Mrspeakers

Started by KayaRahnee, November 14, 2014, 13:30:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KayaRahnee

Op termijn wil ik graag een hoofdtelefoon kopen, winkels afschuimen zit er door omstandigheden niet echt in, zal wel eens kunnen gaan luisteren maar wil eerst een selectie doorvoeren.
Wat ik verlang is een hoofdtelefoon die makkelijk zit, geen zwaar drukkend ding dus en een niet vermoeiende klank....zou een  Mrspeakers (mad dog) hieraan voldoen ....... iemand die deze heeft of wel eens op z'n hoofd heeft gezet voor een luistersessie?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Exxar

#1
De Mrspeakers hoofdtelefoons ken ik niet, maar er bestaan ondertussen enorm veel goede hoofdtelefoons in alle prijsklasses.
Heb je een budget voor ogen?

paaj

Ik heb de Mad Dog gehoord en dat is een hele fijne hoofdtelefoon. In NL is ook een importeur te vinden waar je misschien voor een luistersessie terecht kunt. Het geluid is vooral heerlijk in balans en ongeforceerd gedetailleerd.. Ik heb op basis van de ervaring de basisversie van Fostex in huis gehaald, minder verfijnd maar ook al erg mooi voor erbij.

Hij is wel redelijk warm en zwaar (zeker in vergelijk met mn Stax), maar wel comfortabel.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Jumping Jack

Met de aanschaf van een shure srh1840 heb ik nog een werkeloze srh840 liggen. Als je dat wil, kun je die wel een tijdje testen. Dan stuur ik hem wel op (brengen zal wat ver zijn vanuit oost-vlaanderen).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

KayaRahnee

Quote from: Exxar on November 14, 2014, 13:35:00
De Mrspeakers hoofdtelefoons ken ik niet, maar er bestaan ondertussen enorm veel goede hoofdtelefoons in alle prijsklasses.
Heb je een budget voor ogen?

Had zoiets van 250-300 in gedachte ...... maar indien ik daarvoor "mijn goesting" niet vind dan maar dieper in de buidel tasten zeker.
Ben niet vies van tweedehands maar dan moeten de oorkussentjes wel vervangbaar zijn.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Hans47


H&C Hifi

Beyer Dynamic en Audiotechnica niet vergeten  :)

is zoveel moois te koop.

KayaRahnee

#7
Quote from: Jumping Jack on November 14, 2014, 14:12:10
Met de aanschaf van een shure srh1840 heb ik nog een werkeloze srh840 liggen. Als je dat wil, kun je die wel een tijdje testen. Dan stuur ik hem wel op (brengen zal wat ver zijn vanuit oost-vlaanderen).

Lijkt me wel iets maar net als de Mrspeakers nogal zwaar naar ik lees en krullende kabel vind ik ook minder handig.
Het is me ook niet duidelijk of de kussentjes te vervangen zijn.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Exxar

De Bowers en Wilkins hoofdtelefoons zijn ook zeker het proberen waard. Ik geniet zelf al een tijdje van de P5.

Jumping Jack

Quote from: KayaRahnee on November 16, 2014, 00:11:43
Lijkt me wel iets maar net als de Mrspeakers nogal zwaar naar ik lees en krullende kabel vind ik ook minder handig.
Het is me ook niet duidelijk of de kussentjes te vervangen zijn.

Ik heb er ook een rechte kabel bij gekocht, en er zit een tweede paar oorkussentjes bij.  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

KayaRahnee

Quote from: Exxar on November 16, 2014, 09:11:58
De Bowers en Wilkins hoofdtelefoons zijn ook zeker het proberen waard. Ik geniet zelf al een tijdje van de P5.

Zeker een kanshebber als ik het allemaal zo lees, zou dus zeker in aanmerking kunnen komen.
Kan deze misschien hier in de buurt beluisteren/beoordelen ...... heb al mailtje verzonden.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Na de + en - punten tegenover elkaar gezet te hebben werd mijn interesse voor een B&W P5 hoofdtelefoon alsmaar groter.

Gevolg: Gekke wending in dit verhaal. 
Voor de nieuwsgierigheid eens geïnformeerd naar een tweedehands Bowers&Wilkins P5 en vanwege aanlokkelijke prijs snelle totaal onverwachte beslissing genomen ..... P5 komt mijn richting uit..... hopelijk geen verkeerde keus.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

gerzom

Ik heb sinds een paar maanden de MrSpeakers Alpha Dogs, waanzinnig leuke hoofdtelefoon, ik ben er zeer blij. Zo blij zelfs dat mijn Audeze LCD 2.2 de laatste tijd werkeloos in de kast blijft liggen.
Prima draagcomfort, ook tijdens langere luistersessies.

Hoop dat de P5 gaat bevallen, zo niet, kijk dan zeker weer naar MrSpeakers!!

:music:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


KayaRahnee


Mijn PrimaLuna DiaLogue Two heeft geen hoofdtelefoonaanslu iting, dus zal er een hoofdtelefooon versterker moeten komen (enfin dat denk ik toch).
Hoe sluit ik deze aan is m'n eerste vraag.

Nu kan ik me voorstellen dat ik best rekening hou met de specs van de hoofdtelefoon om een geschikte versterker uit te zoeken, belangrijkste specs:
Frequentiebereik   10,0 - 20.000,0 Hz    
Gevoeligheid  115 dB    
Impedantie   26 ohm

Waarop moet ik kijken bij aankoop van HTversterker?
Iemand tips voor bepaalde HTversterkers voor de B&W P5?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Interficior

Quote from: KayaRahnee on November 17, 2014, 22:57:10
Mijn PrimaLuna DiaLogue Two heeft geen hoofdtelefoonaanslu iting, dus zal er een hoofdtelefooon versterker moeten komen (enfin dat denk ik toch).
Hoe sluit ik deze aan is m'n eerste vraag.

Nu kan ik me voorstellen dat ik best rekening hou met de specs van de hoofdtelefoon om een geschikte versterker uit te zoeken, belangrijkste specs:
Frequentiebereik   10,0 - 20.000,0 Hz    
Gevoeligheid  115 dB    
Impedantie   26 ohm

Waarop moet ik kijken bij aankoop van HTversterker?
Iemand tips voor bepaalde HTversterkers voor de B&W P5?

Je mist nog een belangrijke spec: Amplifier power output (lees: max power input): 50 mW. Met zijn 26 ohms impedantie betekent dit grofweg een maximale (rms) spanning van 1.14 V. De gevoeligheid van 115 dB/V haalt hij dus net nominaal, daarna vliegt hij snel over zijn nek. Maar 115 dB is ook niet al te zacht natuurlijk. Het ding is natuurlijk ook gemaakt voor draagbaar gebruik, dus lage spanningen.

Als je het laag lekker strak wil houden, zorg voor een uitgangsimpedantie van < 3 ohm.

Nu wil je nog een lekker regelbereik hebben. We moeten dus zorgen dat de versterker een maximaal bereik heeft van 2 V(rms) ofzo om niet teveel hem over de schroef te laten lopen (de headphone). Nu hangt dit samen met wat je aanstuurt. En dit laatste is bij jou een kleine zoektocht; je primaluna heeft namelijk niet alleen geen headphone out, maar óók geen pre-out. Dus of je moet direct uit je main terminals prikken (en dan ga je dus in plaats van 8 ohm/4 ohm naar 10 kOhm, en ik heb geen idee hoe dit soort buizenbakken daarop reageren), of je hangt hem bijvoorbeeld aan je cd-speler. Hier komt standaard 2V uit, dus zoek een hoofdtelefoonversterker die bijvoorbeeld 1x kan versterken (dus qua spanning helemaal niets ;) ) dan kun je genoeg terugdraaien voor een fijn luisterniveau.

Zelf ben ik erg gecharmeerd van de O2 versterker. Als je hem bij bepaalde zwitserse tentjes haalt kun je er zelf de gain (versterking) laten maken, bijvoorbeeld 1x en 3x als je hem aan een cd-speler zet, of iets anders als je er iets aan wil hangen waar minder spanning uit komt.

Voor de rest kan dit ook nog handig zijn: http://www.audiobot9000.com/
Take it or lease it

KayaRahnee

Quote from: Interficior on November 17, 2014, 23:57:22
Je mist nog een belangrijke spec: Amplifier power output (lees: max power input): 50 mW. Met zijn 26 ohms impedantie betekent dit grofweg een maximale (rms) spanning van 1.14 V. De gevoeligheid van 115 dB/V haalt hij dus net nominaal, daarna vliegt hij snel over zijn nek. Maar 115 dB is ook niet al te zacht natuurlijk. Het ding is natuurlijk ook gemaakt voor draagbaar gebruik, dus lage spanningen.
Als je het laag lekker strak wil houden, zorg voor een uitgangsimpedantie van < 3 ohm.
Nu wil je nog een lekker regelbereik hebben. We moeten dus zorgen dat de versterker een maximaal bereik heeft van 2 V(rms) ofzo om niet teveel hem over de schroef te laten lopen (de headphone). Nu hangt dit samen met wat je aanstuurt. En dit laatste is bij jou een kleine zoektocht; je primaluna heeft namelijk niet alleen geen headphone out, maar óók geen pre-out. Dus of je moet direct uit je main terminals prikken (en dan ga je dus in plaats van 8 ohm/4 ohm naar 10 kOhm, en ik heb geen idee hoe dit soort buizenbakken daarop reageren), of je hangt hem bijvoorbeeld aan je cd-speler. Hier komt standaard 2V uit, dus zoek een hoofdtelefoonversterker die bijvoorbeeld 1x kan versterken (dus qua spanning helemaal niets ;) ) dan kun je genoeg terugdraaien voor een fijn luisterniveau.
Zelf ben ik erg gecharmeerd van de O2 versterker. Als je hem bij bepaalde zwitserse tentjes haalt kun je er zelf de gain (versterking) laten maken, bijvoorbeeld 1x en 3x als je hem aan een cd-speler zet, of iets anders als je er iets aan wil hangen waar minder spanning uit komt.
Voor de rest kan dit ook nog handig zijn: http://www.audiobot9000.com/

Best uitgebreide en interessante uitleg maar wat technisch voor een niet elektronica technicus.
Wat ik ervan begrijp is dat de uitgangsimpedantie v/d versterker onder de 3 ohm moet blijven.
Bij het zoeken naar info lees ik dat er versterkers zijn waarvan je zelf de gain kan regelen, is het dat wat die O2 versterker ook heeft of word dit bij de productie zo ingesteld?
"Bepaalde Zwitserse tentjes" ...... ?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

paaj

Niet te druk om maken, zeker voor een hoofdtelefoon die is ontworpen voor onderweg.

Welke spullen heb je staan en welke bronnen wil je op je hoofdtelefoon kunnen horen? De Primaluna kan niet doorschakelen dus je zult mogelijk een hoofdtelefoonversterker met loop moeten vinden of misschien een dac/hoofdtelefoonversterker combi?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

KayaRahnee

Quote from: paaj on November 18, 2014, 20:48:27
Niet te druk om maken, zeker voor een hoofdtelefoon die is ontworpen voor onderweg.
Welke spullen heb je staan en welke bronnen wil je op je hoofdtelefoon kunnen horen? De Primaluna kan niet doorschakelen dus je zult mogelijk een hoofdtelefoonversterker met loop moeten vinden of misschien een dac/hoofdtelefoonversterker combi?

Apparaten in bezit:

PrimaLuna DiaLogue Two
CD speler (Marantz CD 6004)
Squeezebox Touch
Eastern Electric minimax DAC Plus
Zotac HTPC

Indien mogelijk wil ik een oplossing waarmee ik alle bronnen kan beluisteren zonder af te koppelen enz...

Heb al vanalles gehoord/gelezen:
Hoofdtelefoon versterker-adapter aansluiten op luidsprekeraansluitingen van de PrimaLuna.
Bron (bvb CD speler) afkoppelen van de PrimaLuna en rechtstreeks aansluiten op de ingang van de HPA.
Hoofdtelefoon versterker met Bluetooth.

Bedankt voor het meedenken.

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Interficior

Quote from: KayaRahnee on November 18, 2014, 16:37:43
Best uitgebreide en interessante uitleg maar wat technisch voor een niet elektronica technicus.
Wat ik ervan begrijp is dat de uitgangsimpedantie v/d versterker onder de 3 ohm moet blijven.
Als je van strak laag houdt is dat zeker aan te raden!
QuoteBij het zoeken naar info lees ik dat er versterkers zijn waarvan je zelf de gain kan regelen, is het dat wat die O2 versterker ook heeft of word dit bij de productie zo ingesteld?
De versterking (gain) kun je op vrijwel elke versterker regelen door middel van een volumeregelaar.
Maar dan heb je, vanwege de grote behoeftespreding (in ears met lage impedantie zijn hebben veeeeel minder spanning nodig dan een 600 ohm koptelefoon) bij een aantal versterkers een knop waarmee je de gain in een "hogere versnelling" zet (high-gain setting).  Dit kan de eindgebruiker gewoon met een knopje indrukken of je dit wil of niet.
Maar dat je bij het bestellen van de versterker aan kan geven hoeveel keer gain er "achter dat knopje" zit, komt zelden voor.
Quote"Bepaalde Zwitserse tentjes" ...... ?
Ja, ik wilde geen forumsponsors voor het hoofd stoten, want eenzelfde versterker kun je van JDS Labs kopen bij sponsor hdphns.com. Daar kun je echter niet je eigen gain instellingen aan doorgeven. Daarbij hebben die geen desktop versie met RCA stekers aan de achterkant (hoeft niet per sé verschrikkelijk te zijn, maar dan heb je als input wel een minijack).
Take it or lease it

KayaRahnee

Quote from: KayaRahnee on November 18, 2014, 16:37:43
"Bepaalde Zwitserse tentjes" ...... ?
[/quote]
Quote from: Interficior on November 19, 2014, 00:37:37
Ja, ik wilde geen forumsponsors voor het hoofd stoten

Via PM misschien?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Quote from: Interficior on November 19, 2014, 00:37:37
Als je van strak laag houdt is dat zeker aan te raden!De versterking (gain) kun je op vrijwel elke versterker regelen door middel van een volumeregelaar.
Maar dan heb je, vanwege de grote behoeftespreding (in ears met lage impedantie zijn hebben veeeeel minder spanning nodig dan een 600 ohm koptelefoon) bij een aantal versterkers een knop waarmee je de gain in een "hogere versnelling" zet (high-gain setting).  Dit kan de eindgebruiker gewoon met een knopje indrukken of je dit wil of niet.
Maar dat je bij het bestellen van de versterker aan kan geven hoeveel keer gain er "achter dat knopje" zit, komt zelden voor.Ja, ik wilde geen forumsponsors voor het hoofd stoten, want eenzelfde versterker kun je van JDS Labs kopen bij sponsor hdphns.com. Daar kun je echter niet je eigen gain instellingen aan doorgeven. Daarbij hebben die geen desktop versie met RCA stekers aan de achterkant (hoeft niet per sé verschrikkelijk te zijn, maar dan heb je als input wel een minijack).

Ik zag een Aune T1 MKII voor een leuke prijs.

Specs:
Frequency response : 20hz-20khz
Signal to noise Ratio : >=120db
Lint out : 2Vrms
Suitable headphone Impedance : 30ohm~600ohm
Headphone Amp output : (biggest is 20V) 32ohm--1000MW ,120ohm--400MW ,300ohm--150MW
Line out insider impedance : 100ohm
Headphone amp insider impedance :10ohm
USB support : 24bit/96kHz

M.b.t. regelen gain vond ik deze uitleg:
"And at the bottom, you can see four switches, which is a design highlight of this product, the machine has an adjustable gain design. When the switch 1 and 2 in the OFF state, a gain of 0dB; when switch 1 is ON and 2 is OFF, a gain of 10DB; 1 and 2 switch is ON, is the largest 16DB gain".

Zou deze kunnen?
Iemand hier die deze heeft?

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

gerzom

Heb al naar Schiit Audio gekeken voor een amp?
Ik heb daar prima ervaringen meer, zowel voor mijn Audeze, Hifi-man als mijn Alpha Dogs
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


KayaRahnee

Quote from: gerzom on November 20, 2014, 11:10:18
Heb al naar Schiit Audio gekeken voor een amp?
Ik heb daar prima ervaringen meer, zowel voor mijn Audeze, Hifi-man als mijn Alpha Dogs

Jazeker, maar zolang ik niet weet hoe ik werkelijk zal moeten/kunnen aansluiten blijft het moeilijk om te selecteren. Dus welke schiit is geschikt voor aansluiten op mijn set? (zie overige posts in dit topic)
Nog zoveel onduidelijkheid m.b.t. aansluitingen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

paaj

Loopt alles via je DAC?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

gerzom

Quote from: KayaRahnee on November 20, 2014, 21:12:17
Jazeker, maar zolang ik niet weet hoe ik werkelijk zal moeten/kunnen aansluiten blijft het moeilijk om te selecteren. Dus welke schiit is geschikt voor aansluiten op mijn set? (zie overige posts in dit topic)
Nog zoveel onduidelijkheid m.b.t. aansluitingen.
Als alles via je DAC loopt, kan je daar hoofdtelefoonversterker aanhangen.
Dat is dan de manier: bron -> DAC -> hoofdtlefoon amp
                                                    ->Stereo amp
Als je Dac 1 set uitgangen heeft kan je met een RCA splitter werken, heb ik met mijn Modi gedaan, 1x naar mijn Magni en 1x naar mijn Audioengine A2 speakers, werkt prima.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.