Review Nieuwe JVC X5000 deel 1 nu online ;-)

Started by home@the movies, October 9, 2015, 10:37:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

Even een kleine correctie, de prijs van de X7000 is 6450 Euro en niet 6990 Euro zoals ik eerder had gemeld  ;D

The Luggage

Bedankt voor de uitgebreide review Werner!

Wat ik me wel afvraag: gaat de hogere lichtopbrengst en het gebruik maken van HDR een negatief effect hebben op de levensduur van de lamp? Heeft JVC daar iets over gezegd?

Ik vraag me af de lamp het mooie resultaat dat blijkt uit te review voldoende lang kan blijven volhouden. JVC heeft een aantal generaties geleden al problemen met de lampen gehad, die in de volgende generatie wel waren opgelost.

De Epson geeft minder licht, maar door de lasers zou de lichtopbrengst wel stabieler moeten blijven.

Ik ga in ieder geval ook proberen te komen kijken in Mechelen. Het programma ziet er veelbelovend uit.

home@the movies

Quote from: The Luggage on October 14, 2015, 15:44:29
Bedankt voor de uitgebreide review Werner!

Wat ik me wel afvraag: gaat de hogere lichtopbrengst en het gebruik maken van HDR een negatief effect hebben op de levensduur van de lamp? Heeft JVC daar iets over gezegd?

Ik vraag me af de lamp het mooie resultaat dat blijkt uit te review voldoende lang kan blijven volhouden. JVC heeft een aantal generaties geleden al problemen met de lampen gehad, die in de volgende generatie wel waren opgelost.

De Epson geeft minder licht, maar door de lasers zou de lichtopbrengst wel stabieler moeten blijven.

Ik ga in ieder geval ook proberen te komen kijken in Mechelen. Het programma ziet er veelbelovend uit.

Dank u en graag gedaan

Dat is absoluut een terechte vraag, nu is er wel behoorlijk wat marge om na verloop van tijd de lamp op hoog te zetten en ongeveer een constante lichtsterkte te houden maar het blijft een lamp met de gekende terugval na X aantal uur.
Concreet heb ik niet echt direct een antwoord op het verval, het is alweer een ander generatie lampen dus ik denk dat we een beetje gaan moeten afwachten hoe deze gaan presteren.
Ik wil de vraag wel stellen aan JVC maar ik kan me zo al inbeelden dat het antwoord niet echt representatief zal zijn, als je begrijpt wat ik bedoel  ;) ;)

Kjelt


kermit

#54
Quote from: Kjelt on October 14, 2015, 19:20:25
:yawnee:
kunnen het zelf testen als we daar zijn.Ff de afstandbediening pakken en de motionflow aanzetten  :D

Kjelt

Is toch best lastig. Er zijn speciale scenes ( weet niet meer welke film maar liepen mensen door een gang waar de muren/glas vertikale strepen had) waar de motionflow compleet van over de z**k ging door de strepen door de personen heen te laten lopen. Is alweer tijdje geleden het zou nu verholpen moeten zijn maar het geeft wel aan dat je eigenlijk speciale lastige testpatronen zou willen hebben om dit goed te testen. Zomaar een snelle pan van een willekeurige film geeft wel een indikatie.

kermit

Quote from: Kjelt on October 15, 2015, 07:14:04
Is toch best lastig. Er zijn speciale scenes ( weet niet meer welke film maar liepen mensen door een gang waar de muren/glas vertikale strepen had) waar de motionflow compleet van over de z**k ging door de strepen door de personen heen te laten lopen. Is alweer tijdje geleden het zou nu verholpen moeten zijn maar het geeft wel aan dat je eigenlijk speciale lastige testpatronen zou willen hebben om dit goed te testen. Zomaar een snelle pan van een willekeurige film geeft wel een indikatie.

Dat is het stukje in Quantum of Solace. Waar Bond met M door een gang loopt. Maar bij dat stukje gaan alle projectoren in de fout. Ik heb nog geen enkele projector gezien die dat stukje fijnloos weergeeft.

neptune

En hoe is het nu gesteld met de bewegingsonscherpte bij snelle bewegingen van het beeld etc. bij de nieuwe jvcs? Ik heb er zelf niet zo'n last van maar dit was toch altijd een bekend 'euvel' van de JVC pjs en Sony had dit niet?
Is dat nog zo?
zet hier iets neer

kermit

Quote from: neptune on October 15, 2015, 09:21:40
En hoe is het nu gesteld met de bewegingsonscherpte bij snelle bewegingen van het beeld etc. bij de nieuwe jvcs? Ik heb er zelf niet zo'n last van maar dit was toch altijd een bekend 'euvel' van de JVC pjs en Sony had dit niet?
Is dat nog zo?
De RS49 is het weer iets verbeterd dan de vorige modellen maar van de X5000 weet ik niet . Ik heb er zelf geen last van. Toch vind ik dat de Sony's de bewegingsonscherpte beter doen dan de Jvc's.

donaldk

Sony heeft ook een HDR machine, met iets meer lichtreserve dan de 520, de G270/VW-5000 8) ::).

Mediasluis

#60
Voor maar net een beetje meer. ; ;D
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

papaleo

#61
Quote from: home@the movies on October 13, 2015, 21:28:49
Hier kan je 3 clips vinden, we hebben ook van Sony materiaal ter beschikking gekregen voor de Home Cinema beurs, ze bezorgen ons ook een player die met het materiaal overweg kan.

Er is nog wel meer HDR te vinden...

Op Youtube is ook een mooie HDR demo te vinden "into the Cave of Wonders" dit is een bijna 9 minuten durende 4K HDR democlip,is ook zeker de moeite waard om te bekijken en mee te nemen in jullie demo dag,er zijn 'n tal van adembenemende opnames in terug te zien.

https://www.youtube.com/watch?v=BW61BoldgXE
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

Quote from: papaleo on October 17, 2015, 14:05:20
Er is nog wel meer HDR te vinden...

Op Youtube is ook een mooie HDR demo te vinden "into the Cave of Wonders" dit is een bijna 9 minuten durende 4K HDR democlip,is ook zeker de moeite waard om te bekijken en mee te nemen in jullie demo dag,er zijn 'n tal van adembenemende opnames in terug te zien.

https://www.youtube.com/watch?v=BW61BoldgXE

Had ik ook al gevonden Leo, toch bedankt voor de melding.

donaldk

Meeste is echter still photograpy met photoshop HDR.

donaldk

Werner zou je kunnen vergelijken of je verschil ziet tussen 10 bit en 12 bit materiaal (als je dat hebt), ik lees net dat de twee hoogste modellen nu volledig 12 bit zijn, in de 5000 en modellen van vorig jaar zit nog ergens wel eeen 10 bit beperking panelen zijn allemaal 12 bit.

Fred Flinstone

De lichtopbrengst in behoorlijk opgeschroeft.
Het zwartniveau is daarentegen met een drede gezakt.
RS49/X500 van 60.000 en dynamisch 600.000 naar RS400/X5000 40.000 en dynamisch 400.000.
Dat valt dan juist erg tegen.
Kon je dit goed zien ook, Werner?

THX-UltraII

Quote from: Fred Flinstone on October 22, 2015, 15:37:01
De lichtopbrengst in behoorlijk opgeschroeft.
Het zwartniveau is daarentegen met een drede gezakt.
RS49/X500 van 60.000 en dynamisch 600.000 naar RS400/X5000 40.000 en dynamisch 400.000.
Dat valt dan juist erg tegen.
Kon je dit goed zien ook, Werner?
Staar je hier aub niet blind op. Hoe HOGER het contrast hoe MINDER het verschil zichtbaar is. Een verschil tussen bijvoorbeeld 2000:1 en 8000:1 is zeer goed waarneembaar terwijl het verschil tussen 100000:1 en 150000:1 nauwelijks te zien is. Ik kan je op een briefje meegeven dat je het verschil in contrast tussen de X500 en X5000 niet gaat zien. Sterker nog, door de enorme toename in lichthoeveelheid zal het contrast visueel alleen maar HOGER overkomen. Overigens moeten we eerst maar een zien wat er na een ISF calibratie over blijft van het contrast van de X5000. Het zal mij niets verbazen als dit enorm dicht tegen dat de van X500 aan ligt.

riwi

Maar hij heeft het (terecht) over het blacklevel. niet over het contrast verschil.
Als het contrast iets minder goed is, en tegelijk de lichtopbrengst sterk verhoogd is. Dan moet, rekentechnisch, het blacklevel ook hoger (dus minder zwart) liggen. En dat verschil zou best zichtbaar kunnen zijn in een fade-to-black.

donaldk

Is het niveau van zwart nou gedaald, zoals geschreven, of gestegen? van 0,.... nits naar 0,.... nits?

frank74

Quote from: riwi on October 13, 2015, 23:04:26
Hoe zit het met de lichtopbrengst van de HW65? Die zou 1800 lumen hebben. Is dat ook gecalibreerd nog zo veel? Of is dat 1800 lumen getal gemeten in een soort high brightness mode die je niet wil gebruiken?

Zelfde vraag heb ik ook al in de sony hw65es gedeelte geplaatst.
Sony claimt " With Bright Cinema and Bright TV modes, the VPL-HW65ES retains true colour and contrast, even in a bright environment."
Dus ik ben heel benieuwd hoe dit uit de test komt.

home@the movies

QuoteOverigens moeten we eerst maar een zien wat er na een ISF calibratie over blijft van het contrast van de X5000. Het zal mij niets verbazen als dit enorm dicht tegen dat de van X500 aan ligt.

Ja dus  ;D

QuoteNu weten we allemaal dat bij zowat ieder toestel er na calibratie enz enz er meestal niet veel meer overblijft van de op papier opgegeven specs, ook hier moeten we wel wat toegevingen doen maar na calibratie komen we nog steeds aan een slordige 30 ftlmb op low lamp !!!!! things are lookinge very bright ;-)

THX-UltraII

Quote from: donaldk on October 23, 2015, 01:54:36
Is het niveau van zwart nou gedaald, zoals geschreven, of gestegen? van 0,.... nits naar 0,.... nits?
gedaald is sowieso niet mogelijk, meer licht dus met logisch gevolg dat hij van waarschijnlijk 0,04 naar 0,06 ofzo is gegaan

donaldk

De klacht was dan ook krom geformuleerd, vandaar de verwachte verduidelijking;-).

john2910

Hoe zit het nou met de 3d van deze machine,nog steeds veel ghosting?

En is de input lag verbetert?Mocht je er een spelletje op willen spelen ;)

THX-UltraII

Quote from: donaldk on October 28, 2015, 22:41:32
De klacht was dan ook krom geformuleerd, vandaar de verwachte verduidelijking;-).
ik weet dat jij meer verstand hebt van projectoren dan 99% hier op het forum dus vergat deze: ;)