aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Mr.M

Quote from: Zodiac on April  1, 2015, 19:18:48
Rendement bedoel je denk ik...? (Speakers 86dB)
Ja klopt helemaal...gooi 2dinge door elkaar...
**UNDER CONSTRUCTION**

Maikel_audionerd

Quote from: maz on April  1, 2015, 19:15:40
Heb gister even samen met thanathos zitten vergelijken en wat me direct opviel was dat de kharma meer kracht en controle heeft en iets directer klinkt en schoner.
De pass Labs was wat warmer en emotioneler met stemmen en iets lichter in het bas gebied.

Beide zeer mooi. Alleen net anders... De pass Labs is echt een puristen versterker en zeer muzikaal..

De kharma is een kracht patser en controle freak..
Gezien de lage impedantie van de pios 86 DB vallen  ze in de katagorie iets moeilijker aanstuurbare speakers .

De pass is net goed maar liefst iets met meer kracht...

Bi-ampen een optie Maz? Pass op hoog/mid en Kharma op laag
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

BuSpu

Quote from: Maikel_audionerd on April  1, 2015, 19:42:54
Bi-ampen een optie Maz? Pass op hoog/mid en Kharma op laag
Bi-ampen met verschillende eindversterkers zou ik nooit doen. Dan zit je wel heel erg te rommelen met je speakerklank.

Maikel_audionerd

Quote from: BuSpu on April  1, 2015, 19:47:36
Bi-ampen met verschillende eindversterkers zou ik nooit doen. Dan zit je wel heel erg te rommelen met je speakerklank.
Ja dat is een goed punt. Is redelijk experimenteel.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Mr.M

Zo zie je maar hoeveel effect akoestiek heeft, bij thanatos thuis was het laag zeer prominent en goed aanwezig en super vol.
Ik speel in de lengte van de kamer en bij mij is het laag wat lichter ...
Ongeacht dat het grote monitoren zijn en  drie weg systeem klinken ze iets te licht in het laag naar mijn smaak.
Niet onverwacht als je Hoeke van Martens heb gehad ervoor.hahaha
Ze zijn wel akelig strak in het laag weergave... Oefff


**UNDER CONSTRUCTION**

BuSpu



VlisChris

En het topic is zoals al geschreven had een beetje schoongemaakt ;)

@ Maz: hou het volgende keer een beetje in gedachten van te voren ;) Thanks!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Mr.M

Quote from: gerzom on April  1, 2015, 13:26:23
+1

Tipje: hou die Pass van Maz in de gaten, matched erg lekker met je Memento's  ;)
Ik heb hier overheen gelezen blijkbaar...ik heb inderdaad begrepen dat het een muzikale combi is met sinus fabers..
Met name guarneris..
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Christiaan S on April  1, 2015, 20:50:51
En het topic is zoals al geschreven had een beetje schoongemaakt ;)

@ Maz: hou het volgende keer een beetje in gedachten van te voren ;) Thanks!
Dank u...zal er op letten...
**UNDER CONSTRUCTION**

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kwabbernoot

Quote from: maz on April  1, 2015, 19:15:40
Heb gister even samen met thanathos zitten vergelijken en wat me direct opviel was dat de kharma meer kracht en controle heeft en iets directer klinkt en schoner.
De pass Labs was wat warmer en emotioneler met stemmen en iets lichter in het bas gebied.

Beide zeer mooi. Alleen net anders... De pass Labs is echt een puristen versterker en zeer muzikaal..

De kharma is een kracht patser en controle freak..
Gezien de lage impedantie van de pios 86 DB vallen  ze in de katagorie iets moeilijker aanstuurbare speakers .

De pass is net goed maar liefst iets met meer kracht...

Ik begrijp dat de Pass eruit gaat? Hmmm, even de markt in de gaten houden dus.  :)

Groeten...

Mr.M

gister avond de nieuwe set goed aan de tand gevoeld en mijn bevindingen..


de pioneer s2 is een heeeeeeel eerlijk speaker. nergens overdrijft deze speaker zich ergens , de tonaal balans heel heel erg correct en alles klinkt heeel aanganaam en prettig.

Het hoog is zijdezacht en pietje precies, de midtonen hebben een rijke en volle weergave en de soundtage is heel erg goed.

Enige wat ik mis is het LAAGSTE LAAG in mijn kamer, dat is wat aan de lichte kant voor MIJN SMAAK, maar dat is persoonlijk. ondertussen ben ik grote systemen gewend welke een geweld aan laag kunnen produceren en dat heeft een monitor natuurlijk niet.

tot zover is dit wel een van de beste monitoren welke ik heb gehad, heel bijzonder is de 2s omdat het een DRIEWEG monitor is..daardoor ook wat completer in het weergave...je merkt dat een dedicated unit (3weg)voor ieder frequentie gebied zijn voordelen heeft tov een tweeweg mits goed uitgevoerd.

mijn smaak kwageluid is het niet, daar ik de laagste octaven mis... dit bevestigd weer hoe verwend ik nu ben na het hebben horen van de kharmas....

weinig speakers kunnen mij momenteel bevredigen denk ik,,,

dit wordt snel sparen.. ahhahahaha
**UNDER CONSTRUCTION**

koen1985

2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Mr.M

Quote from: koen1985 on April  2, 2015, 12:06:05
je weet dat de s7 van kharma een 2-weg speaker is toch ?
jezeker,, wel een hele bijzondere 2weg..... :inlove: :inlove: :inlove:

ik weet het, is tegenstrijdig met wat ik net schreef...maar als je in de zelfde lijn de drieweg van kharma hoort dan weet je dat de 2 weg iets lichter aanvoelt  :)...(afhankelijk van je kamer) ongeacht dat de 2 weg een bijzondere speaker is. dan heb je een bijzondere speaker met iets meer body in het laag door de dedicated laag unit.

kortom ,, een GOEDE DRIEWEG is beter in mijn optiek dan een GODE 2WEG>>>



**UNDER CONSTRUCTION**

koen1985

De DB-9 is pas 3-weg . Dit is toch een behoorlijk verschil tov de s7
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Mr.M

Quote from: koen1985 on April  2, 2015, 12:18:16
De DB-9 is pas 3-weg . Dit is toch een behoorlijk verschil tov de s7
inderdaad behoorlijk verschil,, wel een beter verschil, de drie weg van kharma klinkt mooier(voller) dan de 2 weg kharma.. alleen de prijs is ook velen malen mooier..hahah

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M


EVEN TER AANVULLING VAN INFO BETREFT DE GRYPHON Callisto 2100, welke ik bij W&W had gekocht en retourgestuurd ivm a compleetheid van zending.

Heb net KAREL ZELF gesproken en inderdaad een prima vent , sypathiek en begripvol, communicatief ook stukken correcter dan zijn werknemer als het om toegeven van fouten gaat en bieden van oplossingen, vent genoeg om toe te geven dat er iets fout is gegaan en dat er BETER GECOMUNICEERD moest worden vanuit W&W betreft de compleetheid van de order voor verzending.

Kortom een PRIMA VENT OM ZAKEN MEE TE DOEN ,, ""als iets niet is ZOALS AFGESPROKEN dan zijn alle opties volgens hem open""...

Dit even om aan te geven dat ik niet alleen negatieve dinge meld. Als je FOUTEN MAAKT HOOR JE HET VAN ME en ik schrijf het op(tis een feit),, maar doe je het GOED en je LOST HET GOED OP dan ben ik ook zo netjes om het te melden dat je het GOED DOET en naar BEHOREN OPLOST.

Als ik in de eerste instantie op deze wijze  aangesproken was zoals KAREL het net deed, dan ben ik niet vies om je een tweede kans te geven, fouten maken is menselijk alleen hoe je ermee omgaat bepaalt de uitkomst van de situatie.

en on toppic weer...


dit wil zeggen :als ik besluit om de gryphon toch te nemen, (mits de afstandsbediening naar behoren werkt) want het is een hele mooie afstandsbediening, dan heb ik weer alles dubbel kwa versterking ...een geintegreerde en een losse voor eind bak...

dan doe ik de voor eind bak weg..









**UNDER CONSTRUCTION**

Jumping Jack

Dus zoals ik al eerder zei: je doet veel te snel de deur dicht zonder daarbij ruimte te laten voor een constructieve oplossing.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

DofN

Als Maz de deur dichtgedaan had, was dit toch de uitkomst niet geweest?

Ik zie het iig heel anders. Las ook niets verkeerds in de eerder - inmiddels gekuiste - berichtgeving van Maz over W&W.

NB: Maz.. Gefeliciteerd met de monitoren. Heb tegenwoordig ook wat meer interesse in Monitoren en wil ze graag beluisteren voor de Kharmas komen. Echter, tegen de tijd dat ik zover ben om te PM-en heb je alweer een wissel.. :) Dus.. misschien deze paasdagen?


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

koen1985

Quote from: maz on April  2, 2015, 15:14:23
EVEN TER AANVULLING VAN INFO BETREFT DE GRYPHON Callisto 2100, welke ik bij W&W had gekocht en retourgestuurd ivm a compleetheid van zending.

Heb net KAREL ZELF gesproken en inderdaad een prima vent , sypathiek en begripvol, communicatief ook stukken correcter dan zijn werknemer als het om toegeven van fouten gaat en bieden van oplossingen, vent genoeg om toe te geven dat er iets fout is gegaan en dat er BETER GECOMUNICEERD moest worden vanuit W&W betreft de compleetheid van de order voor verzending.

Kortom een PRIMA VENT OM ZAKEN MEE TE DOEN ,, ""als iets niet is ZOALS AFGESPROKEN dan zijn alle opties volgens hem open""...

Dit even om aan te geven dat ik niet alleen negatieve dinge meld. Als je FOUTEN MAAKT HOOR JE HET VAN ME en ik schrijf het op(tis een feit),, maar doe je het GOED en je LOST HET GOED OP dan ben ik ook zo netjes om het te melden dat je het GOED DOET en naar BEHOREN OPLOST.

Als ik in de eerste instantie op deze wijze  aangesproken was zoals KAREL het net deed, dan ben ik niet vies om je een tweede kans te geven, fouten maken is menselijk alleen hoe je ermee omgaat bepaalt de uitkomst van de situatie.

en on toppic weer...


dit wil zeggen :als ik besluit om de gryphon toch te nemen, (mits de afstandsbediening naar behoren werkt) want het is een hele mooie afstandsbediening, dan heb ik weer alles dubbel kwa versterking ...een geintegreerde en een losse voor eind bak...

dan doe ik de voor eind bak weg..

Als er daadwerkelijk iets mis is mag je ook je mening geven graag zelfs , ik denk dat er meerdere mensen hier op het forum bij dezelfde winkels kopen . Maar gisteren zat jij al in de hoogste boom voordat er binnen een redelijke termijn vanuit wenw een passende oplossing gegeven kon worden .
Mocht iemand op een brillenforum een zelfde stuk over jouw zaak neerzetten zou je dit ook niet leuk en ongepast vinden .
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

koen1985

staat trouwens nog een setje kharma midi op audiomarkt.de
denk een oplichter anders heb je voor weinig een mooi setje
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Bama

Quote from: koen1985 on April  2, 2015, 16:47:34
staat trouwens nog een setje kharma midi op audiomarkt.de
denk een oplichter anders heb je voor weinig een mooi setje

Had die al gemaild maar klopt niets van dus idd oplichter.

FDLARRY

Quote from: koen1985 on April  2, 2015, 16:12:38
Maar gisteren zat jij al in de hoogste boom voordat er binnen een redelijke termijn vanuit wenw een passende oplossing gegeven kon worden .
Overdrijven is ook een vak, hoogste boom viel erg mee. Gewoon een uiteenzetting van de gebeurtenis. En iets incompleet of niet werkend verkopen (zeker als het willens en wetens is gedaan) is gewoon niet netjes. Dus ...
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

michel69

Quote from: maz on April  2, 2015, 15:14:23
EVEN TER AANVULLING VAN INFO BETREFT DE GRYPHON Callisto 2100, welke ik bij W&W had gekocht en retourgestuurd ivm a compleetheid van zending.

Heb net KAREL ZELF gesproken en inderdaad een prima vent , sypathiek en begripvol, communicatief ook stukken correcter dan zijn werknemer als het om toegeven van fouten gaat en bieden van oplossingen, vent genoeg om toe te geven dat er iets fout is gegaan en dat er BETER GECOMUNICEERD moest worden vanuit W&W betreft de compleetheid van de order voor verzending.

Kortom een PRIMA VENT OM ZAKEN MEE TE DOEN ,, ""als iets niet is ZOALS AFGESPROKEN dan zijn alle opties volgens hem open""...

Dit even om aan te geven dat ik niet alleen negatieve dinge meld. Als je FOUTEN MAAKT HOOR JE HET VAN ME en ik schrijf het op(tis een feit),, maar doe je het GOED en je LOST HET GOED OP dan ben ik ook zo netjes om het te melden dat je het GOED DOET en naar BEHOREN OPLOST.

Als ik in de eerste instantie op deze wijze  aangesproken was zoals KAREL het net deed, dan ben ik niet vies om je een tweede kans te geven, fouten maken is menselijk alleen hoe je ermee omgaat bepaalt de uitkomst van de situatie.

en on toppic weer...


dit wil zeggen :als ik besluit om de gryphon toch te nemen, (mits de afstandsbediening naar behoren werkt) want het is een hele mooie afstandsbediening, dan heb ik weer alles dubbel kwa versterking ...een geintegreerde en een losse voor eind bak...

dan doe ik de voor eind bak weg..

^^

Een paar dagen niet echt goed kunnen kijken en lezen(waarom lees je verder op wel ;D )maar je bent weer lekker aan de weg aan het timmeren beste Maz en zo te lezen heb je nu tot de tijd dat je droom Kharma's in huis kan halen een heerlijke set waar je heerlijk kunt van genieten,oke het kan beter zoals je zelf al aan hebt gegeven nog beter bij Kharma qua prestaties maar of die liggen buiten budget of doen hun werk niet goed in jouw huiskamer :sadlike:

En mooi om te lezen dat het goed gekomen is(was ook wel te verwachten)met W&W en dat de Gryphon in huize Maz blijft wat een monster van een versterker is dat BTW  :crazy:

Maar goed ik zou nog eventjes vertellen waarom ik niet zoveel tijd op dit moment heb om zelf te genieten van mijn eigen set waar ik zeer tevreden mee ben en dus ook er bijna niet aan toekom om lekker het forum rond te struinen en last but not least de blijvende aanvoer te bekijken van alle High end apparatuur die in jouw topic voorbij vliegen.

Hier sinds afgelopen ook een mega upgrade in huize Michel.........genaamd Shiva ;D :inlove:...rottweiler teefje van 9 weekjes oud en waar we de handen aan vol hebben en ik  mag echt blij zijn als ik in de late avond nog 1 cd kan luisteren voordat ik doodmoe naar bed ga....laat staan fatsoenlijk een film kijken ;D

En zoals de foto's laten zien(hoop dat je het niet erg vind) is mijn set i.i.g veilig voor madame ;)





de donderstraal onder de salontafel... :hehe:




StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x