aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Raymond187

RAID 5 of 10 etc etc is geen backup van je data, maar redundency.

Backup:

Als het apparaat (je NAS zelf) stuk is of de meterkast staat in de brand dat jij je data nog hebt. Als je NAS straks stuk is, verbrand of gestolen (hoop het niet voor je natuurlijk) dan ben jij je data kwijt.

Redundency:

RAID5 idd 1 HDD stuk en die wordt vervangen door een andere en heb jij je data, omdat je NA dat berekend aan de hand van de overige data op de HDDs.

Daarom is het wijs om belangrijke data ook op een andere plek te hebben staan in een andere ruimte. Of nog beter andere locatie. Nee dropbox is ook niet 100% safe en raad ik zeker niet aan om als backup locatie te gebruiken.




LABO

Quote from: Raymond187 on October 23, 2014, 12:47:45
RAID 5 of 10 etc etc is geen backup van je data, maar redundency.

Backup:

Als het apparaat (je NAS zelf) stuk is of de meterkast staat in de brand dat jij je data nog hebt. Als je NAS straks stuk is, verbrand of gestolen (hoop het niet voor je natuurlijk) dan ben jij je data kwijt.

Redundency:

RAID5 idd 1 HDD stuk en die wordt vervangen door een andere en heb jij je data, omdat je NA dat berekend aan de hand van de overige data op de HDDs.

Daarom is het wijs om belangrijke data ook op een andere plek te hebben staan in een andere ruimte. Of nog beter andere locatie. Nee dropbox is ook niet 100% safe en raad ik zeker niet aan om als backup locatie te gebruiken.

Wat dat betreft heb je gelijk. Een NAS is een in-house back-up. Wil je het helemaal goed doen dan heb je ook nog een back-up op een andere locatie. Ik gebruik daarvoor een losse harddrive die ik eens in de maand (soms 2 maanden) bijwerk en dan weer buitenhuis plaats.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

denoontje

Quote from: LABO on October 23, 2014, 12:55:41
Wat dat betreft heb je gelijk. Een NAS is een in-house back-up. Wil je het helemaal goed doen dan heb je ook nog een back-up op een andere locatie. Ik gebruik daarvoor een losse harddrive die ik eens in de maand (soms 2 maanden) bijwerk en dan weer buitenhuis plaats.

+1

En voordeel van alles op de nas...ook op usb te zetten voor in de auto....
Streamen van spotify oid kan maar kan kostelijk worden in het buitenland lijkt me mbt dataverkeer

cardas49

Quote from: Raymond187 on October 23, 2014, 12:47:45
RAID 5 of 10 etc etc is geen backup van je data, maar redundency.

Backup:

Als het apparaat (je NAS zelf) stuk is of de meterkast staat in de brand dat jij je data nog hebt. Als je NAS straks stuk is, verbrand of gestolen (hoop het niet voor je natuurlijk) dan ben jij je data kwijt.

Redundency:

RAID5 idd 1 HDD stuk en die wordt vervangen door een andere en heb jij je data, omdat je NA dat berekend aan de hand van de overige data op de HDDs.

Daarom is het wijs om belangrijke data ook op een andere plek te hebben staan in een andere ruimte. Of nog beter andere locatie. Nee dropbox is ook niet 100% safe en raad ik zeker niet aan om als backup locatie te gebruiken.

Voor muziek en foto's heb ik Crashplan online backup. Ideaal. Voor $5 / maand nooit meer handmatig backups maken, want dat stel je toch altijd maar uit en is na 1 dag niet meer up to date. Met online backup oplossingen wijs je folders aan om te laten monitoren, en een dag later staat het er (encrypted) op. Maar je moet wel een beetje rappe upload lijn en niet te veel data hebben, anders duurt de initiële upload te lang.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Mr.M

#1129
Quote from: WickedGame on October 23, 2014, 12:13:33
Childs play! Ik moest upgraden naar 2x 3TB want zat met 1TB vol met mijn muziek collectie  :-X  ;D
ehhh ik heb 50 cds en 8 platen.. :blink:
**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

 :D

Ik heb nog een collectie cd's liggen...ben je gelijk klaar voor de komende jaren.  :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Quote from: maz on October 23, 2014, 15:28:24
   ehhh ik heb 50 cds en t platen

Dat bedoelde ik :) Dan heeft een NAS niet veel zin.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Mr.M

#1132
Quote from: Cyreg on October 23, 2014, 12:42:09
Wow Maz,..... ik heb het alweer moeten opgeven (al dat digitale geweld  :D)
Ben zelf nog steeds blij met m'n radio en LP-tjes draaien en CD-tjes opzetten  ;)

Heb je al wat kunnen luisteren naar de back-to-standard TecnoDec? (geen mat, wel Michell clamp)
En....?
Ja heb alles weggehaald , en  verschil is hoorbaar, bass is iets strakker en stemmen zijn iets minder wollig.

Blijft een vak apart dit...platenspeler klinkt echt lekker. Alleen platen zijn vrij prijzig...

Ik ben benieuwd wat het oplevert als ik een betere element in zet...
**UNDER CONSTRUCTION**

BuSpu

Quote from: maz on October 23, 2014, 16:05:34
Ik ben benieuwd wat het oplevert als ik een betere element in zet...
ben je nog niet jarig geweest ?  ;)

LABO

Quote from: maz on October 23, 2014, 16:05:34
Blijft een vak apart dit...platenspeler klinkt echt lekker. Alleen platen zijn vrij prijzig...

Ik ben benieuwd wat het oplevert als ik een betere element in zet...
Zou eerst eens aan je platen collectie werken dan geniet je 2x ...

Eerst van je nieuwe platen en daarna nog eens door het nieuwe element. Maar let op ook bij platen zit nog wel het nodige kaf tussen het koren.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

#1135
Even om terug te komen op de USB kabel.... Ik heb gehad de audioquest....en ik heb even zitten vergelijken en ik geloofge zelf niet dat in digitale domein veel verschil zou maken je USB kabel maar.......

Heb net even het liedje limit  to your love opgezet  en beide kabels vergeleken in het laag en het laag is echt heel stuk strakker met meer druk..
Ook stemmen zijn wat helderder dan de audioquest...

Je hoort gewoon dat er meer laag informatie doorkomt, en nee ik loop niet heen en weer,  mijn zitplek en zelfs mijn hoofd beweeg ik niet..

Mijn broertje wisselt de kabels....

Had gehoopt dat ik geen verschil zou horen want dit is een best dure kabeltje,als ik geen verschil zou horen had ik hem teruggebracht.
Helaas heeft kharma  geen  matrix refrence USB kabel wat normaal rond +- 400.is ,door hoge maakkosten om het overdracht te optimaliseren kunnen ze voor die prijs blijkbaar geen goed USB kabel maken.

Je valt dan meteen met je neus tegen een Supreme refrence van 900 euries voor 1.5  meter.  :unhappy: :unhappy:


Ik denk dat ik hem ga ruilen tegen eentje van een meter lang. Dat is lang zat.en het scheelt meer dan 200 in prijs..






**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: LABO on October 23, 2014, 16:30:23
Zou eerst eens aan je platen collectie werken dan geniet je 2x ...

Eerst van je nieuwe platen en daarna nog eens door het nieuwe element. Maar let op ook bij platen zit nog wel het nodige kaf tussen het koren.

Absoluut mee eens..

Heb net weer een plaat opgezet en klinkt echt goed....ook met een basic naald..
**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

Quote from: maz on October 23, 2014, 18:58:49
Even om terug te komen op de USB kabel.... Ik heb gehad de audioquest....en ik heb even zitten vergelijken en ik geloofge zelf niet dat in digitale domein veel verschil zou maken je USB kabel maar.......

Heb net even het liefde limit  to your love opgezet  en beide kabels vergeleken in het laag en het laag is echt heel stuk strakker met meer druk..
Ook stemmen zijn wat helderder dan de audioquest...

Je hoort gewoon dat er meer laag informatie doorkomt, en nee ik loop niet heen en weer,  mijn zitplek en zelfs mijn hoofd beweeg ik niet..

Mijn broertje wisselt de kabels....

Had gehoopt dat ik geen verschil zou horen want dit is een best dure kabeltje,als ik geen verschil zou horen had ik hem teruggebracht.
Helaas heeft kharma  geen  matrix refrence USB kabel wat normaal rond +- 400.is ,door hoge maakkosten om het overdracht te optimaliseren kunnen ze voor die prijs blijkbaar geen goed USB kabel maken.

Je valt dan meteen met je neus tegen een Supreme refrence van 900 euries voor 1.5  meter.  :unhappy: :unhappy:


Ik denk dat ik hem ga ruilen tegen eentje van een meter lang. Dat is lang zat.en het scheelt meer dan 200 in prijs..

Wist je wat er speelde en stond het volume iedere keer hetzelfde ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

Quote from: chansig on October 23, 2014, 19:48:07
Wist je wat er speelde en stond het volume iedere keer hetzelfde ?

Gr Hans

Alles was zelfde...

Ik raakte niets aan..me broertje trok ene USB kabel eruit en stopte en ander ertussen dezelfde liedje op play drukken...

Geloof me Hans ik heb aan alle variabele gedacht....

Dus geen gain verschil,volume verschil, geen andere liedje,geen nieuwe zitplek met andere stand van zitten ,,,

Heb zelfs mijn hooffdd niet bewogen om akoestiek verschillen te minimaliseren...

Enige war eruit ging was USB kabel en ander voor in plaats...

En zelfde liefdje...

Zelfs mijn broertje mocht niet op een andere plek in ruimte staan....

En het klonk echt verschillend...

@jhon. 

De foobar klinkt echt goed..tx voor installatie en muziek welke erop staat....klinkt netzo mooi als me cd speler als het niet beter is..ahahha
**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

Wist je welke kabel er gebruikt werd ?

Dus zo van: Nu gaat deze kabel er tussen en nu deze ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Quote from: chansig on October 23, 2014, 20:25:29
Wist je welke kabel er gebruikt werd ?

Dus zo van: Nu gaat deze kabel er tussen en nu deze ?

Gr Hans
Ik weet waar jij heen wilt ;)

eddy135

Quote from: maz on October 23, 2014, 18:58:49
Even om terug te komen op de USB kabel.... Ik heb gehad de audioquest....en ik heb even zitten vergelijken en ik geloofge zelf niet dat in digitale domein veel verschil zou maken je USB kabel maar.......

Heb net even het liedje limit  to your love opgezet  en beide kabels vergeleken in het laag en het laag is echt heel stuk strakker met meer druk..
Ook stemmen zijn wat helderder dan de audioquest...

Je hoort gewoon dat er meer laag informatie doorkomt, en nee ik loop niet heen en weer,  mijn zitplek en zelfs mijn hoofd beweeg ik niet..

Mijn broertje wisselt de kabels....

Had gehoopt dat ik geen verschil zou horen want dit is een best dure kabeltje,als ik geen verschil zou horen had ik hem teruggebracht.
Helaas heeft kharma  geen  matrix refrence USB kabel wat normaal rond +- 400.is ,door hoge maakkosten om het overdracht te optimaliseren kunnen ze voor die prijs blijkbaar geen goed USB kabel maken.

Je valt dan meteen met je neus tegen een Supreme refrence van 900 euries voor 1.5  meter.  :unhappy: :unhappy:


Ik denk dat ik hem ga ruilen tegen eentje van een meter lang. Dat is lang zat.en het scheelt meer dan 200 in prijs..

En maar klagen dat platen zo duur zijn... :blink:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani

Quote from: eddy135 on October 23, 2014, 21:57:37
En maar klagen dat platen zo duur zijn... :blink:

Is maar waar je je geld aan kwijt wil inderdaad. Muziek of kabels, ik wist het wel ;)

Raphie

#1143
Usb kabels maken geen verschil, zit echt tussen de oren confirmation bias, zonde van je geld, je weet dat er nullen en enen door de kabel gaan? Wat jij aangeeft is de invloed van een EQ er komt iets anders uit dan dat erin gaat, technisch ONMOGELIJK.
JBL PRX Power!

twani

Quote from: Raphie on October 23, 2014, 22:11:09
Usb kabels maken geen verschil, zit echt tussen de oren confirmation bias, zonde van je geld, je weet dat er nullen en enen door de kabel gaan? Wat jij aangeeft is de invloed van een EQ er komt iets anders uit dan dat erin gaat, technisch ONMOGELIJK.

Tóch glimt de één wel degelijk méér dan de ánder :D

Raphie

Ja, een leuk kousje, beetje engelenhaar vulling en een mooi plastic "chroom" blokje erop doen wonderen (voor prijs acceptatie) :D
JBL PRX Power!

Spijkie

Quote from: maz on October 23, 2014, 20:13:17
Alles was zelfde...

Ik raakte niets aan..me broertje trok ene USB kabel eruit en stopte en ander ertussen dezelfde liedje op play drukken...

Geloof me Hans ik heb aan alle variabele gedacht....

Dus geen gain verschil,volume verschil, geen andere liedje,geen nieuwe zitplek met andere stand van zitten ,,,

Heb zelfs mijn hooffdd niet bewogen om akoestiek verschillen te minimaliseren...

Enige war eruit ging was USB kabel en ander voor in plaats...

En zelfde liefdje...

Zelfs mijn broertje mocht niet op een andere plek in ruimte staan....

En het klonk echt verschillend...

@jhon. 

De foobar klinkt echt goed..tx voor installatie en muziek welke erop staat....klinkt netzo mooi als me cd speler als het niet beter is..ahahha

Je bent niet gek hoor :) Hier dezelfde ervaring en als je het hoort en je vind het een verbetering dan is dat toch prima!
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Raphie

Quote from: Spijkie on October 24, 2014, 20:07:55
Je bent niet gek hoor :) Hier dezelfde ervaring en als je het hoort en je vind het een verbetering dan is dat toch prima!
confirmation bias is a bitch, nu nog DBT kijken of je het kan herhalen
JBL PRX Power!

frank2

Er zit duidelijk verschil tussen usb kabels, heb er vele getest. Met medewerking van een sponsor.
Maar in theorie zou het niet moeten kunnen, gelukkig luister ik liever dan naar de theorie te "luisteren". Dat klinkt zeker voor geen meter.

Maar laat iedereen het voor zichzelf uitmaken, de meesten horen de verschillen wel, sommigen niet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

patsijb

juist in theorie werkt alles perfect maar helaas is de praktijk anders..luister en kijken is het devies..