alternatieven voor squeezebox touch

Started by koosnaampje-audiofiel, November 20, 2014, 15:34:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

koosnaampje-audiofiel

Ik wil graag een kwalitatief goede audio afspelen vd externe hardeschijf die ik met de telefoon kan bedienen.direct aangesloten op de versterker. Welke goede opties zijn er rond de 200 euro?
Klipsch, Denon.

zegel

Ik had nog  5 squeezebox apparaten, helaas net eentje kapot - dus ik ben me helaas ook aan het orienteren.  Vanaf papier, ik heb het dus niet gezien of gehoord, lijkt de Argon Stream 2 van Hifiklubben wel te voldoen aan jouw en mijn vraag (149 euro).  Iemand ervaring mee?
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

koosnaampje-audiofiel

Klopt maar ik zie geen usb aansluiting zodat ik direct vd hd kan spelen.
Klipsch, Denon.

Gitaarwerk__

Is dit misschien wat voor je dan? http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=146913.0 weet niet hoeveel je zin hebt om te tweaken, maar is best prima in kwaliteit (zeker met de prijs ervoor ;-) )
Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016

martin778

Nog een squeezebox nemen? Je kunt tegenwoordig een Duet voor +-€50-60 vinden en in de marktsectie staat een MF V-Dac II voor €150.

koosnaampje-audiofiel

misschien mini pc met audiofiele kwaliteiten?

iemand een idee?
Klipsch, Denon.

Xander32

Heeft ook mijn interesse, maar moet mij daar nog in gaan verdiepen. Geen NAS nodig, echter wel minimaal één extra kastje; een (usb) dac.

Quote from: koosnaampje-audiofiel on November 21, 2014, 18:28:17
misschien mini pc met audiofiele kwaliteiten?

iemand een idee?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

br@m

#7
Ik heb een HP thin client, met Daphile. Speelt alles bitperfect af over USB. Je kan ook via de ingebouwde geluidskaart spelen (analoog uit) maar ik heb een voorversterker met ingebouwde USB DAC, dus dat heeft voor mij de voorkeur.

Werkt obv LMS en Squeezelite dus is zeg maar een plug in replacement voor de squeezebox. Ik gebruik iPeng als AB op iPad en iPhone.

Kostte mij 50 euro voor de hardware en natuurlijk de kosten van iPeng.

Www.daphile.com.

Als je meer wilt weten hoor ik het wel.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Nosferatu

Quote from: koosnaampje-audiofiel on November 21, 2014, 18:28:17
misschien mini pc met audiofiele kwaliteiten?

iemand een idee?
MAC Mini ? Heeft optische digitale uitgang en USB, bediening via smartphone of tablet (iOS en Android aps in overvloed) en klinkt prima.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

martin778


Nosferatu

Quote from: martin778 on November 22, 2014, 13:22:25
Voor rond de €200?  :crazy:
Oeps ! Niet gezien !  ;D Sorry. 2e handsje misschien ? Core2Duo variant zal niet zo kostbaar zijn. (gebruik ik zelf ook, ben er zeer tevreden over)
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Gitaarwerk__

apple heeft ook maximaal 96KHz output via optical. Op sich genoeg, als je dat zelf vind ;-)

Je kunt ook gewoon een RPi kopen,... kost je inclusief voeding ongeveer 40 euro  :P
Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016

Xander32

Kijk aan, dat is concrete, bruikbare info  :thumbs-up:.

Eigenlijk een kinderlijk eenvoudige set-up. Een mini/micro pc (thinclient) met voldoende opslag capaciteit (bij mij zou die ook direct i.p.v. een NAS worden ingezet), LMS erop, een fatsoenlijke usb-kabel, een DAC naar eigen voorkeur en klaar (IPad incl. IPeng bezit ik reeds).


Quote from: br@m on November 22, 2014, 13:03:32
Ik heb een HP thin client, met Daphile. Speelt alles bitperfect af over USB. Je kan ook via de ingebouwde geluidskaart spelen (analoog uit) maar ik heb een voorversterker met ingebouwde USB DAC, dus dat heeft voor mij de voorkeur.

Werkt obv LMS en Squeezelite dus is zeg maar een plug in replacement voor de squeezebox. Ik gebruik iPeng als AB op iPad en iPhone.

Kostte mij 50 euro voor de hardware en natuurlijk de kosten van iPeng.

Www.daphile.com.

Als je meer wilt weten hoor ik het wel.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Gitaarwerk__

Kijk wel goed of je dan het volgende hebt met een externe hdd.

- Gaat de DAC over dezelfde usb bus?
- Wordt je HDD gevoed vanuit de usb bus? (Dit ga je horen namelijk)
- Is je hdd mechanisch?

In geval van een thin client kan alle bovenstaande waar zijn, zou ik even goed naar je DAC's power kijken ;-) Hier zou je dan liever een externe psu voor hebben.
Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016

Xander32

Ik wil geen externe HDD maar een interne. Bij voorkeur een SSD variant. Maar dan kom je al snel uit op een mini pc (de behuizing van een micro-variant zal te krap zijn).


Quote from: Gitaarwerk__ on November 22, 2014, 15:26:09
Kijk wel goed of je dan het volgende hebt met een externe hdd.

- Gaat de DAC over dezelfde usb bus?
- Wordt je HDD gevoed vanuit de usb bus? (Dit ga je horen namelijk)
- Is je hdd mechanisch?

In geval van een thin client kan alle bovenstaande waar zijn, zou ik even goed naar je DAC's power kijken ;-) Hier zou je dan liever een externe psu voor hebben.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Gitaarwerk__

SSD is helaas altijd wel snel vol met flacs, mocht je die gaan gebruiken :) Eigenlijk is mechanische schijven hiervoor heel fijn. Minipcs zijn erg leuk. Enige nadeel is vaak met nieuwe thin clients, of mini pcs dat je er net zo goed een normale pc kan kopen voor die velen malen zuiniger en multifunctioneler is. Voor minder dan 200 euro kun je een geweldige speler bouwen.

Daarom vind ik zelf juist de RPi zo leuk, omdat je voor een laag bedrag veel hebt. Om beter te gaan zit je toch gelijk weer aan pc-achtig iets vast.

Solidrun Cubox zijn ook erg leuk. Hebben esata aansluitingen met IR erin gebouwd. Dat is misschien ook wat. Footprint is klein, dus je schijf moet wel ergens anders plaatsnemen ;-) (maar daar was je niet op zoek naar)
Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016

Xander32

Een micro- of minipc is enkel en alleen omdat deze ook bij de geluidsinstallatie komt te staan;
een minipc kan ik zelfs nog in het meubel kwijt en een fraaie thinclient zoals die van bijv. Asus (EEE Box) kan/mag ook gerust in het zicht op het dressoir.

Betreft een SSD; op een 1T schijf kan ik heel wat albums in flac opslaan. Echter, een SSD is geen must - mijn aanname was dat deze beter zou zijn, maar jij geeft aan dat voor mijn gebruik het tegendeel waar is (?). Ik ben zelf een leek in deze , ben hierin echt afhankelijk van anderen ;).


Quote from: Gitaarwerk__ on November 22, 2014, 16:09:28
SSD is helaas altijd wel snel vol met flacs, mocht je die gaan gebruiken :) Eigenlijk is mechanische schijven hiervoor heel fijn. Minipcs zijn erg leuk. Enige nadeel is vaak met nieuwe thin clients, of mini pcs dat je er net zo goed een normale pc kan kopen voor die velen malen zuiniger en multifunctioneler is. Voor minder dan 200 euro kun je een geweldige speler bouwen.

Daarom vind ik zelf juist de RPi zo leuk, omdat je voor een laag bedrag veel hebt. Om beter te gaan zit je toch gelijk weer aan pc-achtig iets vast.

Solidrun Cubox zijn ook erg leuk. Hebben esata aansluitingen met IR erin gebouwd. Dat is misschien ook wat. Footprint is klein, dus je schijf moet wel ergens anders plaatsnemen ;-) (maar daar was je niet op zoek naar)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Isflicka

Quote from: Xander32 on November 22, 2014, 16:17:13
Echter, een SSD is geen must - mijn aanname was dat deze beter zou zijn, maar jij geeft aan dat voor mijn gebruik het tegendeel waar is (?).

Lekker een SSD gebruiken. Voor audio een beter alternatief.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Gitaarwerk__

Ligt eraan hoe Je het koppelt. Direct aan usb / sata kan mechanische schijven storingen geven. Bij laptops en met hoofdtelefoons hoor je dat vaak direct. Ssd is leuk, maar kost heel veel. Want buiten storingen win je er weinig mee. Ok. Misschien nog wat energie als het altijd aan staat.

Ik weet niet wt een TB ssd kost, maarisschien kun je evter een goedkope nas met twee schijven van 2TB mirorren voor reduntatie. Ook een idee. Een nas heb je al voor 90 euro met twee schijfruimte.

Wat heeft je voorkeur :-)
Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016

Xander32

Voor mij is het verminderen van storingen een zeer legitieme reden om dan wat meer te betalen voor een SSD.


Quote from: Gitaarwerk__ on November 25, 2014, 21:15:38
Ligt eraan hoe Je het koppelt. Direct aan usb / sata kan mechanische schijven storingen geven. Bij laptops en met hoofdtelefoons hoor je dat vaak direct. Ssd is leuk, maar kost heel veel. Want buiten storingen win je er weinig mee. Ok. Misschien nog wat energie als het altijd aan staat.

Ik weet niet wt een TB ssd kost, maarisschien kun je evter een goedkope nas met twee schijven van 2TB mirorren voor reduntatie. Ook een idee. Een nas heb je al voor 90 euro met twee schijfruimte.

Wat heeft je voorkeur :-)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

koosnaampje-audiofiel

Ik ben tegen een pioneer n30 gelopen. 5 december krijg ik hem vd sint.
Klipsch, Denon.

Xander32

Heeft geen van beide schade opgelopen?

Quote from: koosnaampje-audiofiel on November 25, 2014, 21:31:21
Ik ben tegen een pioneer n30 gelopen. 5 december krijg ik hem vd sint.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

koosnaampje-audiofiel

#22
Quote from: Xander32 on November 25, 2014, 21:33:14
Heeft geen van beide schade opgelopen?
haha ja inderdaad, ik bedoelde eigenlijk dat het de pioneer is geworden. Gezien het gebruikers gemak en de goede reviews ben ik benieuwd hoe deze gaat presteren met de cambridge audio 840a en de ushers.
Klipsch, Denon.

Xander32

Deel je jouw bevindingen hier nog even? Ben benieuwd :thumbs-up:.


Quote from: koosnaampje-audiofiel on November 25, 2014, 22:01:28
haha ja inderdaad, ik bedoelde eigenlijk dat het de pioneer is geworden. Gezien het gebruikers gemak en de goede reviews ben ik benieuwd hoe deze gaat presteren met de cambridge audio 840a en de ushers.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

koosnaampje-audiofiel

Quote from: Xander32 on November 25, 2014, 22:05:06
Deel je jouw bevindingen hier nog even? Ben benieuwd :thumbs-up:.
ja ga ik zeker doen  :colgate:
Klipsch, Denon.