Inspiratie gezocht! Welke shows/ evenementen zouden jullie graag zien bij BB&G?

Started by bmateijsen, February 5, 2014, 13:24:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

newday

Quote from: AbZ on February  6, 2014, 12:34:05
Heb ff opgezocht wat Tunedem is, kom bij Linn uit, en die zeggen "gewoon luisteren"?   :blink: 
Een heel bijzonder inzicht!

Schakelen is kennelijk uit den boze, amoreel danwel slecht voor de potentie? 
Tja dat kan je denken (mensen denken wel gekkere dingen) maar wat is dan Tunedem dan?

Beats me...

Van wat ik er van begrepen heb is tunedem een voor hun (objectieve?) manier van luisteren die ze gebruiken bij het ontwikkelen van nieuwe producten. Ik ben wel benieuwd of de deelnemers op deze manier ook unaniem het "beste" systeem kunnen aanwijzen.

Dan nog kan je voorkeur uiteraard bij het "minder goede" systeem liggen omdat deze eigenschappen heeft die voor jou belangrijker zijn.

Het hoeft wat mij betreft niet per se tunedem te zijn, mag ook een andere benadering van andere fabrikant of goeroe zijn.



AbZ

Quote from: newday on February  6, 2014, 12:46:42
Van wat ik er van begrepen heb is tunedem een voor hun een (objectieve?) manier van luisteren die ze gebruiken bij het ontwikkelen van nieuwe producten. Ik ben wel benieuwd of de deelnemers op deze manier ook unaniem het "beste" systeem kunnen aanwijzen.

Dan nog kan je voorkeur uiteraard bij het "minder goede" systeem liggen omdat deze eigenschappen heeft die voor jou belangrijker zijn.

Het hoeft wat mij betreft niet per se tunedem te zijn, mag ook een andere benadering van andere fabrikant of goeroe zijn.
Bij mij wekt het woordje "objectief" hier een lachstuip op, gezien die kletspraat van Linn. 
Niet jouw fout uiteraard, maar ze zeggen gewoon helemaal niets

Zinnige info over luisteren is anders.  Zou natuurlijk wel mooi zijn, dat ben ik met je eens.


eddy135

Quote from: AbZ on February  6, 2014, 12:57:37
Bij mij wekt het woordje "objectief" hier een lachstuip op, gezien die kletspraat van Linn. 
Niet jouw fout uiteraard, maar ze zeggen gewoon helemaal niets

't is een omslachtige omschrjving, ja.

Stond "objectieve" misschien daarom tussen haakjes, met een vraagteken.. ???
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

bmateijsen

Quote from: AbZ on February  6, 2014, 12:57:37
Bij mij wekt het woordje "objectief" hier een lachstuip op, gezien die kletspraat van Linn. 
Niet jouw fout uiteraard, maar ze zeggen gewoon helemaal niets

Zinnige info over luisteren is anders.  Zou natuurlijk wel mooi zijn, dat ben ik met je eens.

Dit is niet het topic om daarover te discussieren... !

twani

Quote from: garmtz on February  6, 2014, 09:17:37
We zijn aan het brainstormen, dus alle ideeën zijn welkom. Dat akoestiek bljjkbaar hot is, is nu trouwens wel duidelijk.

uitleg over de volgende zaken zou ik leuk vinden:

-absorptie of diffusie
-basisregeltjes en tricks voor het toepassen van akoestische verbeteringen in de luisterruimte ZONDER! allerlei dure metingen van externe bedrijven.
-welke "huiskamer waardige" (gewoon mooi dus) aanpassingen zijn er en kunnen jullie leveren.


AbZ

@Bjorn, daarom wou ik hier ook niet ingaan op het idee dat je niet mag switchen.  Jullie vragen wel om ideeen. 

Naar mijn idee hebben jullie genoeg expertise om iets beters te doen met het idee van newday dan Tunedem.


Robiwan

Tips hoe je makkelijk tot een goed klinkend resultaat komt m.b.t. speakerplaatsing! Dus waar begin je (basis), wat daarna en hoe de finetuning? Dit even los van aanvullende akoestische aanpassingen!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

MVG

Quote from: katwax on February  6, 2014, 09:58:13


Wat ik ook leuk vind is iets dat hier in Belgie een audio zaak doet en dat is een show waarbij enkel systemen worden opgesteld die top zijn, waarbij niet naar kosten wordt gekeken, maar enkel het beste van het beste samen te stellen. Het 'nirvana' proberen te bereiken :)

Mij lijkt het nu juist leuk om dit andersom te doen. Dus niet cost no object maar juist t nirvana , proberen, te bereiken met een simpele sobere 'goedkopere' set. Al dan niet gecombineerd met akoestiek.

Xander32

Quote from: newday on February  6, 2014, 10:30:29
"Luisteren voor dummies", bijvoorbeeld wat extra uitleg over tunedem en daarna zelf de verschillen ervaren op een paar sets van verschillende merken met een totaal andere benadering.

Lijkt me erg leuk  8)


^^
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bmateijsen

Ik zie dat de topics nu met name gaan om:

- Akoestiek
- Luisteren 101
- Algemene streaming spelers luistershow

Hoe zit het met home-theater? ;D.

Groet,

Bjorn

bmateijsen

Quote from: MVG on February  6, 2014, 17:15:15
Mij lijkt het nu juist leuk om dit andersom te doen. Dus niet cost no object maar juist t nirvana , proberen, te bereiken met een simpele sobere 'goedkopere' set. Al dan niet gecombineerd met akoestiek.

Sobere/ goedkopere sets? In welk prijssegment voor de totale set?

Groet,

Bjorn

MVG

Sober in de zin van weinig componenten uit de instapklasse van verschillende merken:

naim uniqute of linn sneaky met bijvoorbeeld revel m105, m106. leuke set ups tot 4000-5000 voor een totale set bedoel ik dan.

Het is maar een idee hoor, maar ik ben altijd meer gecharmeerd van een goed samengestelde ''budget'' set up welke echt muziek maakt dan een cost no object show.

Al dan niet samen met akoestiek en plaatsing.

Bama


twani

Quote from: bmateijsen on February  7, 2014, 19:17:46
Sobere/ goedkopere sets? In welk prijssegment voor de totale set?

Groet,

Bjorn
Weet dat jullie sobere Naim Harbeth set (was het toch?) laatstelijk erg hoog scoorde bij een show.

Deze werd door bezoekers redelijk unaniem tot een van de weinige positieve uitschieters beschouwd.

Maw, sober is zéker een belanghebbende stroming in audioland. Tevens ook nogal onderbelicht door dealers, vaak gaat het toch over het aanéén reigen van allerlei heel erg dure componenten compleet met extra voedingen, extravagante kabels enz.

Mijn gevoel: De mooiste Naim 5si/monitor/kabel combi opzoeken, ofwel zoveel mogelijk "muziek" opzoeken met een zo nuchter mogelijke combinatie.

Voorwaarden moeten oa zijn het "ontwijken' van heftig dure bekabeling.


RonK.


twani

Quote from: RonK. on February  7, 2014, 20:59:39
Welke Harbeth geef de meeste warmte   :D
De SHL5 heeft het meest hout en zal dus het hardst branden :D

Ik sprak overigens over monitoren en bewust niet over Harbeth ;)

MVG

Quote from: twani on February  7, 2014, 20:55:52
Weet dat jullie sobere Naim Harbeth set (was het toch?) laatstelijk erg hoog scoorde bij een show.

Deze werd door bezoekers redelijk unaniem tot een van de weinige positieve uitschieters beschouwd.

Maw, sober is zéker een belanghebbende stroming in audioland. Tevens ook nogal onderbelicht door dealers, vaak gaat het toch over het aanéén reigen van allerlei heel erg dure componenten compleet met extra voedingen, extravagante kabels enz.

Mijn gevoel: De mooiste Naim 5si/monitor/kabel combi opzoeken, ofwel zoveel mogelijk "muziek" opzoeken met een zo nuchter mogelijke combinatie.

Voorwaarden moeten oa zijn het "ontwijken' van heftig dure bekabeling.

Dit bedoelde ik inderdaad  ^^  ;D

bmateijsen

Kunnen we zeker wat mee!

Quote from: MVG on February  7, 2014, 19:46:24
Sober in de zin van weinig componenten uit de instapklasse van verschillende merken:

naim uniqute of linn sneaky met bijvoorbeeld revel m105, m106. leuke set ups tot 4000-5000 voor een totale set bedoel ik dan.

Het is maar een idee hoor, maar ik ben altijd meer gecharmeerd van een goed samengestelde ''budget'' set up welke echt muziek maakt dan een cost no object show.

Al dan niet samen met akoestiek en plaatsing.

donaldk

Quote from: bmateijsen on February  7, 2014, 19:17:46
Sobere/ goedkopere sets? In welk prijssegment voor de totale set?

Groet,

Bjorn

Een PC+ setje, laten we zeggen 250-500 euro en een budget audio/ht set van 1000? Plus scherm. Maar zover ik weet doen jullie daarin niet, of vergis ik mij? Eventueel een soundbar shoot-out, daarmee zit je in hetzelfde segment.

High-end is leuk, maar ik heb net nog een $1 Million Dollar TV gezien;-). Doen jullie nou DPI of niet? DPI LASER projector was dicht bij Rec. 709, maar in combinatie met 2000:1 on/off vond ik dat een beetje undersaturated. Wat meer richting Rec. 2020 en dan lossless remapping in het display, zou ik graag zien (vergelijk Dolby, e.d.), maar dat is niet iets voor een dealershow.

donaldk

Quote from: bmateijsen on February  7, 2014, 19:17:23
Hoe zit het met home-theater? ;D.

Groet,

Bjorn

Barco, Christie, DPI, Panasonic, Sony, shoot-out bedoel je? Dat geeft een echt spectakel 8).

katwax

Quote from: MVG on February  7, 2014, 19:46:24
Sober in de zin van weinig componenten uit de instapklasse van verschillende merken:

naim uniqute of linn sneaky met bijvoorbeeld revel m105, m106. leuke set ups tot 4000-5000 voor een totale set bedoel ik dan.

Het is maar een idee hoor, maar ik ben altijd meer gecharmeerd van een goed samengestelde ''budget'' set up welke echt muziek maakt dan een cost no object show.

Al dan niet samen met akoestiek en plaatsing.

Mja ik denk dat we hier een perceptie probleem gaan hebben 4k-5k is voor de meeste mensen al zwaar over budget. Als mensen aan mij om raad vragen ivm een set dan is het budget niet boven de 1500 en vaak zelfs onder 1000.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

MVG

Is voor mij ook een flinke bak geld hoor. Maar de klasse 1000-1500 kun je bij BB&G niet terecht lijkt me mits gebruikt, corrigeer me als ernaast zit hoor, en aangezien het een initiatief van BB&G is...

(Wat overigens niet wil zeggen dat er voor 1500 euro geen heel leuke set neer te zetten is, want dat is zeker wel zo! Alleen moet je dan ergens anders shoppen denk ik.)

Ik denk dat een linn sneaky of soort gelijk apparaat met bijvoorbeeld revel m105  of soortgelijke luidspreker voor een beetje liefhebber wel bij elkaar te sparen moet zijn. Voor mensen die gewoon een goed geluid zoeken voor aanzienlijk minder geld zijn er genoeg andere opties.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat een ''budget'' set (ik plaatste budget al expres tussen aanhalingstekens omdat zoals jij zegt 4-5000 euro voor veel mensen al zwaar over budget is) goed samen gesteld veel leuker is vind ik dan, dan zomaar een stapel exotische spullen met dito luidsprekers samenstellen, zie ook Twani z'n reactie.

Maar ik begrijp wat je bedoelt hoor met je reactie! Maar de mensen die jou om raad vragen, gebeurt mij ook wel eens, zijn waarschijnlijk meestal mensen die ''gewoon goed'' geluid zoeken, beter dan de plastic MM spullen lijkt me? Wij op dit forum hebben een heel andere perceptie van wat goed is en zijn natuurlijk veel kritischer.

bmateijsen

Quote from: donaldk on February  8, 2014, 17:09:13

High-end is leuk, maar ik heb net nog een $1 Million Dollar TV gezien;-). Doen jullie nou DPI of niet? DPI LASER projector was dicht bij Rec. 709, maar in combinatie met 2000:1 on/off vond ik dat een beetje undersaturated. Wat meer richting Rec. 2020 en dan lossless remapping in het display, zou ik graag zien (vergelijk Dolby, e.d.), maar dat is niet iets voor een dealershow.

Hoi Donald,

Wij hebben geen DPI staan, dus in die zin moet ik het negatief beantwoorden....

groet,

Bjorn

bmateijsen

Quote from: donaldk on February  8, 2014, 17:13:41
Barco, Christie, DPI, Panasonic, Sony, shoot-out bedoel je? Dat geeft een echt spectakel 8).

ISE is toch net geweest ;). Alle gekheid op een stokje, maar een projector shootout is wel te realiseren, maar niet met cost-no-object modellen. Een Christie is in Nederland bijna niet te regelen, idem Barco.

Groet,

Bjorn