De set van Rob46

Started by Rob46, February 19, 2015, 16:24:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Rob46

Er heerst hier in huize Rob46 een rustig audiofiel klimaat. Het lijkt er op dat de rust is wedergekeerd na een aantal tumultueuze jaren. En voor hoe lang?
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

Update betreffende mijn set. De Accuphase E470 heeft plaatsgemaakt voor de Accuphase E600. En? Tja.......... :inlove: ;D :pompom:
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Carrol

#77
Hey Rob ,op welke speakers draai je nou??
Ik meen gelezen te hebben Sonus faber??
Of toch nog de Elac!!
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Rob46

Inmiddels hebben de relatief forse vloerstaanders plaatsgemaakt voor en set Monitor Audio PL100ii. Monitoren op originele stands. Dat was al een match met de E470, maar met de E600👍

Daarnaast zit de DAC40 nu uiteraard in de E600 geschoven. Een zeer, zeer goed huwelijk 😉
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Gefeli met deze droom versterker Rob, ik ben benieuwd naar jouw ervaringen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Carrol

Mis je niet het laag van de Elac,of heb je een sub voor de aanvulling,of ben je gewoon tevreden met wat je nu hebt!!??
Geweldige versterker heb jij!!
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Rob46

Misschien verwacht je dit antwoord niet, maar een sub zou zelfs te veel van het goede betekenen voor de huidige configuratie. Het is onvoorstelbaar hoe laag deze MA's kunnen........
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Carrol

Toppie Rob,ga zo door.
Mooi dat je zo tevreden bent!! :bigsmile:
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Carrol

Hey Rob ,heb het al een keer eerder gevraagd,kun je je set ook ff visueel showen??
:clapping:
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Rob46

#84
De opstelling...
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

#85
De Aurender en diens APP....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

Ik (wij) zijn nog op zoek naar een ander audiomeubel. Een meubel waar de componenten in geplaatst kunnen worden. Echter zijn er wel eisen. Zo moet de E600 geheel vrij met voldoende ventilatie opgesteld kunnen staan. Gezien de afmetingen van dit bakbeest, valt het niet mee om een geschikt meubel te vinden. Op maat laten maken denk ik...
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

patsijb

ik heb mijn E600 gewoon in een rek onderin staan
creaktiv..gaat prima..10cm ruimte erboven..
Je kan bij dit merk de buizen op lengte laten maken die je wilt..

Carrol

O ziet er geweldig uit man!!
Mijn complimenten,echt een plaatje!!
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Rob46

#89
Dank jullie wel! Erg blij mee en trots op dat ik dit 'audio niveau' heb behaald. De eerste indrukken van de E600 t.o.v. de E470 heb ik inmiddels achter de rug. In het kort de gehoorde verschillen: detaillering opvallend beter, dit in combinatie met de plaatsing van de instrumenten. Staging; aanzienlijk breder en dieper beeld. De speakers verdwijnen, zeer opvallend van deze Class A versterker! Bij de E470 waren de instrumenten en vocals al lekker los van de speakers, dit is nu nog meer het geval. Het algemene beeld is dat het een muzikaler geheel is, compleet en de gave om veel informatie weer te kunnen geven. De MA's reageren ook positief op deze versterker. Overigens is dat andere bezitters van deze PL100ii ook opgevallen, geef ze een goede versterking en deze 'kleintjes' kunnen tot ongekende hoogten komen. Als doorgeefluiken fungeren: Audioquest Diamond USB (Aurender versus DAC40 Accuphase), Audioquest Vodka Ethernet (Router versus Aurender), Belden stroomkabels, Monitor Audio HTS2600 Power en Atlas Hyper 3.5 luidsprekerbekabeling. Verder haal ik muziek van Tidal (HiFi) en staat er veel leuks op de interne schijf van de Aurender.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

patsijb

gefeliciteerd iig met je E600..Accuphase is ook spul van een heel ander niveau


W.Otter

#91
Ik heb nog een super strak maatwerk meubel te koop staan.. genoeg ventilatie en ruimte voor randapparatuur..



B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rob46

Wat zijn de afmetingen van dit meubel? Staat dit meubel op de grond, of is deze aan de wand bevestigd?
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

W.Otter

Meubel hangt maar is ook eenvoudig op pootjes te plaatsen afmetingen zal ik je even een linkje sturen

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

#96
Sint ook hier (of de Kerstman?) langs geweest. De Sint kon niets afgeven, moet nog uit Japan komen in plaats van Spanje..........Piet neemt dan de DAC 40 mee terug naar Spanje.

Want......de Accuphase DAC-50 is de opvolger van de DAC-40 en deze heb ik in pre order staan. Het nieuwe Accuphase DAC-50 board heeft nu ook ondersteuning voor DSD (via USB).
Naast een USB ingang beschikt de over een Coaxiale ingang (max. 24/192kHz) en een optische ingang (max. 24/96kHz). Wat specs:

USB
– Format: USB 2.0 Hi-Speed (480 Mbps) compliant
– Sampling frequencies: 2.8224 MHz, 5.6448 MHz, 11.2896 MHz
(1-bit 2-channel DSD) (11.2896 MHz: ASIO only)
32 kHz – 384 kHz
(16 – 32-bit 2-channel PCM respectively)

OPTICAL
– Format: JEITA CP-1212 compliant
– Sampling frequencies: 32 kHz – 96 kHz (16 – 24-bit 2-channel PCM respectively)

COAXIAL
– Format: IEC 60958 AES-3 compliant
– Sampling frequencies: 32 kHz – 192 kHz (16 – 24-bit 2-channel PCM respectively)

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

#97
Wij hebben, net als vele anderen, nog een behoorlijke hoeveelheid cd's en sacd's. Bewust hebben wij deze nooit verkocht omdat wij het leuk vinden om soms een avondje naar cd's te luisteren. Bovendien klinkt muziek van een cd nog steeds heel erg goed! Accuphase is het merk wat mij ernstig in zijn greep houdt en daarom op zoek gegaan naar een cd speler van dit merk. Je moet al snel vele €€ neerleggen voor een jonge speler en gezien wij een cd speler niet als 'vaste' bron inzetten mag het een oudere zijn. Zo kwam ik een DP60 tegen. Maar liefst 14 kilo schoon aan de haak en in een onberispelijke staat. De eerste indrukken waren  :pompom: als een feestje. Wat een kwaliteit, zeker voor een vintage speler! Ik heb de DP60 nu even in Elst staan. Daar wordt hij volledig nagekeken en schoongemaakt. Een plaatje :pompom:, om te zien en te horen :)
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Quote from: Rob46 on December 10, 2017, 10:27:37
Wij hebben, net als vele anderen, nog een behoorlijke hoeveelheid cd's en sacd's. Bewust hebben wij deze nooit verkocht omdat wij het leuk vinden om soms een avondje naar cd's te luisteren. Bovendien klinkt muziek van een cd nog steeds heel erg goed! Accuphase is het merk wat mij ernstig in zijn greep houdt en daarom op zoek gegaan naar een cd speler van dit merk. Je moet al snel vele €€ neerleggen voor een jonge speler en gezien wij een cd speler niet als 'vaste' bron inzetten mag het een oudere zijn. Zo kwam ik een DP60 tegen. Maar liefst 14 kilo schoon aan de haak en in een onberispelijke staat. De eerste indrukken waren  :pompom: als een feestje. Wat een kwaliteit, zeker voor een vintage speler! Ik heb de DP60 nu even in Elst staan. Daar wordt hij volledig nagekeken en schoongemaakt. Een plaatje :pompom:, om te zien en te horen :)

Mooie speler ook, volgens mij exact het zelfde loopwerk als mijn Sony CDP-X707ES.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch