Tips gevraagd cd collectie te verkopen

Started by Martijn@hifi, March 2, 2014, 14:17:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijn@hifi

Wie heeft wat tips om mijn cd collectie om te zetten in euro's. Het zijn ca 200 cd's, het liefst ben ik ze natuurlijk in één keer kwijt.

Als iemand interesse heeft hoor ik dit ook graag.

Alvast bedankt voor jullie reacties  :clapping:
Cambridge Audio EVO 150 | Anthem MRX-520 | PlayStation 5 | LG OLED65C16LA | Frontspeakers: Scanspeak reference monitors | rears Vifa Pillarmini | Center Scan Speak A4 monitor | Subwoofer Sub 7 mkII

Xander32

Quote from: Martijn@hifi on March  2, 2014, 14:17:05
Wie heeft wat tips om mijn cd collectie om te zetten in euro's. Het zijn ca 200 cd's, het liefst ben ik ze natuurlijk in één keer kwijt.

Als iemand interesse heeft hoor ik dit ook graag.

Alvast bedankt voor jullie reacties  :clapping:
Kijk eens hoe anderen het aanpakken, bijv. CZ79 momenteel.
Verkoop in 1x lukt m.i.  alleen maar indien het een gewilde collectie betreft i.c.m. een goede prijs.

Welke artiesten en titels betreffen het?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Enne, jij kan voorlopig hier toch nog niets verkopen; zie de voorwaarden daarvoor 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Hij heeft dus helemaal geen tips nodig...slimme ts is dit. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Quote from: chansig on March  2, 2014, 14:24:42
Hij heeft dus helemaal geen tips nodig...slimme ts is dit. :D

Gr Hans
... heeft vast van jou al een PM ontvangen ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

AbZ


chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martijn@hifi

Ik begrijp van jullie dat er niet een cd winkel is die collecties opkoop? 

Ik heb eigenlijk weinig zin om een hele lijst te maken.. Wat ik zo op marktplaats lees zit het gemiddeld op 1,25 pst.  :crazy:

Niet veel helaas, maar als ze op zolder liggen vind ik het ook zonde. Dan kan ik er beter geld van maken denk ik.

Ik zal binnenkort wel een paar foto's maken (hoef ik geen lijst te maken  ;D ) en deze op de "markt" zetten. @Xander32   :tongue2: wanneer ik aan de voorwaarden voldoe. (Nu iig weer 1 stapje verder)
Cambridge Audio EVO 150 | Anthem MRX-520 | PlayStation 5 | LG OLED65C16LA | Frontspeakers: Scanspeak reference monitors | rears Vifa Pillarmini | Center Scan Speak A4 monitor | Subwoofer Sub 7 mkII

chansig

Stuur mij maar een lijstje...voor 1,25 pst ben ik wel te vangen.. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Quote from: Martijn@hifi on March  3, 2014, 21:56:07
...

Ik zal binnenkort wel een paar foto's maken (hoef ik geen lijst te maken  ;D ) en deze op de "markt" zetten. @Xander32   :tongue2: wanneer ik aan de voorwaarden voldoe. (Nu iig weer 1 stapje verder)
:thumbs-up:

Nog 41 posts te gaan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Ruud-

Heb verleden week 600 cd's gekocht voor150 euro.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Worstebrood

CD's verkopen is vrij moeilijk. Zelfs als ze nieuw in de seal zitten.
Links en rechts zie je de winkels sluiten. Er zijn nog wel handelaren die beurzen afstruinen. Maar die geven je een €uro per kilo of zo...
Een Plaatboef (of vergelijkbare winkel) geeft ook niet meer dan een €uro per stuk. (om vervolgens voor €8 te verkopen, ze moeten nog wát verdienen)
MP is een hoop werk, maar kan wat opleveren.
Het meeste werk is stuk voor stuk plaatsen op e-bay. Hou de startprijs laag en hopen dat er mensen gaan bieden.
Als er juweeltjes tussen zitten die gezocht worden kan de prijs zomaar omhoog schieten. Maar... reken er niet op.
Wil je er snel van af, dan moet je helaas je verlies nemen.
En als je (zoals ik) een verzamelaar bent. Tja. Ik laat ze liever nog even op zolder staan, dan met pijn in het hart tot onderzetter te laten verworden.
Live Long and Prosper
Beeld: Samsung 55Q95, 46ES8000.
7.1.2 Setup: Marantz SR6011, CD 5005, Sony UBP x800Mk2, Technics SL-10
Speakers: MA RS-6, R360, Kef Cresta Center, 6xHTS 2001.
5.1 Setup: Denon AVR-3805, POA-T2, DVD-2910. Draaitafel: Pro-ject Debut III, Technics SL-j2/SL-L3, CD: TEAC CD-Z5000, Oppo BDP-93, LD: Pioneer, DVL-909, Sony SP-90es, MD: Sony MDS-JD 930, Tape: Denon DRS-810, Yamaha KX-800, Speakers: B&W DM683, KEF Cresta rear, Reference M100 center, Klipsch KSW-10s.

CZ79

Is imo helemaal niet moeilijk, je zult er alleen wel wat moeite voor moeten doen, dus gewoon een lijst maken, mooie foto's (heb ik niet gedaan).
Alles in een keer kan, maar per stuk is interessanter voor jou en voor veel kopers. Het kost je alleen dan wel wat werk om alles op te verzenden en mailcontact te houden met alle kopende partijen....
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Martijn@hifi

All, bedankt voor jullie tips.

Was toch maar van plan een lijst te maken. Als tip voor eenieder die zijn collectie wilt oplijsten, app discogsScan werkt makkelijk. Even je gsm camera voor de barcode houden en hij vind deze. Je kan dan inloggen op hun site om het csv bestand te downloaden.  :clapping:

Ik zie dat ik eerst nog wat post moet maken wil ik de markt op kunnen. Maar zal ze er binnenkort opzetten.
Cambridge Audio EVO 150 | Anthem MRX-520 | PlayStation 5 | LG OLED65C16LA | Frontspeakers: Scanspeak reference monitors | rears Vifa Pillarmini | Center Scan Speak A4 monitor | Subwoofer Sub 7 mkII

Worstebrood

Moeilijk in de zin van: Kopers zien te vinden die er daadwerkelijk nog goed geld voor betalen...

Succes Martijn.

Quote from: cz79 on April 18, 2014, 22:15:21
Is imo helemaal niet moeilijk, je zult er alleen wel wat moeite voor moeten doen, dus gewoon een lijst maken, mooie foto's (heb ik niet gedaan).
Alles in een keer kan, maar per stuk is interessanter voor jou en voor veel kopers. Het kost je alleen dan wel wat werk om alles op te verzenden en mailcontact te houden met alle kopende partijen....
Live Long and Prosper
Beeld: Samsung 55Q95, 46ES8000.
7.1.2 Setup: Marantz SR6011, CD 5005, Sony UBP x800Mk2, Technics SL-10
Speakers: MA RS-6, R360, Kef Cresta Center, 6xHTS 2001.
5.1 Setup: Denon AVR-3805, POA-T2, DVD-2910. Draaitafel: Pro-ject Debut III, Technics SL-j2/SL-L3, CD: TEAC CD-Z5000, Oppo BDP-93, LD: Pioneer, DVL-909, Sony SP-90es, MD: Sony MDS-JD 930, Tape: Denon DRS-810, Yamaha KX-800, Speakers: B&W DM683, KEF Cresta rear, Reference M100 center, Klipsch KSW-10s.

Deleted User

Plato/Concerto Amsterdam doet aan inkoop..

Ruud-

Quote from: Martijn@hifi on March  3, 2014, 21:56:07
Ik begrijp van jullie dat er niet een cd winkel is die collecties opkoop? 

Ik heb eigenlijk weinig zin om een hele lijst te maken.. Wat ik zo op marktplaats lees zit het gemiddeld op 1,25 pst.  :crazy:

Niet veel helaas, maar als ze op zolder liggen vind ik het ook zonde. Dan kan ik er beter geld van maken denk ik.

Ik zal binnenkort wel een paar foto's maken (hoef ik geen lijst te maken  ;D ) en deze op de "markt" zetten. @Xander32   :tongue2: wanneer ik aan de voorwaarden voldoe. (Nu iig weer 1 stapje verder)

Gisteren wat lp's verkocht aan een Rotterdamse winkelier, die zei me dat de meeste winkeliers, áls ze al inkopen, rond de €0,50 per stuk zitten bij partijen.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..