The Bassment (was: Yet Another Cellar Home Theater)

Started by Keerzijde, December 30, 2013, 12:30:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Keerzijde

Quote from: RalphH on January  1, 2014, 21:46:11
Het zal toch wat proberen worden. Zou mooi zijn als je voor het definitief plaatsen van de stoelen nog e.e.a. aan metinkjes kon doen.
Ik zou er ook zoals LocoJ aangeeft, voor kiezen om het geheel voor 1 rij te optimaliseren en daar inderdaad ook wat ruimte voor de rears te nemen, die wil je niet in je oren hebben tetteren.
Hetzelfde optimale resultaat voor alle plekken realiseren wordt lastig, de mensen op de andere stoelen mogen blij zijn dat ze mogen komen kijken ;D ;D

Ik gok dat het podium 1.22m diep wordt (is namelijk de afmeting van de platen hout in de bouwmarkt ;))
Dus de eerste luisterrij zal ongeveer op 6.20 - 1.20 = 5.0m komen.
Als ik daar alleen zit te kijken zet ik voor de ingeklapte 1e rij dus nog een grote stoel en kijk ik ongeveer op 4.0m.
Met een (vooralsnog gepland) scherm van 3.20m breed is dat nog steeds een mooie afstand en zit ik keurig op 2/3 van de ruimte.

De rears komen zoals aangegeven in het 3d model iets achter de luisterpositie.
Daar kan ik ook niet zoveel mee schuiven, omdat ik ze aan/tegen de muur wil maken
omdat ik voor standaards eigenlijk geen ruimte heb.
Veel verder naar voren of naar achteren kunnen ze ook niet vanwege de posities van de deuren.
Ik wil ze wel draaibaar maken trouwens.

Wat betreft geluidsoptimalisatie wil ik in eerste instantie gaan voor 1 sweetspot op de centrale positie.
Maar misschien is het mogelijk om meerdere setups op te slaan als audio profiel in de versterker, zodat ik
makkelijk kan wisselen tussen sweetspot voor 1, 2 of 7 personen.

Quote from: HTip on December 31, 2013, 17:02:46
Akoestiek en nagalm luistert nogal nauw, dus ermee experimenteren raad ik je af. Ik ben met een meting begonnen, zodat ik precies wist wat ik kon doen.
Je plafond zou je kunnen gebruiken voor breedbandige absorptie, zodat je bij de rest van de inrichting vrij bent in je keuze.

Ik wilde voorkomen dat ik metingen moest doen, omdat me dat sowieso heel lastig lijkt.
Maar stel dat ik NU een meting ga doen, wat leert mij dat en hoe weet ik dan wat voor problemen ik evt ga krijgen?
Ik neem aan dat de acoustiek nog best veel gaat veranderen met podium, stoelen, kleedje, wandtapijt, etc.
En wat bedoel je met plafond gebruiken voor breedbandige absorptie?
(Maar ik vrees dat dat antwoord te laat komt, want het plafond is inmiddels dicht, haha)

Oh, en de koof kan ik ook niet helemaal volproppen met rockwool ofzo, omdat die nodig zijn voor de airflow.
Ik zou de binnenkant wel evt kunnen bekleden/beplakken met iets, zolang de onderkant nog open is.
Er komen later wel luikjes in, omdat ik misschien nog ooit bij die luchtroosters moet kunnen, maar dan
is het toch wat lastiger werken.

Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play

Keerzijde

#26
Ik zie dat het alweer een tijd geleden is dat ik gepost heb.
Even tijd voor een update...

Aan de hand van fotootjes is de voortgang goed te volgen.
(ik laat mijn fotocamera expres in de aangrenzende ruimte liggen zodat ik regelmatig,
vooral voor mezelf, maar natuurlijk ook voor dit forum, even wat foto's van de voortgang
kan maken)

Wat is er in de afgelopen 6 weken zoal gebeurd:

...plafond laten stucen


...wand en plafond donker geschilderd




...vloertje gelegd/geplakt


...ledverlichting ophangen


...werkt! (ook in andere kleuren ;))


..podium voor achterste rij stoelen


...goed opvullen met rockwool


...en voilá


...zoiets moet het worden


Die ledverlichting heb ik op aanraden van de verkoper op een alu stripje geplakt.
Zodat hij zijn warmte beter kon afvoeren.
Eerst dacht ik dat dit onzin was, want leds worden immers nauwelijks warm.
Maar als ik ze een half uurtje aan heb staan, zie ik dat die alu strips wel 1 cm bol gaan staan
van de warmte. Die zitten iedere 50cm vast met een schroefje dus kan op zich geen kwaad.
Als straks de onderplaten van de koof gemonteerd zijn, zie je er bovendien niks van.

De rode en zwarte vloerbedekking heb ik inmiddels ook binnen.
Het podium is inmiddels bijna geheel bekleed met zwart tapijt.
Voordat ik de stoelen ga monteren moeten ze eerst nog grondig gereinigd worden.
Dat lijkt me een K-klusje trouwens.
En op de stoelpoten zit een klein beetje roest, dus die wil ik ook eerst nog even overspuiten.

Ik ben nu bezig met de planning voor de verlichting en de onderplaten van de koof.
Daar wil ik een aantal luikjes in hebben. zodat ik later evt. nog bij de luchtroosters kan komen.
Ook moet ik natuurlijk geen dwarsbalkjes monteren waar de spotjes moeten komen.
In Sketchup mijn modelletje verder afgemaakt zodat ik een idee krijg hoe de verlichting straks
gaat uitzien.

Binnenkort maar eens een afspraak maken in Emmeloord om een Epson TW-6100 te bekijken.
En levert Gé nog steeds doek voor spanschermen?

Want de volgende vraag wordt toch wel welke projector en welk doek ik nou echt nodig heb.
Ik kan namelijk geen keus maken tussen 21:9 of 16:9
CIH projectie met behulp van een voorzet lens wordt mij te duur.
Ik heb de ruimte voor een scherm van 350cm breed, maar kom dan met 16:9 wat hoogte te kort.
Als ik voor 16:9 kies kan ik een scherm van 320x180 plaatsen.
Maar mijn idee is om een scherm van 350x180 te maken, zodat ik de volgende opties heb:
- 21:9 projecteren op 350x150
- 16:9 projecteren op 320x180
Nadeel is dat ik in beide gevallen iets moet maskeren en de projector moet verstellen.
Maar dat heb ik er wel voor over.
(Waarschijnlijk kijk ik straks toch meestal 21:9 maar moet 16:9 af en toe mogelijk zijn)

Als iemand goede suggesties heeft?
Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play

denoontje

#27
Ik zou nu zelf kiezen als ik de ruimte had voor 21-9 scherm.
Als je moet/wil  maken is verticaal makkelijker te realiseren.

Reden dat ik nog geen masking heb op mijn 16-9

Cage

Als je zowel 16:9 als 21:9 met CIH wilt projecteren kun je wellicht beter voor een Panasonic PT-AE6000 gaan van een TW-6100. Met de Panasonic kun je namelijk automatisch wisselen tussen de formaten. De PJ past dan het geprojecteerde beeld aan aan de juiste verhouding. Heel wat makkelijker dan dit elke keer met de hand moeten aanpassen.
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

Keerzijde

@denoontje: Ik denk zelf ook dat 21:9 de belangrijkste factor gaat worden.
Daarom wil ik het scherm ook 350cm breed hebben.
Maar bedoel je te zeggen dat ik het scherm dat maar 150 hoog moet laten en alleen
vertikale masking moet toepassen?

@Cage: Bedankt voor de tip voor die Panasonic.
Ik ben bang dat die echter buiten mijn prijsrange gaat vallen.
De 6100 kost ongeveer 1300,- maar die pana gaat al richting de 2100,-
Dan zou ik ook naar een 7200 of 8100 kunnen kijken al weet ik niet wat de verstelbaarheid
van die projectoren is.

Ik weet uberhaupt nog niet hoe makkelijk je een projector kunt instellen om
een bepaalde schermgrootte te vullen.
Is zoiets eigenlijk lastig/moeilijk om te doen (als je het per film moet instellen)?
Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play

sanderkevdw

Interessante HT om te volgen! Als ons huis er staat begin ik ook aan de HT in de kelder dus iemand met vergelijkbare situaties is altijd handig :D
Ben je al 100% zeker dat je kelder ook altijd waterdicht zal zijn?

Keerzijde

Quote from: sanderkevdw on February 18, 2014, 13:01:48
Ben je al 100% zeker dat je kelder ook altijd waterdicht zal zijn?

100% zeker ben je nooit, wanneer het grondwater al op 1.40m begint  ;)
Maar de kelder is al waterdicht sinds 2010.
Wel ligt er overal vloerverwarming, wat in combinatie met de ventilatie
zorgt voor een aangenaam klimaat onder de grond.
Zeker niet kil of koud of vochtig.

Het enige probleem dat ik heb gehad (bij zeer hevige regenval) is dat er water door
de luchtroosters naar binnen kan. Dat heeft echter een specifieke oorzaak die
ik komend voorjaar ga oplossen.
Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play

sanderkevdw

Heb hier zelf wat schrik voor (Kelder zit niet bij in brandverzekering dus schade bij wateroverlast is niet gedekt). Hij wordt binnen enkele maanden gegoten, maar wanneer ga ik zeker genoeg zijn om er een luidspreker van toch enkele 100-en euro's te durven zetten...
Overmorgen sondering en ik hoop op grondwater dat onder de 3m ligt :D Met zo'n weer als nu geeft dat toch best veel zekerheid :D

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Cage

#34
Quote from: Keerzijde on February 18, 2014, 10:26:58
...

Ik weet uberhaupt nog niet hoe makkelijk je een projector kunt instellen om
een bepaalde schermgrootte te vullen.
Is zoiets eigenlijk lastig/moeilijk om te doen (als je het per film moet instellen)?


Ik zou het iig niet met de hand willen doen. Je moet namelijk niet alleen de zoom instellen maar ook de hoogte vanwege de gebruikte lensshift. Maar als je die niet hebt / gebruikt zal het nog wel gaan denk ik.
Maar het blijft een beetje behelpen. Dergelijke luxe kun je altijd nog later doen, als het upgrade virus je te pakken heeft. ;)
Ik ga overigens niet voor CIH en ga binnenkort een TW-7200 aanschaffen, maar ik ben wel erg jaloers op je ruimte. Ziet er erg gaaf uit.
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

Keerzijde

Quote from: Cage on February 18, 2014, 21:06:57
Ik zou het iig niet met de hand willen doen. Je moet namelijk niet alleen de zoom instellen maar ook de hoogte vanwege de gebruikte lensshift. Maar als je die niet hebt / gebruikt zal het nog wel gaan denk ik.

De TW6100 heeft geen lensshift.
Ik wil hem gewoon ondersteboven aan de koof vastschroeven (geen veel te dure beugel nodig  ;D)
Daarna beeld projecteren met 21:9 film totdat breedte van 350cm bereikt is. Rest maskeren.
Vervolgens uitzoomen met 16:9 film totdat hoogte van 180cm bereikt is. Rest maskeren.
Moet mogelijk zijn om te wisselen met alleen zoom. (en maskering wisselen uiteraard)
Of denk ik nu te simpel?   ???

Quote
Maar het blijft een beetje behelpen. Dergelijke luxe kun je altijd nog later doen, als het upgrade virus je te pakken heeft. ;)
Ik ga overigens niet voor CIH en ga binnenkort een TW-7200 aanschaffen, maar ik ben wel erg jaloers op je ruimte. Ziet er erg gaaf uit.

Dank je.
De TW7200 ligt helaas weer buiten mijn budget.
Maar ik vrees inderdaad dat ik het upgrade virus niet buiten de deur kan houden.
Ik begin deze HT met redelijk simpele apparatuur, dus upgraden zal niet uitblijven  :crazy:
Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play

Cage

#36
Wanneer je voor een PJ zonder lensshift gaat, kun je het beste eerste je PJ goed ophangen en dan pas je scherm. Door eerst op de muur projecteren kun je precies bepalen waar je scherm moet komen. Als je eerste je scherm ophangt is het lastig om precies te bepalen waar je PJ opgehangen moet worden. Zeker als je geen verstelbare beugel hebt.
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

Keerzijde

Quote from: Cage on February 19, 2014, 13:11:34
Wanneer je voor een PJ zonder lensshift gaat, kun je het beste eerste je PJ goed ophangen en dan pas je scherm.

Ja, dat lijkt me een goede volgorde. ;)
Volgens de site van Epson, projecteert de TW6100 9cm hoger dan het vlak waar hij op staat.
Aangezien ik hem onder de koof wil hangen, zou de bovenkant van het scherm ongeveer 9cm
lager moeten beginnen. (moet ik uiteraard nog testen)
Aangezien ik met een vaste zwarte band rondom het scherm wil werken van 10cm, moet
dit uiteindelijk allemaal net gaan passen.
We gaan het zien... :unsure:
Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play

LeonArdusS

Dsdsdsfdfd
Dsdsdsfdfdrdfdfdf424:43434343434
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Keerzijde

@LeonArdusS: Op je toetsenbord in slaap gevallen?   ;)
Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play

RalphH

Late reactie, maar erg vet de verlichting!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

#41
Een vertikale masking is makkelijk te maken....gordijnrails en 2lange plaatjes, evt gordijnhrails motortje en klaar..
Horizontaal moet ik nog steeds iets goeds voor bedenken. Ik heb een 16-9 scherm. Zeker als je iets automatisch zou willen.

Keerzijde

Quote from: RalphH on February 19, 2014, 20:32:23
Late reactie, maar erg vet de verlichting!

Dank je.  Een goed voorbeeld doet volgen, zullen we maar zeggen ;)
Momenteel komt er zoveel licht vanaf dat ik het als hoofdverlichting gebruik tijdens het klussen.
Maar als straks de onderplaten tegen de koof zitten, blijft allen de indirecte verlichting
via het plafond over.  Dat zal een stuk minder lichtopbrengst zijn helaas.
Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play

Keerzijde

Quote from: denoontje on February 19, 2014, 22:06:28
Een vertikale masking is makkelijk te maken....gordijnrails en 2lange plaatjes, evt gordijnhrails motortje en klaar..
Horizontaal moet ik nog steeds iets goeds voor bedenken. Ik heb een 16-9 scherm. Zeker als je iets automatisch zou willen.

Automatisch durf ik nog niet eens aan te denken ;)
Voorlopig zou ik genoegen nemen met 2 extra platen die ik aan het scherm kan bevestigen.
Maar dat staat ik denk als een van de laatste puntjes op de planning.
Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play

Keerzijde

Gistermiddag nog even een zweeds bouwpakketje gekocht.
Ik had nog een meubel nodig voor mijn versterker en evt andere apparatuur.
Ik had een leuke indeling bedacht met plankje en klepjes ervoor, maar thuisgekomen
bleek mijn versterker te hoog voor zo'n opstelling.
Dus zet ik hem maar gewoon los in het middelste van de 3 vakken.

Heeft iemand trouwens een idee waar ik los projectordoek kan krijgen
om zelf een spanscherm te maken?
En welke gain heb je nodig voor een batcave, 6m projectie op 3.5m breed
scherm en evt in 3D (heeft meer licht nodig)? :confused:
Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play

beatbrother

Ik heb in mijn HT gekozen voor CIW en nog geen moment spijt gehad.
Ik zou het trouwens onmiddelllijk opnieuw doen, want op deze manier heb je altijd dezelfde grootte in de breedte qua scherm.
Dus ik hoef dan niet te switchen met de beamer etc.

Keerzijde

Quote from: beatbrother on February 25, 2014, 13:00:06
Ik heb in mijn HT gekozen voor CIW en nog geen moment spijt gehad.
Ik zou het trouwens onmiddelllijk opnieuw doen, want op deze manier heb je altijd dezelfde grootte in de breedte qua scherm.
Dus ik hoef dan niet te switchen met de beamer etc.

Je hebt helemaal gelijk dat dat de makkelijkere oplossing zou zijn kwa switchen.
Ook heb je dan maar 1 type masking nodig (horizontaal)
Maar ik vrees dat ik met 350 breed een hoogte van 196cm nodig heb.
De ruimte die ik tussen koof en vloer heb is slechts 236cm.
Als ik 196cm + 2x10cm zwarte rand neem, is er maar 20cm tot de vloer over (30cm beeld tot vloer dus)
Lijkt me net te weinig ruimte voor podiumpje + center.
Maar het overwegen waard als ik wat breedte inlever... hmmm...  :butbut:

Heeft er verder niemand ervaring met verschillende Gains?
Heb ik voldoende aan gain 1.0 (betere kijkhoek) of ga ik beter voor 1.2 ivm projectie oppervlak en 3D (lichtverlies)?
Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play

Keerzijde

Ik zie dat ik al een tijdje niet meer gepost heb  >:(
Tijd voor een korte update dus.
(update met foto's volgt...)

De afgelopen weken al een dolle aan het klussen geweest om de bioscoop operationeel te krijgen.
Reden is dat ik mijn dochter beloofd had dat ze daar tijdens haar kinderfeestje een film mocht kijken.   :crazy:
Tja, dat gaf een harde deadline, dus ik MOEST wel.
Er zijn een aantal nachten bij geweest dat ik tot ver na 02:00 nog stond te schilderen, maar
ik ben uiteindelijk zeer tevreden met het resultaat.

Anyway, in de afgelopen maanden is er veel veranderd:
- Koof afgewerkt
- Zuiltjes gemaakt
- Muren bekleed met vloerbedekking
- Cinemat doek op de muur gespannen (bedankt Gé  :smile:)
- Wand rond scherm gemaakt
- Podium onder scherm gemaakt (met name voor centerspeaker)
- Voorste rij stoelen op plaat geschroefd
- Speakers geplaats
- Beamer opgehangen
- Audio aangesloten
- Mede8er 600X3D gekocht
- 8 extra (samsung) 3D brillen gekocht

Kinderfeestje was gelukkig een succes.
Nu alleen de afwerking nog, maar dat kan op mijn gemakje  ;D

Bij het testen van het geluid liep ik echter wel tegen een paar zaken aan.
Even wat context:
Ik heb een Jamo S608 HCS3 setje speakers aangesloten op een Onkyo TX-NR616.
De front speakers heb ik Bi-Amped aangesloten omdat ik verwachtte dat ik daardoor een wat nettere
scheiding zou kunnen maken tussen hoog en laag.
(De front hebben een ingebouwde side-firing sub, die ik face-out heb opgesteld)
Via Audigy EQ2 setup (3 punt meting) het geheel ingesteld.
Zonder de "normale" manier van aansluiten ooit gehoord te hebben, was ik voor films eigenlijk best tevreden
met het geluid, behalve dat de stemmen (center) eigenlijk iets ondervertegenwoordigd waren.
Dit is via het Onkyo menu redelijk goed te corrigeren.
De basstraps in de linker en rechter hoek lijken hun werk te doen, maar een echte meting
heb ik (nog) niet gedaan.

Echter, toen ik afgelopen weekend een concert dvd/bluray wilde kijken, miste ik behoorlijk wat 'beleving'.
Mijn conclusie was dat het bas-geluid niet toereikend was, dus heb ik een bescheiden sub uit de woonkamer
geleend om wat te testen.
(actieve sub, ported, freq tot 35Hz)
Daarmee kreeg ik wel wat meer lage tonen, maar het geheel bleef "rommelig".
Ook bij gewoon een mp3 luisteren via USB klinkt alles niet zo strak als bv in de auto.
(ik weet dat het geen eerlijke vergelijking is maar toch)

Wat zou ik hier aan kunnen verbeteren (ruimte is 6x5x2.5 = 75m3)
- Meer demping?  (ik moet nog een vloerkleed kopen)
- Bestaande fronts van demping voorzien (bekend probleem bij de s608, handleiding op internet aanwezig)
- Andere subwoofer?

En ALS het een andere sub moet worden, welke dan?
Ported / Gesloten?  (Gesloten denk ik, omdat ik een strakker geluid wil)
Front firing/ Down firing? (FF gok ik, omdat ik wel die kick wil voelen)
- BK XXLS400 DF/FF?
- MJ Acoustics Pro 50 MkII?
- Zelfbouw?

Met name dat laatste zie ik kwa beschikbaar budget wel zitten   :angel:
Heeft een van de aanwezige experts hier een mening over?
Andere tips/tricks?
Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play

frankp

Je zou eens met een db-meter een meting met REW kunnen doen van de ruimte en de resultaten hier of in het "afsteltopic" kunnen posten. Ik denk dat je aan de hand van die resultaten wel het beste advies krijgt.

Mooie ruimte trouwens. Heb je ook wat foto's van hoe het er nu uit ziet? (misschien kan ik nog wat goede ideeën van je lenen  ;D)

Keerzijde

Ok, dan nu de beloofde plaatjes   ::)

Afwerken van de koof


Zuiltjes maken


Testen van de verlichting en de zuiltjes


Zuiltjes aflakken


Tapijt ophangen

(de zelfgemaakte "hark" is om het tapijt omhoog te houden tijdens het drogen van de lijm,
maar dat was volgens mij niet eens nodig, omdat de lijm al meteen goed plakt)

Podium voor center onder scherm


Zoiets dus


Wand rond de plek van het scherm maken


Scherm opgehangen en even proef draaien  :headbanging:


Net op tijd klaar voor het kinderfeestje



Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play