal daar ook andere dingen in mee laten tellen, jij brengt de projector bij een probleem naar de dealer, maar daarna is het ons "probleem"

Er is gewoon geen slecht en goed, beide units zijn met 1080P materiaal super mooi, het is net waar je je zwaartepunt legt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

THX-UltraII

Ik wil heel graag verder in discussie gaan over alle punten die worden aangehaald, maar heb gewoonweg geen trek dat dit weer uit de hand loopt dus vandaar dat ik graag het volgende erover zeg: Frank, jij hebt gelijk.

J.A.F._Doorhof

Je mag best normaal doen vrolijke vriend.
De reden dat het elke keer uit de hand loopt is omdat je gewoon weigert te lezen wat ik schrijf, je trekt alles naar een welles nietes strijd en dat is absoluut niet nodig.
Erg vervelende eigenschap.

Ik sta open voor elke discussie maar er is weinig discussie hier, ik maak een overweging als dealer, en ik leg uit waarom.
Het is geen religie, het is gewoon een overweging en ik geef mijn punten daarbij aan.

Probleem met jou is een beetje dat je sneller wisselt van projector dan ik van fietsbanden :D
En het andere probleem is een beetje dat je niet meemaakt met aftersales en demo's wat wij meemaken, we spreken enorm veel klanten en er zijn gewoon mensen die JVC willen bestellen om het absolute zwart (en dan kunnen ze hem krijgen, geen enkel probleem... graag zelfs) en er zijn klanten die gewoon hun budget willen uitgeven aan een 4K projector en die andere dingen mee laten tellen.

Is toch geen ja/nee strijd?
Is geen eens een strijd waard, gewoon een constatering.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

THX-UltraII


Invader

Heb vandaag een HW65 gezien en deze heeft wat mij betreft een zwartwaarde die voor mij niets te wensen over laat. Volgens mij zijn de projectors verder aan elkaar gewaagd, dus snap ik eigenlijk de extra pegels die JVC vraagt voor de X5000 niet. Dit zou voor mij de HW65 op dit moment vrij eenvoudig de beste keuze maken, ware het niet dat ik net ben overgestapt naar een native 4k projector van Sony. Tja, dan is de keuze nog makkelijker in vergelijk met JVC ;)
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

riwi

Quote from: J.A.F._Doorhof on November  7, 2015, 14:12:04
Er is gewoon geen slecht en goed, beide units zijn met 1080P materiaal super mooi, het is net waar je je zwaartepunt legt.

Hi Frank,

Ik begrijp en lees je reviews en meningen altijd graag. Ik ben iemand die probeert uit iedere review gewoon de informatie te halen die erin zit.
En meningen kunnen behoorlijk verschillen. Ik ben benieuwd wat jij van de X5000 en X7000 machines vnid als je ze aan de tand kan voelen want zoals ook THX zegt die hebben een enorme stap gemaakt dit jaar.

Om aan te geven hoe de meningen kunnen verschillen zie dan  de meningen over de Barco Helios 3 chip DLP machine van 50k euro in Mechelen. Iedereen die hem heeft gezien en erover schrijft heeft het over het matige blacklevel en schrijft hem af. Maar wat ik zag was een ANSI contrast dat gewoon spectaculair mooi was. Daar kan geen vw520 of x7000 tegenaan. Dus als je echt kickt op ANSI contrast (en je hebt 50k euro over) dan is zo'n Barco echt super. Tenzij je je dus enorm stoort aan het blacklevel.

Vandaar ook dat ik bovenstaand tabelletje had gemaakt met parameters die je kan vergelijken. En naarmate je het een of het ander belangrijk vind komt er een ander resultaat uit.

Ik denk persoonlijk dat 4K panelen niet zo belangrijk is omdat het nog wel 2 jaar duurt voor we van voldoende "goed" materiaal voorzien zullen zijn. Dat het upscalen van 2k materiaal ook toegevoegde waarde heeft is wel duidelijk.

J.A.F._Doorhof

Als ik er een voor me heb zal ik hem zeker reviewen. In de demo was het alleen maar kijken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

frank74

Projection Homecinema france heeft een uitgebreide test gedaan met de HW65ES, http://www.projection-homecinema.fr/2015/11/08/test-sony-vpl-hw65es/#!
4 van de 5 geteste exemplaren schijnen als ik het zo begrijp problemen te hebben met de alignement (?) en 1 exemplaar heeft artifacten. Mijn frans is niet goed.
Ik heb hier niets over gelezen in de reviews op deze site dus ik neem aan dat niemand anders hier nog last van heeft gehad ?

modde239

#61
Quote from: frank74 on November  8, 2015, 21:51:19
Projection Homecinema france heeft een uitgebreide test gedaan met de HW65ES, http://www.projection-homecinema.fr/2015/11/08/test-sony-vpl-hw65es/#!
4 van de 5 geteste exemplaren schijnen als ik het zo begrijp problemen te hebben met de alignement (?) en 1 exemplaar heeft artifacten. Mijn frans is niet goed.
Ik heb hier niets over gelezen in de reviews op deze site dus ik neem aan dat niemand anders hier nog last van heeft gehad ?

Klopt dat stond er alsmede minder beeld dan de HW55.....slechtere af-fabriek afstelling.....er staat ook vermeldt dat de HW55 in Japan is gemaakt en de HW65 in China en daardoor waarschijnlijk de mindere kwaliteit van de 65 ten aanzien van de 55 verklaard..... 

broodro0ster

Quote from: frank74 on November  8, 2015, 21:51:19
Projection Homecinema france heeft een uitgebreide test gedaan met de HW65ES, http://www.projection-homecinema.fr/2015/11/08/test-sony-vpl-hw65es/#!
4 van de 5 geteste exemplaren schijnen als ik het zo begrijp problemen te hebben met de alignement (?) en 1 exemplaar heeft artifacten. Mijn frans is niet goed.
Ik heb hier niets over gelezen in de reviews op deze site dus ik neem aan dat niemand anders hier nog last van heeft gehad ?

Ouch, dan kun je precies beter nog een HW55 scoren in de uitverkoop  :blink:
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

J.A.F._Doorhof

Zal wel weer vreemd gevonden worden maar we hebben van de week een HW55 in de hercalibratie gehad en naast de HW65 gehad en prefereer toch echt de HW65 qua rust en diepte in het beeld.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

frank74

Quote from: J.A.F._Doorhof on November  9, 2015, 16:23:18
Zal wel weer vreemd gevonden worden maar we hebben van de week een HW55 in de hercalibratie gehad en naast de HW65 gehad en prefereer toch echt de HW65 qua rust en diepte in het beeld.
De  HW65 spreekt mij juist ook aan omdat het qua reality creation een stuk beter schijnt te zijn.
Zaterdag heb ik een afspraak met Annewiek bij jullie dus ik ben heel benieuwt ;D

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"