Welke analoge interlink?

Started by Siddartha, September 30, 2014, 19:27:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Siddartha

maak toch maar een apart topic aan. In een ander topic was ik op zoek naar een cd speler en heb nu een Philips cd950 gekocht. Nu zoek ik daar ook een mooie interlink bij, ipv de dropveter die er nu tussen zit.

Budget maximaal €50,00, liever er onder.
Ik zoek een interlink die weliswaar detail laat horen, maar waar ook voldoende nadruk op het laag te horen is. Zeker geen kabel die veel op het hoog zit, want dat is nu al voldoende aanwezig. Dus ik denk niets mer zilver er in?

Kom maar op met de adviezen!  :headbanging:  :worship:  :thumbs-up:
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Oud lid


Siddartha

Ok, thanx! Is er nog een wezenlijk verschil met de performance 2?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

br@m

B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

martin778

Linn Black, uitstekende kabels. Ook erg soepel.

Siddartha

Mooi, mooi

En monster en audioquest (evergreen)?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Jumping Jack

Ik heb hier nog een setje linn Black liggen. Ik wil het best versturen voor €50 incl verzending uit België...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Siddartha

Staat ook eentje in de Markt zag ik net

Die ru krijgen wel erg goede recensies en zijn absoluut niet duur.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

tiptop

Je hebt toch een surroundreceiver volgens je signature?!

Waarom geen digitale coaxiale kabel. Dan doet je receiver de DA conversie. Volgens mij de mooiste oplossing. Misschien eventueel een optische kabel.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Siddartha

Klopt, maar ik wil graag de DAC van mijn cd speler gebruiken ;)
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Rowdy


Mr.M

Heb ook een qued connex 2 liggen hier triple balanced .
Ligt te nietsen...

Doe maar een bod..
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

Siddartha

Dat is op dit moment voldoende, staat op de receiver, maar wil em misschien ook verplaatsen en dan heb ik langer nodig...

Kabel zegt me niets overigens, dus kan er ook moeilijk een bod op doen. Geef anders ff prijsindicatie via Pm! Thanx!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

frodo007

Kimberly Nero. Die wordt nu niet gebruikt
Pioneer SC 2024 | OSMC Vero 4k + | Viva Column mk2 
Project RPM 3     | Musical Fidelity V90-LPS

Jumping Jack

 ;D moet dat niet Kimber Hero zijn?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

IK heb zojuist 3 Prefer kabels besteld bij JKE Hifi voor 140 incl W&M pluggen. Ik ben benieuwd maar dus drie audioquest kabels over. Het zijn rode...type weet ik even niet meer. Zijn een meter lang 1 zelfs 1.50 meter

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

martin778

#17
Rood-zwart? Dan is het de King Cobra.

Maar vanwaar de overstap dan? Ik kan me moeilijk voorstellen dat die simpele Prefers het beter gaan doen ;)

tiptop

#18
Quote from: Siddartha on September 30, 2014, 20:25:20
Klopt, maar ik wil graag de DAC van mijn cd speler gebruiken ;)

Waarom dat? Volgens mij is de DAC in de SR beter. Die TDA1547 was toentertijd heel mooi (heel ruimtelijk zo'n 1 bits dac) maar tegenwoordig zijn er betere DAC's Marantz gebruikt altijd wel goede DAC'sin hun spullen. Het is niet gespecificeerd welke in de SR6007 dienst doen, maar lijkt mij een mooiere dan degene in de CD950.


Oh ja. CD-speler op de receiver? Niet echt geweldig! Wegens warmteontwikkeling en trillingen. Je kan 'm beter op een aparte plank/ ondergrond zetten en sowieso niets op de receiver. Tenzij je echt geen andere plek hebt natuurlijk.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Siddartha

Waarom denk je dat de DAC in de sr beter is?

Heb inderdaad niet echt een andere plek, behalve weggestopt in de kast, maar daar staar nog een dvd speler en mediaplayer en mijn NAS
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

tiptop

Quote from: Siddartha on October  3, 2014, 13:51:44
Waarom denk je dat de DAC in de sr beter is?

Heb inderdaad niet echt een andere plek, behalve weggestopt in de kast, maar daar staar nog een dvd speler en mediaplayer en mijn NAS
Ik heb het antwoord erbij gevoegd in mijn vorige post. :)

Er staat nog een Marantz UD 5005 te koop op dit forum voor slechts 200 euro; http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=145328.0

Dan heb je alles-in-een. En een goede kwaliteit hoor! Kan je die op de plek vande DVD-speler zetten. Lijkt me een mooiere oplossing dan wat je nu hebt. Maar dat is mijn mening natuurlijk.  ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

chansig

Quote from: martin778 on October  3, 2014, 10:57:13
Rood-zwart? Dan is het de King Cobra.

Maar vanwaar de overstap dan? Ik kan me moeilijk voorstellen dat die simpele Prefers het beter gaan doen ;)

Ze hoeven het ook niet beter te doen en verwacht zelfs dat ze het evengoed gaan doen.. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Siddartha

#22
@hans, stuur me anders maar een pb met je prijs!

@tiptop, denk dat je meer in termen van 'anders' moet denken.
Heb namelijk vergeleken door een digitale kabel op een andere source te zetten op de sr en de analoge interlink op de cd source van de sr.
Kan niet zeggen dat een van beide beter is, wel anders. En de DAC7 spreekt
Mij gewoon meer aan.
Maar ben met je eens dat de DAC van de sr (denk een burr Brown) zeker niet slecht is. Spotify en internetradio klinken prima!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Rowdy

Quote from: chansig on October  3, 2014, 08:21:16
IK heb zojuist 3 Prefer kabels besteld bij JKE Hifi voor 140 incl W&M pluggen. Ik ben benieuwd maar dus drie audioquest kabels over. Het zijn rode...type weet ik even niet meer. Zijn een meter lang 1 zelfs 1.50 meter

Gr Hans
Prefer MGK-226?

chansig

Weet ik niet... :D

Maar ik denk dat het voor de ts een prima kabel is.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.