aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr.M

Quote from: martin778 on November 23, 2014, 20:41:28
Ik ben 'm weer kwijt, die Maz toch :D
Een paar pagina's verder mooie Kharma's en nu weer de TAD's?
De kharmas hebben een nieuwe huis gevonden en de pioneers zijn gebleven...

Even alles netjes gezet kabels goed gezet en nu eens alles aanzetten...


Ps die  :withstupid: tekentje was per ongeluk ingetikt .... dus niet op iemand gericht.  Excuses...

Nu nog mijn oude rack de deur uit doen.....iemand??

Het is een norstone ...
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Kabel bende "netjes "proberen zetten..
**UNDER CONSTRUCTION**

twani

Quote from: maz on November 23, 2014, 21:51:40
De kharmas hebben een nieuwe huis gevonden en de pioneers zijn gebleven...

Even alles netjes gezet kabels goed gezet en nu eens alles aanzetten...


Ps die  :withstupid: tekentje was per ongeluk ingetikt .... dus niet op iemand gericht.  Excuses...

Nu nog mijn oude rack de deur uit doen.....iemand??

Het is een norstone ...


Inmiddels een wereldberoemd rek dat niet gauw meer van een "vreemde" versterker schrikt :tounge2:

Mr.M

Quote from: twani on November 23, 2014, 21:55:33

Inmiddels een wereldberoemd rek dat niet gauw meer van een "vreemde" versterker schrikt :tounge2:
Je kan haar rustig een sletterack noemen...zoveel verschillende apparatuur overheen  overheen geweest... :clapping:
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Mijn vertrouwde rack...ze heeft ooit 150 kili aan spul gedragen....
Staat ze dan in haar glorie  helemaal naakt....
**UNDER CONSTRUCTION**

zoldar

Quote from: Han S on November 22, 2014, 18:40:52
Hans, het is alweer ruim tien jaar en hoewel het niet echt chiq is om op het ene forum over andere forums te gaan discussieƫren, moet ik je toch eerlijk vertellen dat ik daar op blauw geen echt zure dingen heb meegemaakt. Het gaat wel eens flink tekeer, maar dat moet ook wel kunnen vind ik, als het onderwerp bijvoorbeeld omstreden is mag je van mij tot het gaatje gaan.

We hebben veel onderzocht en heel wat onderuit geschoffeld. Er zijn fabrikanten die daar niet vrolijk van worden, maar die heb ik nog nooit zien of horen reageren en ook dat zegt veel.

Verder moet iedereen doen wat hij leuk en nodig vindt en ik hoop dat ze er van genieten. Maar een stukkie snoer kopen en zeggen dat het veel beter klinkt blijft natuurlijk wel een bron van discussie en we gaan daar niet uit komen vrees ik.

Als je oprechte interesse hebt, kan ik je rew  meetresultatebn laten zien dat er hier en daar wel degelijk verschillen optreden. Even los van wat ik wel of niet hoor. En ik heb niets met de bullshit marketing van zekere fabrikabten. Maar zeggen dat een kabeltje niets uitmaakt, gaat er bij mij niet meer in. Ik zie graag data van het tegendeel.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Joris1971

Quote from: zoldar on November 25, 2014, 13:00:29
Als je oprechte interesse hebt, kan ik je rew  meetresultatebn laten zien dat er hier en daar wel degelijk verschillen optreden. Even los van wat ik wel of niet hoor. En ik heb niets met de bullshit marketing van zekere fabrikabten. Maar zeggen dat een kabeltje niets uitmaakt, gaat er bij mij niet meer in. Ik zie graag data van het tegendeel.

Wat heb je nu aan meetresultaten die niet hoorbaar zijn? Helemaal niets!

Deleted member

Quote from: Joris1971 on November 25, 2014, 13:16:22
Wat heb je nu aan meetresultaten die niet hoorbaar zijn? Helemaal niets!
Kleine correctie: die VOOR JOU niet hoorbaar zijn...

Er zijn namelijk mensen die wel verschil horen. Daarnaast geeft Zoldar aan dat ook hij verschil hoort en zelfs over meetresultaten beschikt die aantonen dat er verschillen zijn. Ik hoor verschil tussen netsnoeren en interlinks. Als jij dat niet hoort is dat prima, maar vel daarbij geen oordeel over mensen die het wel horen aub.
Stereo-fan for life!

WHS

Synology Diskstation / Spotify / Qobuz | Bluesound Node | Jungson JA88D 2009 | Kimber 8PR cable | Speakerland Scan Speak Mini Monitor

martin778


Han S

Quote from: technative on November 25, 2014, 13:35:05
Kleine correctie: die VOOR JOU niet hoorbaar zijn...

Er zijn namelijk mensen die wel verschil horen. Daarnaast geeft Zoldar aan dat ook hij verschil hoort en zelfs over meetresultaten beschikt die aantonen dat er verschillen zijn. Ik hoor verschil tussen netsnoeren en interlinks. Als jij dat niet hoort is dat prima, maar vel daarbij geen oordeel over mensen die het wel horen aub.

Het probleem hierbij is dat het nog nooit is aangetoond onder gecontroleerde dubbelblinde testen. Er staat ook nog altijd een miljoen dollar te wachten op degene die het verschil tussen speakerkabels aantoont. En we hebben een keer versterkers met elkaar vergeleken waarbij ik duidelijk verschil meende te horen wat ook bleek uit mijn score, maar van de bijna 30 aanwezigen was er nog een iemand die een goede score had, de rest haalde 50/50 en hoorde dus geen verschil tussen een goedkope en een dure versterker.

Het is dus nog altijd een probleemdiscussie en idd zijn er meetkundig vaak verschillen aan te tonen, maar op gehoor blijft dat heel erg moeilijk. Bovendien  zijn onze hersenen met groot gemak om de tuin te leiden. Wil je dus puur op gehoor verschillen duiden, dan moet je alles uitschakelen en echt stekeblind gaan testen, liefst geblinddoekt.

Probeer het maar eens.

WHS

Synology Diskstation / Spotify / Qobuz | Bluesound Node | Jungson JA88D 2009 | Kimber 8PR cable | Speakerland Scan Speak Mini Monitor

Cyreg

Quote from: Han S on November 25, 2014, 13:56:52
Het probleem hierbij is dat het nog nooit is aangetoond onder gecontroleerde dubbelblinde testen. Er staat ook nog altijd een miljoen dollar te wachten op degene die het verschil tussen speakerkabels aantoont. En we hebben een keer versterkers met elkaar vergeleken waarbij ik duidelijk verschil meende te horen wat ook bleek uit mijn score, maar van de bijna 30 aanwezigen was er nog een iemand die een goede score had, de rest haalde 50/50 en hoorde dus geen verschil tussen een goedkope en een dure versterker.

Het is dus nog altijd een probleemdiscussie en idd zijn er meetkundig vaak verschillen aan te tonen, maar op gehoor blijft dat heel erg moeilijk. Bovendien  zijn onze hersenen met groot gemak om de tuin te leiden. Wil je dus puur op gehoor verschillen duiden, dan moet je alles uitschakelen en echt stekeblind gaan testen, liefst geblinddoekt.

Probeer het maar eens.

Voor bovenstaande discussies is op dit forum 'n hele speciale thread gemaakt :exclamation:
Daar kunnen de zwaarden worden gekruisd met mensen, die het daarover willen hebben   :D

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=150.0

Het is jammer om dat te doen op zo'n 'n Showthread als dit, tbv de gewenste leesbaarheid  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Mr.M

We gaan gewoon door met tweaken....nieuwste aanwienst is een HEAVENSGATE RED ROCKET MK2 NET SNOER...
ben benieuwd wat die achter de eindtrap doet..heb gooie verhalen gehoord over de heavensgate...
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Heavensgate red rocket mk2..
Owjaa de NBS ACTIVE IS WEG ...ER KOMT IN PLAATS DE KHARMA GRAND REFRENCE LS KABEL..
**UNDER CONSTRUCTION**

patsijb

ik heb ook heavens gate powercable (iltra supreme) en interlink (ultra extreme XL)
zijn allebei geweldig, enige nadeel is dat ze best zwaar en stug zijn
maar dat neem ik voor lief

Duck Twacy

Heb je wel een EgglestonWorks gehoord (gewoon nieuwsgierig)

bv


Ik lees/zie er maar eigenlijk weinig over in NL/BE, maar er zijn wel 2 studios die ze gebruiken (Galaxy en Wisseloord studios).

Als ik zou moeten kiezen tussen een TAD en zo'n Eggleston, dan denk ik dat dat nog een lastige keuze zou zijn

Mr.M

Toevallig wel. Ze waren voor eerst aan showen in lasvegas ces 2014...
Ze waren net een verdieping hoger dan kharma en siltech op 30ste verdieping van venetien hotel...
Daar heb ik ze gehoord  ..
Lelijke speakers en ze kennen maar een kleur (grijs) hahaha..en belachelijke prijzen rond 4 ton en 5 ton...

Mooi speakers kwa klank maar goed daar is de verwachring ook naar als je 3 ton vraagd...
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Ces januaei  2014..
Grootste speakers van ces.
Dat is nou een grote hoorn tweeter achter me in het zwart...
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: patsijb on November 25, 2014, 16:00:06
ik heb ook heavens gate powercable (iltra supreme) en interlink (ultra extreme XL)
zijn allebei geweldig, enige nadeel is dat ze best zwaar en stug zijn
maar dat neem ik voor lief
Inderdaad zwaar en stug.iknueb mijn hele rack verbouwd en alles verschoven om de powevord er tussen te krijven...
**UNDER CONSTRUCTION**

bmateijsen

Quote from: maz on November 25, 2014, 16:57:45
Ces januaei  2014..
Grootste speakers van ces.
Dat is nou een grote hoorn tweeter achter me in het zwart...

Magico Ultima... ;D. Stond ook in Munchen. Erg druk met de demo, maar best impressive ;)

Mr.M

 
Quote from: bmateijsen on November 25, 2014, 18:02:20
Magico Ultima... ;D. Stond ook in Munchen. Erg druk met de demo, maar best impressive ;)
Inderdaad . De magico ultima..... zeker impressive. Alleen was niet aangesloten en heb ze niet mogen horen.. :embarassed:

Was een ongelovige ervaring ...de ces van las vegas   zoveeel sets gehoord in zoeen korte tijd. Een van de leukste vakanties die ik heb gehad..vakantie en hobby...
Met dank aan kharma voor de toegangspassen voor de ces...
**UNDER CONSTRUCTION**

Duck Twacy

Quote from: maz on November 25, 2014, 16:53:59
Toevallig wel. Ze waren voor eerst aan showen in lasvegas ces 2014...
Ze waren net een verdieping hoger dan kharma en siltech op 30ste verdieping van venetien hotel...
Daar heb ik ze gehoord  ..
Lelijke speakers en ze kennen maar een kleur (grijs) hahaha..en belachelijke prijzen rond 4 ton en 5 ton...

Mooi speakers kwa klank maar goed daar is de verwachring ook naar als je 3 ton vraagd...
Oei wist niet dat ze zo duur waren. Dat is wel een beetje overdreven. Werkte vroeger meestal met Dynaudio units in isobaric opstelling. Maar nog steeds geen argument om zo'n hoge marge te rekenen

Former member 78

Quote from: maz on November 25, 2014, 16:53:59
Toevallig wel. Ze waren voor eerst aan showen in lasvegas ces 2014...
Ze waren net een verdieping hoger dan kharma en siltech op 30ste verdieping van venetien hotel...
Daar heb ik ze gehoord  ..
Lelijke speakers en ze kennen maar een kleur (grijs) hahaha..en belachelijke prijzen rond 4 ton en 5 ton...

Mooi speakers kwa klank maar goed daar is de verwachring ook naar als je 3 ton vraagd...

De speaker die Duck postte zit op zo'n 45K per set.

Xander32

Gedrochten  :-X

Quote from: Duck Twacy on November 25, 2014, 16:11:20
Heb je wel een EgglestonWorks gehoord (gewoon nieuwsgierig)

bv


Ik lees/zie er maar eigenlijk weinig over in NL/BE, maar er zijn wel 2 studios die ze gebruiken (Galaxy en Wisseloord studios).

Als ik zou moeten kiezen tussen een TAD en zo'n Eggleston, dan denk ik dat dat nog een lastige keuze zou zijn
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT