nieuwe reciever de Pioneer VSX-924 of de Denon avr-x1100w

Started by wolfkampf, December 5, 2014, 17:31:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wolfkampf

heyy guys,

ik ben nu in het bezit van een receiver (samsung avr 720) daar kan ik mijn beeld niet doorheen sturen dus de hdmi gaat rechtstreeks vanaf mediaspeler richting pj en geluid gaat optisch naar de receiver dus met andere woorden ik kan geen hd geluidsbestanden afspelen..

op dit moment ben ik nog niet in bezit van een 4k pj maar voor in de toekomst is dit natuurlijk al wel mooi meegenomen.
ik zit in dubio tussen deze 2 receivers: Pioneer VSX-924 of de Denon avr-x1100w
ik gebruik het puur en alleen voor films en games op mijn zolder.

wat ik zie is dat de Pioneer het materiaal upscaled naar 1080 of 4K mits dat nodig is.
Bij de Denon zie ik alleen dat deze het materiaal wel aankan/passtrough en er volgens mij verder niks mee doet  :butbut:

kan iemand mij advies geven uiteraard ook qua sound  :pompom:
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

efsix

ik zit eigenlijk met dezelfde vraag.
De Pioneer VSX924 zit momenteel erg gunstig in nieuwprijs. (Rotterdam 398 euro) en heeft meestal positieve reviews. Op het forum hier hoor ik echter weinig van.
De tweedehands markt hier op HTforum hou ik natuurlijk ook in de gaten. Een 6006 6007 heb je voor iets minder dan de 924, maar of deze echt beter zijn?
De Denon 1100 is evt ook nog een mogelijkheid.

Wie kan ons raden?

Mvg Marc

wolfkampf

Ik zie hem helaas niet meer voor 389 in Rotterdam  :embarassed:
Maar ik ga denk ik voor de Pioneer nu nog ff uitzoeken waar die het voordeligst is. Forumsponsers met een aanbieding?  ;)
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

mikekiwi

Quote from: wolfkampf on December 14, 2014, 12:37:55
Ik zie hem helaas niet meer voor 389 in Rotterdam  :embarassed:
Maar ik ga denk ik voor de Pioneer nu nog ff uitzoeken waar die het voordeligst is. Forumsponsers met een aanbieding?  ;)
Ik weet dat er forumsponsors zijn die de de Denon ook voor <400 euro verkopen...qua geluid ben ik zeker tevree met mijn Denon AVRX1100W, heb geen ervaring met de Pioneer

wolfkampf

Quote from: mikekiwi on December 14, 2014, 13:42:47
Ik weet dat er forumsponsors zijn die de de Denon ook voor <400 euro verkopen...qua geluid ben ik zeker tevree met mijn Denon AVRX1100W, heb geen ervaring met de Pioneer
Ik geloof zeer zeker dat denon super klinkt  ;D
ik heb alleen bij de Pioneer een paar plus punten zoals dat alle hdmi kanalen 2.0 zijn (voor in de toekomst  ::) ) dat er 2 extra aansluitingen opzitten voor een andere ruimte of front high luidsprekers. Upscale mogelijkheden voor 4k of 1080p, volgens mij kan de Denon dit niet.ik weet niet of ik dit alles ooit ga gebruiken maar de mogelijkheid is er en dat voor ongeveer hetzelfde geld.
nu dus alleen ff opzoek naar een goede aanbieding. De prijzen verschillen echt enorm als je op Google zoekt. Van 389-599  :dozingoff:
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

wolfkampf

Volgende week komt de Pioneer binnen.  :headbanging:
Ik ben benieuwd, ik heb de app al gedownload  ;D
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

efsix

Laat graag wat van je horen!
Wat voor speakers heb je?
Een goede center is heel belangrijk.

wolfkampf

Ga ik zeker doen.
Kijk maar eens op mijn topic (zie link onderin mijn tekst)
Ps download de app icontrolav5 maar eens.
Dam zie je wat voor handige dingen je kunt uitvoeren met de Pioneer
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

wolfkampf

Nou de Pioneer staat  :clapping: in één woord geweldig!
De sound is super. Eindelijk kan ik nu ook genieten van de hd bestanden zoals dts hd master en dolby true hd.
De app is gewoon wonderbaarlijk wat je daar allemaal mee kunt.
De automatische instellingen zijn ook zeer makkelijk uit te voeren,
Met de microfoon pakt hij dingen aan zoals afstand  speakers, staande golven, speakers large /small, subwoofer frequentie, en nog meer van dit soort details wat ook zeer makkelijk terug te vinden is.
Deze kun je opslaan en het bijvoorbeeld ook handmatig instellen naar je eigen beleving.
Het vreemde wat ik vind is dat mijn rear speakers en mijn front speakers als large aangezien worden,terwijl mijn rear speakers redelijk kleine boekenplank speakers zijn. Deze week ga ik dit is handmatig instellen op small en luisteren wat dat doet met de sound
. Ik ben een newbie in het audio gebeuren dus ik weet nog niet wat ik exact moet wijzigen/instellen voor het beste resultaat.
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

snicky

Quote from: wolfkampf on December 25, 2014, 00:41:04
Nou de Pioneer staat  :clapping: in één woord geweldig!
De sound is super. Eindelijk kan ik nu ook genieten van de hd bestanden zoals dts hd master en dolby true hd.
De app is gewoon wonderbaarlijk wat je daar allemaal mee kunt.
De automatische instellingen zijn ook zeer makkelijk uit te voeren,
Met de microfoon pakt hij dingen aan zoals afstand  speakers, staande golven, speakers large /small, subwoofer frequentie, en nog meer van dit soort details wat ook zeer makkelijk terug te vinden is.
Deze kun je opslaan en het bijvoorbeeld ook handmatig instellen naar je eigen beleving.
Het vreemde wat ik vind is dat mijn rear speakers en mijn front speakers als large aangezien worden,terwijl mijn rear speakers redelijk kleine boekenplank speakers zijn. Deze week ga ik dit is handmatig instellen op small en luisteren wat dat doet met de sound
. Ik ben een newbie in het audio gebeuren dus ik weet nog niet wat ik exact moet wijzigen/instellen voor het beste resultaat.

Je zou een nieuwe auto calibratie kunnen uitvoeren op een andere memory en dan bij THX kiezen voor YES. Dan worden alle speakers naar small gekalibreerd.

Heb ook een pioneer, opzich tevreden maar wat ik eigelijk wel zou willen zien is dat ik per speaker de crossover kan instellen.

Nu is het nog volgens mij nog zo dat je de x-over instelt en dat het meteen voor alle speakers geld..
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM