Epson Pro Cinema LS10000 & LS9600e Reflective Projectors.....

Started by modde239, September 20, 2014, 22:19:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


cine(d)rama

Ziet er veel belovend maar vooral ook gelikt uit  8) .







Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

DVDmartinDVD

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

papaleo

Laser based projectors...is dit het begin van een nieuw tijdperk?
Ik ga/kan (voorlopig) achteruit zitten,en kijken wat dit in de toekomst gaat bieden.  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

cine(d)rama

Yep 2 lasers die hun licht schijnen op de 3 LCOQ Imagers  8) .
LCOQ vs LCOS  ;)

LS 10000 4K
LS 9600 E- 1080P


Ik ben hier toch wel heel benieuwd naar .

Gr Andre
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

texmurphy68

Marants SR7010, Dolby Atmos 7.1.4 configuration.
front & center: DIY Visaton & Vifa, L & R surround and L & R back surrounds: ElectroVoice EVID 6.2, Atmos top: 4x ElectroVoice EVID 4.2, sub KEF PSW 2010, Nvidia Shield Pro, PS5, Xbox One Series X, JVC N5, projection size 3.00 m x 1.69 m

dutch_anykey




Mooie projector ook van de buitenkant inderdaad.
Ik zag een paar postings en las in een snelle scan over de post heen een paar keer het woord "Phosphor"
Heel even dacht ik gaan ze nu weer terug naar de goede oude CRT tijd met laser door een phospor plaat heen schijnen. Dan krijgen we weer burn-in e.d.  ;D
Maar ik heb net het artikel helemaal gelezen, het zit toch wel heel anders in elkaar. Hoe krijgen ze het verzonnen. Dit is wel de toekomst volgens mij.

gr
Maurice

riwi

Test / presentatie van Grobi van de LS10000 :

riwi

De techniek met het dynamische contrast is ook erg interessant. Geen dynamisch iris (wel manueel) maar de laser/led geeft meer/minder licht al naar gelang de inhoud van het beeld.

Atmoz

Non de pie, dat ziet er goed uit...

Hopelijk geen SONY VW500 killer :-\

De prijs voor het duurdere model zou zelfs onder de $ 8K liggen :hmmm:

Ik ben zeer benieuwd waar dit verhaal weer heen gaat :o

[edit]

Quote from: papaleo on September 22, 2014, 17:13:11
De prijs is interessant voor deze mooie pj met een innovatieve techniek,maar goed daar heb je geen 'echte' 4K projector voor,en dat is de VW500 natuurlijk wel.

Oops, stom van me... Even niet goed gelezen, je hebt gelijk. Niets aan de hand. Thanks, ik maakte me serieus even zorgen :D
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

papaleo

Quote from: Atmoz on September 22, 2014, 16:50:54
Non de pie, dat ziet er goed uit...

Hopelijk geen SONY VW500 killer :-\

De prijs voor het duurdere model zou zelfs onder de $ 8K liggen :hmmm:

Ik ben zeer benieuwd waar dit verhaal weer heen gaat :o

De prijs is interessant voor deze mooie pj met een innovatieve techniek,maar goed daar heb je geen 'echte' 4K projector voor,en dat is de VW500 natuurlijk wel.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Ik lees wel 30.000 echte native contrast en 100.000 met dynamische sturing van de laser/led. Dus geen "folder cijfers" contrast maar echt gemeten. Dat betekent serieus goed beeld.
Die Ekkehart van Cine4home is wel onder de indruk en die weet er wel wat van meestal.

Maar geen echte 4k, dat klopt dus. Wel een echte concurrent voor de Sony HW55 en JVC lineup. En als je kijkt hoeveel 4k materiaal er is dan ook wel voor de vw300.

MechanicalAnimal

#12
Quote from: riwi on September 22, 2014, 18:02:39
Maar geen echte 4k, dat klopt dus. Wel een echte concurrent voor de Sony HW55 en JVC lineup. En als je kijkt hoeveel 4k materiaal er is dan ook wel voor de vw300.

interessant inderdaad......zijn er al nederlandse prijzen bekend?

edit:

The EH-LS10000 and EH-LS9600 will be launched in spring 2015 in France for €8,900 and €6,900, respectively. No word yet on when or if it will hit other European markets.

http://www.digitalversus.com/video-projector/epson-eh-ls9600-eh-ls10000-2k-4k-laser-projectors-n35956.html


de 96 is al dik 2x zo duur als een HW55...niet echt concurentie IMHO
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

riwi

Quote from: MechanicalAnimal on September 23, 2014, 08:06:30
de 96 is al dik 2x zo duur als een HW55...niet echt concurentie IMHO

Wel voor de JVC lineup die ookde 4k e-shift functie hebben.

simsatit

Op de Cedia aangegeven door rep dat in high power mode de laser 10000 uur meegaat, is wel een discussie of dit werkelijk zo is, is het nu niet zo dat een classe 2 laser alleen door een fabrikant mag worden vervangen? Ivm kans op oogschade..
Dan blijft de vraag over, is de laser te vervangen? 10000 uur is veel, heel veel, maar er zijn ook berichten dat op high power vermogen de laser ook wel eens na 5000 uur de geest zou kunnen geven, met 3 jaar garantie zou dat net verkeerd uit kunnen pakken.
De vraag blijft dan dus ook, kan de laser vervangen worden??? Daar is namelijk nog niets over bekend?
Zo niet, zou dat voor de afschrijving veij desastreus zijn, immers, eind laser life= eind projector life, hopen dat dat niet zo is!
Ben benieuwd, vindt het wel echte klasse van Epson dat ze een laser projector op de markt zetten, met een native van 30:000:1 , en echt mooie kleuren.. zou wel eens een heel mooi ding kunnen zijn, en het begin van laser projectie, misschien ook straks voor consumenten (deze lijn is installer based als ik het goed begrijp).
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

m9

lijkt me sterk als het niet zo zou zijn.
idd een erg interessante pj als de bewegingsresolutie op crt niveau ligt maar daar twijfel ik aan.

donaldk


road rebel

Als je vertrekt van de projectorprijs + 10 lampen dan is de vraagprijs vrij gelijkaardig met een HW55 zeker?
En dan moet je niet 10x hercalibreren en heb je -hopelijk- een betere beeldkwaliteit.

Afschrijving op projector is sowieso desastreus, dat lijkt mij nu niet echt de grootste struikelblok.

MechanicalAnimal

ja met dat lampenverhaal klopt dat wel idd, niet bij stilgestaan.

Met die motivatie test projectorreviews ook de HD91 tegen de HW55 vanwege het omslagpunt na een paar lampen
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

donaldk

Alleen het is geen 10 lampen, slechts enkele lampen. 10K uur in High Mode werd er op AVS verteld, wordt op AVS gerapporteerd. En als dat naar 50% output is... Uitgaande van Lineair verval, heb je het over 7K uur voor 70% output. Dan heb je het over twee vervangende lampen. Casio dacht met het eerste instap model van zijn Hybride LASER/Phosphor-LED projector ook de consumenetenmarkt te kunnen aanboren, maar ja in de VS kosste dat ding $799,- hier moest ie €899,- kosten, maar dan exclusief BTW, en de garantie was maar 6K uur. Ding was dus iets duurder dan een Epson 2900 met 2000 uur lampgarantie, misschien zelfs een extra lampactie dat weet ik niet meer, maar dan had je dus wel 1080P, beter contrast, betere kleuren en gelijke gegarandeerde lampduur, in plaats van een 1200x800 dlp met phosphorwheel en toen nog onbewezen diodelaser lichtbron met aparte rode led.

Ik ben een groot voorstander van Solid State Light, maar ik zie ook duidelijk de te hoge en ook duidelijk te hoog opgewekte verwachtingen. Kijk verder dan de slogan en zie de specificatie die duidelijk minder is dan het grote ronde getal. Dit was het geval bij BenQ, bij Panasonic en als we de reportages van CEDIA mogen geloven ook bij Epson.

Ik heb een vergelijkbare discussie hier ook gehad meyt Kjelt, die toch wel wat weet van LED specs. aangaande Philips garantie in LED Tube Lights. Zelfs hij ging mee in altijd nog 70% van de output aan het einde van de levensduur, maar als je de spec./definitie van de opgegeven waarden echt leest en even narekent is het maar de helft, oftewel je kunt eigenlijk nooit verhaal halen.

Da-lite

Hier is een linkje met een volledige uitleg en demo van de LS10000.  :pompom:

Op de site van Cine4home vind je ook nog een volledige diepgaande technische uitleg over dit toestel.


http://www.heimkinoraum.de/videos/epson-ls10000-ls9600-laser-projektor-beamer-test-92

Volgens deze mensen van het filmpje is het nog even wachten tot april 2015 voor de eerste toestellen van de LS10000 .

Ik ben al benieuwd naar de demo op de projector/homecinema meeting bij Werner in Mechelen.

Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

donaldk

Ding moet in de VS eerder komen, eind van het jaar is er aangekondigd.


donaldk

Yeah right stabiele output, nee lineair verval, het is geen goed/overdimensioneerde LED, zoals in de eerste generatie 450 lumens machines, met 5-10% opgegeven, praktisch misschien 15% verval over 20K uur, of DCi LASER projectoren met overcapaciteit, die de CLO garandeerd. En plotselinge uitval, ook dat kan met SSL, zijn heel wat kleine LED en heel wat hybride machines met LASER voortijdig overleden. En 20, 30 tausend stunden, ik had beter verwacht van Ekki.;-).

Geen IP video ingang, dat laat dus ruimte voor een integrator versie naast de 'Pro' versie;-).

Lensmemory, mooi, hoort op een high-end machine.

1100 lumen, vorige calibrator kwam nog op 1300 lumens.

De Eco modus was duidelijk te weinig, beeld is dan flets, bij terugschakelen zie je duidelijk kleur terugkomen.

Beroemde witte hemd vertoond wat blooming in deze video. Zie bij binnenkomst hotel ook nog wat vergelijkbare effecten.

Native contrast van 20-30K:1 dat is heel netjes, heeeeel netjes. Alleen geen ANSI contrast, of andere intra-image contrast waarden, of bewegingscontrast, helaas.

Mooi ding.


jaco

Niet iedereen was toch enthousiast ?
Ik dacht gehoord te hebben in een talkshow dat het tegenviel met de beeld processing.
En toen men aangaf dat het fake 4K was geen antwoord meer op vragen. Beetje flauw natuurlijk.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm