Windows 10.......gratis?

Started by peterrr, June 13, 2015, 17:15:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

peterrr

Ik weet niet of  het al op het forum voorbij is gekomen.

Maar onder in mijn scherm kwam een Windows medeling ( win8)
Met de mededeling of ik gratis in Juli een upgrade naar 10 wil hebben.
Het is een volledige versie maar tijdelijk gratis.

Zijn er meer die zoiets hebben gekregen?

Grt Peter r
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

eduard

heb hem al op 3 pc gekregen. het is een gratis update maar een illegale versie blijft met de update ilegaal. als het goed is komt er later een aanbod om de illegale versie legaal temaken 

DofN

Ik heb die melding ook gekregen, ik las niets over tijdelijk gratis en illegaal?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

KillerbeeNL

Ja hier ook een paar weken geleden de melding dat ik gratis tot een bepaalde periode win10 kan downloaden.

ik twijfel ook.......of dit werkelijk onbeperkt gratis is of tot een beperkte tijd gratis te downloaden is??

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Ejorne

Het is gratis.
Ze willen graag een paar miljard mensen op win10 krijgen omdat de engine anders is dan voorgaande versies. Geen w32 meer maar iets nieuws. Ik weet niet precies hoe of wat maar de nieuwe engine maakt het mogelijk om dezelfde programma code voor apps op de pc en op de tablet of telefoons te gebruiken. Er hoeft dan alleen een andere gui gemaakt te worden indien de app dat nodig heeft.

Op die manier maken ze de windows telefoons toch nog aantrekkelijk voor app ontwikelaars en het publiek, althans dat is volgens mij de bedoeling. Want tot dusver is de windows phone en tablet markt maar karig volgens mij...

DofN

#5
Even de officiele disclaimer erbij gezocht:

"Inderdaad, gratis! Dit upgrade-aanbod betreft de volledige versie van Windows 10 en geen proefversie. Download van 3 GB vereist. De standaardgegevenssnelheden zijn van toepassing. Om van dit gratis aanbod gebruik te kunnen maken, moet u de upgrade naar Windows 10 binnen één jaar na beschikbaarheid uitvoeren. Wanneer u de upgrade hebt uitgevoerd, kunt u Windows 10 gratis gebruiken op het betreffende apparaat.

Van onze advocaten moeten we het volgende meedelen:
Het upgrade-aanbod voor Windows 10 geldt voor Windows 7- en Windows 8.1-apparaten die daarvoor in aanmerking komen (inclusief apparaten die u al hebt gekocht). Er gelden enkele hardware- en softwarevereisten en de beschikbaarheid van functies kan per apparaat verschillen. De beschikbaarheid van de Windows 10-upgrade voor Windows Phone 8.1-apparaten kan per OEM of mobiele provider verschillen. Apparaten moeten met internet zijn verbonden en Windows Update moet zijn ingeschakeld. Een update naar Windows 7 SP1 en Windows 8.1 is vereist. "
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

dennism

#6
Vanaf de release op 29 Juli zal Windows 10 volledig gratis te upgraden zijn voor eigenaren van een legale Windows 7, 8 of 8.1 licentie. Dit betreft een permanente upgrade van de licentie tegen dezelfde voorwaarden als je huidige licentie. Om gebruik te maken van dit aanbod moet je binnen 1 jaar upgraden, doe je dit niet dan zal je na 29 Juli 2016 de prijs moeten betalen die je nu ook voor Windows 8.1 betaald (tussen de €99 tot €299) afhankelijk van de versie. Het is in dat opzicht een beetje vergelijkbaar met het aanbod dat Microsoft had bij de release van Windows 8, die enkele maanden voor een introductie prijs van €29.99 te upgraden was, echter nu is het dus volledig gratis.

Al met al een goede deal dus.

De versie van Windows 10 die je krijgt is afhankelijk van de versie de je nu hebt.

Windows 7 Home, Windows 8 en Windows 8.1 eigenaren zullen een upgrade krijgen naar Windows 10
Windows 7 Prof / Ultimate, Windows 8 Pro en Windows 8.1 Pro eigenaren krijgen een upgrade naar Windows 10 Pro

Windows 7 / 8 / 8.1 Enterprise eigenaren krijgen geen gratis upgrade via dit system, Upgrades voor deze versies zullen via de Volume License contracten lopen, voor consumenten is dit niet direct van toepassing daar Enterprise licenties alleen binnen Volume License agreements te koop zijn.


peterrr

O.K  er zijn er dus meer die dit gekregen hebben. ;D

Ik denk dat dan ik idd. Maar ga upgraden tzt.......

Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

RobertVanWoerden


Erik

Ik heb Windows 7 Oem maar nog geen aanbod gekregen en ik vermoed die ook niet te krijgen vanwege Oem
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

danny373

Ik heb nog 1 Windows machine in huis en deze krijgt ook de mogelijkheid om van Windows 7 naar 10 te upgraden, ben benieuwd
Marantz-B&W-SVS-Samsung-Apple-Nikon

danielo

Dit is allemaal een onderdeel van het nieuwe microsoft wat meer op diensten wil gaan zitten op alle platformen. Ze moeten dan eerst oa zorgen dat de enorme spreiding van versies minder wordt op hun eigen platform daarna meer en meer naar diensten waar je (optioneel vaak) voor moet betalen als 365 en skype.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Deleted User

Quote from: Erik on June 13, 2015, 18:55:00
Ik heb Windows 7 Oem maar nog geen aanbod gekregen en ik vermoed die ook niet te krijgen vanwege Oem
Deze snap ik niet. Ik heb een laptop, daar heb ik de melding wel gekregen. En op mijn streamer weer niet. Draait ook op Windhoos 7

jaco

Op tweakers gelezen dat machines in een domain geen upgrade icoon krijgen. En verder kan het een paar dagen duren tussen verschillende machines.
Ook moet je wellicht een update doen via windows update, en dan kijken wat er alternatief aangeboden is. Laatste optie is wat dingen in de registry aanpassen.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Ron_Z

De Windows Update KB3035583 "zorgt" voor deze popup. Zeer misleidend m.i. van MS dat deze als een essentiele update aangeboden wordt, zie ook http://www.infoworld.com/article/2922604/microsoft-windows/microsoft-re-re-re-issues-controversial-windows-10-advertising-patch-kb-3035583.html

dennism

Quote from: Ron_Z on June 14, 2015, 11:07:54
De Windows Update KB3035583 "zorgt" voor deze popup. Zeer misleidend m.i. van MS dat deze als een essentiele update aangeboden wordt, zie ook http://www.infoworld.com/article/2922604/microsoft-windows/microsoft-re-re-re-issues-controversial-windows-10-advertising-patch-kb-3035583.html

Zo misleidend vind ik het niet, het is gewoon belangrijk dat iedereen dit aanbod te zien krijgt die recht heeft op deze gratis upgrade, zodat er niet achteraf klachten kunnen komen van "ik heb het nooit gezien, of het is nooit aangeboden en nu moet ik betalen". Er zitten verder ook geen nadelen aan de upgrade voor de consument. Wil je de upgrade toch niet, dan neem ga je gewoon niet in op het aanbod.

als je de popup verder nog niet gehad hebt, zorg dan inderdaad dat je niet achter loopt met je updates, ook OEM licenties op PC's horen de upgrade te krijgen, de enige uitzondering is voor zover ik weet Windows Phone waar de toestel bouwers of providers (bij een branded toestel) zelf mogen bepalen of ze de update wel of niet uitrollen (heeft ook met de specs te maken van de toestellen). Bij PC's moet dit minder voorkomen daar als het goed is, ieder systeem dat gecertificeerd is voor Windows 7 of hoger, ook voldoet aan de minimale specs van Windows 10 (Mijn eigen tests laten zelfs zien dat Windows 10 net iets sneller is op oudere hardware dan dat Windows 7 is, maar dat is natuurlijk wel met een vrij kleine sample qua hardware, 1 desktop uit 2010 en een laptop uit 2011).

dre73

Heeft iemand de 'gok' al genomen? :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Ron_Z

De update is niet "recommended" maar "important" en wordt gepresenteerd "to resolve issues in Windows". Dat doet het niet dus daarom vind ik het misleidend. Doet verder niets af aan het aanbod, het gaat mij om de manier waarop MS de update functionaliteit is gaan gebruiken voor andere doeleinden.

peterrr

Quote from: dre73 on June 14, 2015, 11:48:08
Heeft iemand de 'gok' al genomen? :D

Het is pas in Juli....en dan neem ik de gok.
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

dennism

#20
Quote from: Ron_Z on June 14, 2015, 12:56:28
De update is niet "recommended" maar "important" en wordt gepresenteerd "to resolve issues in Windows". Dat doet het niet dus daarom vind ik het misleidend. Doet verder niets af aan het aanbod, het gaat mij om de manier waarop MS de update functionaliteit is gaan gebruiken voor andere doeleinden.

Ik zie nergens in het Knowledge base artikel naar voren komen dat deze update "issues zou oplossen", in het artikel staat volgens mij vrij duidelijk wat de update doet: https://support.microsoft.com/en-us/kb/3035583

Mogelijk doel je op de algemene beschrijving binnen Windows update zelf, dit is echter een beschrijving die per update categorie hetzelfde is, en altijd verwijst naar het KB artikel (dat altijd leidend is over de beknopte omschrijving in de Windows update interface). Daarnaast is de update wel degelijk "recommended" en niet "important", in ieder geval op Windows 7 zie ook deze screenshots (van mijn eigen systeem). Windows 8(.1) kan ik hier even niet checken op dit moment, heb alleen Win 7 en Win 10 hier draaien :)



Ter referentie een update uit dezelfde categorie (en dus ook dezelfde algemene beschrijving), ook weer verwijzend naar een KB artikel:



dre73

Quote from: peterrr on June 14, 2015, 13:05:35
Het is pas in Juli....en dan neem ik de gok.

Goed opgelet! :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Ron_Z

En zo staat ie bij mij. Haal hier maar eens uit dat dit recommended is zonder in de knowledge base te gaan zoeken. En ook ik wacht gewoon tot eind juli met registeren.

eduard

registreren met mail adres is niet nodig. Je kan hem gewoon accorderen zonder email adres in te vullen.

KillerbeeNL

Het is dus inderdaad gratis en volgens mij een mooie "aanbieding" dus ik ga denk ik de gok ook maar nemen in Juli.

Als ik dan in Juli maar wel de keuze heb op over te stappen op Win10 O0
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)