R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

André_84

Gaaf bouwproject. Ik heb al eens een vergelijkbare kast gemaakt, maar dan dus met 1 scharnierend deurtje. Deze kast is helaas gesneuveld bij een verhuizing, en sindsdien van plan om een nieuwe te maken. Die schuifdeurtjes al eens eerder gezien en dat leek me een ideale oplossing voor het minder praktische klapdeurtje. Deze ga ik dus even volgen :D

hier nog een fotootje van mijn voormalige kast
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

R

Niet wachten, gewoon lekker beginnen ;) Mooi meubel.

André_84

Dankzij jouw topic wordt ik wel even weer gemotiveerd iig :D. Bijna jammer dat ik volgend jaar van 4 naar 5 dagen per week ga werken :')
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

R

#4253
Vandaag eindelijk weer een uurtje gevonden om te schuren en plamuren. Hoewel het meubel redelijk strak in de rondverf staat moest ik nog wel kopse kanten en schroefgaten plamuren. Ervaring leert dat plamuren toch in een paar keer moet.

Daarnaast aan het puzzelen of er toch ook nog een upgrade in de set komt. De gedachte dat de majik dsm geen powerhouse is, laat me niet helemaal los. Alhoewel eea klankmatig prima is, weet je niet wat mist totdat je het kwijt bent ;). Mogelijke opties zijn een krell 2250/3250 of een akurate 2200. Dan komende tijd eens rustig ervaren of het bevalt.

denoontje

Dus niet gaan luisteren naar een akurate of ander powerhouse....weet je niet wat je mist[emoji48]

Joris1971

#4255
Persoonlijk vind ik linn versterkers niet echt Powerhouse versterkers.
Ze blinken meer uit in nauwkeurigheid en muzikaliteit.

R

..

BJF

Ik zou zeker eerst gaan luisteren. Ik had ooit een extra 2100, maar hoorde geen verschil.
Let wel, ík hoorde geen verschil én het was 'maar' een 2100...
NAD M10 V2
Elac FS247

Former member 78

Dat wordt een mooi meubel, R.

Ik heb laatst ook zelf een meubel gemaakt met zo'n klap/schuifdeur.
Het afstellen vond ik wel lastig, gelukkig is dat een eenmalig klusje :)

R

Quote from: BJF on December 27, 2015, 21:37:58
Ik zou zeker eerst gaan luisteren. Ik had ooit een extra 2100, maar hoorde geen verschil.
Let wel, ík hoorde geen verschil én het was 'maar' een 2100...

Hmm..

R

Kleine update, het meubel vordert gestaag, maar vraagt vrij veel plamuur en schuurwerk. Ik werd het schuren redelijk beu en heb net toch maar een schuurmachine besteld. Dit brengt hopelijk weer wat snelheid in het project. Heb weinig tijd tegenwoordig, dus helaas valt het tempo daarom wat tegen :(

Ondertussen hebn ik me lekker vermaakt het volgen van CES nieuws, en heb genoeg opties langs zien komen voor hetgeen boven het meubel moet komen. Dat wordt leuk!

R

Inmiddels de kleurtest doorstaan, de nieuwe kleur is go. Na een uurtje of 2 schuren met de nieuwe festool, gisteren de eerste aflak aangebracht. Begint ergens op te lijken!




jeffaudio

Stereo setup: Mcintosh,Vincent,, popcorn,Lapp, van den Hul, Epson
HT Setup 11.1 Atmos/DTS X  Marantz, denon,Klipsch Quadral,Popcorn,  ,Oehlbach , optoma
Slaapkamer Setup  Denon , Teufel 5.1.2,quadral ,Mitsubishi beamer

BuSpu

Fraai, is dit nu een lichte kleur grijs?

R

Jups, betongrijs genoemd. Tegen een witte(spierwit) naast zwarte/graphite speakers :)

Perfectionist

Quote from: R on February  4, 2016, 08:21:22
Inmiddels de kleurtest doorstaan, de nieuwe kleur is go. Na een uurtje of 2 schuren met de nieuwe festool, gisteren de eerste aflak aangebracht. Begint ergens op te lijken!



Erg strak geverfd zeg!
Een beter forum begint bij jezelf.

Jean Sibelius

Ziet er inderdaad al netjes uit! Gr. Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R

Thanks, zitten ook wel 2-3 lagen grondverf onder en 2 x plamuur. Daarna 180-240 korrel opschuren.

R

Mijlpaal👍🏻😎

De verf zit erop, dat ziet er goed uit. Nu een paar dagen goed drogen en weet dit weekend al ophangen.




Magura

Lekker strak in de lak!  :thumbs-up: Dat gaat vast een mooi eindresultaat geven.   8)
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

R

Thanks, ben zeer benieuwd hoe het zal staan. Daarna snel op zoek naar een nieuwe 55" voor erboven.

gilles0181

Ruben,

Heb jij al eens een basiscursus strak in de lak krijgen van 'x' materiaal gegeven? Ik lees bijvoorbeeld dat jij 2-3 lagen grondverf hebt gebruikt en daarbij de nodige ervaring; maar wat is voor een beginnend meubelbouwer (bbq meubel en wat aquaria meubels zelf gebouwd maar daar blijft het bij) een goed werkplan? Moet je bijvoorbeeld tussen de (grondverf) lagen door schuren of juist niet, en wanneer plamuur je wel en wanneer niet; welke verf/plamuur gebruik je om het beste resultaat te krijgen? Alle tips die je hebt zouden leuk zijn om een keer te bundelen.

Mvg
Gilles
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

R

Mooi compliment, wil wel eens wat opschrijven hoor. Korte variant: veel oefenen. :)

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

R

Quote from: gilles0181 on February 11, 2016, 14:08:07
Ruben,

Heb jij al eens een basiscursus strak in de lak krijgen van 'x' materiaal gegeven? Ik lees bijvoorbeeld dat jij 2-3 lagen grondverf hebt gebruikt en daarbij de nodige ervaring; maar wat is voor een beginnend meubelbouwer (bbq meubel en wat aquaria meubels zelf gebouwd maar daar blijft het bij) een goed werkplan? Moet je bijvoorbeeld tussen de (grondverf) lagen door schuren of juist niet, en wanneer plamuur je wel en wanneer niet; welke verf/plamuur gebruik je om het beste resultaat te krijgen? Alle tips die je hebt zouden leuk zijn om een keer te bundelen.

Mvg
Gilles

Iets langer antwoord: (ben overigens ook een hobby-klusser)

Werkwijze:
- Vooraf veel teken en denkwerk. Ook over hoe je iets maakt, welke verbindingen en hoe je het wilt afwerken
- Werk langzaam en geduldig, neem de tijd en werk in (dunne) lagen. Liever een keer war langer/verder schuren voor een glad resultaat
- Schilder in een ruimte waar niet geleefd wordt. Schuren/schilderen idealal niet in dezelfde ruimte, maar zorg er in ieder geval voor stof kan settelen.
- koop goed gereedschap/materiaal en laat je adviseren over schuren, type verf, type rollers.

Voor dit meubel:
- MDF als basis, 18 mm, verlijmd met D2 houtlijm en geschroefd met 4*40. Zitten ca 120-130 schroeven in voor stevigheid
- Zorg voor verzonken schroefgaten zodat plamuur grip heeft
- schuren, schuren en schuren. Machinaal. Kijk goed naar de verflagen.
- volgorde ruw mdf, schuur korrel 120, plamuur, schuren 150, grondverf, schuren 150, plamuur, schuren 150' grondverf 2e laag, schuren 180, plamuur laatste restjes, waar nodig extra plamuur (vooral nu op kopse mdf kanten/kan ook met houtlijm), schuren met 180', schuren met 240, aflak eerste laag, schuren 240, 2e laag aflak.
- qua verf: koop goede verf, werk in kleine batches buiten de pot, roer verf goed, verdun waar nodig. Zorg dat de verf vloeit. Zorg tussen lakbeurten voor minimaal 24 droogtijd.

Aanvullingen welkom!