aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

« vorige - volgende »

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Wijx wondere wereld

Gryphon met PS audio PWD 2 en zelfbouw speakers. Hiervoor met Audio Note dac en pass labs voorversterking, maar dit is gebruiksvriendelijker en ruisloos.

Gryphon kun je weinig op aanmerken. Doet gewoon z'n werk en geeft het signaal door.
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Mr.M

Citaat van: chansig op maart 25, 2015, 18:51:53
Testen is iets anders als dan iets 3 dagen in huis hebben. :D

Wat voor speakers ga je straks gebruiken ?

Gr Hans
Als de Martens weg zijn ,dan ga ik voor wat simpels ...om zoveel mogelijk geld voor de kharmas aan de kant te leggen..
Dat is ieder geval de plan zoals ik het NU in gedachten heb.hahaha

Maar dat kan morgen weer anders zijn..hahah
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: Wijx wondere wereld op maart 25, 2015, 18:53:31
Gryphon met PS audio PWD 2 en zelfbouw speakers. Hiervoor met Audio Note dac en pass labs voorversterking, maar dit is gebruiksvriendelijker en ruisloos.

Gryphon kun je weinig op aanmerken. Doet gewoon z'n werk en geeft het signaal door.
Dat ziet er goed uit...staat als een huis die gryphon zeg...INDRUKWEKKEND APPARAAT ZEG..

**UNDER CONSTRUCTION**

BJF

Citaat van: maz op maart 25, 2015, 19:01:30
Dat ziet er goed uit...staat als een huis die gryphon zeg...INDRUKWEKKEND APPARAAT ZEG..
Maz, zet die rose bril eens af, jij en Wijx hebben dezelfde camera zo te zien. Eentje waarbij je moet raden wat het plaatje echt voorstelt  :tounge2:
NAD M10 V2
Elac FS247

Nahpets

De foto van Wijx doet de realiteit behoorlijk geweld aan. Je kunt op de foto niet goed zien hoe groot alles is.

De PS Audio bovenop is een 'normaal' formaat apparaat. De Gryphon is in het echt ongeveer een halve Miele wasmachine qua grootte. En weegt bijna hetzelfde (als een hele dus).
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Mr.M

Bij mij is alles roze kleur en maneschijn. Hahaha

Of is het rose geur en maneschijn?? Haha
**UNDER CONSTRUCTION**

Wijx wondere wereld

Citaat van: BJF op maart 25, 2015, 19:12:59
Maz, zet die rose bril eens af, jij en Wijx hebben dezelfde camera zo te zien. Eentje waarbij je moet raden wat het plaatje echt voorstelt  :tounge2:

Al het geld gaat naar de audio  :D

De gryphon valt nog wel mee kwa hoogte 26, maar is vrij diep 65 cm incl hendels. Wat dat betreft is de calypso een stuk hanteerbaarder. Maar die mist wel de rust die de Antileon neerzet.
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Mr.M

Vandaag zijn de Martens opgehaald om niet zonder speakers te blijven heb ik de huidige speakers ingeruild...dus de kharmas worden vandeweek aanbetaald en besteld ;) ;)...
Morgen komt de gryphon versterker,alleen hij moet even wachten tot dat die zijn ware aard kan laten zien.

Voorlopig moet de gryphon het doen met een setje elac 187 se hobo edition en de elac 3250 sub...ben benieuwd hoe deze kleine vloerstaande elacjes doen met de gryphonkharma ev.
**UNDER CONSTRUCTION**

Ernst Jan

En de Martens staan hier en allemachtig, wat zijn ze groot en zwaar.  :wow:  Ik had me daar behoorlijk op verkeken. Dit zijn serieuze luidsprekers.  :exclamation:

Moest wel lachen om je vriendin toen ze de ELACs zag, zoiets in de mom van "zijn dat speakers?"

Van het weekend eens rustig luisteren want daar is het nu te laat voor.

Mr.M

Citaat van: Ernst Jan op maart 26, 2015, 23:06:27
En de Martens staan hier en allemachtig, wat zijn ze groot en zwaar.  :wow:  Ik had me daar behoorlijk op verkeken. Dit zijn serieuze luidsprekers.  :exclamation:

Moest wel lachen om je vriendin toen ze de ELACs zag, zoiets in de mom van "zijn dat speakers?"

Van het weekend eens rustig luisteren want daar is het nu te laat voor.
Hoi ernst

Leuk om je te ontmoeten ...

Ik zag het aan je dat je verbaasd was over de looks en brute uitstraling van de Martens..

Ik heb even gezocht en ze zijn echt 57 kg per stuk..:)

Zie specs..

En je heb het goed gezien ,me vriendin keek me aan van : is dat voor de studie kamer ? Naast de Martens zien ze er dunnetjes en zielig uit haahahah..
Maar goed ik heb muziek thuis en ze klinken niet onaardig... Als je apparatuur de Martens kunnen aansturen dan weet je niet wat je meemaakt vergeleken met de elacs...;).

Veel plezier ermee...ben benieuwd wat het gaat doen in je ruimte met je spullen.. Ga rustig schuiven en doen met de martens want ze kunnen in alle standen zingen...recht vooruit,met een beetje toe in, helemaal ingedraaid ,alles kan met de Martens..

Je moet even de juiste koppeling vinden met je kamer.

Gr maz


Dimensioner

  Mått (BxHxD)

236 × 430 × 1 080 mm Vikt

57 kg

Funktioner

  Funktioner

 

Ljudegenskaper

  Effekt, peak

Effekt, RMS

Frekvensomfång (-3dB)

31 - 20 000 Hz Frekvensomfång (-6dB)

31 - 20 000 Hz Impedans

4 Ω Inbyggt slutsteg

Nej Känslighet

87 dB
**UNDER CONSTRUCTION**

felix01

Citaat van: maz op maart 26, 2015, 22:57:33
Vandaag zijn de Martens opgehaald om niet zonder speakers te blijven heb ik de huidige speakers ingeruild...dus de kharmas worden vandeweek aanbetaald en besteld ;) ;)...
Morgen komt de gryphon versterker,alleen hij moet even wachten tot dat die zijn ware aard kan laten zien.

Voorlopig moet de gryphon het doen met een setje elac 187 se hobo edition en de elac 3250 sub...ben benieuwd hoe deze kleine vloerstaande elacjes doen met de gryphonkharma ev.

hoelang moet je wachten op de kharma's??
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Mr.M

Ligt er aan hoelang het duurt voordat ik het geld bij elkaar heb geraapt.  de levertijd was ieder geval 3 wekenna bestelling. (Als het op kleur specificatie moet).

Ik denk dat ik ze binnen drie maanden in huis heb als niet eerder. Ik ga toch niet op vakantie dit jaar dus kan wat van de vakantie pot afhalen en in de audio pot stoppen.;)
Vakantie is verloren genot ,dit is blijvend genot..
**UNDER CONSTRUCTION**

felix01

Citaat van: maz op maart 26, 2015, 23:48:23
Ligt er aan hoelang het duurt voordat ik het geld bij elkaar heb geraapt.  de levertijd was ieder geval 3 wekenna bestelling. (Als het op kleur specificatie moet).

Ik denk dat ik ze binnen drie maanden in huis heb als niet eerder. Ik ga toch niet op vakantie dit jaar dus kan wat van de vakantie pot afhalen en in de audio pot stoppen.;)
Vakantie is verloren genot ,dit is blijvend genot..

zo heb je weer iets om naar uit te kijken he ;)
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Ernst Jan

#3963
Citaat van: maz op maart 26, 2015, 23:33:22
Hoi ernst

Leuk om je te ontmoeten ...

Ik zag het aan je dat je verbaasd was over de looks en brute uitstraling van de Martens..

Ik heb even gezocht en ze zijn echt 57 kg per stuk..:)

Zie specs..

En je heb het goed gezien ,me vriendin keek me aan van : is dat voor de studie kamer ? Naast de Martens zien ze er dunnetjes en zielig uit haahahah..
Maar goed ik heb muziek thuis en ze klinken niet onaardig... Als je apparatuur de Martens kunnen aansturen dan weet je niet wat je meemaakt vergeleken met de elacs...;).

Veel plezier ermee...ben benieuwd wat het gaat doen in je ruimte met je spullen.. Ga rustig schuiven en doen met de martens want ze kunnen in alle standen zingen...recht vooruit,met een beetje toe in, helemaal ingedraaid ,alles kan met de Martens..

Je moet even de juiste koppeling vinden met je kamer.

Gr maz


Dimensioner

  Mått (BxHxD)

236 × 430 × 1 080 mm Vikt

57 kg

Funktioner

  Funktioner

 

Ljudegenskaper

  Effekt, peak

Effekt, RMS

Frekvensomfång (-3dB)

31 - 20 000 Hz Frekvensomfång (-6dB)

31 - 20 000 Hz Impedans

4 Ω Inbyggt slutsteg

Nej Känslighet

87 dB

Ik had de specs van de miles 5 gezien, en die wegen 30kg . Vandaar mijn verbazing.  :crazy:  Ik hoef bij mijn sjouw-buddies in ieder geval geen 2e keer aan te komen voor zo'n klus, die hadden geen praatjes meer toen de 2e boven stond.  ;D
Ik vond het ook leuk jou te ontmoeten want je enthousiasme werk aanstekelijk.  :clapping:

Waar heb je die specs gevonden trouwens?

Kerkhoffd

Gefeliciteerd Maz! Mooi dat het gelukt is en dat de Kharma's er (op termijn) gaan komen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mr.M

Citaat van: Ernst Jan op maart 27, 2015, 00:00:55
Ik had de specs van de miles 5 gezien, en die wegen 30kg . Vandaar mijn verbazing.  :crazy:  Ik hoef bij mijn sjouw-buddies in ieder geval geen 2e keer aan te komen voor zo'n klus, die hadden geen praatjes meer toen de 2e boven stond.  ;D
Ik vond het ook leuk jou te ontmoeten want je enthousiasme werk aanstekelijk.  :clapping:

Waar heb je die specs gevonden trouwens?
De specs stonden op een Deense site Ergens ..kwam het ook per ongeluk tegen..bitter weinig te vinden over de Martens..
Citaat van: Kerkhoffd op maart 27, 2015, 00:35:09
Gefeliciteerd Maz! Mooi dat het gelukt is en dat de Kharma's er (op termijn) gaan komen.
Tnx kerkhoffd.

Nu .sparen sparen sparen....[emoji41]
**UNDER CONSTRUCTION**

Bama

Citaat van: maz op maart 26, 2015, 23:48:23

Vakantie is verloren genot ,dit is blijvend genot..


Ik heb genoeg vakanties gehad die ik koester en die ik hoger heb staan dan welke aankoop ook, ook degene die ik nu weer heb draag ik de rest van mijn leven bij me en dat zal met een setje speakers niet gebeuren al ben ik dan nog steeds erg blij met mijn kharma's.

Roksan

CitaatVakantie is verloren genot ,dit is blijvend genot..

Blijvend genot, dat kan niet hoor. Dan wordt hier zo saai  ;)
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Xander32

...hardware is te vervangen, herinneringen zijn dat niet.

Citaat van: Bama op maart 27, 2015, 04:59:33
Ik heb genoeg vakanties gehad die ik koester en die ik hoger heb staan dan welke aankoop ook, ook degene die ik nu weer heb draag ik de rest van mijn leven bij me en dat zal met een setje speakers niet gebeuren al ben ik dan nog steeds erg blij met mijn kharma's.


^^
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

larsonator

Citaat van: Xander32 op maart 27, 2015, 06:14:19
...hardware is te vervangen, herinneringen zijn dat niet.
En mooie herinneringen aan hardware?

Joris1971

Citaat van: larsonator op maart 27, 2015, 10:23:54
En mooie herinneringen aan hardware?

hahahhaha meen je dit serieus?
Mooie herinneringen aan een luidspreker of een versterker zeker  ;D ;D ;D

larsonator

Citaat van: Joris1971 op maart 27, 2015, 10:46:54
hahahhaha meen je dit serieus?
Mooie herinneringen aan een luidspreker of een versterker zeker  ;D ;D ;D
Pffff. moet dit echt?
Ik heb een keer een mooi meisje bevredigd met een afstandsbediening....: erg leuke herinneringen aan --> hardware
Mijn eerste HT receiver...: wow, wat een herinnering heb ik daar aan --> hardware
De eerste keer rijden in mijn omgebouwde BMW 5 serie...: wow wat was die snel --> hardware

dus waar wil je nu naartoe? :baaa:

Xander32

Indien dat de meest dierbare herinneringen zijn, wat een rijk lezen heb je dan ...


Citaat van: larsonator op maart 27, 2015, 10:23:54
En mooie herinneringen aan hardware?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Ernst Jan

Kom op mensen, het is bijna weekend. Laat de boel nou niet escaleren.

Joris1971