4K instapmodellen 2014? Nieuwtjes, rumours, ontwikkelingen, etc

Started by MechanicalAnimal, January 20, 2014, 13:11:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

donaldk

Infinitec heb ik wel een bordje van zien staan, maar kennen we wel;-), dus niet helemaal naar achterkant van de hal gelopen.

Sorry hoor, maar ook de LG autostereoscopie was bagger, 3D was minimaal, maar alleen het 2D logobeeld was scherp en kijkbaar. Vroeger kreeg ik hoofdpijn van LG autostereoscopie displays. Ook van Philips. Op ISE heb ik ook dit jaar weer geen succesvolle 3D Autostereoscopie demo gezien.

Shallow depth of field, is nog steeds een gruwel. Ook in de Samsung demoreel gaf dat compressiefouten en bewegingsonscherpte op de 110" 4K.

Dinsdag was het best druk.

LittleNinja

Ik vond het resultaat van de LG 3D beter dan de variant die ik twee jaar geleden zag bij Toshiba. Zoals ik al zei vind ik het 3D circus steeds minder interessant.

Ik heb weinig fouten gezien op de 110 van Samsung, maar goed ik was ook niet op zoek naar fouten..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

evilniek

Quote from: THX-ultraII on February  7, 2014, 11:33:56
Ja, je hebt echt iets gemist. Bij Cinemadream is binnenkort een demo met een Infitec passief 3D systeem op een dual TW9200 setup. Infitec 3D kitje (2 passieve brillen, decoder en opzetfilters) kost echter wel 5K en dan moet je ook nog 2 9200s kopen. Gaat wel boven de 10K dus maar dan heb je een 3D plaatje zoals IMAX  :)

Ben me ook een beetje aan het verdiepen in het passieve 3D verhaal, Infitec lijkt me op zich een interessant produkt, maar er is ook een veel budget vriendelijkere techniek namelijk Omega 3D, dit bedrijf ontwikkelt ook filters voor allerlei andere doeleinden, de maker beweerd overigens dat zijn filters superieur zijn aan die van Infitec, hij had wel vrij valide argumenten betreffende het hoe en waarom van zijn claims. Er moet wel gezegd worden dat je niet perse een 9200 nodig hebt, hoewel het natuurlijk wel helpt wat betreft andere parameters, contrast etc. Maar misschien maar even een eigen topic openen (als ik zin heb), wel tof om te horen dat je het zo indrukwekkend vond, zelfs met een LCD.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

donaldk

Was ook een andere demo met goedkope filters, was dacht ik naast de mersive.com blenddemo op de stand van Delta in hal 9.

evilniek

Quote from: donaldk on February  7, 2014, 20:39:12
Was ook een andere demo met goedkope filters, was dacht ik naast de mersive.com blenddemo op de stand van Delta in hal 9.

Van welke fabrikant of merk? iets meer info zou handig zijn. :)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

donaldk

Tja ik verstond het niet goed waren vierkante filters die voor de lenzen hingen, met wat tape. Just some cheap ... filters.

Lucky Luke


riwi

Quote from: Lucky Luke on September  1, 2014, 17:45:11
Al weer nieuws aan het 4k beamer front?

Epson op de IFA volgens mij

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143817.0

/edit : na het nalezen van de berichten is het mij volledig onduidelijk of Epson deze projectoren nu deze week op de IFA introduceert of pas in november. We gaan het meemaken deze week. :)

Kjelt

 En hier zegt Werner dat Epsonhelemaal  NIET met 4k komt ( dit jaar):
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=144997.msg2673046#msg2673046


Dus wie het weet mag het zeggen  ;D

donaldk

Epson projectoren komen nooit met IFA, soms kondigen ze dat wel aan, maar levering is dan alsnog vanaf november, andere jaren zeggen ze dat er gelijk bij, in plaats van pas bij of na de lancering tijdens IFA. Seizoen begint toch meestal pas in oktober, dus shipping per 1 september is veelal onnodig vroeg.

rutgers

Volg morgen om 16:15 uur de Sony persconferentie en jullie kunnen wat moois verwachten van ons:

http://www.sony.co.uk/ifapress

Verdere informatie volgt morgen avond.

home@the movies

Quote from: rutgers on September  2, 2014, 13:14:22
Volg morgen om 16:15 uur de Sony persconferentie en jullie kunnen wat moois verwachten van ons:

http://www.sony.co.uk/ifapress

Verdere informatie volgt morgen avond.

Ik gooi nog wat olie op het vuur, het is inderdaad zeer mooi nieuws  ;D wij zijn met onze camera ploeg aanwezig en brengen uitgebreid verslag uit.

Ben je zelf ook aanwezig op de stand Rutger?

Gr
Werner
Cinedream/Home@The Movies

Kjelt

Ik ben benieuwd  :D



home@the movies


home@the movies

We hebben op Vrijdag een afspraak op de Epson stand voor een interview, en we krijgen dan ook, en ik quote even " wat uitleg over de 4K geruchten"

We gaan een paar zeer leuke dagen tegemoet  :pompom: :pompom: :pompom:
Keep u updated as we go along.

Ik kijk er echt naar uit.

Gr
Werner


pietnoeck


papaleo

Wtf is 'Rutgers' eigenlijk....?
Zonder dat hij eigenlijk wat zegt,weet hij wel het zaakje op te stoken zeg... :-X
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

Quote from: papaleo on September  2, 2014, 20:19:07
Wtf is 'Rutgers' eigenlijk....?
Zonder dat hij eigenlijk wat zegt,weet hij wel het zaakje op te stoken zeg... :-X

Rutgers is iemand van Sony Nederland, hij weet zijn timing natuurlijk wel te kiezen  ;)

donaldk

Ik zie de 'Our Latest News' email van Sony Professional morgen wel in mijn inbox.

CinemaDream

Morgen weer een spannende dag voor Home Cinema land ;-)
Houd onze website in de gaten! ;-)

m9

Quote from: evilniek on February  7, 2014, 20:30:21
Ben me ook een beetje aan het verdiepen in het passieve 3D verhaal, Infitec lijkt me op zich een interessant produkt, maar er is ook een veel budget vriendelijkere techniek namelijk Omega 3D, dit bedrijf ontwikkelt ook filters voor allerlei andere doeleinden, de maker beweerd overigens dat zijn filters superieur zijn aan die van Infitec, hij had wel vrij valide argumenten betreffende het hoe en waarom van zijn claims. Er moet wel gezegd worden dat je niet perse een 9200 nodig hebt, hoewel het natuurlijk wel helpt wat betreft andere parameters, contrast etc. Maar misschien maar even een eigen topic openen (als ik zin heb), wel tof om te horen dat je het zo indrukwekkend vond, zelfs met een LCD.

http://www.sim2.com/home/en/content/lumis-hc-3d-d

sim2 maakt ook gebruik van infitec filters, wel een teken dat het een kwaliteitsproduct is.

RubenV.

Quote from: m9 on September  3, 2014, 12:58:45
http://www.sim2.com/home/en/content/lumis-hc-3d-d

sim2 maakt ook gebruik van infitec filters, wel een teken dat het een kwaliteitsproduct is.

2 jaar geleden een demo van 3D op een sim2 projector gezien bij CineMike, allermooiste 3D plaatje dat ik ooit heb mogen aanschouwen.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

papaleo

Quote from: home@the movies on September  2, 2014, 21:26:23
Rutgers is iemand van Sony Nederland, hij weet zijn timing natuurlijk wel te kiezen  ;)

Aahaaa!
Dat kan je wel zeggen,ja. ;D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels